Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186
Browse
8 results
Search Results
Item How Do Psychological Factors, Cognitive Biases and Cognitive Dissonance Affect the Work Performance and Decision Making?(Sumy State University, 2023) Tovmasyan, G.Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії щодо впливу психологічних факторів на робоче середовище. Систематизація літературних джерел та підходів до розв'язання проблеми підвищення продуктивності працівників та якості прийняття управлінських рішень підтверджує, що ефективність виконання роботи та прийняття рішень в організаціях залежить від психологічних факторів. Основною метою статті є дослідження впливу психологічних факторів, когнітивних упереджень та когнітивного дисонансу на продуктивність роботи та процеси прийняття рішень. Методичним інструментарієм проведеного дослідження були методи статистичного аналізу. Емпіричні розрахунки здійснено на основі опитування працівників компаній в Армії. Загальна вибірка для дослідження становила 100 респондентів. За результатами, 83% респондентів вважають, що найефективнішими менеджерами/співробітниками є спокійні та збалансовані люди (флегматики). Когнітивні упередження та дисонанс можуть заважати робочій продуктивності, хоча іноді люди не усвідомлюють цього. За частими ситуаціями, серед яких найпоширеніші когнітивні упередження, включають упередження вибору, групове мислення, упередження до влади, ефект страуса, оптимістичне упередження, упередження підтвердження, упередження якорування тощо. Проте 90% респондентів не вживають жодних заходів для подолання когнітивних упереджень, оскільки багато з них не усвідомлюють їх наявність. 75% респондентів відзначили, що вони відчувають когнітивний дисонанс у своїй поведінці, але не вживають заходів для його подолання. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично обґрунтовує необхідність впровадження інноваційних методів групового прийняття рішень, розвитку критичного та інноваційного мислення працівників, а також застосування інноваційних форм та стилів лідерства для розвитку людського капіталу компаній. Аналіз може бути корисним для організаційних керівників, менеджерів і працівників, які бажають краще розуміти чинники, які впливають на процеси прийняття рішень та робочу продуктивність.Item Promoting Female Entrepreneurship in Tourism for Sustainable Development(Sumy State University, 2022) Tovmasyan, G.У статті висвітлено особливості та проблеми розвитку жіночого підприємництва в туризмі. Жіноче підприємництво є рушійною силою економічного розвитку, тому політика низки країн спрямована на підтримку та заохочення жіночого підприємництва та скорочення гендерного розриву. За результатами систематизації наукових джерел з означеної тематики встановлено, що науковці проявляють значний інтерес до дослідження питань просування жіночого підприємництва, у тому числі в туристичній індустрії. Визначено, що туризм має суттєве значення для сталого розвитку Республіки Вірменія, впливаючи на її соціальний, економічний та екологічний розвиток. Однак, результати проведеного дослідження засвідчили, що при відкритті туристичного бізнесу в Республіці Вірменія, перед жінками постає низка труднощів, зокрема: недостатнє фінансове забезпечення, відсутність необхідних знань та навичок у сферах менеджменту, маркетингу, організації бізнесу тощо. Метою статті є визначення ключових компетенцій та потреб, необхідних для ведення сталого підприємництва, а також підприємницьких навичок жінок у сфері туризму. У ході дослідження застосовано наступну логічну послідовність: 1) аналіз наукового доробку з окресленої проблематики; 2) аналіз функціонування туристичної галузі Республіки Вірменія; 3) опрацювання отриманих результатів. З метою визначення релевантних підприємницьких навичок, автором розроблено анкету, яка складається з 50 питань. Детерміновану вибірку даних сформовано на основі результатів анкетування 30 жінок, які ведуть або планують відкрити бізнес у туристичній індустрії. Практичну реалізацію всіх етапів дослідження здійснено з використанням кількісних та статистичних методів аналізу. Отримані результати дослідження дають підстави стверджувати, що жінки оцінюють рівень своїх підприємницьких навичок як середній. При цьому переважна кількість опитаних прагне удосконалити свої навички у веденні бізнесу, маркетингових комунікацій, аналітики, прийняття рішень тощо. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути основою для формування стратегії розвитку сталого жіночого підприємництва у туристичній індустрії.Item Forecasting the Number of Incoming Tourists using ARIMA Model: Case Study from Armenia(Sumy State University, 2021) Tovmasyan, G.