Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 77
  • Item
    Consumer behaviour in innovative products purchasing process
    (Sumy State University, 2018) Dunska, M.; Salkovska, J.; Batraga, A.; Braslina, L.
    На сучасному етапі функціонування світової економіки інновації стали індикатором успішності підприємницької діяльності як передумови ефективного розвитку національної економіки. На основі вивчення теорії поведінки споживачів автори аналізують фактори впливу на поведінку латвійських споживачів при купівлі інноваційно упакованих продуктів харчування та безалкогольних напоїв. В результаті дослідження авторами розроблено рекомендації латвійським компаніям щодо вдосконалення діяльності з маркетингу інноваційних товарів, їх комерціалізації і просування на ринку. Дослідження проводилось на основі структурованих даних, отриманих у ході опитування 458 латвійських респондентів (структура вибірки: 59,65% жінок та 40,35% чоловіків). Усі респонденти були розділені на шість вікових груп, починаючи з 18 років, вікова група молодше 18 років не бралась до уваги, оскільки представники цієї групи не мають особистих доходів для придбання продуктів харчування та безалкогольних напоїв. У відповідності до отриманих результатів автори виокремлюють основні специфічні характеристики респондентів за рівнем їх ставлення до інноваційних товарів, розділяючи їх на: "інноваторів", "послідовників" та тих, що "повільно адаптуються". З метою оцінки взаємозв’язку між рівнем доходів, віком, гендерною ознакою респондентів та рівнем їх ставлення до інноваційних товарів, автори використовували кореляційний аналіз. Отримані результати свідчать про позитивну кореляцію між рівнем доходів та ставленням споживачів до інноваційних товарів. Так, в групі "інноваторів" частка осіб з високим рівнем доходу була найбільшою, у групі "послідовників" – середньою, у групі споживачів, які "повільно адаптуються" – найнижчою. Автори наголошують, що в цілому для ринку продуктів харчування та безалкогольних напоїв характерна швидка адаптація споживачів до інноваційної упаковки, пояснюючи це низькими витратами на впровадження інновацій у порівнянні з іншими видами товарів.
  • Item
    The evaluation of the impact of financial technologies innovations on CEECs capital markets
    (Sumy State University, 2018) Paskevicius, A.; Keliuotyte-Staniuleniene, G.
    Незважаючи на те, що ряд дослідників, які вивчають інновації в цілому, вказують на ризикований характер фінансових інновацій та необхідність більш детального вивчення їх впливу, емпіричні дослідження, присвячені оцінюванню впливу FinTech-інновацій на розвиток ринків капіталу, є поодинокими. Для країн Центральної та Східної Європи достовірні емпіричні докази, що однозначно підтверджують висновок щодо позитивного або негативного впливу FinTech-інновацій на розвиток ринків капіталу, в теперішній час взагалі відсутні. Для вирішення цієї проблеми авторами здійснено системний аналіз наукової літератури з теми дослідження та використано статистичні методи, зокрема порівняльний динамічний аналіз, моделі панельних даних (з постійними, фіксованими та випадковими ефектами) та інші. Представлена в статті панельна модель впливу FinTech-інновацій на ринки капіталу побудована на основі аналізу даних 9 країн Центральної та Східної Європи за дванадцятирічний період (2006-2017 рр.). Запропонована авторами модель пояснює майже чотири п'ятих змін на ринку капіталу, виражених через рівень його капіталізації. Панельні моделі з постійними, фіксованими та змінними ефектами засвідчили негативний статистично значущий вплив інтегрального інноваційного індексу, який відображає рівень та межі впливу FinTech-інновацій на розвиток ринків капіталу в країнах Центральної Європи (інші релевантні макроекономічні змінні приймалися в розрахунках як контрольні). Панельна модель також показала, що статистично значущий позитивний вплив на розвиток ринку капіталу у країнах Центральної та Східної Європи був спричинений прогнозним зростанням ВВП, інфляцією та іншими змінними, що характеризують капітальні інвестиції. З іншого боку, прямі іноземні інвестиції, безробіття, процентна ставка, державний борг, дефіцит державного бюджету не мають статистично значущого впливу на розвиток ринків капіталу у досліджуваних країнах Центральної та Східної Європи. Представлена модель характеризується досить високими показниками надійності та детермінації, тому може бути використана для подальшої оцінки та проектування впливу FinTech-інновацій та інших параметрів на розвиток ринків капіталу.
