Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186
Browse
25 results
Search Results
Item Driving Innovation-Driven Growth in Vietnam: Effects of Digital Transformation, Foreign Direct Investment, and Human Capital on Resource Dependence(Sumy State University, 2025) Ngoc, B.H.; Tram, N.H.M.Забруднення навколишнього середовища та ресурсне прокляття залишаються одними з найважливіших викликів для людства, масштаби яких постійно зростають у багатьох країнах, зокрема у В’єтнамі. З економічної точки зору ресурсне прокляття означає парадоксальну ситуацію, коли країни, багаті на природні ресурси, демонструють нижчі темпи економічного зростання та розвитку порівняно з країнами, які не володіють значними ресурсами. Причини виникнення ресурсного прокляття є різноманітними, однак серед найсуттєвіших вирізняються особливості економічної діяльності, якість інституційного середовища, структура інвестицій та розподіл природних ресурсів між галузями економіки. Метою даного дослідження є визначення ролі цифрової трансформації, прямих іноземних інвестицій та людського капіталу у зменшенні залежності економіки В’єтнаму від природних ресурсів упродовж 1990–2018 років. Для досягнення поставленої мети застосовано два сучасні методи оцінювання – квантильну регресію та квантиль-квантильний підхід. Отримані результати дозволяють зробити такі висновки: (i) інтенсивне впровадження цифрових технологій є необхідною умовою економічного зростання В’єтнаму та зниження його залежності від природних ресурсів; (ii) прямі іноземні інвестиції сприяють економічному зростанню країни через зменшення ресурсної залежності; (iii) взаємозв’язок між людським капіталом та рівнем залежності економіки від природних ресурсів у В’єтнамі залишається нечітко окресленим. З огляду на отримані результати, авторами підкреслено необхідність послідовної державної політики цифровізації економіки. Зокрема, доцільно стимулювати фізичних осіб, організації та підприємства до впровадження цифрових технологій у різні сектори економіки, такі як сільське господарство, охорона здоров’я, освіта та транспорт. Крім того, В’єтнам має здійснювати комплексну оцінку та вибіркове залучення прямих іноземних інвестицій. Для цього органам управління іноземними інвестиціями необхідно активно розвивати стратегічні партнерства, зокрема шляхом цілеспрямованого залучення великих транснаціональних корпорацій, які володіють значними капіталами та сучасними технологіями, замість розпорошеного залучення інвесторів. Також важливо надавати підтримку підприємствам у процесах технологічних інновацій, сприяти їх поступовій інтеграції до глобальних ланцюгів постачання з метою набуття управлінського досвіду та доступу до передових світових технологій.Item Sustainable Clothing Buying Behavior of Generations X and Y(Sumy State University, 2024) Vrablikova, M.; Ubreziova, I.; Kubickova, M.; Skodova, L.У статті досліджується споживча поведінка поколінь X та Y при купівлі одягу з урахуванням принципів сталого розвитку. Метою дослідження є аналіз ключових особливостей цієї поведінки та надання рекомендацій щодо маркетингових заходів для компаній у сфері моди. Теоретична база дослідження спирається на наукові публікації, індексовані у WOS та Scopus, а також джерела, що висвітлюють основні тенденції у корпоративній соціальній відповідальності, сталому розвитку та споживчих уподобаннях в індустрії моди. Методологія дослідження охоплювала кілька етапів: створення анкети, вибір респондентів покоління X та Y у Словацькій Республіці, обробку відповідей за допомогою описової статистики та перевірку гіпотез методами індуктивної статистики. Анкета складалася з 11 питань і була заповнена 139 респондентами. Анкети включала питання щодо ідентифікації покоління, статі, доходу респондентів, а також місць покупок, типів одягу, факторів вибору, частоти покупок та рівня обізнаності про принципи сталого розвитку. Гіпотези дослідження були спрямовані на