У статті узагальнено аргументи та контраргументи у рамках наукової дискусії щодо методів прогнозування попиту у туристичному секторі. У статті наголошено, що туристична галузь Республіки Вірменія стрімко розвивається. Однак, внаслідок настання пандемії COVID-19 кількість туристів скоротилась майже на 80%. Пандемія COVID-19 спричинила значні збитки у туристичній індустрії всього світу. З огляду на це, доцільним є прогнозування розвитку туристичного сектору з метою формування ефективної стратегії його відновлення. Метою дослідження є прогнозування розвитку туристичного попиту в Республіці Вірменія. Для досягнення поставленої мети, дане дослідження проведено у наступній логічній послідовності: 1) огляд наукових напрацювань з даної проблематики; 2) аналіз розвитку туристичної індустрії Республіки Вірменія; 3) інтерпретація отриманих результатів прогнозування; 4) формування рекомендацій відповідно до отриманих прогностичних даних. За результатами аналізу наукових напрацювань та підходів до вирішення досліджуваної проблематики було узагальнено інструментарій та моделі прогнозування. Встановлено, що змінні моделей залежать від обраного методу прогнозування. Зважаючи на це, автором запропоновано використовувати модель ARIMA. Емпіричний аналіз базується на даних Статистичного комітету Республіки Вірменія з 2001 по 2019 рік. До вибірки дослідження не включено дані за 2020 рік, через різке скорочення кількості міждержавних туристів. Наголошено, що через жорсткі обмеження та скасування рейсів, у другому кварталі 2020 року у країні не було зареєстровано жодного іноземного туриста. За результатами прогнозування встановлено, що у випадку відсутності пандемії, кількість приїжджих туристів зросла б у середньому на 12,81% у 2021 році, на 13,42% – у 2022 році та 13,66% – у 2023 році. При цьому отримані результати дають підстави стверджувати, що на кінець 2021 року кількість туристів зросла б. У роботі надано рекомендації щодо відновлення сфери туризму, зокрема, за допомогою агресивних маркетингових стратегій, сарафанного радіо, інфлюенсерів тощо. Результати дослідження можуть бути корисними для органів державної влади під час формування стратегічної політики у сфері туризму. Запропонований підхід та пропозиції є актуальними для різних країн, які намагаються відновити туристичний сектор від негативного впливу пандемії.Item Analysing the Demand of Agritourism for International Tourist in Armenia(Sumy State University, 2020) Tovmasyan, G.; Avetisyan, S.; Tatosyan, K.; Mirijanyan, L.; Galustyan, I.; Rushanyan, A.У рамках статті авторами систематизовано аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії щодо питань розвитку агротуризму у Вірменії. Головною метою дослідження є аналіз попиту на агротуристичні послуги та визначення потреб іноземних туристів. Авторами відмічено, що Вірменія має високий рівень туристичного потенціалу, який забезпечується низкою факторів, а саме: багатою історично-культурною спадщиною, красою природи, смачною кухнею, збереженою етнічною самобутністю в сільських місцевостях тощо. При цьому зазначені вище фактори сприяють стрімкому розвитку агротуризму в сільській місцевості. У статті наголошено, що агротуристичний пакет складається з наступних послуг: участь в сільськогосподарській діяльності, землеробство, догляд за тваринами, полювання, рибалка, верхова їзда, бджільництво, килимарство, ремесла, збір врожаю, виноробство, готування національних страв, випічка хліба, відвідування історичних і культурних місць, участь в різних фестивалях тощо. У рамках даного дослідження проаналізовано та систематизовано науковий доробок з метою узагальнення низки підходів до визначення сутності та значення агротуризму. Крім того, у ході дослідження авторами проведено опитування іноземних туристів для визначення їх потреб щодо агротуристичних послуг. Отримані результати емпіричного дослідження засвідчили, що іноземні туристи сприймають сільську місцевість Вірменія, як затишне та привабливе місце для відпочинку. За результатами тестування критерію Пірсона встановлено істотний зв’язок між факторами-впливу на рівень сприйняття агротуристичних послуг іноземними туристами. У статті авторами доведено, що, неодружені відпочивають в сільській місцевості поодинці або з друзями та готові платити більше, ніж одружені люди, у яких є діти. На основі отриманих даних було сформовано систему заходів щодо удосконалення агротуризму в Вірменія, а саме: удосконалити маркетингову діяльність щодо промоції агротуристичних послуг, організувати тренінги для місцевих жителів і фермерів тощо. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути прийняті до впровадження з метою розроблення ефективних стратегій та маркетингових планів щодо розвитку агротуризму в сільській місцевості.Item Raising the Effectiveness of Tourism Marketing and Branding: Evidence from Armenia(Sumy State University, 2020) Tovmasyan, G.