Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 50
  • Item
    Innovations in Human Resources Management in Eurointegration Conditions: Case for Ukrainian Agro-Industrial Complex
    (Sumy State University, 2019) Butko, M.; Popelo, O.; Pishenin, I.
    Темпи зростання економічного розвитку АПК і вплив дестабілізуючих факторів на функціонування суб’єктів господарювання активізують низку проблем сталого розвитку аграрного сектору України. У сучасних трансформаційних умовах об’єктивна оцінка рівня економічної ефективності використання ресурсного потенціалу підприємств агробізнесу в процесах планування, організації, контролю, аналізу і прогнозування перспектив його розвитку є важливою складовою системи управління. На думку авторів, реалізація інноваційної моделі розвитку економіки держави потребує суттєвих модернізаційних перетворень і комплексного використання не лише новітньої техніки, технологій, а й наукомістких підходів до менеджменту, передусім для забезпечення стійкого розвитку пріоритетних сегментів економіки України, до яких відноситься агропромисловий комплекс. Визначено, що агропромисловий комплекс України є ключовим бюджетоформуючим елементом економіки України. Розглядаючи аграрний сектор як складну економічну систему, автори стверджують, що вирішення проблем оцінки та ефективного використання трудового потенціалу потребує інтегрального підходу, який стає фундаментом для створення універсальної методичної бази оцінки ефективності використання трудового потенціалу для вирішення регіональних проблем щодо забезпечення трудовим потенціалом, заснований на з’єднанні загальних закономірностей процесу підготовки, прийняття і реалізації управлінських рішень. У статті представлено комплексне оцінювання економічної ефективності використання трудового потенціалу за допомогою запропонованої авторами методики визначення коефіцієнта конвергенції. Проведено групування та ранжування регіонів України за коефіцієнтом конвергенції, за результатами якого виділено у групи регіонів: регіони з високим, вище середнього, середнім та низьким коефіцієнтом конвергенції. Розроблено концепцію інтегрованого управління трудовим потенціалом в умовах інноваційного розвитку агропромислового комплексу. Застосування представлених методологічних положень сприятиме подальшому удосконаленню методів оцінки ефективності управління трудовим потенціалом, а також підвищенню готовності працівників до сприйняття інновацій.
  • Item
    Management of renewable energy innovative development in Ukrainian households: problems of financial support
    (Sumy State University, 2018) Сотник, Ірина Миколаївна; Shvets, I.; Momotiuk, L.; Chortok, Y.; Сотник, Ирина Николаевна; Sotnyk, Iryna Mykolaivna
    The article investigates the current state of management of "green" energy development in the private sector of Ukraine. The mechanisms of economic stimulation, which are used in the countries of the European Union and in Ukraine for the development of the renewable energy sector, are analyzed. On the basis of comparison of domestic and foreign tools revealed the limitation of the economic and financial leverages, which are used in public level in Ukraine to motivate households to implement renewable energy projects as well as the lack of well-established partnership between stakeholders of the real, financial and public sectors. The main stimulus for renewable energy innovative development of the private sector is the feed-in tariff, as well as the simplified procedure for connecting "green" power plants to the general electric grid. Instead, for legal entities additional allowances for the feed-in tariff, tax and other privileges are provided. Taking into consideration the low incomes of Ukrainian households, the authors substantiated the necessity of expanding the range of applicable economic stimulus tools in terms of increasing public financial and credit support for projects on the construction of private renewable energy facilities. In support of this thesis, in the article were made an analysis of the economic feasibility of attracting credit resources to projects on the construction of renewable energy objects in the household sector. Calculations of the net current value and discounted payback periods of projects involving borrowed green loan by Ukrainian and American banks showed that targeted loans provided by Ukrainian banks in their terms do not allow the borrower to return funds at the expense of household income from feed-in tariff. Payback periods of loans far exceed the terms of their provision. The only acceptable option is lending within the framework of the Ukrgazbank Eco-Energy program for 5 years in the amount of 50% of the initial investment, which implies the application of a preferential credit rate of 0,001%. Considering the Clean Energy program of the American Savings Bank, within a 10-year lending period, acceptable alternatives are the attraction of credit resources up to 85% of the volume of required investment, that is, if at least 15% of the own contribution. Thus, clients of the American bank have more favourable conditions for the implementation of renewable energy projects. In order to increase the investment of the population in green energy facilities, the authors substantiated the directions of strengthening public financial and credit support of green energy projects in the private sector of Ukraine.
