Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186
Browse
4 results
Search Results
Item Management of the Sports Industry for Ensuring the Public Health: Prospect of Implementing the Innovations(Sumy State University, 2022) Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Самусевич, Ярина Валентинівна; Самусевич, Ярина Валентиновна; Samusevych, Yaryna Valentynivna; Gurmach, A.; Juscius, V.Стаття присвячена дослідженню взаємозв’язку між менеджментом спорту та забезпеченням здоров’я населення. Дослідження актуальних напрямків розвитку менеджменту спортивної індустрії було проведено за допомогою бібліометричного аналізу. Його результати засвідчили, що сучасна система менеджменту спорту має враховувати якість надання спортивних послуг та можливості їх комерціалізації, вплив спору на життя та здоров’я людей, роль спорту в забезпеченні сталого розвитку, фінансове забезпечення спортивної індустрії. Для оцінювання впливу спортивної галузі на громадське здоров’я та якість життя населення було сформовано набір статистичних індикаторів, що характеризують функціонування спортивної галузі (кількість спортивних споруд, залучення населення до занять спортом та оздоровчою діяльністю) та стан здоров’я населення (параметри очікуваної тривалості життя, захворюваності та смертності) України за 2000-2021 роки. Розрахунки було проведено за допомогою регресійного моделювання за методом Прайса-Вінстена з урахуванням часового лагу від 0 до 4 років. Отримані результати засвідчили, що на сучасному етапі розвиток спортивної галузі має обмежений вплив на показники здоров’я населення. Зокрема, було виявлено, що заняття фізкультурнооздоровчою активністю населення сприяє скороченню рівня його смертності, а заняття населення такою активністю на підприємствах, в установах та організаціях сприяє також скороченню частки населення, що має надмірну вагу. До того, зафіксовано прямий зв'язок між зростанням спортивної активності населення та погіршенням окремих параметрів громадського здоров’я (зокрема, захворюваності на туберкульоз, гіпертонію, смертності від деяких хвороб). При цьому було підтверджено, що активність населення у заняттях спортом значною мірою залежить від кількості спортивних споруд. Це дозволило оцінити трансмісійні ефекти впливу наявності спортивних споруд на здоров’я населення. Розрахунки засвідчили, що зростання кількості спортивних споруд для занять професійним спортом переважно має негативний вплив на показники здоров’я та життя населення, у той час, як вплив майданчиків з тренажерним обладнанням є переважно позитивним. Це дозволяє обґрунтувати напрямки, на розвиток яких має бути зосереджений менеджмент спортивної галузі для забезпечення максимізації її позитивного впливу на здоров’я населення.Item Innovative Development of Oil & Gas Industry: Role of Environmental Taxation(Sumy State University, 2021) Huseynov, A.; Huseynov, E.; Самусевич, Ярина Валентинівна; Самусевич, Ярина Валентиновна; Samusevych, Yaryna ValentynivnaСтаття присвячена дослідженню взаємозв’язку екологічних податків з інноваційним розвитком нафтогазової промисловості. Проведений бібліометричний аналіз напрямків наукових досліджень ланцюга "інноваційний менеджмент – нафтогазова промисловість – екологічні податки" засвідчив центральне місце проблематики сталого розвитку в забезпеченні інноваційних трансформацій промисловості. Визначено, що метою застосування екологічних податків є не лише скорочення забруднення навколишнього природного середовища, а й забезпечення структурних трансформацій економіки на шляху до забезпечення її сталого розвитку. Доведено, що інновації в нафтогазовій промисловості пов'язані не лише з імплементацією більш ефективних технологій, а й з пошуком перспектив її трансформації відповідно до цілей зеленої економіки. Визначено, що застосування екологічних податків для стимулювання прогресу сталого розвитку потребує комплексності їх поєднання з іншими інструментами державної підтримки екологічних інновацій. Проведено емпіричний аналіз зв'язку екологічного оподаткування з показниками виробництва та споживання нафти й газу на основі статистичних даних для країн ОЕСР за період 2010-2019 років. За допомогою кореляційного аналізу визначено обернений зв'язок між динамікою індикаторів інтенсивності екологічного оподаткування та параметрів функціонування нафтогазової промисловості. Побудовані за методом стандартної похибки Ньюї-Веста регресійні залежності зміни обсягів виробництва та споживання нафти й газу під впливом зміни надходжень від екологічного оподаткування підтвердили наявність оберненого зв’язку. Визначено, що при зростанні обсягу податкових надходжень від екологічних податків відбуваються суттєві скорочення як в обсягах виробництва, так і споживання нафти й газу. Відповідно, підтверджено, що екологічні податки є однією з причин інноваційних трансформацій нафтогазової промисловості, пов’язаних зі зменшенням масштабів її традиційного функціонування та переходом до більш прогресивних технологій виробництва енергоресурсів. Отримані результати є підгрунтям для коригування державних стратегій регулювання функціонування нафтогазової промисловості та забезпечення її інноваційного розвитку.Item Eco-Innovation VS. Environmental Taxation: What is More Effective for State Budget?