Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Item
    The Role of E-commerce as an Innovative Solutions in the Development of the Saudi Economy
    (Sumy State University, 2023) Ismail, H.H.; Azab, R.S.
    Це дослідження спрямоване на вивчення ролі електронної комерції як інноваційного рішення для розвитку саудівської економіки. Авторами описано та визначено внесок електронної комерції у розвиток показників економічного розвитку Саудівської Аравії, а також досліджено роль уряду Саудівської Аравії у підтримці та розвитку сектору електронної комерції. Розвиток цього сектору пов'язаний з різними формами підтримки, яку надає уряд Саудівської Аравії. Ця підтримка включає створення ефективної електронної інфраструктури, гарантування прав споживачів, розвиток платформ електронної комерції, підвищення довіри споживачів до використання електронної комерції та сприяння інноваціям через Міністерство торгівлі, Раду електронної комерції, платформу Maarouf та законодавство про електронну комерцію. У статті систематизовано виклики та перешкоди, з якими стикаються учасники електронної комерції, такі як недовіра до електронних транзакцій, шахрайство, спам і недостовірна інформація про товари та послуги. Деякі споживачі також не ознайомлені з використанням сучасних технологій, таких як електронна комерція. Авторами наголошено на тому, що Саудівська Аравія лідирує серед країн Близького Сходу за кількістю користувачів Інтернету, розширенням варіантів доставки, методами оплати та ідентифікацією типів та переваг цих послуг. У дослідженні використано інструменти статистичного аналізу, такі як проста лінійна регресія та коефіцієнт кореляції для оцінювання впливу доходів від електронної комерції на ВВП, експорт та імпорт, а також на розвиток секторів економіки. Незважаючи на той факт, що в електронній комерції спостерігається розвиток, багато саудівських компаній відстають від цього розвитку. Тому важливо, щоб саудівські компанії працювали над пошуком інноваційних рішень для покращення продуктивності та якості наданих послуг і товарів.
  • Item
    Knowledge Economy, Innovation and the Universities' Education Role in Saudi Arabia: A Study of Academicians’ Perspectives at the University of Hail
    (Sumy State University, 2023) Thomran, M.; Alshammari, Ali Essa A.
    На ринку праці спостерігається значне збільшення попиту на здобуття нових навичок в таких галузях, як наука про дані, штучний інтелект та машинне навчання, які є однією з найбільш визначальних рис нової промислової революції. Університети відіграють важливу роль в економіці знань та інноваціях, оскільки вони генерують і поширюють знання через дослідження, освіту та творчість. Економіка знань (ЕЗ) та інновації є ключовими каталізаторами економічного зростання, сприяють інноваціям, продуктивності та конкурентоздатності, створюють нові галузі та робочі місця, що потребують висококваліфікованих працівників. Слабкість та неадекватність освітньодослідницької системи вважаються однією з головних проблем в Саудівській Аравії. Метою цього дослідження є визначення ролі університетів у ЕЗ та інноваціях в Саудівській Аравії з точки зору викладачів Університету Граду. Метод аналізу, використаний у дослідженні, - структурне рівняння моделювання (SEM) з частково найменшими квадратами (PLS). Для збору даних використовувалось опитування з використанням п’ятибальної шкали Лайкерта. Обсяг вибіркової вибірки дослідження становив 83 викладачі, які були обрані за допомогою простого випадкового відбору. Для перевірки надійності та валідності результатів використано тести Альфа-Кронбаха, композитної надійності та критерій Форнелла-Лакера. Результати дослідження засвідчили, що навчальна програма, освітня політика, інфраструктура та наукові дослідження мають статистично значущий вплив на розвиток ЕЗ та інновацій, в той час, як результати методів навчання не мали значущого впливу на ЕЗ та інновації. Для збереження конкурентоспроможності в постійно змінному економічному оточенні менеджменту університетів Саудівської Аравії потрібно приділяти більше уваги розробці навчальних програм, інфраструктурі, методам навчання, зосереджуючись на науці, технологіях та інноваціях. Крім того, університети повинні акцентувати увагу на розвитку навичок своїх випускників для відповідності вимогам ринку праці. Цього можна досягти за допомогою стажувань та навчання на практиці, а також наданням тренінгів для розвитку софт скілс, таких як комунікація, робота в команді та розв'язання проблем.
  • Item
    Knowledge management to foster the entrepreneurship activity: case for Saudi Arabia
    (Sumy State University, 2022) Ali, S.; Hasan, S.; Alhothali, G.T.