  • Item
    Importance of foreign direct investment in financing for innovative development of the Republic of Belarus
    (Sumy State University, 2018) Hrechyshkina, O.; Samakhavets, M.
    The 21st-century trend is the acceleration of scientific and technical progress in conditions of the amplifying competition between producers for free market niches and between countries for leadership. The ideal development model of the modern state is the economy based on knowledge and innovations. At the same time the human potential and other factors of competitive advantages, new technologies are actively involved in this economy. So, conditions for economic growth and life quality improvement are created. Innovative development demands an adequate financial base. Insufficient financing will cause difficulties in the realization of ideas which connected with the introduction of innovative technologies, the release of hi-tech production, the realization of scientific and technical state capacity. Finally, it may lead to technological lag against the increasing level of knowledge intensity in the word. Therefore, the problem of search for adequate innovative development financing becomes important both from the point of view of theoretical judgment and in practice. The purpose of the article is the identification of the place, role and value of the direct foreign investment of innovative development financing of the Republic of Belarus. The carriedout analysis has shown that foreign direct investments inflows differ in considerable fluctuations from year to year. Debt tools prevail in foreign direct investments inflows structure and the investment climate of the Republic of Belarus needs improvement. Dynamic of foreign direct investment inflows are presented in branch and regional section. It is offered to concentrate efforts on foreign direct investments attraction to the hi-tech sector development which is based on V and VI technological modes. It will allow not only to improve investment potential of Belarus but to carry out structural economic transformation on the innovative way. Authors connect further research prospects with studying how to activate scientific and technical international cooperation of the Republic of Belarus with foreign countries. The main interest is cooperation with leading countries in technological development to find out the opportunities of successful experience application in the organization of innovative development financing of the Republic of Belarus, including foreign direct investment inflows.
  • Item
    The consumer protection as a driver of innovative development: case study for consumers of financial services
    (Sumy State University, 2018) Poliakh, S.
    Today, there is a clear understanding of the concept of “financial accessibility” as a necessary condition for sustainable poverty reduction, innovation and economic growth. However, the relationship between financial availability and traditional for the financial sector to ensure the stability, integrity and protection of consumers of financial services has not been sufficiently studied and not considered in a single context. This situation began to be corrected and acquired a special urgency in the post-crisis period, when the study of this problem could help to understand the causes of the onset of financial structural changes. The purpose of the paper is a research of the nature of implicit connections between the level of protection of consumers interests of the financial services market as drivers of innovation development in the country, and three conditional sectors: general economic status, public administration and financial stability. The basis of the study was the statistical information of the IMF, CGAP and the World Bank on the Financial Access 2010 database, the Global Findex database and the G20 Financial Inclusion Indicators of the World Bank, the database of OECD/INFE on Adult Financial Literacy at the time of 2010 for 95 countries with different levels of economic development. The system of simultaneous structural equations was used as a method for calculations. 31 indicators were selected for formalizing the implicit structural links between the four contingent sectors: the general economic condition of the countries, public administration, financial stability of the countries and the level of protection of the interests of consumers of the financial services market, among which 12 major components were selected by the method of main analysis, included for further analysis. The formalization of the relationships between the latent variables introduced in the study allowed the following conclusion: with an increase in the level of protection of the interests of consumers of the financial services market, the level of public administration and the general economic state is growing. Thus, it was confirmed the thesis that the level of consumer protection in case of consumer financial services market fulfills the role of a locomotive for innovative development of the country as a whole.