Автором систематизовано аргументи та контраргументи у рамках наукової дискусії щодо туристичного маркетингу. Метою дослідження є підвищення ефективності туристичного маркетингу Вірменії на основі запропонованих методів нівелювання визначених недоліків у сфері туризму. Результати систематизації літературних джерел та практичних підходів щодо вирішення досліджуваної проблематики свідчать, що традиційно туристичний маркетинг розглядають у контексті задоволення потреб туристів. Автором визначено, що розроблення ефективної маркетингової стратегії є основою розвитку туризму в країні. Розвиток Інтернету забезпечує поширення інформації про туристичний потенціал країни, що формує передумови для зростання кількості іноземних туристів. У статті зазначено, що туристичний бренд Вірменії відображає історію та культуру країни. У ході дослідження застосовано наступну логічну послідовність: 1) узагальнення наукових досліджень з метою уточнення сутності та значення туристичного маркетингу та брендингу; 2) аналіз основних напрямів діяльності туристичного маркетингу Вірменії; 3) надання пропозицій щодо покращення ефективності туристичного маркетингу Вірменії. Емпіричне дослідження проведено з використанням кількісних методів. Результати дослідження свідчать, що Вірменія має ефективну стратегію формування бренду країни, яка є ключовим фактором у досягненні високого рівня по інформованості іноземних туристів про туристичний потенціал країни. На основі аналітичних розрахунків автором встановлено, що ефективний маркетинг та брендинг являються підгрунтям розвитку туризму. При цьому автор визначено стадію туризму Вірменії відповідно до теорії життєвого циклу – проміжна стадія між залученням та розвитком. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути використані держаними органами влади при розробленні маркетингової та брендингової стратегії країни.Item Assessment of Tourist Satisfaction Index: Evidence from Armenia(Sumy State University, 2019) Tovmasyan, G.У статті узагальнено аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання оцінювання ступеня задоволеності споживачів в сфері туризму. Визначено, що ступінь задоволення споживача в сфері туризму залежать від рівня наданих йому послуг та отриманих результатів. Наголошено, що перевищення отриманих результатів споживачів в сфері туризму від їх очікувань сприяє підвищенню рівня лояльності та бази постійних клієнтів туристичних послуг. Основною метою проведеного дослідження є визначення рівня задоволеності споживачів в сфері туризму Вірменії. Відповідно до поставленої мети в роботі на основі панельних даних, сформованих за соціологічним опитуванням 385 туристів Вірменії протягом 2018 року, використано такі методи дослідження як: інтерпретативний феноменологічний аналіз (IPA), визначення рівня короткострокової (CSAT) та довгостроковою (NPS) лояльності клієнтів, матриця важливості-результативності. В роботі розроблено індекс та модель оцінки ступеня задоволеності споживачів в сфері туризму Вірменії. Теоретично обгрунтовано та емпірично підтверджено необхідність впровадження з метою підвищення ступеня задоволеності споживачів в сфері туризму Вірменії наступних заходів: зниження витрат на авіапереліт; збільшення кількості прямих рейсів; поліпшення інфраструктури туризму, якості доріг, громадського транспорту, послуг таксі та рівня туристичних послуг; підвищення рівня компетентності туристичного персоналу та рівня англійської мови; забезпечення захисту навколишнього природного середовища; підвищення маркетингових показників туристичного сектору з метою надання більш докладної інформації про Вірменію за кордоном, тощо. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути прийняті до впровадження державним та приватним секторами у туристичній галузі.Item Exploring the Requirements of Tourism Labour Market in Armenia(Sumy State University, 2019) Tovmasyan, G.У статті проаналізовано основні передумови формування сучасних навичок працівників на ринку праці у відповідності до вимог та викликів розвитку туристичної галузі. На основі систематизації наукових досліджень автором визначено, що не дивлячись на значний науковий доробок за даним напрямом, універсальний підхід до визначення необхідних професійних навичок працівників туристичної галузі відсутній. Основною метою дослідження є систематизація необхідних базових професійних навичок для працівників туристичного ринку Вірменії. У рамках дослідження автором проаналізовано наявні оголошення про роботу в туристичній сфері, а також визначено систему факторів, що впливають на розвиток ринку праці туристичної галузі Вірменії. Дослідження здійснено в наступній логічній послідовності: огляд наявних наукових праць за визначеною тематикою, аналіз оголошень про роботу, статистичний аналіз основних факторів-вимог, зазначених в оголошеннях про роботу, висновки та інтерпретація отриманих емпіричних результатів дослідження. Об'єктом дослідження обрано ринок праці в туристичній галузі і наявні оголошення про роботу в Вірменії. Інформаційну базу дослідження сформовано з 390 оголошень. Для аналізу даних автором застосовано статистичні методи, а саме: кростабуляція з використанням