Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Item
    Social Media, Networks, and Students in the Context of the Educational Process
    (Sumy State University, 2023) Chovanova Supekova, S.; Keklak, R.; Masarova, T.; Jakesova, P.
    Соціальні медіа та мережі відкрили нові можливості для особистого росту, розвитку компетентностей та навчання, незалежно від їх освітнього чи професійного досвіду. Попри широке використання технологій та їх вплив на студентів, наслідки та виклики використання технологій в освітньому середовищі поки що не зовсім зрозумілі. Дослідження спрямоване на вивчення поведінки студентів у соціальних мережах, включаючи їх використання під час занять, в залежності від їх статі, вікової групи, рівня освіти та місця проживання. Дослідження акцентує увагу на трьох вікових групах студентів, які представляють покоління Y та Z, оскільки обидва ці покоління виростають та стають дорослими у 21 столітті і стикаються із цифровою трансформацією з дитинства. Вихідну базу дослідження сформовано на основі опитування 278 студентів з державних та приватних університетів, а також абітурієнтів – випускники середніх шкіл, які виявили інтерес до навчання в університеті. Емпіричні результати засвідчили, що всі досліджувані змінні, за винятком місця проживання, мають статистично значущий, але відносно невеликий вплив на активність та дії студентів у соціальних мережах під час занять та мотиви, які їх до цього спонукають. При цьому встановлено, що те, що студенти підключаються до соціальних мереж під час занять, не означає, що вони менше цікавляться предметом навчання або здобутими знаннями. Це свідчить про доцільність та актуальність адаптації наявних підходів до навчання з урахуванням специфіки процесів діджиталізації та поширення соціальних мереж серед осіб, що навчаються.
  • Item
    Determinants of Technopreneurial Intention Among University Students: Individual Entrepreneurial Orientation (IEO) as Mediator
    (Sumy State University, 2023) Koe, W.-L.; Rahim, M.R.A.; Mahphoth, M.H.
    Технологічне підприємництво відіграє важливу роль у сприянні інноваціям у бізнесі, особливо в епоху Четвертої промислової революції. Незважаючи на різноманітні зусилля та стратегії, розроблені урядом Малайзії для розвитку молодих підприємців у сфері технологій, все ще існує потреба у більшій кількості нових технологічних підприємств. Відмова студентів навчатися на спеціальностях, присвячених підприємницькій діяльності, залишається перманентною проблемою і викликом для країни. Метою даного дослідження є вивчення факторів, що визначають наміри студентів університетів навчатися та займатися технологічним підприємництвом. Об'єктом дослідження були обрані студенти публічного університету в Малайзії. Загальна кількість студентів, що взяли участь у дослідженні, становила 5030 осіб. За допомогою пропорційностратифікованої випадкової вибірки було обрано 358 студентів для участі в опитуванні. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали методи структурних рівнянь на основі коваріацій (CB-SEM). Емпіричні результати підтвердили, що контекстуальні елементи, такі як доступ до капіталу, інформації та соціальних мереж, мають значущий та позитивний вплив на наміри студентів займатися технологічним підприємництвом. Однак комп'ютерна та Інтернет самоефективність не виявили значущого впливу на наміри студентів. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що контекстуальні елементи є важливими для сприяння та розвитку технологічного підприємництва. Результати проведеного дослідження розкривають модель розуміння та підтримки намірів студентів займатися технологічним підприємництвом. Емпіричні результати дослідження допомагають уряду знайти значущі зовнішні фактори, що впливають на наміри студентів займатися технологічним підприємництвом.
  • Item
    Innovations in the management of higher education: situation analysis of Syrian female students empowerment
    (Sumy State University, 2020) Dalati, S.; Raudeliuniene, J.; Davidaviciene, V.
    У статті проаналізовано роль жінки у вищій освіті на прикладі Сирії, зокрема, після 2011 року. Авторами наголошено, що процес офіційного визнання ролі жінки в економіці та в секторі вищої освіти в Сирії суповоджується низкою бар’єрів та обмежень. Метою дослідження є ситуаційний аналіз наслідків та перспектив розширення прав і можливостей сирійських студенток у секторі вищої освіти. У статті авторами висвітлилено основні бар’єри та обмеження у секторі вищої освіти на прикладі Арабського міжнародного університету (Сирія) Методологічний інструментарій дослідження – кількісний підхід до розроблення структурованої анкети для проведенення опитування. Авторами було сформовано вибірку даних за результатми опитування 98 студенток, що навчаються на семи факультетах Арабського міжнародного університету (Сирія). На основі отриманих емпіричних даних, авторами наголошено на необхідності підвищення рівня обізнаності студентів щодо гендерної рівності та рівноправності в університетах Сирії. Встановлено, що питання гендерної рівності не були включені до навчальної програми студентів Арабського міжнародного університету (Сирія). Доведено, що студентки мають достатній рівень мотивації для продовження наукової кар’єри та зацікавленні у вивченні навчальних дисциплін, присвячених гендерним питанням. У ході дослідження авторами зроблено висновок про існування низки стереотипів та соціальних очікувань від ролі жінки у вищій освіті Сирії. Таким чином, рівень самооцінки має бути головним аспектом в підготовці студенток у закладах вищої освіти. Авторами наголошено, що студентки повинні мати можливість брати участь у заходах, присвячених розвитку технологічних вмінь, навичок міжособистісного спілкування та лідерства. Результати дослідження вказують на необхідність проведення подальших досліджень щодо інтеграції питань гендерної рівності в стратегію університету.