вивчення взаємозв’язку між прихильністю до принципів сталого розвитку та приналежністю до певного покоління, впливу цих принципів на споживчу поведінку, а також рівня раціональності під час вибору одягу. Результати показали, що бренди можуть ефективно використовувати концепцію slow fashion та залучати покоління X та Y через інфлюенсер-маркетинг у соціальних мережах. Обмеження дослідження пов'язані з різними підходами до визначення меж поколінь (років народження) та можливими когнітивними упередженнями респондентів при заповненні анкет. Подальші дослідження можуть бути зосереджені на порівнянні споживчої поведінки в регіонах із різним рівнем розвитку креативних індустрій, а також на дослідженні ірраціональних чинників, що впливають на споживчі рішення, в контексті поведінкової економіки. Дослідження робить вагомий внесок у розвиток економіки, збереження довкілля та покращення суспільного благополуччя.Item Barriers to Sustainable Management of Organizational Intellectual Capital(Sumy State University, 2024) Gross-Golacka, E.; Brzozowska, A.; Balcerzyk, R.; El Emary, I.M.M.У глобальному економічному контексті управління інтелектуальним капіталом виступає як стратегічно значущий ресурс, що істотно впливає на ринкову вартість організацій. Ефективне управління цим капіталом передбачає впровадження інноваційних методів і технік. Серед таких методів особливе місце займає управління знаннями, спрямоване переважно на подолання бар'єрів їх обміну. У рамках статті проведено опитування серед працівників польських повітів Глогув, Явор і Тшебніца. Головною метою дослідження було проаналізувати та оцінити процес управління персоналом у зазначених повітах, використовуючи різноманітні методи дослідження для досягнення поставлених цілей. Опитування слугувало основним інструментом дослідження, доповненим аналізом наукового ландшафту з даної проблематики, дослідницьких та аналітичних звітів. Результати дослідження та статистичні дані свідчать про існування в компаніях Нижньої Сілезії потреби у програмах розвитку персоналу, пов'язаних з придбанням, зберіганням та розповсюдженням знань. У ході дослідження авторами ідентифіковано низку факторів, які ускладнюють розвиток компетенцій співробітників опитаних компаній, та встановлено зв'язок між цими бар'єрами до навчання та впливом розміру компанії на них. У статті перевірено взаємозв'язок між бар'єрами інтелектуального розвитку, що становлять найбільшу загрозу для компанії, та факторами, що ускладнюють прийняття співробітників з високим рівнем інтелектуального капіталу. Отримані дані свідчать, що забезпечення управлінський персонал цінною інформацією в аспектах управління талантами та знаннями, можуть слугувати основою для формування стратегій розвитку співробітників та програм їх навчання. Додатково, ці результати можуть бути використана рекрутерам під час створення профілів кандидатів з затребуваними компетенціями.Item Innovations in the Energy Sector as a Powerful Catalyst for Financial Transformations(Sumy State University, 2024) Strielkowski, W.Традиційно прийнято вважати, що фінансові інновації відіграють визначальну роль у процесах енергетичних переходів, сприяючи зміні від використання традиційних викопних видів палива до інтеграції відновлюваних джерел енергії. Однак, детальний аналіз взаємозв'язку між цими процесами виявляє існування взаємної динаміки, де інновації в сфері енергетики можуть істотно стимулювати фінансові трансформації. Перехід до відновлюваних джерел енергії, зокрема, потребує значних фінансових інвестицій, що стимулює розвиток нових фінансових інструментів, таких як зелені облігації та інноваційні моделі фінансування, спрямовані на підтримку сектора відновлюваної енергії. Взаємозалежність між енергетичними переходами та фінансовими інноваціями демонструє здатність фінансових установ адаптуватися до змінних потреб ініціатив сталого розвитку. Поширення зелених енергетичних рішень спонукає