(Sumy State University, 2021) Hakimova, Y.; Самусевич, Ярина Валентинівна; Самусевич, Ярина Валентиновна; Samusevych, Yaryna Valentynivna; Alijanova, S.; Guluzade, E.Статтю присвячено порівняльному аналізу використання екологічних податків та впровадження екологічних інновацій з точки зору впливу на параметри доходів і витрат бюджету держави. Дослідження включає 10 країн Центральної і Східної Європи (Болгарія, Чеська Республіка, Угорщина, Естонія, Латвія, Литва, Польща, Румунія, Словенія, Словацька Республіка). Період аналізу охоплює 2010–2019 рр. Систематизація наукових досліджень доводить важливість застосування інструментів забезпечення сталого розвитку та екологізації національної економіки. Основна мета дослідження полягає у визначенні більш ефективної форми взаємодії держави та бізнесу в процесі забезпечення трансформацій національної економіки в напрямку більш екологічно безпечних продуктів та технологій шляхом економіко-математичного моделювання впливу екологічних податків та еко-інновацій на показники бюджетних доходів та витрат. Розрахунки передбачають застосування декількох етапів: 1) визначення переліку релевантних контрольних змінних за допомогою кореляційного аналізу, що забезпечує усунення проблеми мультиколінеарності; 2) визначення специфікації моделі (з фіксованими або випадковими ефектами) за допомогою тесту Хаусмана; 3) ідентифікація узагальнюючих ефектів впливу екологічного оподаткування та індексу еко-інновацій на показники бюджетних доходів та витрат за допомогою узагальненої панельної регресійної моделі з випадковими ефектами; 4) дослідження впливу основних складових екологічних податків та компонентів індексу екоінновацій на параметри державного бюджету за домогою панельного регресійного моделювання; 5) визначення короткострокових та довгострокових ефектів впливу екологічних податків та еко-інновацій на параметри бюджетних доходів та витрат за допомогою авторегресійної моделі з розподіленим лагом. Для проведення розрахунків використано інструментарій програмного забезпечення Stata 12/SE. Проведене дослідження вказує на необхідність трансформації підходів до реалізації державної екологічної політики. Так, доведено, що більш ефективними можуть стати державні стимули для впровадження в економіці екологічних інновацій, аніж підвищення навантаження з екологічних податків.Item Innovations in country's social development level estimation(Sumy State University, 2018) Кириченко, Костянтин Іванович; Кириченко, Константин Иванович; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Самусевич, Ярина Валентинівна; Самусевич, Ярина Валентиновна; Samusevych, Yaryna Valentynivna; Люльова, Лілія Юріївна; Люлева, Лилия Юрьевна; Liulova, Liliia Yuriivna; Bagmet, K.В науковій літературі описана значна кількість підходів та параметрів, які в тій чи іншій мірі характеризують соціальний розвиток країни, що обумовлює необхідність вибору найбільш загальних індикаторів та розробки комплексного методичного інструментарію. У статті досліджено сутність та визначено основні характерні риси соціального розвитку - справедливість та рівність, можливості для людей, добробут, тощо. Проведено аналіз існуючих підходів до оцінювання соціального розвитку, в межах кожного з них здійснено порівняння особливостей групування соціальних показників. Авторами запропоновано інноваційну методику оцінювання соціального розвитку, яка буде універсальною для будь-яких країн, та реалізовуватиметься в межах наступних етапів: 1) порівняльний аналіз напрямків соціального розвитку, а також складу конкретних індикаторів у різних методиках їх оцінювання; 2) нормалізація індикаторів для приведення їх до співставного вигляду (метод мінімакс); 3) тестування внутрішньої узгодженості індикаторів (коефіцієнт альфа Кронбаха); 4) зважування індикаторів (простий аддитивний метод). Сформований базовий набір індикаторів оцінювання соціального розвитку країни включає 28 показників, які можна розділити на вісім груп. З урахуванням національних особливостей відображення статистичної інформації композитний індекс соціального розвитку для України було розраховано на основі 19 конкретних індикаторів. Результати оцінювання засвідчили загальне перманентне покращення соціального розвитку за період 2010-2016 рр., яке відбувалося також за більшістю компонент у структурі індексу, за винятком показників безпеки, соціальної єдності та соціальної активності, які в цілому за даний період знизилися, в той час як показники економічної безпеки - характеризувалася нестабільною діяльністю.