  • Item
    Marketing of Ukrainian higher educational institutions representation based on modeling of Webometrics Ranking
    (Sumy State University, 2019) Kvitka, S.; Starushenko, G.; Kovalenko, V.; Deforzh, H.; Prokopenko, O.
    Метою статті є побудова на основі статистичного матеріалу Вебометричного рейтингу університетів двофакторної моделі, яка аналітично описує у часі стан українських вищих навчальних закладів за показниками Вебометрікс, що дає можливість його кількісного й якісного аналізу та прогнозування тенденцій розвитку ринку освітніх послуг та маркетингових досліджень у цій сфері. Статистичний аналіз даних Вебометричного рейтингу університетів проведено із застосуванням професійної програми статистичної обробки інформації STATGRAPHICS Centurion XV.I. Аналітичні співвідношення отримані за допомогою техніки Паде-апроксимацій. Для візуалізації результатів дослідження та ілюстрації якісної картини рейтингу українських ВНЗ в Інтернет-просторі за системою Вебометричних індикаторів використано математичний редактор Maple. Побудовано двофакторну модель стану і прогнозу академічної представленості українських університетів за даними Вебометричного рейтингу. Із застосуванням пропонованої моделі отримано аналітичний вираз, що дає змогу кількісної й якісної оцінок світового рейтингу вищих навчальних закладів України в системі Веб-індикаторів Вебометрікс щодо збільшення їх академічної присутності в Інтернеті, зміцнення міжнародного авторитету і підняття в цілому вітчизняної наукової школи на якісну нову ступінь розвитку. Наукова новизна роботи полягає у включенні в модель часового чинника, наявність якого дає можливість, по-перше, розширювати у часі використовуваний статистичний матеріал і, по-друге, прогнозувати тенденції і перспективи представлення в Інтернет-просторі університетів України як передових науково-дослідницьких центрів. Основні результати роботи можуть бути корисними в якості методичного матеріалу при проведенні учбового процесу у вищих навчальних закладах, при навчанні і підвищенні кваліфікації управлінських кадрів, при розробці програм реформування освітнього процесу у вищій школі з метою наближення його до європейського вимог і досягнення рівня найкращих світових університетів. Представлена методика й алгоритм аналізу даних можуть бути узагальнені для оцінки рейтингових систем іншої природи: при оцінюванні навчальної та громадської роботи учнів і студентів, у фінансовій аналітиці, зокрема, для оцінки ймовірності дефолту некредитних організацій, при визначенні надійності комерційних банків, при проведенні соціологічних тестів і опитувань, в медико-біологічних дослідженнях та в інших сферах публічного управління.
  • Item
    Pillars of internal marketing and their impact on staff performance
    (Sumy State Universität, 2018) AL-Ghaswyneh, O.F.M.
    This study focus on employees as an internal customer to the specifications that the working environment provides to them to achieve their tasks and increase staff’s performance by examining their job satisfaction. The concept of internal marketing is to achieve the staff’s satisfaction to satisfy customers’ needs. Any organization that implements a retention policy for its high performing marketing professionals for its products, services and operations by providing them with awareness programs about its mission, objectives and customer requirements, will inevitably be able to improve its services provided by its staff. Analysis revealed that there is no statistically significant value below (0.05) for the main hypothesis of the study in terms of training, internal communications, promotion, incentive systems, and the dissatisfaction of the majority of employees about the internal marketing pillars applied by the university. This explains the low level of effectiveness of the internal marketing in terms of implementation and its impact on the professional performance of the majority of respondents from both genders. In comparing the statistical findings of the study sample, the majority of responses is that the university works on enhancing the work environment by using technology and direct connections with the staff, and by providing the required information to the staff to be able to perform their tasks without focusing on staff’s satisfaction with training, incentive, and promotion in general. This requires conducting a study on how to develop the university’s training, incentive and promotion systems by focusing on the characteristics of the current working environment and its relation with the prevailing work culture in the study community. Moreover, this requires highlighting the level of qualification and training of staff and its role in enhancing the professional performance, and the role of internal marketing as a novel concept in enhancing staff performance.
  • Item
    Ranking of global efficiency of the best universities in Europe
    (Sumy State University, 2018) Canto, M.B.; Lopez, L.B.