фінансовий сектор до розроблення інноваційних стратегій для забезпечення цих переходів. Свідченням зростаючого академічного інтересу до дослідження цих симбіотичних відносин є збільшення кількості публікацій, проіндексованих у базі даних Web of Science, від 10 у 2015 році до 113 у 2023 році, що вказує на стрімкий розвиток досліджень з цієї проблематики. Ця стаття надає комплексний бібліометричний аналіз існуючої наукової літератури з питань взаємозв'язку між енергетичним переходом і фінансовими інноваціями. З використанням мережевого аналізу та програмного забезпечення VOSviewer автором виявлено ключові тенденції та закономірності у міждисциплінарних дослідженнях. Результати дослідження свідчать про те, що енергетичні переходи не лише отримують вигоду від фінансових інновацій, але й виступають значущими каталізаторами змін у фінансовому секторі, що підтверджується різноманітними сучасними та історичними прикладами. Вказаний взаємний вплив акцентує критичну важливість прогресу в сфері енергетики для розвитку фінансових практик та інструментарію. Дослідження, представлене в даній статті, значною мірою сприяє глибшому розумінню взаємопосилення енергетичних переходів і фінансових інновацій, що має істотні наслідки для політичних діячів, інвесторів та науковців, зосереджених на підтримці стійкості енергетичних екосистем та фінансового ринку.Item Hospitality 2.0: Decoding the Role of E-HRM in Innovation and Sustainability(Sumy State University, 2024) Parveen, M.; Alraddadi, A.A.N.Метою статті є вивчення впливу технологій електронного управління людськими ресурсами (E-HRM) на сталий розвиток організації, її продуктивність та інноваційність в контексті змін теорії гостинності в Саудівській Аравії. Використовуючи інструментарій кількісної методології, це дослідження оцінює взаємозв'язки між е-HRM і залежними змінними, а саме: організаційною інновацією, продуктивністю організації та сталим розвитком організації. Авторами визначено, що план розвитку Саудівської Аравії «Візія 2030» передбачає диверсифікацію економіки, зменшення залежності від нафти та сприяння сталому розвитку – цілі, які тісно пов'язані з викликами та можливостями у сфері гостинності. У статті використано програмне забезпечення SPSS 25 і SmartPLS 3.3.5 для структурного моделювання. Вихідну базу дослідження сформовано з результатів опитування 438 працівників індустрії гостинності Саудівської Аравії. Для перевірки сформованих гіпотез дослідження використано кореляційний аналіз та структурне моделювання. Індустрія гостинності Саудівської Аравії стратегічно вибрана за її ключову роль у створенні робочих місць, економічному процвітанні та формуванні іміджу країни. Емпіричні результати дослідження підтвердили позитивний і статистично значущий вплив технологій e-HRM на організаційну інноваційність, її продуктивність та сталий розвиток. Результати оцінювання моделі (SRMR 0.074 та показником NFI 0.911) підкреслюють її надійність і валідність. Це дослідження не тільки емпірично підтверджує, але й теоретично обґрунтовує ключову роль технологій e-HRM у формуванні організаційних результатів. Враховуючи взаємовпливи між концептами продуктивність організації та її інноваційність, це дослідження робить значний внесок у розуміння того, як технології e-HRM можуть бути каталізатором сталого розвитку організації в контексті індустрії гостинності Саудівської Аравії. Отримані результати надають практичні інсайти для політиків, професіоналів індустрії гостинності та зацікавлених сторін, узгоджуючись з загальними цілями план розвитку Саудівської Аравії «Візія 2030» щодо сприяння сталому розвитку країни.Item Management of Innovations in the Environmental, Social, and Governance Scores and Sustainability Performance Through ESG Disclosure: Evidence from Emerging Markets(Sumy State University, 2023) Ahmed, E.R.; Alabdullah, T.T.Y.; Akyurek, M.