  • Item
    Innovation marketing to enhance competitiveness: case of Armenia and Ukraine
    (Sumy State University, 2018) Isahakyan, Sh.; Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna
    Зростання конкурентоспроможності країни напряму залежить від інноваційності бізнес-середовища, яскравим індикатором чого можна вважати здатність підприємців використовувати інноваційні технології просування продукції та послуг, передусім – на зовнішні ринки. Тому в статті висувається гіпотеза про існування позитивного впливу інноваційного маркетингу на конкурентоспроможність країни, тобто застосування інноваційних технологій маркетингових досліджень світового ринку, виявлення нових потенційних ринків для експорту, диверсифікація лінійки товарів та послуг на закордонних ринках, просування на глобальні ринки інноваційних розробок національних виробників та інші форми прояву інноваційного маркетингу – все це створює додаткові можливості для більш ефективного використання наявного в країні ресурсного потенціалу конкурентоспроможності. Економічні перетворення як у Вірменії, так і в Україні у періоди посткризової стабілізації підтвердили дієвість інноваційних маркетингових технологій, які застосовувалися при проведенні політичних, фінансових та інфраструктурних реформ. У статті проаналізовано поточний рівень конкурентоспроможності Вірменії, виявлено, що низький рівень здатності до інновацій є однією з основних проблем бізнес-середовища Вірменії, тому рівень впровадження інновацій в сфері маркетингу також є низьким. Визначено шляхи, через які застосування інструментів інноваційного маркетингу може сприяти як зростанню конкурентоспроможності країни в цілому, так і вирішенню окремих проблем: диверсифікації цінових стратегій на зовнішніх ринках, формування та просування бренду країни, підвищення потенціалу конкурентоспроможності країни через соціальні медіа, просування продукції національних компаній на світових ринках, заохочення співробітництва та кооперації між міжнародними партнерствами, пошуку нових сфер та технологій експорту, зміни дизайну існуючих продуктів з високим потенціалом конкурентоспроможності на зовнішньому ринку, розробки нових продуктів тощо. У статті за допомогою статистичних методів аналізу доведено, що Вірменії необхідно диверсифікувати свій експорт як по країнам, так і по продуктам. Досліджено індикатор Enabling Trade Іndex (ETI- index) як характеристику зовнішньоторговельного середовища країни. Для побудови його прогностичних даних використано метод Хольта, що дозволило побудувати експоненціально-згладжені ряди даних, визначити значення трендів та сформувати прогнози за допомогою пакета MS Excel. Статистичною базою для цього дослідження стали ретроспективні дані Всесвітнього економічного форуму щодо торговельного обороту за 2012-2016 роки. Розрахунки засвідчили, що ETI- index для України є нижчим, ніж для Вірменії, також було виявлено тенденцію до зростання ETI- index для Вірменії, тоді як "доступ до ринку" має тенденцію до зменшення. Це підтверджує доцільність застосування технологій інноваційного маркетингу для зростання доступу до внутрішнього ринку, сприяння вільному руху товарів, усунення перешкод для економічного розвитку та міжнародної інтеграції.
  • Item
    Influence of innovation factor in economic dynamics in Europe
    (Sumy State University, 2018) Smoliy, L.; Revutska, A.; Novak, I.
    В статті здійснено оцінку взаємозв'язку індикаторів рівня інноваційного та економічного розвитку у країнах Європи. Виявлено високий рівень залежності між індексом інноваційного розвитку та показником ВВП на душу населення (за ПКС). Встановлено найбільш вагомі чинники впливу на рівень економічного розвитку в частині інноваційної діяльності для сукупності аналізованих європейських країн загалом та України зокрема.
  • Item
    Sustainability information disclosure as an instrument of marketing communication with stakeholders: markets, social and economic aspects
    (Sumy State University, 2017) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Макаренко, Інна Олександрівна; Макаренко, Инна Александровна; Makarenko, Inna Oleksandrivna; Sirkovska, N.