    Розвиток підприємницьких здібностей серед студентів закладів вищої освіти набуває все більшого значення на глобальному рівні. Особливої актуальності дане питання набуває в країнах Близького Сходу/Північної Африки, де існує більш нагальна потреба виховання студентів, які у майбутньому відкриють власну справу та зможуть фінансово підтримувати себе. Актуальність даного дослідження полягає у наявності теоретичних прогалин у масиві наукових напрацювань, присвячених дослідженню впливу освіти на формування підприємницьких здібностей у Саудівській Аравії. Головною метою дослідження є оцінювання впливу освітніх програм з підприємницької діяльності на ймовірність того, що студенти продовжуватимуть займатися підприємницькою діяльністю в майбутньому. Враховуючи суттєве значення ролі освіти у розвитку підприємницької діяльності, в основу даної статті покладено теорію запланованої поведінки. Вихідні данні для дослідження сформовано на основі результатів онлайн анкетування 250 осіб, які раніше навчались підприємницької діяльності у закладах вищої освіти Саудівської Аравії. Вибірка дослідження є репрезентативною. За результатами дослідження встановлено, що ставлення індивіда до підприємництва та його оцінка рівня контролю над своєю поведінкою (уявних підприємницьких здібностей) мають значний вплив на намір займатись підприємницькою діяльністю. При цьому суб'єктивні норми не мають значного впливу на намір індивіда займатися підприємництвом. Автори приходять до висновку, що підприємницька освіта має значний вплив на намір студента займатися власною справою. У роботі представлено та обговорено головні обмеження дослідження та запропоновано напрямки подальших досліджень. Авторами зазначено, що доцільним є не лише аналіз впливу наявності освіти з підприємницької діяльності, але і врахування впливу якісних та кількісних характеристик системи освіти на прагнення займатись підприємницькою діяльністю.
  • Item
    Willingness to Use E-Commerce During Coronavirus Pandemic in Saudi Arabia
    (Sumy State University, 2021) Albliwi, S.; Alsolami, L.A.
    Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання поширення у світі електронної комерції завдяки наслідкам пандемії Covid-19. Основною метою проведеного дослідження є визначення факторів змін в розвитку електронної комерції Саудівської Аравії. Систематизація літературних джерел та підходів до розв'язання поставленої проблеми дозволила висунути гіпотезу, що пандемія COVID-19 стала каталізатором нової хвилі зростання темпів збільшення обсягів електронної торгівлі в Саудівській Аравії. Для перевірки висунутої гіпотези проведено анкетування 160 респондентів, які працюють у сфері приватної електронної комерції. До анкети включено питання щодо визначення демографічного профілю респондентів та розвитку електронної комерції. Оцінювання відповідей трьох блоків питань, щодо розвитку електронної комерції здійснювалося за пʼяти бальною шкалою Лейкарта. Більшість учасників анкетування є чоловіками – 66,2%. 56,2% учасників є віком від 30 до 40 років; 38,75% – мають 5-10 річний стаж роботи в приватному бізнесі, 40,6% – мають досвід роботи у компаніях з чисельністю понад 500 осіб, 43% – проживають у місті Ер-Ріяд. За результатами опрацювання відповідей першого блоку питань анкети щодо розвитку електронної комерції встановлено, що відсутність альтернатив має статистично не значущий вплив на наміри споживачів здійснювати купівлі на електронному ринку (середньозважене значення – 3.19 ± 0.75). Результати аналізу відповідей другого блоку питань свідчать про те, що доступність до засобів електронної комерції має позитивний вплив на готовність споживачів здійснювати онлайн-покупки (середньозважене значення – 3,43 ± 1,17). Аналіз відповідей третього блоку питань засвідчив, що дослідження головних причин збитків під час пандемії COVID-19 є статистично не значущими для електронної комерції (середньозважене значення – 3,29 ± 0,90). До того, більшість учасників анкетування (56,2%) зазначили, що їх компанії були не готовими до чергової хвилі карантинних обмежень. Результати дослідження мають практичне значення та можуть бути основою для подальшого аналізу впливу COVID-19 на різні сегменти електронного ринку. Отримані результати можуть бути використані для визначення рівня сприйняття населенням особливостей електронної комерції та бажання здійснювати купівлі в інтернетмагазинах.
  • Item
    The position of intellectual capital among Saudi banks
    (Sumy State University, 2019) Sulphey, M.M.; Naushad, M.
    All intangible assets and various human-centred and the intellectual property rights (IPR) of organizations are considered as Intellectual Capital (IC). It includes all nonmonetary and nonphysical resources that are fully or partially controlled by the organization and contribute to the organization`s value creation. Since conventional factors of production are increasingly being replaced by intellectual assets, IC is now being increasingly recognized as the most valuable resource, which can provide the required impetus to take on the competition. Through appropriate management of IC, it is possible to enhance the earning capability, sustain the value and help the achievement of organizational goals. Organisations that manage IC would acquire the required competitive advantage and superior business performance in the current volatile and uncertain market. This study was conducted to investigate the position of IC of Saudi banks. Empirical evidence exists to suggest that efficient utilization of IC can contribute towards the success of the banking industry. Objectives of the study included finding the value of IC of the Saudi banking industry and examine the performance of Islamic banks. Two regression models were used to achieve the objectives of the study. The models examined the relationships between Return on equity (ROE) and Return on total assets (ROA) and the aggregate measure of IC. It also examined the different components like Human capital efficiency (HCE), the Capital employed efficiency (CEE), and Structural capital efficiency (SCE). The present study has thus helped in presenting some interesting findings of the IC of Saudi banks. It was observed that Saudi banks are fairly efficient and has generated the required value from the component of Human capital (HC) than other capital elements. Drastic improvement was evident during recent years, reflecting the cues about the stability evident globally in the industry. Overall it can be concluded that Saudi banks, especially the Shariah-compliant ones, are efficient in generating value from its IC. A comparison between Saudi banks, as well as Islamic banks and those in other countries where banking operations are not done as per Shari’ah rules, is suggested as it is sure to bring in interesting results.