Рейтинги компаній за рівнем екологічної, соціальної та управлінської ефективності (Environment, Social, and Governance, ESG) стали визначальними показниками для оцінки поведінки корпорацій у контексті досягнення цілей сталого розвитку. Метою даної статті є розгляд взаємозв'язків між ESG-ефектами та сталим розвитком підприємств, зокрема в контексті управлінського обліку та інновацій. Авторами проаналізовано ефективність управління інноваціями промисловими підприємствами Туреччини, враховуючи ESG-рейтинг на основі даних Refinitiv Eikon's listing. Для перевірки висунутих гіпотез використано метод часткових найменших квадратів (Partial Least Squares, PLS) із бутстрепінгом. Емпіричні розрахунки здійснено з використанням програмного забезпечення Smart-PLS 4.0. Результати дослідження підтвердили, що управління інноваціями в промисловому секторі Туреччини має статистично значущий вплив на сталий розвиток компаній та рівень екологічної, соціальної та управлінської ефективності. Це свідчить про важливість цього питання у контексті управлінського обліку. Дослідження підтверджує, що управління інноваціями є необхідною умовою для досягнення сталого розвитку промислових компаній. З огляду на це, менеджмент компаній повинен враховувати екологічні, соціальні та управлінські аспекти при формулюванні цілей, завдань, плануванні та розробці стратегій розвитку. Автори акцентують, що врахування основних принципів ESG-концепції у процесі прийняття рішень створює передумови для досягнення визначених цілей сталого розвитку. Результати дослідження можуть бути корисними для керівників промислових підприємств та уряду країни при формуванні стратегій, спрямованих на одночасне забезпечення економічного зростання та досягнення цілей сталого розвитку.Item Nexus Between Intellectual Capital, Financial Performance and Sustainable Growth: Evidence from the Turkish ICT Industry(Sumy State University, 2023) Lehenchuk, S.; Zeytinoglu, E.; Hrabchuk, I.; Zhalinska, I.; Олексіч, Жанна Анатоліївна; Олексич, Жанна Анатольевна; Oleksich, Zhanna AnatoliivnaМета статті полягає в тому, щоб за допомогою моделі VAIC виміряти вплив інтелектуального капіталу та його елементів на фінансові показники та стале зростання турецьких ІКТ-компаній, зареєстрованих на Стамбульській фондовій біржі (ISE). Регресія панельних даних була використана для аналізу діяльності 31 турецької ІКТ-компанії за період 2019-2022 рр. Для вимірювання взаємозв’язків між фінансовою ефективністю, стійким зростанням та його детермінантами розроблено шістнадцять функціональних моделей, формування яких базувалося на наступних типах використаних залежних змінних – рентабельність активів, рентабельність власного капіталу, рентабельність продажів, темпи сталого зростання. Було використано десять незалежних змінних, таких як VAIC, модифікований VAIC, ефективність залученого капіталу, ефективність людського капіталу, ефективність структурного капіталу, ефективність капіталу досліджень і розробок, ефективність реляційного капіталу, кредитне плече, розмір, фіктивна змінна для підгалузі. Отримані результати розширюють розуміння важливості управління інтелектуальним капіталом у створенні вартості підприємства та забезпеченні стійких переваг високотехнологічних компаній у контексті формування економіки, заснованої на знаннях. Проведений регресійний аналіз впливу VAIC та його структурних компонентів на фінансові показники та стале зростання турецьких ІКТ-компаній показав досить суперечливі результати. Найбільш суттєвими впливами на фінансові показники турецьких ІКТ-компаній та сталий розвиток є: рентабельність активів – VAIC, модифікований VAIC, ефективність людського капіталу, ефективність капіталу досліджень і розробок, кредитне плече, фіктивна змінна для підгалузі; Рентабельність власного капіталу – ефективність людського капіталу, кредитне плече; Рентабельність продажів – ефективність людського капіталу, кредитне плече, ефективність структурного капіталу, розмір; і темпи сталого зростання – Ефективність капіталу в дослідженнях і розробках, Ефективність використання капіталу, леверидж. Обґрунтовано доцільність збільшення інвестицій в розвиток досвіду та професійних навичок працівників турецьких ІКТ-компаній, а також посилення їх інноваційної діяльності, що забезпечуватиме зростання їх прибутковості в короткостроковій перспективі.Item Sustainable Marketing and its Impact on the Image of the Company(Sumy State University, 2023) Sujanska, L.; Nadanyiova, M.