    Діяльність будь-якого суб'єкта господарювання повинна базуватися на такому співвідношенні доходу до суми пов'язаних з ними витрат, при якому управління матеріальними та нематеріальними активами дозволяє досягати максимального обсягу виробництва при мінімальному обсязізалучених ресурсів. В рамках даного дослідження проведений аналіз ефективності діяльності закладів вищої освіти. Об'єктами дослідження є 42 найкращих університета Європи. Аналіз наукової літератури з теми дослідження дозволив авторам стверджувати, що невирішеними залишаються ряд теоретичних і прикладних проблем, пов'язаних з оцінкою ефективності діяльності закладів вищої освіти, зокрема врахування трьох основних функції університетів у ХХІ столітті, таких, як: підвищення рівня працевлаштування випускників, передача та розширення наукових знань, а також модернізація національної економічної системи шляхом поліпшення бізнес-клімату. У роботі відповідно до поставлених завдань використано непараметричний метод порівняльного аналізу (data envelopment analysis (DEA)), який дозволяє визначити відносне положення кожного з досліджуваних університетів за рівнем ефективності порівняно з максимальним (ідеальним) рівнем ефективності, а також визначити основні напрямки її підвищення. Авторами запропоновано здійснювати порівняльний аналіз ефективності діяльності закладів вищої освіти за чотирма напрямками: ступінь працевлаштування випускників – DEA 1 "Аналіз ефективності праці"; публікаційна активність – DEA 2 "Аналіз академічної ефективності"; патентна активність – DEA 3 "Аналіз технологічної ефективності"; інтегральна оцінка з урахуванням трьох попередніх складових – DEA 4 "Глобальний аналіз ефективності". Суб'єктами, які сформували основні вхідні параметри побудованої виробничої функції методу DEA, стали: студенти, аспіранти, вітчизняні та закордонні викладачі. В якості вихідних параметрів моделі прийнято рівень працевлаштування випускників, публікаційну та патентну активність університетів. Використання кореляційного аналізу дозволило авторам відзначити високий ступінь лінійної залежності між університетами, що забезпечують найкращі результати в академічній та технологічній ефективності.
  • Item
    Співробітництво між підприємствами-виробниками інформаційно-технологічного продукту та ВНЗ
    (Сумський державний університет, 2016) Чухрай, Н.І.; Щербата, Т.С.
    Розглянуто стан ринку інформаційно-технологічного виробництва в Україні. Досліджено особливості та етапи виробництва інформаційно-технологічного продукту. Проаналізовано діяльність ІТ-компаній та визначено шляхи залучення вищих навчальних закладів до процесу виробництва. Охарактеризовано механізм співробітництва та наведено можливості і переваги реалізації такої взаємодії для обох учасників. Запропоновано порядок вибору вищого навчального закладу як потенційного партнера підприємства.
  • Item
    Функціонування студентських бізнес-інкубаторів на базі провідних університетів України
    (Сумський державний університет, 2015) Тульчинська, С.О.
    У статті розглянуто функціонування в Україні бізнес-інкубаторів як складової інноваційної інфраструктури в цілому та студентських бізнес-інкубаторів зокрема. Визначено проектну та освітню складові структури студентських бізнес-інкубаторів. Запропоновано групи показників оцінювання ефективності їх діяльності на основі регулярного моніторингу, що передбачають: оціннювання впливу діяльності на університет на базі якого він створений; активізацію малого інноваційного бізнесу; оцінювання кадрового потенціалу; оцінювання фінансових ресурсів; оцінювання науково-технічної продукції; оцінювання впливу на соціально-економічний розвиток регіону та країни. Розроблено метод оцінювання діяльності студентського бізнес-інкубатора.
  • Item
    Удосконалення комплексу інтегрованих маркетингових комунікацій для просування спеціальності «Управління інноваційною діяльністю» СумДУ
    (ТОВ "ВТД" Університетська книга", 2012) Божкова, Вікторія Вікторівна; Божкова, Виктория Викторовна; Bozhkova, Viktoriia Viktorivna; Тимохіна, Яна Олександрівна; Тимохина, Яна Александровна; Tymokhina, Yana Oleksandrivna
    У статті здійснений аналіз цільової аудиторії спеціальності «УІД» СумДУ за географічним принципом, розроблений комплекс інтегрованих маркетингових комунікацій для її просування, а також запропонований медіа-план комунікаційних заходів. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29121
  • Item
    Розроблення заходів для покращення позицій спеціальності «Управління інноваційною діяльністю» СумДУ на ринку освітніх послуг України
    (Видавництво СумДУ, 2012) Божкова, Вікторія Вікторівна; Божкова, Виктория Викторовна; Bozhkova, Viktoriia Viktorivna; Тимохіна, Яна Олександрівна; Тимохина, Яна Александровна; Tymokhina, Yana Oleksandrivna
    У статті здійснений аналіз конкурентного, демографічного та інтернет-середовища для спеціальності «Управління інноваційною діяльністю» СумДУ та запропоновані заходи для посилення її позицій на ринку освітніх послуг України. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27549