Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    The Mediating Effect of Customer Loyalty on the Relationships among Supply Chain Performance, Inventory Management and Quality Management
    (Sumy State University, 2024) Nadason, S.; Vasudevan, H.; Yee, C.M.
    Управління ланцюгом поставок являє собою систематичну та стратегічну координацію бізнес-процесів у ланцюзі поставок з метою підвищення ефективності діяльності як компанії, так і ланцюга поставок в цілому у довгостроковій перспективі. Це також включає набір підходів, які ефективно застосовуються для інтеграції постачальників, виробників, дистриб'юторів та споживачів. Основною перепоною для розвитку управління ланцюгом поставок є обмежені фінансові ресурси. Дане дослідження має на меті з'ясувати вплив лояльності споживачів на зв'язки між ефективністю функціонування ланцюга поставок, системи управлінням запасами та якістю. Дослідження проводилося на IT підприємстві в Пенангу, Малайзія. До участі було залучено 700 працівників цієї компанії. Аналіз взаємозв'язків та впливів системи управління якістю, запасами, ланцюгом поставок та лояльності споживачів на ефективність просування продукції на ринку був проведений з використанням інструментарію PLS-SEM. У дослідженні застосовано декілька статистичних методів, а для аналізу даних використано програмне забезпечення SMART PLS3. Було встановлено значущий вплив досліджуваних змінних, таких як лояльність споживачів, система управління запасами, ланцюгом поставок та ефективністю просування продукції на ринку. Результати показали, що всі сім досліджуваних гіпотез мають статистично значущі зв'язки між усіма обраними змінними. Результати дослідження дозволило сформувати емпірично підтверджені рекомендації власникам бізнесу та іншим зацікавленим сторонам щодо підвищення ефективності системи управління ланцюгом поставок, запасами та якістю в бізнес-процесах своїх організацій для сприяння лояльності споживачів. Авторами наголошено, що інструменти та політики, які були розроблені в рамках RMK-9, зіткнулися з більш інтенсивною конкуренцією через глобалізацію та лібералізацію торгівлі, що тим самим обумовлює подальші дослідження з даної проблематики.
  • Item
    Willingness to Use E-Commerce During Coronavirus Pandemic in Saudi Arabia
    (Sumy State University, 2021) Albliwi, S.; Alsolami, L.A.
    Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання поширення у світі електронної комерції завдяки наслідкам пандемії Covid-19. Основною метою проведеного дослідження є визначення факторів змін в розвитку електронної комерції Саудівської Аравії. Систематизація літературних джерел та підходів до розв'язання поставленої проблеми дозволила висунути гіпотезу, що пандемія COVID-19 стала каталізатором нової хвилі зростання темпів збільшення обсягів електронної торгівлі в Саудівській Аравії. Для перевірки висунутої гіпотези проведено анкетування 160 респондентів, які працюють у сфері приватної електронної комерції. До анкети включено питання щодо визначення демографічного профілю респондентів та розвитку електронної комерції. Оцінювання відповідей трьох блоків питань, щодо розвитку електронної комерції здійснювалося за пʼяти бальною шкалою Лейкарта. Більшість учасників анкетування є чоловіками – 66,2%. 56,2% учасників є віком від 30 до 40 років; 38,75% – мають 5-10 річний стаж роботи в приватному бізнесі, 40,6% – мають досвід роботи у компаніях з чисельністю понад 500 осіб, 43% – проживають у місті Ер-Ріяд. За результатами опрацювання відповідей першого блоку питань анкети щодо розвитку електронної комерції встановлено, що відсутність альтернатив має статистично не значущий вплив на наміри споживачів здійснювати купівлі на електронному ринку (середньозважене значення – 3.19 ± 0.75). Результати аналізу відповідей другого блоку питань свідчать про те, що доступність до засобів електронної комерції має позитивний вплив на готовність споживачів здійснювати онлайн-покупки (середньозважене значення – 3,43 ± 1,17). Аналіз відповідей третього блоку питань засвідчив, що дослідження головних причин збитків під час пандемії COVID-19 є статистично не значущими для електронної комерції (середньозважене значення – 3,29 ± 0,90). До того, більшість учасників анкетування (56,2%) зазначили, що їх компанії були не готовими до чергової хвилі карантинних обмежень. Результати дослідження мають практичне значення та можуть бути основою для подальшого аналізу впливу COVID-19 на різні сегменти електронного ринку. Отримані результати можуть бути використані для визначення рівня сприйняття населенням особливостей електронної комерції та бажання здійснювати купівлі в інтернетмагазинах.
  • Item
    Innovative Approaches to the Assessment of Banking Competition in Ukraine in Terms of Digital Transformation
    (Sumy State University, 2021) Karcheva, G.; Shvets, N.; Dalgic, K.; Dalevska, N.
    Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії щодо аналізу впливу рівня конкуренції на рівень ефективності банківської системи. Основною метою дослідження є комплексна оцінка поточного рівня конкуренції на банківському ринку України та розробка модифікованої моделі Панзара-Росса, яка враховує особливості банківської діяльності в Україні. Систематизація наукових напрацювань та підходів щодо досліджуваного питання засвідчила про те, що вітчизняні автори, переважно, використовують лише один із методів оцінки рівня конкуренції. Встановлено, що низка наукових робіт, присвячених оцінюванню рівня конкуренції на банківському ринку України, ґрунтується на даних за докризовий період, які не є актуальними для сучасного стану банківської системи. Так, на разі кількість банків в Україні скоротилась майже вдвічі, а розвиток фінансових інновацій суттєво змінив діяльність банків. Таким чином, актуальність розв'язання наукової проблеми полягає у своєчасному виявленні та усуненні поточної проблеми у банківській системі на основі комплексного оцінювання рівня банківської конкуренції. Окрім цього, автори відмітили, що значення даного питання зросло після суттєвого скорочення кількості банківських установ в Україні в останні роки, а також у результаті зміни структури банківської системи України під впливом фінансових інновацій. Для досягнення поставленої мети, дослідження здійснено в наступній логічній послідовності: 1) розглянуто наявний науковий доробок щодо означеної тематики; 2) визначено та охарактеризовано наявні методи оцінювання конкуренції на банківському ринку; 3) описано запропоновану модифікацію методів, яків враховують особливості діяльності банків в Україні; 4) висвітлено результати емпіричних досліджень за обраними й модифікованими методами дослідження рівня банківської конкуренції; 5) сформовано пропозиції щодо покращення банківської конкуренції в Україні. Періодом дослідження обрано 2019 рік. Об’єктом дослідження є банківська система України. Результати емпіричного аналізу засвідчили, що для банківського сектору України характерною є монополістична конкуренція, концентрація якої зростає на ринку державних банків. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що скорочення кількості банків та вплив цифрової трансформації сприяли зростанню ринкової влади низки банків України. За результатами дослідження запропоновано низку інноваційних підходів, які можуть бути використані для оцінювання рівня банківської конкуренції в Україні. Отримані результати можуть бути корисними для власників банків при формуванні стратегії розвитку необанків, на які існує високий попит у банківській системі в Україні.