Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Impact of Digitalization on Entrepreneurship Development in the Context of Business Innovation Management
    (Sumy State University, 2022) Sadigov, R.
    У статті розглядаються сучасні тенденції цифровізації з позиції управління бізнес-інноваціями, актуальність яких істотно зросла під час пандемії COVID-19. Аналізуються та обгрунтовуються взаємозв'язки між показниками інноваційного та цифрового профілю та рівнем розвитку підприємництва на основі світового та європейського досвіду в цілому та Азербайджану зокрема. Основною метою дослідження є емпіричне підтвердження, формалізація та оцінювання впливу цифровізації на розвиток підприємництва в Азербайджані та інших країнах Європи та Азії для вдосконалення державної політики у сферах, що вивчаються. Для досягнення поставленої мети було застосовано наукові методи статистичного, аналітичного, графічного, кореляційного та регресійного аналізу, економіко-математичне моделювання з використанням програмних продуктів Excel та Stata. Інформаційну базу дослідження склали наукові праці та публікації в галузі інноваційного менеджменту, цифрової економіки та підприємництва, а також дані Світового банку для вибірки з 14 країн Європи та Азії (Азербайджан, Чехія, Естонія, Грузія, Угорщина, Казахстан, Киргизька Республіка, Латвія, Литва, Польща, Румунія, Словенія, Словаччина та Україна) за 2006-2І020 роки. Автором охарактеризовані динамічні тенденції загальної кількості фірм та, зокрема, нових, загальної щільності бізнесу та щільності нового бізнесу, а також показників порівняльної вартості процедур та часу для відкриття бізнесу у досліджуваних країнах. Особливу увагу приділено питанню експорту та імпорту товарів ІКТ, комунікаційних, комп'ютерних послуг. У ході дослідження побудовано регресійну модель панельних даних із фіксованими ефектами з метою визначення впливу параметрів диджиталізації на параметри розвитку підприємницького сектору. Результати оцінювання впливу цифровізації на розвиток підприємництва в Азербайджані та інших країнах Європи та Азії можуть бути корисними вченим, науковцям, органам державної влади та місцевого самоврядування, бізнес-структурам та підприємцям.
  • Item
    Innovation Development and Entrepreneurship Management in Tourism of Azerbaijan: Current Trends and Priorities
    (Sumy State University, 2021) Azizov, A.
    У статті досліджено сучасні тенденції та пріоритетні напрямки інноваційного розвитку підприємництва в туризмі Азербайджану, враховуючи національні особливості та тренди туристичного ринку Європи. Автором проаналізовано значущість туризму, його доступність та соціально відповідальне підприємництво у сфері туристичних послуг у контексті сталого розвитку та досягнення його цілей. Обґрунтовано економічний ефект від розвитку туристичної сфери. У роботі виокремлено роль та ключові аспекти цифровізації туризму та управлінських інновацій у сфері туристичних послуг. Результати систематизації наукових досліджень та напрацювань із зазначеної проблематики засвідчили відсутність єдиного підходу до оцінювання взаємозв'язків інноваційного розвитку підприємництва у туристичній сфері та макроіндикаторів країни. Головною метою статті є дослідження впливу підвищення рівня розвитку туризму на економічне зростання та оцінка впливу інноваційної активності на конкурентоспроможність туристичної сфери (на основі аналізу досвіду країн ЄС та Азербайджану). інформаційною базою дослідження стали статистичні та аналітичні дані Світового банку, Світової організації інтелектуальної власності, Світової туристської організації, Світового економічного форуму. Для досягнення поставлених цілей у роботі проаналізовано основні тенденції ринку туристичних послуг. Для визначення сильних та слабких сторін, можливостей та загроз на ринку було проведено SWOT-аналіз. Схарактеризовано ключові напрями в менеджменті інноваційного розвитку підприємництва в туризмі, базуючись на твердженні про необхідність сприяння успішним інноваціям у туризмі та підприємницькій екосистемі шляхом взаємодії стейкхолдерів. Окрему увагу приділено зростаючій ролі держави у підвищенні інноваційної активності туристичного підприємництва, зокрема, в умовах негативних наслідків пандемії COVID-19. Побудовано динамічну регресійну модель оцінки панельних даних Ареллано-Бонда для емпіричного підтвердження та формалізації позитивного впливу підвищення рівня розвитку туризму (частка виручки від туристичних послуг у загальному експорті, число прибуваючих туристів та туристичних польотів) на економічне зростання країн ЄС та Азербайджану (приріст ВВП на душу населення). Перевірку якості моделі здійснено за допомогою тесту Саргану у програмному пакеті STATA 14.2. Взаємозв'язок досліджуваних показників попередньо охарактеризований за результатами кореляційного аналізу (тест Шапіро-Вілка, розрахунок коефіцієнтів кореляції Пірсона/ Спірмена з часовими лагами). У ході дослідження проведено компаративний, кореляційний та регресійний аналізи впливу ступеня готовності країн ЄС та Азербайджану до інформаційнокомунікаційних технологій та рівня інноваційного розвитку загалом на рівень конкурентоспроможності туристичної сфери країн. За результатами дослідження автор приходить до висновку щодо необхідності доповнення інновацій в ІКТ у сфері туризму та його цифровізації, впроваджуючи фінансові, страхові, маркетингові, управлінські, адміністративні, медичні, соціокультурні, екологічні та інші інновації в туризмі, які сьогодні тісно взаємопов'язані та вигідно доповнюють одна одну.
  • Item
    Innovation Performance of Biotechnology Firms in Bulgaria: Opportunities for Enhancing
    (Sumy State University, 2021) Dimitrova, T.; Yosifov, T.
    Cтаття присвячена актуальним формування інноваційного розвитку біотехнологічних компаній. Основною метою проведеного дослідження є оцінювання потенціалу інноваційного розвитку біотехнологічних компаній Болгарії. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали методи контент-аналізу, порівняльного, ситуаційного та графічного аналізів. Ідентифіковано проблеми, які перешкоджають інноваційному розвитку біотехнологічних компаній Болгарії. У роботі запропоновано концептуальну модель оцінювання інноваційного розвитку біотехнологічних компаній, яка включає три складові: ринкову орієнтацію, орієнтацію на інтеграцію знань, ефективність науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт. Обгрунтовано необхідність зміцнення інноваційної складової біотехнологічних компаній Болгарії для покращення виробничого процесу та посилення конкурентних переваг на місцевому та міжнародному ринках. Наголошено, що лише окремі компанії Болгарії можуть забезпечити сталі ринкові переваги та подолати бар’єри входу на міжнародний ринок біотехнологічної продукції. Зазначено, що членство Болгарії в ЄС створює додаткові вимоги щодо забезпечення високої якості виробничого процесу біотехнологічної продукції. У ході дослідження систематизовано аргументи та контраргументи щодо практичних переваг розробки комплексної ринково-орієнтованої моделі біотехнологічних компаній, що є основою довгострокового інноваційного розвитку. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що біотехнологічні компанії повинні забезпечити виробництво товарів з високою доданою вартістю (що є основою інновацій), вдосконалюючи та застосовуючи успішні ринково-орієнтовані підходи. Отримані результати мають практичну та теоретичну цінність, можуть бути корисними розробникам науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт компаній, які присутні на ринку або компаній, які зможуть увійти на ринок біотехнологічної продукції.