В останні роки сталий розвиток стає все більш важливим для іміджу компанії. Клієнти стають більш екологічно свідомими і вимагають, щоб компанії, з якими вони ведуть бізнес, також робили кроки для зменшення свого негативного впливу на навколишнє природне середовище. Впроваджуючи сталі практики, компанії можуть продемонструвати своє прагнення позитивно впливати на світ і завоювати довіру клієнтів. Ця наукова стаття має на меті сприяти кращому розумінню ролі сталого розвитку у формуванні споживчого сприйняття іміджу компанії та надати інформацію, яка може допомогти компаніям розробити більш ефективні стратегії сталого розвитку та побудувати сильніший імідж бренду. У дослідженні використано загальнонаукові методи обробки даних, а емпіричні дані, отримані в результаті онлайн-опитування, оцінювалися за допомогою математико-статистичних методів і перевірки статистичних гіпотез. Сталий розвиток став важливим аспектом іміджу компанії. Сталий розвиток в іміджі компанії став важливим аспектом ідентичності бренду і може суттєво вплинути на її репутацію, успіх та довгострокову життєздатність. Споживачі все більше стурбовані впливом продуктів, які вони купують і використовують, і багато з них почали віддавати перевагу компаніям, які застосовують сталі практики та виробляють екологічно чисту продукцію. Компанії, які дотримуються принципів сталого розвитку та надають пріоритет екологічній та соціальній відповідальності, мають більше шансів на успіх у швидкозмінному бізнес-середовищі, де споживачі все більше цікавляться питаннями сталого розвитку та етичними практиками. Приймаючи принципи сталого розвитку, компанії можуть створити позитивну репутацію, завоювати довіру клієнтів і досягти цілей довгострокової стратегії для сталого маркетингу, який допомагає будувати імідж компанії, що може підвищити лояльність та довіру клієнтів та отримати конкурентну перевагу у своїй галузі. Таким чином, ця наукова стаття може надати бізнесу цінну інформацію, яка допоможе диференціювати себе від конкурентів, залучити нових клієнтів та збільшити прибуток.Item "Business-Education-Science" Coopetition and Innovation Transfer for Sustainable Development(Sumy State University, 2022) Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Самойликова, Анастасия Викторовна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna; Zhylinska, O.; Pal, Z.; Kuttor, D.Сьогодні співробітництво "бізнес-освіта-наука" – це інноваційний підхід у досягненні цілей сталого розвитку на різних рівнях економіки та в різних сферах людського життя. Зокрема, великий потенціал існує в контексті четвертої, восьмої та дев'ятої цілей сталого розвитку. Метою статті є аналіз ключових тенденцій, емпіричне підтвердження та формалізація впливу коопетиції "бізнес-освіта-наука" на сталий розвиток. Ключові напрямки міждисциплінарних досліджень коопетиції "бізнесосвіта-наука" для сталого розвитку визначені шляхом бібліометричного аналізу 6035 документів за 38 років із застосуванням засобів баз даних Scopus та програмного забезпечення VOSviewer. Отримані результати дозволили сформувати 7 кластерів міждисциплінарних досліджень з цього питання. Також проведено порівняльний аналіз України та топ-10 країн за рівнем сталого розвитку, інноваційного розвитку та співробітництва бізнесу й освіти. Крім того, проведено динамічний аналіз сталого та інноваційного розвитку в Україні, динамічний аналіз співпраці бізнесу та освіти в Україні, Фінляндії, Данії та Швеції за 2012- 2021 