  • Item
    Innovation marketing to enhance competitiveness: case of Armenia and Ukraine
    (Sumy State University, 2018) Isahakyan, Sh.; Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna
    Зростання конкурентоспроможності країни напряму залежить від інноваційності бізнес-середовища, яскравим індикатором чого можна вважати здатність підприємців використовувати інноваційні технології просування продукції та послуг, передусім – на зовнішні ринки. Тому в статті висувається гіпотеза про існування позитивного впливу інноваційного маркетингу на конкурентоспроможність країни, тобто застосування інноваційних технологій маркетингових досліджень світового ринку, виявлення нових потенційних ринків для експорту, диверсифікація лінійки товарів та послуг на закордонних ринках, просування на глобальні ринки інноваційних розробок національних виробників та інші форми прояву інноваційного маркетингу – все це створює додаткові можливості для більш ефективного використання наявного в країні ресурсного потенціалу конкурентоспроможності. Економічні перетворення як у Вірменії, так і в Україні у періоди посткризової стабілізації підтвердили дієвість інноваційних маркетингових технологій, які застосовувалися при проведенні політичних, фінансових та інфраструктурних реформ. У статті проаналізовано поточний рівень конкурентоспроможності Вірменії, виявлено, що низький рівень здатності до інновацій є однією з основних проблем бізнес-середовища Вірменії, тому рівень впровадження інновацій в сфері маркетингу також є низьким. Визначено шляхи, через які застосування інструментів інноваційного маркетингу може сприяти як зростанню конкурентоспроможності країни в цілому, так і вирішенню окремих проблем: диверсифікації цінових стратегій на зовнішніх ринках, формування та просування бренду країни, підвищення потенціалу конкурентоспроможності країни через соціальні медіа, просування продукції національних компаній на світових ринках, заохочення співробітництва та кооперації між міжнародними партнерствами, пошуку нових сфер та технологій експорту, зміни дизайну існуючих продуктів з високим потенціалом конкурентоспроможності на зовнішньому ринку, розробки нових продуктів тощо. У статті за допомогою статистичних методів аналізу доведено, що Вірменії необхідно диверсифікувати свій експорт як по країнам, так і по продуктам. Досліджено індикатор Enabling Trade Іndex (ETI- index) як характеристику зовнішньоторговельного середовища країни. Для побудови його прогностичних даних використано метод Хольта, що дозволило побудувати експоненціально-згладжені ряди даних, визначити значення трендів та сформувати прогнози за допомогою пакета MS Excel. Статистичною базою для цього дослідження стали ретроспективні дані Всесвітнього економічного форуму щодо торговельного обороту за 2012-2016 роки. Розрахунки засвідчили, що ETI- index для України є нижчим, ніж для Вірменії, також було виявлено тенденцію до зростання ETI- index для Вірменії, тоді як "доступ до ринку" має тенденцію до зменшення. Це підтверджує доцільність застосування технологій інноваційного маркетингу для зростання доступу до внутрішнього ринку, сприяння вільному руху товарів, усунення перешкод для економічного розвитку та міжнародної інтеграції.
  • Item
    Influence of innovation factor in economic dynamics in Europe
    (Sumy State University, 2018) Smoliy, L.; Revutska, A.; Novak, I.
    В статті здійснено оцінку взаємозв'язку індикаторів рівня інноваційного та економічного розвитку у країнах Європи. Виявлено високий рівень залежності між індексом інноваційного розвитку та показником ВВП на душу населення (за ПКС). Встановлено найбільш вагомі чинники впливу на рівень економічного розвитку в частині інноваційної діяльності для сукупності аналізованих європейських країн загалом та України зокрема.
  • Item
    Academic capitalism: development trends in ukraine and european practice
    (Sumy State University, 2018) Novikova, I.; Martyniuk, V.; Bediukh, A.; Kharina, O.
    У статті визначено тенденції формування академічного капіталізму в Україні, а саме розкрито основи становлення наукоємного бізнес-середовища в Україні та світі, зокрема в університетах, а також виокремлено закономірності комерціалізації результатів науково-дослідної діяльності у контексті посилення значимості знань. Здійснено порівняльний огляд найбільш поширених інституційних форм передачі технологій в Україні та за кордоном. Одержані результати дозволять сформувати принципи для формування нової методичної парадигми керування процесом трансферу технологій з урахуванням особливостей розвитку вітчизняної науки, економіки, підприємництва та ринку високих технологій.
