Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186
Browse
Search Results
Item Digitization of Accounting in the Innovative Management of Autonomous Robotic Transport(Sumy State University, 2024) Zadorozhnyi, Z.-M.; Muravskyi, V.; Shevchuk, O.; Muravskyi, V.; Zadorozhnyi, M.Діджиталізація економічних процесів відбувається у всіх галузях економіки, що разом формують Індустрію 5.0. Важливим елементом п’ятої промислової революції є активізація роботизованої господарської діяльності. В останнє десятиріччя практичного втілення набули розробки у сфері автономного роботизованого транспорту. Проте практика використання безпілотних транспортних засобів, а також наукові напрацювання у цій сфері продемонстрували низьку ефективність імплементації проєктів автономного транспортування вантажів та пасажирів. Причиною цього є недостатня увага до обліково-управлінських аспектів функціонування автономного роботизованого транспорту. Науково-практична новизна дослідження полягає в удосконаленні обліку та управління в умовах їх діджиталізації у частині врахування фундаментальних трансформацій господарських процесів, спричинених використанням автономних транспортних засобів. Виокремлено ключові організаційні чинники, які впливають на бухгалтерський облік функціонування роботизованого транспорту: вид транспортованих об’єктів, споживаних паливо-енергетичних ресурсів, участь людей, місткість та кількість перевезеного вантажу (пасажирів) за один раз, перманентність функціонування, ремонтопридатність, можливість оновлення програмного забезпечення, автономна взаємодія з іншими транспортними засобами, здатність комунікації та інформування замовників транспортних послуг. Розроблено методику цифровізації обліку витрат на паливо-енергетичні ресурси, заробітну плату персоналу, відрахування на соціальні заходи, амортизацію, експлуатаційні та інші витрати, пов’язані з функціонуванням автономного роботизованого транспорту з врахуванням наведених організаційних передумов на основі інформації з ІоТ. Запропоновано використовувати двовимірні калькуляційні одиниці «кілограмо-кілометр» та «пасажиро-кілометр» для цифровізації калькулювання собівартості послуг з перевезення пасажирів та вантажів за допомогою автономного роботизованого транспорту з врахуванням усіх аспектів його функціонування. Уточнено порядок визначення вартості транспортних послуг для кінцевих споживачів та формування інформаційних масивів для інноваційного управління транспортними підприємствами. Важливість усунення організаційних обмежень в управлінні функціонуванням автономного транспорту, а також необхідність інформаційної синхронізації транспортних підприємств з іншими учасниками ділових взаємовідносин в інформаційному середовищі смартміста визначає перспективність подальших досліджень у цій сфері.