роки. Вибірка з 10 країн-лідерів у рейтингу сталого розвитку у 2021 році (Фінляндія, Данія, Швеція, Норвегія, Австрія, Німеччина, Франція, Швейцарія, Ірландія та Естонія) була сформована за 10 останніх років (2012-2021) для дослідження взаємозв’язків між рівнем коопетиції «бізнес – освіта – наука» та рівнем сталого розвитку, зокрема оцінками Індикатора співпраці університетів і промисловості та Індексу сталого розвитку. На першому етапі, для емпіричного підтвердження гіпотези про вплив коопетиції "бізнес – освіта – наука" на сталий розвиток, застосовано тест Шапіро-Вілка для нормальних даних та відповідно кореляційний аналіз Пірсона/Спірмена. На другому етапі, для формалізації та визначення цього впливу, побудовано регресійну модель системної динамічної оцінки панельних даних (модель Ареллано–Бовера/Блунделла– Бонда). У дослідженні застосовано тест Ареллано-Бонда на нульову автокореляцію в помилках із першим диференціюванням, щоб показати відсутність неправильно визначеної моделі. За результатами дослідження доведено, що якщо рівень коопетиції "бізнес – освіта – наука" (на прикладі оцінки Індикатора співробітництва університетів і промисловості) збільшується на 1%, то рівень сталого розвитку (зокрема, оцінка за Індексом сталого розвитку) також зросте на 0,04%. Отримані результати мають практичну цінність та можуть бути корисними для бізнесу, освіти, науки та управління для подальших досліджень та підвищення рівня сталого та інноваційного розвитку.Item Measuring Business Process Innovations among Tourism Enterprises in the Czech Republic: a PLS-GLM Approach(Sumy State University, 2021) Dey, S.K.; Vaculcikova, Z.; Tuckova, Z.У статті авторами відмічено, що інновації провокують стрімкий розвиток туристичного сектору забезпечуючи дотримання основних принципів сталого розвитку. Узагальнення результатів теоретичного аналізу засвідчили, що наявні наукові напрацювання з означеної проблематики неповною мірою враховують вплив інновацій на сталий розвиток туристичного сектору. З огляд на це, метою статті є оцінювання впливу технічних та технологічних інновацій на діяльність туристичних компаній, на прикладі Чеської Республіки. Детерміновану вибірку даних сформовано на основі результатів опитування 96 туроператорів віком від 18 до 40 років, які працюють у малих, середніх та великих туристичних агенціях. У ході опитування визначено ставлення респондентів до впровадження інновацій у туристичному секторі. Емпіричне дослідження проведено з використанням двоетапної методики опрацювання статистичних даних, яка передбачає застосування інструментарію PLS-SEM та GLM-моделювання. Отримані результати засвідчили, що технічні інновації мають тісний та прямий зв'язок із прибутковістю компанії, а також є сірою зоною у туристичному бізнесі Чеської Республіки. З метою визначення перспективних напрямів підвищення конкурентоспроможності туристичних агенцій Чеської Республіки здійснено критичний аналіз систем впровадження технологічних інновацій на туристичних підприємствах Колумбії (PICTE). У ході дослідження встановлено, що туристичні підприємства, які не впроваджують технологічні інновації є більш чутливими до змін ринкового середовища. Авторами зазначено, що COVID-19 прискорив розвиток VUCA-середовища (нестабільність, невизначеність, складність та неоднозначність) у туристичному секторі Чеської Республіки. Низка туристичних компаній (переважно середні або малі) скоротили або зупинили свою діяльність. Перед туристичним сектором постає необхідність не лише інвестувати у сучасні технології, але й забезпечувати розвиток компетенцій персоналу компаній. У статті представлено стратегії картографування людських ресурсів та цифрових трансформацій для розвитку туристичного сектору. Враховуючи отримані результати, подальші дослідження мають бути спрямовані на аналіз схильності малих та середніх компаній до впровадження інновацій.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »