Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Management of Innovations in Public Administration: Strategies to Prevent the Participation of Financial Intermediaries in Shadow Operations
    (Sumy State University, 2022) Кузнєцова, Анжела Ярославівна; Кузнецова, Анжела Ярославовна; Kuznietsova, Anzhela Yaroslavivna; Тютюник, Інна Володимирівна; Тютюнык, Инна Владимировна; Tiutiunyk, Inna Volodymyrivna; Panimash, Y.; Zsolt, Z.; Zsolt, P.
    Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питань удосконалення інструментарію державного управління в контексті застосування інноваційних механізмів протидії тіньовим фінансовим операціям. Основною метою проведеного дослідження є формалізація інноваційних стратегій протидії тіньовому виведенню капіталу за участю фінансових посередників. Систематизація літературних джерел та підходів до проблеми детінізації економіки засвідчила, що характерною особливістю функціонування тіньового ринку є активна участь фінансових посередників у тіньових операціях. Інформаційною базою дослідження є дані Світового банку та Організації економічного співробітництва та розвитку, Групи з розробки фінансових заходів для боротьби з відмиванням грошей, Міжнародного транспарентного а Всесвітнього економічного форумів. Періодом дослідження є 2003-2021 рр. Об'єктом дослідження є обрані країни ЄС, Україна, Молдова та Чорногорія, як країни-кандидати на членство в ЄС. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали методи бібліометричного аналізу для узагальнення наявного наукового доробку з даної проблематики, аналізу зміни кількості пошукових запитів з проблем тінізації економіки, кластеризації регіонів за кількістю пошукових запитів з питань тіньової економіки. Методи інтелектуального аналізу даних (метод одновимірного розгалуження CART та методи агломерації) застосовано для кластеризації країн залежно від характеру політики детінізації економіки. За результатами бібліометричного аналізу узагальнено теорії, що описують тіньову економіку, зокрема: теорія інновацій, теорія централізації, інституційна теорія. У статті представлені результати кластерного аналізу, який засвідчив доцільність виділення трьох кластерів країн: кластер 1 – Кіпр, Чехія, Данія, Фінляндія, Греція, Ірландія, Італія, Люксембург, Португалія; кластер 2 – Болгарія, Хорватія, Естонія, Франція, Мальта, Нідерланди, Іспанія, Швеція, Бельгія, Греція, Австрія, Угорщина, Словаччина, Словенія; кластер 3 – Литва, Латвія, Румунія, Польща, Молдова, Чорногорія, Україна. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що всю сукупність інноваційних сценаріїв реалізації політики детінізації економіки можна розділити на три типи (еволюційний сценарій, сценарій послідовної трансформації, форсований сценарій), залежно від швидкості зміни показників розвитку тіньового сектору економіки та їх чутливості до заходів, що реалізуються.
  • Item
    Innovative, Economic and Marketing Determinants of Financial Security and Sustainability of Business
    (Sumy State University, 2022) Taghieva, T.; Тютюник, Інна Володимирівна; Тютюнык, Инна Владимировна; Tiutiunyk, Inna Volodymyrivna
    Метою статті є узагальнення основних детермінант, які впливають на рівень фінансової безпеки та фінансової стійкості бізнесу. У ході дослідження здійснено бібліометричний аналіз для визначення основних напрямів дослідження фінансової безпеки та фінансової стійкості бізнесу. Авторами проведено порівняльний аналіз тенденцій зміни кількості публікацій з означених питань. За допомогою інструментарію VOSViewer виділено основні економічні категорії, які найбільш тісно пов'язані з фінансовою безпекою та стійкістю бізнесу. У роботі обґрунтовано, що економічні, інноваційні та маркетингові детермінанти в різних комбінаціях можуть суттєво впливати на фінансову безпеку та стійкість бізнесу. На основі систематизації наявного наукового доробку, авторами запропоновано методичний підхід до оцінювання рівня фінансової безпеки бізнесу. Інформаційною базою дослідження слугують дані Світового банку та Міжнародного валютного фонду. У роботі висунуто гіпотезу про наявність статистично значущого впливу економічних, інноваційних та маркетингових детермінант на рівень фінансової безпеки бізнесу. Для перевірки гіпотези використано тести Діккі-Фулера та Йохансена. Достовірність отриманих результатів та характер взаємозв’язку між показниками перевірено шляхом побудови рівняння наскрізної регресії (тест Вальда), регресії з фіксованими індивідуальними ефектами (тест Бруша-Пегана) та регресії з випадковими індивідуальними ефектами (тест Хаусмана). За результатами дослідження запропоновані заходи підвищення рівня фінансової безпеки бізнесу та мінімізації негативного впливу окремих детермінант.
  • Item
    Innovative approaches to the assessment of the impact of the shadow economy on social development: an analysis of causation
    (Sumy State University, 2021) Тютюник, Інна Володимирівна; Тютюнык, Инна Владимировна; Tiutiunyk, Inna Volodymyrivna; Kuznetsova, A.; Spankova, J.
    Стаття присвячена дослідженню причинно-наслідкового зв'язку між рівнем тіньової економіки та показниками її соціального розвитку на прикладі 13 європейських країн. У роботі на основі аналізу результатів емпіричних досліджень науковців висунуто та здійснено перевірку трьох гіпотез щодо зв’язку між аналізованими показниками: наявність одностороннього впливу показників соціального розвитку країни на рівень тінізації економіки; наявність одностороннього впливу рівня тінізації економіки на показники соціального розвитку країни; наявність двостороннього зв’язку між аналізованими показниками. На основі причинно-наслідкового аналізу обґрунтована та підтверджена гіпотеза про те, що зростання рівня тіньової економіки супроводжується зниженням рівня соціального розвитку країни. Метою статті є аналіз кореляції між рівнями тінізації економіки та показниками суспільного розвитку країни з використанням методів причиннонаслідкового аналізу та панельних даних з 2010 по 2019 роки. На основі порівняльного аналізу рівнів тіньової економіки, частки населення, що знаходиться на рівні бідності та частки населення, що перебуває у скрутному фінансовому становищі доведено статистично значущу непряму залежність між показниками. Аналіз взаємозв’язку між рівнем тіньової економіки та часткою надходжень податку на доходи фізичних осіб та соціального внеску у ВВП країни проводився за допомогою критерію Грейнджера. Надійність отриманих результатів, достовірність підтвердженої гіпотези та характер взаємозв’язку між показниками перевірено шляхом побудови рівняння наскрізної регресії (тест Вальда), регресії з фіксованими індивідуальними ефектами (тест Бруша-Пегана) та регресії з випадковими індивідуальними ефектами (тест Хаусмана). Емпіричні розрахунки засвідчують доцільність використання моделі з фіксованими індивідуальними ефектами для формалізації взаємозв’язку між рівнем тіньової економіки та обсягами єдиного соціального внеску, податку на доходи фізичних осіб та індексу соціального розвитку. Більшість індексів є статистично значущими на рівні 5%.
  • Item
    Indices of innovation activity as components of macroeconomic stability assessment: how does the shadowing of investment flows affect?
    (Sumy State University, 2020) Тютюник, Інна Володимирівна; Тютюнык, Инна Владимировна; Tiutiunyk, Inna Volodymyrivna; Zolkover, A.; Maslov, V.; Винниченко, Наталія Володимирівна; Винниченко, Наталья Владимировна; Vynnychenko, Nataliia Volodymyrivna; Beshley, Y.; Kovalenko, O.
    Стаття зосереджена на дослідженні причинно-наслідкових зв’язків між рівнями інноваційного розвитку та тінізації економіки на прикладі 10 європейських країн. На основі аналізу існуючих підходів до визначення рівня інноваційної активності в країні пропонується лінійна модель оцінки комплексного індексу інноваційної діяльності. Основною гіпотезою статті було припущення, що підвищення рівня тінізації економіки супроводжується зниженням інноваційного розвитку країни, погіршенням доступу до фінансових ресурсів тощо. Метою статті є аналіз співвідношення між рівнем тіньової економіки та показниками інноваційного розвитку країни як складових її макроекономічної стабільності за допомогою аналізу рядів даних з 2007 по 2018 рр. На відміну від попередніх досліджень, дане дослідження обгрунтовує гіпотезу, про те, що рівень інноваційного розвитку країни залежить від обсягу тіньового сектору економіки. Результати підтверджують взаємозв'язок між факторною та результуючими показниками для всіх аналізованих країн. Для підтвердження гіпотези про негативний вплив тіньової економіки на рівень інноваційної діяльності країни була побудова лінійна модель оцінювання Індексу комплексного інноваційного розвитку країни як інтегрального показника 8 міжнародних індексів (Індекс глобальної конкурентоспроможності, Цифрова оцінка готовності, Цифрова економіка та Індекс суспільства, Економічний індекс знань, Європейський індекс інновацій, Індекс інновацій Bloomberg, Міжнародний індекс інновацій, Глобальний індекс інновацій), що характеризує рівень інноваційного розвитку країни. На другому етапі здійснено: тестування рядів даних на стаціонарність за допомогою статистичного тесту Дікі-Фуллера та Філіпса Перрона, розрахунок оптимальної довжини лага, обраної за критерієм Акакайке, інформаційним критерієм ХаннанаКвінна та інформаційним критерієм Шварца, перевірка коінтегрованості рядів даних за допомогою тесту Йогансена. Емпіричні розрахунки довели високий вплив тіньової економіки на інноваційний розвиток країни. Усі показники є статистично значущими на рівні 1% та 5% та 10% відповідно. Обґрунтовано, що держава повинна враховувати встановлені взаємозалежності як основу для розробки та реалізації заходів, спрямованих на підвищення інноваційної активності суб’єктів господарювання, збільшення інноваційного потенціалу країни тощо.