    In the context of the inability of the traditional corporate reporting paradigm to meet the stakeholders need, the new sustainability accounting paradigm and sustainability disclosure information as its communication tool has a number of marketing, social and economic benefits. It brings particular importance to attracting financing for innovative development and innovation activities of companies. The analysis of peculiarities Ukrainian companies sustainability reporting testifies the initial stage of its formation. At the same time, the authors underline the increase of companies’ innovation potential with more transparent sustainability reporting, which takes into account socio-ecological and economic aspects of activity and meets the needs of stakeholders in the current conditions.
  • Item
    Особливості комплексу маркетингу в системі інноваційного розвитку фармацевтичних підприємств
    (Сумський державний університет, 2017) Мельник, Юлія Миколаївна; Мельник, Юлия Николаевна; Melnyk, Yuliia Mykolaivna; Голишева, Євгенія Олексіївна; Голышева, Евгения Алексеевна; Holysheva, Yevheniia Oleksiivna
    У статті набули подальшого розвитку теоретичні основи маркетингу фармацевтичних підприємств: визначено його основні риси, коло інтересів його головних учасників, особливості комплексу фармацевтичного маркетингу. Авторами визначено надзвичайну актуальність такої складової комплексу маркетингу як People, визначено місце та роль знань в системі інноваційного розвитку фармацевтичних підприємств. Удосконалено класифікацію фармацевтичної продукції за товарно-ринковими класифікаційними ознаками. Досліджено особливості фармацевтичної продукції як об’єкту маркетингової товарної інноваційної політики. Авторами узагальнено схему товароруху фармацевтичної продукції, на основі комунікаційних зв’язків, яка демонструє різні канали збуту та ідентифікує відповідних суб’єктів ринку. Проаналізовано особливості застосування інструментів маркетингових комунікацій на фармацевтичному ринку залежно від конкретного суб’єкта процесу просування.
  • Item
    Анализ показателей инновационной деятельности стран Европы и Украины
    (Сумский государственный университет, 2017) Колесник, Марина Євгенівна; Колесник, Марина Евгеньевна; Kolesnyk, Maryna Yevhenivna
    В статье анализируются показатели экономико-политического состояния Болгарии, Польши, Румынии и Украины и показатели Европейской системы оценки инноваций, описывающие инновационную деятельность стран. Произведен факторный анализ данных показателей. Определены основные показатели, воздействующие на инновационную деятельность стран. Основываясь на результатах факторного анализа, выделены основные пути инновационного развития стран.
  • Item
    Вплив урбанізації на інноваційний розвиток регіонів України
    (Сумський державний університет, 2017) Комарницька, Г.О.; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Шипулина, Юлия Сергеевна; Shypulina, Yuliia Serhiivna; Ілляшенко, Наталія Сергіївна; Ильяшенко, Наталия Сергеевна; Illiashenko, Nataliia Serhiivna
    Виконано аналіз впливу урбанізаційних процесів на інноваційний розвиток регіонів України. Показано, що ефективність урбанізації потребує застосування сучасних інноваційних технологій, при цьому урбанізація активізує процеси створення і впровадження інновацій. Визначено особливості процесу урбанізації в Україні та визначено основі фактори, що впливають на нього. Доведено, що урбанізаційні процеси безпосереднім чином впливають на показники інноваційного розвитку регіонів України, зокрема, обґрунтовано наявність статистично значимого зв'язку між показниками рівня урбанізації регіонів і показниками частки їх інноваційної продукції, яка реалізована за кордоном. Систематизовано регулятори урбанізаційних процесів у вимірах «інноваційний – просторовий розвиток» та «держава – людина», розкрито характер впливу зазначених регуляторів на стимулювання інноваційно-орієнтованого розвитку урбанізації регіонів України. Встановлено характер впливу соціальних і культурних регуляторів на формування інноваційної культури регіону, як основи його інноваційно-сприятливого середовища.