  • Item
    Моделювання процесів стимулювання екологічної модернізації в системі національної економіки
    (Сумський державний університет, 2017) Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Лях, О.В.
    У статті досліджено питання моделювання процесів зростання "нішевих" еко-модернізацій на прикладі окремих секторів національного господарства України. В рамках дослідження проведено моделювання та прогнозування управлінських впливів в процесі екологічної модернізації на основі аналізу зростання "нішевих" еко-модернізацій в системі національної економіки. Доведено, що основою моделі управління процесом екологічної модернізації є прогнозування потреб в природоохоронних інноваціях, на базі яких розробляються принципово нові технології, здійснюється випуск нової продукції, розроблюються прогресивні організаційні і управлінські рішення.
  • Item
    Innovations of the calculation methodology according to modified dimensional requirements for selected production
    (Sumy State University, 2017) Potkány, M.; Krajčírová, L.; Hitka, M.; Lorincova, S.
    The main purpose of this article is to present the proposal of an innovative approach to optimizing the calculation methodology in the conditions of specific furniture production - single beds. The proposal presented is based on the results of actual research of the anthropometric measurements of the Slovak adult population, which indicate the trend of changes and the following modified dimensional requirements for the production. Our review of available scientific proposals for innovative calculation methodology proved the need for potential of concept of the variable costing at the base of cost classification to variable and fixed items according to capacity using. The practical imperfections of the information provided in the absorption costing system and its general rigidities was the reason of the application selected methodology. The authors proposed an alternative for calculation methodology by the determination of overheads rates and delimitation individual level of contribution margin.
  • Item
    Dynamics factors of ukrainian economy innovative transformation: main points and specifics of influence
    (Sumy State University, 2017) Piurenko, I.; Banyeva, I; Garkusha, O.
    Innovative economy development factors are researched in this article. It is stated that the main factors assisting in development of Ukrainian innovative economy are internal current expenditures on technical scientific developments, scientific services and applied researches, performed by scientific organizations on their own. It is scientifically proved that the following items should be attributed to the list of urgent measures of the state innovative policy: fighting corruption intensification, political stabilization, strengthening of the Ukrainian Antimonopoly Committee role and responsibility for violation of Ukrainian antimonopoly legislation, increasing the intellectual property protection level and copyright up to international standards, increasing targeted state financing of scientific institutions, which produce innovative developments, demanded by the real economy sector, state development and private pilot projects of high-tech industrial parks based on leading domestic scientific institutions of respective profile
  • Item
    Innovations in the context of modern economic transformation processes of enterprise, region, country: the EU experience
    (Sumy State University, 2017) Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Дегтярьова, Ірина Борисівна; Дегтярева, Ирина Борисовна; Dehtiarova, Iryna Borysivna; Горобченко, Денис Володимирович; Горобченко, Денис Владимирович; Horobchenko, Denys Volodymyrovych; Маценко, Олександр Михайлович; Маценко, Александр Михайлович; Matsenko, Oleksandr Mykhailovych
    The article reveals the content of ‘green’ (sustainable) economy and the role of the Third Industrial Revolution (T.i.r.) and generated innovations in its formation. The article analyzes regularities of the T.i.r. origin and the prerequisites for its implementation. The main types of innovation transitions are considered when forming a new type of economy. The directions for transformation of economic systems at different levels are studied. The EU experience is analyzed.
  • Item
    Оцінка доцільності продажу вітчизняних сировини, матеріалів, комплектуючих при придбанні з-за кордону готових з них виробів
    (Сумський державний університет, 2017) Яковлєв, А.І.
    Виконано аналіз існуючих методів визначення ефективності зовнішньоекономічної діяльності. Виділені актуальні аспекти їх подальшого розвитку. В цьому плані розроблені зокрема засоби визначення величини ефекту, а також можливих збитків при продажі української сировини за кордон і закупівлі у зворотному напрямі готових товарів з неї. Надані рекомендації щодо державної підтримки, щоб запобігти можливим негативним наслідкам при цьому. Розроблені методи оцінки ефекту при продажі вітчизняних інновацій за кордон з урахуванням зниження величини ефекту за період життєвого циклу товарів в зв’язку з появою на ринку більш конкурентоспроможних інновацій. Проаналізовані переваги і недоліки участі українських суб’єктів підприємництва у транснаціональних компаніях.