Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Priorities of Marketing, Competitiveness, and Innovative Development of Transport Service Providers under Sustainable Urban Development
    (Sumy State University, 2021) Borysova, T.; Monastyrskyi, G.; Borysiak, O.; Protsyshyn, Yu.
    Відстеження зростання ролі впровадження цілей сталого розвитку, з одного боку, а з іншого – використання програм Інтернету речей у різних сферах життя, зумовлюють трансформацію дизайну мислення людини щодо способу своєї мобільності. Актуальність розв’язання даної наукової проблеми полягає в необхідності перегляду муніципальної політики щодо підходів до використання відповідних видів громадського транспорту, удосконалення політики муніципальної транспортної інфраструктури через врахування тенденцій розвитку "зеленої" енергетики. У статті обґрунтовано потребу зосередження уваги на дослідженні зміни поведінки користувачів послуг таксі в Україні в умовах муніципальної екологістики, розвитку "зеленої" енергетики, розробки відповідних програм узгодження запитів користувачів і надавачів послуг таксі на засадах сталого розвитку міста та диджиталізації послуг таксі. Проаналізовано вплив сталого розвитку енергетики на диверсифікацію транспорту, рівень використання екологічних видів транспорту, зокрема електромобілів як таксі у залежності від кількості зарядних станцій, доступності до електроенергії. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали методи кластерного аналізу, експертного опитування, особистого інтерв’ю, статистичний аналіз та метод нечіткомножинного оцінювання. Об’єктом дослідження обрано служби таксі та користувачів послуг таксі Тернопільської області. Результати проведеного опитування засвідчили, що пріоритетними чинниками екологічної поведінки українських користувачів таксі є рівень автоматизації бізнесу та величина автопарку служби таксі. За результатами валідного експертного опитування, проведеного з метою дослідження рівня екологічності транспортних засобів та рівня автоматизації бізнесу, встановлено, що більшість досліджуваних служб таксі характеризуються низьким рівнем екологічності. При цьому орієнтація на цілі сталого розвитку та екологічність має фрагментарний характер, а найбільш проблемними питаннями залишаються технічне забезпечення, наявність автоматизованої системи замовлень, велика частка зношення транспортних засобів у невеликих містах. Для визначення підходів до управління процесом екологізації, об’єкти дослідження упорядковано у порівняно однорідні групи. З цією метою здійснено кластерний аналіз, який дозволив згрупувати об’єкти дослідження у порівняно однорідні групи та обгрунтувати доцільність розробки диференційованих стратегій, а також підтвердити думку про доцільність розробки різних підходів до розвитку екологічної складової залежно від рівня розвитку екологічності транспортних засобів, рівня автоматизації бізнесу та відносних часток автопарку. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для науковців та практиків у сфері інфраструктури, менеджерів та власників служб таксі, представників місцевої виконавчої влади.
  • Item
    Innovation activity development of urban public transport service providers: multifactor economic and mathematical model
    (Sumy State University, 2019) Borysova, T.; Monastyrskyi, G.; Zielinska, A; Barczak, M.
    Systematization literary sources and approaches for solving the problem of ecologists of «smart» city indicates that among factors that probably can affect the innovativeness of Ukrainian providers of urban public transport services have been used environmental factor, marketing expenses, financial potential, wear rate, level of quality of service, level of management skills, market share, tariff for passenger transportation. The purpose of the study is to identify the ways to improve the innovativeness of urban public transport service providers of the regional centres of Ukraine. The main aim of the research is to estimate the impact of several factor variables on the resulting attribute used multivariate regression analysis, which provided an adequate model. A significant contribution to the development of the theory and methodology of management of urban public transport enterprises were made by Nunes, Krasnyanskiy, Umpleby, Walters, Huang, Morchadze. The results of the evaluation of the innovativeness of Ukrainian providers of urban public transport services carried out based on the mathematical multifactor model are presented in the article. In January-March 2018, the authors initiated a study on the current state of urban public transport in regional Ukrainian cities. Methodological tools of the research were multivariate correlation-regression analysis and survey (the requests for public information were submitted by the Law of Ukraine «On Access to Public Information» to all city councils of Ukraine's regions except temporarily occupied territories). The study included a survey of 20 experts (marketers and experienced managers of transport companies) to determine weighting factors and the level of innovativeness through questionnaires. The expert evaluation was carried out using the marks method. The research has shown that the size of the innovativeness of providers of public transport services can be successfully interpreted through functional and statistical dependencies, which reflect the general and individual laws of the development of such entities using multi-factor mathematical models. The econometric model was tested for the adequacy with the Fisher criterion and the presence of autocorrelation. The research empirically confirms and theoretically proves that such controllable factors are an environmental factor, financial potential, level of quality of service, level of management skills, the tariff for passenger transportation. The model can be used to predict the influence of controllable factors at the level of the innovativeness of providers of urban public transport services. The results of the research can be useful for scientific and practical workers, teachers, students of higher educational establishments.
  • Item
    Marketing innovation activity of urban public transport: results of the empirical study
    (Sumy State University, 2018) Borysova, T.; Monastyrskyi, G.
    Метою дослідження є виявлення напрямків удосконалення процесу управління маркетинговими інноваціями надавачів послуг міського громадського транспорту обласних центрів України. Поставлена мета зумовила необхідність розв’язання таких завдань: виявити ступінь маркетингової орієнтації надавачів послуг міського громадського транспорту обласних центрів України; виявити проблеми та окреслити інноваційні напрями покращення процесу управління маркетинговою діяльністю суб’єктів вітчизняної мережі міських громадських перевезень. Методом дослідження було письмове опитування респондентів. Встановлено фрагментарне використання управління маркетинговою діяльністю та задовільний рівень клієнтоорієнтованості надавачів послуг міського громадського транспорту, недостатню поінформованість структурних підрозділів з питань транспорту стосовно операційної діяльності надавачів транспортних послуг, відсутність контролю за якістю транспортних послуг у більшості міст України. Обґрунтовано доцільність посилення співпраці муніципальних органів та приватних перевізників щодо спільної стратегічної маркетингової діяльності, підвищення екологічності послуг, створення єдиної інформаційної системи. Запропоновано такі напрями покращення процесу управління маркетинговою інноваційною діяльністю надавачів послуг міського громадського транспорту міст обласного значення України, як підвищення поінформованості пасажирів, посилення контролю міських рад за якістю надаваних послуг, проведення опитувань пасажирів з метою дослідження рівня якості послуг, подієвий маркетинг, підвищення лояльності клієнтів до екологічного транспорту через посилення комунікаційної політики, впровадження єдиного квитка на декілька видів транспорту, залучення споживачів до процесу формування маршрутів та тарифоутворення.