Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186
Browse
2 results
Search Results
Item Innovations in the context of modern economic transformation processes of enterprise, region, country: the EU experience(Sumy State University, 2017) Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Дегтярьова, Ірина Борисівна; Дегтярева, Ирина Борисовна; Dehtiarova, Iryna Borysivna; Горобченко, Денис Володимирович; Горобченко, Денис Владимирович; Horobchenko, Denys Volodymyrovych; Маценко, Олександр Михайлович; Маценко, Александр Михайлович; Matsenko, Oleksandr MykhailovychThe article reveals the content of ‘green’ (sustainable) economy and the role of the Third Industrial Revolution (T.i.r.) and generated innovations in its formation. The article analyzes regularities of the T.i.r. origin and the prerequisites for its implementation. The main types of innovation transitions are considered when forming a new type of economy. The directions for transformation of economic systems at different levels are studied. The EU experience is analyzed.Item Инновационные перспективы Третьей промышленной революции: экономика, энергетика, экология(Сумский государственный университет, 2016) Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid HryhorovychДаётся определение Третьей промышленной революции (Т. п. р.) как многомерному сложному явлению. Отмечаются её ключевые отличительные особенности: переход на возобновимые источники энергии и сырья, массовое внедрение аддитивных технологий и сетевых производственных систем, цифровая основа фиксации и передачи информации, формирование горизонтальных потребительских структур, солидарные формы экономических отношений. Характеризуются базовые группы инноваций Т. п. р. в энергетическом, сырьевом, технологическом, организационном и экономическом разрезах.