Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186
Browse
3 results
Search Results
Item Forecasting the Number of Incoming Tourists using ARIMA Model: Case Study from Armenia(Sumy State University, 2021) Tovmasyan, G.У статті узагальнено аргументи та контраргументи у рамках наукової дискусії щодо методів прогнозування попиту у туристичному секторі. У статті наголошено, що туристична галузь Республіки Вірменія стрімко розвивається. Однак, внаслідок настання пандемії COVID-19 кількість туристів скоротилась майже на 80%. Пандемія COVID-19 спричинила значні збитки у туристичній індустрії всього світу. З огляду на це, доцільним є прогнозування розвитку туристичного сектору з метою формування ефективної стратегії його відновлення. Метою дослідження є прогнозування розвитку туристичного попиту в Республіці Вірменія. Для досягнення поставленої мети, дане дослідження проведено у наступній логічній послідовності: 1) огляд наукових напрацювань з даної проблематики; 2) аналіз розвитку туристичної індустрії Республіки Вірменія; 3) інтерпретація отриманих результатів прогнозування; 4) формування рекомендацій відповідно до отриманих прогностичних даних. За результатами аналізу наукових напрацювань та підходів до вирішення досліджуваної проблематики було узагальнено інструментарій та моделі прогнозування. Встановлено, що змінні моделей залежать від обраного методу прогнозування. Зважаючи на це, автором запропоновано використовувати модель ARIMA. Емпіричний аналіз базується на даних Статистичного комітету Республіки Вірменія з 2001 по 2019 рік. До вибірки дослідження не включено дані за 2020 рік, через різке скорочення кількості міждержавних туристів. Наголошено, що через жорсткі обмеження та скасування рейсів, у другому кварталі 2020 року у країні не було зареєстровано жодного іноземного туриста. За результатами прогнозування встановлено, що у випадку відсутності пандемії, кількість приїжджих туристів зросла б у середньому на 12,81% у 2021 році, на 13,42% – у 2022 році та 13,66% – у 2023 році. При цьому отримані результати дають підстави стверджувати, що на кінець 2021 року кількість туристів зросла б. У роботі надано рекомендації щодо відновлення сфери туризму, зокрема, за допомогою агресивних маркетингових стратегій, сарафанного радіо, інфлюенсерів тощо. Результати дослідження можуть бути корисними для органів державної влади під час формування стратегічної політики у сфері туризму. Запропонований підхід та пропозиції є актуальними для різних країн, які намагаються відновити туристичний сектор від негативного впливу пандемії.Item Analysing the Demand of Agritourism for International Tourist in Armenia(Sumy State University, 2020) Tovmasyan, G.; Avetisyan, S.; Tatosyan, K.; Mirijanyan, L.; Galustyan, I.; Rushanyan, A.У рамках статті авторами систематизовано аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії щодо питань розвитку агротуризму у Вірменії. Головною метою дослідження є аналіз попиту на агротуристичні послуги та визначення потреб іноземних туристів. Авторами відмічено, що Вірменія має високий рівень туристичного потенціалу, який забезпечується низкою факторів, а саме: багатою історично-культурною спадщиною, красою природи, смачною кухнею, збереженою етнічною самобутністю в сільських місцевостях тощо. При цьому зазначені вище фактори сприяють стрімкому розвитку агротуризму в сільській місцевості. У статті наголошено, що агротуристичний пакет складається з наступних послуг: участь в сільськогосподарській діяльності, землеробство, догляд за тваринами, полювання, рибалка, верхова їзда, бджільництво, килимарство, ремесла, збір врожаю, виноробство, готування національних страв, випічка хліба, відвідування історичних і культурних місць, участь в різних фестивалях тощо. У рамках даного дослідження проаналізовано та систематизовано науковий доробок з метою узагальнення низки підходів до визначення сутності та значення агротуризму. Крім того, у ході дослідження авторами проведено опитування іноземних туристів для визначення їх потреб щодо агротуристичних послуг. Отримані результати емпіричного дослідження засвідчили, що іноземні туристи сприймають сільську місцевість Вірменія, як затишне та привабливе місце для відпочинку. За результатами тестування критерію Пірсона встановлено істотний зв’язок між факторами-впливу на рівень сприйняття агротуристичних послуг іноземними туристами. У статті авторами доведено, що, неодружені відпочивають в сільській місцевості поодинці або з друзями та готові платити більше, ніж одружені люди, у яких є діти. На основі отриманих даних було сформовано систему заходів щодо удосконалення агротуризму в Вірменія, а саме: удосконалити маркетингову діяльність щодо промоції агротуристичних послуг, організувати тренінги для місцевих жителів і фермерів тощо. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути прийняті до впровадження з метою розроблення ефективних стратегій та маркетингових планів щодо розвитку агротуризму в сільській місцевості.Item Raising the Effectiveness of Tourism Marketing and Branding: Evidence from Armenia(Sumy State University, 2020) Tovmasyan, G.Автором систематизовано аргументи та контраргументи у рамках наукової дискусії щодо туристичного маркетингу. Метою дослідження є підвищення ефективності туристичного маркетингу Вірменії на основі запропонованих методів нівелювання визначених недоліків у сфері туризму. Результати систематизації літературних джерел та практичних підходів щодо вирішення досліджуваної проблематики свідчать, що традиційно туристичний маркетинг розглядають у контексті задоволення потреб туристів. Автором визначено, що розроблення ефективної маркетингової стратегії є основою розвитку туризму в країні. Розвиток Інтернету забезпечує поширення інформації про туристичний потенціал країни, що формує передумови для зростання кількості іноземних туристів. У статті зазначено, що туристичний бренд Вірменії відображає історію та культуру країни. У ході дослідження застосовано наступну логічну послідовність: 1) узагальнення наукових досліджень з метою уточнення сутності та значення туристичного маркетингу та брендингу; 2) аналіз основних напрямів діяльності туристичного маркетингу Вірменії; 3) надання пропозицій щодо покращення ефективності туристичного маркетингу Вірменії. Емпіричне дослідження проведено з використанням кількісних методів. Результати дослідження свідчать, що Вірменія має ефективну стратегію формування бренду країни, яка є ключовим фактором у досягненні високого рівня по інформованості іноземних туристів про туристичний потенціал країни. На основі аналітичних розрахунків автором встановлено, що ефективний маркетинг та брендинг являються підгрунтям розвитку туризму. При цьому автор визначено стадію туризму Вірменії відповідно до теорії життєвого циклу – проміжна стадія між залученням та розвитком. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути використані держаними органами влади при розробленні маркетингової та брендингової стратегії країни.