критеріїв Пірсона хі-квадрат, Фішера, V-критерію Крамера та коефіцієнта коінтеграції. За результатами досліджень визначено, що статистично значимими виявились взаємозв’язки між факторами – вимоги до кандидатів на роботу, тип організації, рівень освіти, знання мов, навички роботи з комп'ютером і рівень заробітної плати. На основі проведеного аналізу виявлено, що затребуваними навичками на ринку праці туристичної галузі є наступні: комунікативні навички, вміння працювати в команді, високий рівень відповідальності, відмінне знання основних туристичних напрямків, організаційні та аналітичні навички. У статті наголошено, що швидкий розвиток туристичної галузі та потреб туристів обумовлює появу нових вимог до працівників відповідно до ринку праці туристичної галузі. У зв’язку з цим, туристична освіта повинна бути сучасною та гнучкою, а також відповідати новим стандартам туристичної галузі. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути прийняті до впровадження в різних сферах науки і освіти, зокрема для підвищення якості туристичної освіти, ефективності організації ринку праці. Враховуючи отримані результати, автором визначено, що необхідним є розробка нової освітньої політики в галузі туризму та розвитку ринку праці. При цьому у статті наголошено, що приватний та державний сектори повинні бути залучені до даного процесу.Item New and innovative solutions for improving tourism education and raising satisfaction of students in Armenia(Sumy State University, 2018) Tovmasyan, G.Основною метою дослідження є виявлення прогалин та проблем освіти в галузі туризму, оцінювання рівня задоволеності студентів Вірменії результатами та технологіями освітнього процесу. Методичними інструментами дослідження стали статистичні методи та SWOT-аналіз. Дослідження побудовано за наступною структурно-логічною схемою: в першій частині досліджено механізми організації навчального процесу та здійснено аналіз освітніх програм в галузі туризму у закладах вищої та професійно-технічної освіти Вірменії, в другій частині продемонстровано результати опитування серед студентів, випускників та працівників сфери туризму щодо їх очікувань та сприйняття навчання, в третій частині систематизовано скарги та пропозиціі студентів, які можуть бути враховані в майбутньому з метою покращення навчального процесу. Вибірка респондентів склала 100 осіб, з яких 30% – випускники, 70% - студенти. 47% учасників зазначили, що вони не працюють в поточний момент, а 53% респондентів працюють. 55% учасників мають досвід працевлаштування у сфері туризму, 45% - не в туристичній сфері. Більшість учасників (47%) оцінили отримані під час освіти знання як переважно теоретичні з незначним практичним спрямуванням, 27% – як суто теоретичні, 19% зазначили, що теоретичні та практичні частини є однаковими, та лише 7% респондентів вважають отримані знання та навички такими, які адаптовані до практики. Для оцінювання рівня задоволеності результатами освітнього процесу в статті запропоновано систему критеріїв, які визначають суб’єктивне сприйняття респондентами достатності отриманих теоретичних знань та практичних навичок для того, щоб бути конкурентоспроможним на національному та міжнародному ринку праці, швидко знайти роботу, претендувати на високий рівень оплати праці тощо. За допомогою методу крос-табуляції визначено рівень задоволеності результатами освітнього процесу за кожним фактором, що його визначає. Розрахунок критерію Пірсона дозволив підтвердити статистичну значущість отриманих результатів. Наступним етапом дослідження стало опитування респондентів щодо рівня значущості конкретних навчальних дисциплін для професійного самовизначення в галузі туризму. Результати проведеного аналізу сформували підґрунтя для коригування структури навчальних планів під реальні вимоги ринку праці туристичної галузі. Проведене опитування засвідчило, що туристична освіта в Вірменії має чимало інших проблем: наукові розробки в цій галузі переважно теоретичні, незначна кількість тренінгів та індивідуальних занять, неефективна організація практичної підготовки та стажувань, обмаль викладачів-практиків, відсутність можливості опанувати сучасні специфічні програмні продукти, які використовуються в туристичній індустрії тощо. Дослідження емпірично підтверджує і теоретично доводить, що нові методики викладання в галузі туризму є обов'язковими вимогами сучасності для задоволення потреб ринку праці, а студенти є первинними споживачами освітніх послуг, які все більше усвідомлюють свої права як споживачів і висувають все більші вимоги до якості освіти. Дослідження показало, що студенти високо цінують та надають перевагу інтерактивним методам навчання. Результати дослідження можуть бути корисними для навчальних закладів (в контексті вдосконалення освітніх програм), для представників туристичного бізнесу (задля розвитку співпраці з навчальними закладами при підготовці фахівців) та для студентів.