Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186
Browse
2 results
Search Results
Item Digitization of Accounting in the Innovative Management of Autonomous Robotic Transport(Sumy State University, 2024) Zadorozhnyi, Z.-M.; Muravskyi, V.; Shevchuk, O.; Muravskyi, V.; Zadorozhnyi, M.Діджиталізація економічних процесів відбувається у всіх галузях економіки, що разом формують Індустрію 5.0. Важливим елементом п’ятої промислової революції є активізація роботизованої господарської діяльності. В останнє десятиріччя практичного втілення набули розробки у сфері автономного роботизованого транспорту. Проте практика використання безпілотних транспортних засобів, а також наукові напрацювання у цій сфері продемонстрували низьку ефективність імплементації проєктів автономного транспортування вантажів та пасажирів. Причиною цього є недостатня увага до обліково-управлінських аспектів функціонування автономного роботизованого транспорту. Науково-практична новизна дослідження полягає в удосконаленні обліку та управління в умовах їх діджиталізації у частині врахування фундаментальних трансформацій господарських процесів, спричинених використанням автономних транспортних засобів. Виокремлено ключові організаційні чинники, які впливають на бухгалтерський облік функціонування роботизованого транспорту: вид транспортованих об’єктів, споживаних паливо-енергетичних ресурсів, участь людей, місткість та кількість перевезеного вантажу (пасажирів) за один раз, перманентність функціонування, ремонтопридатність, можливість оновлення програмного забезпечення, автономна взаємодія з іншими транспортними засобами, здатність комунікації та інформування замовників транспортних послуг. Розроблено методику цифровізації обліку витрат на паливо-енергетичні ресурси, заробітну плату персоналу, відрахування на соціальні заходи, амортизацію, експлуатаційні та інші витрати, пов’язані з функціонуванням автономного роботизованого транспорту з врахуванням наведених організаційних передумов на основі інформації з ІоТ. Запропоновано використовувати двовимірні калькуляційні одиниці «кілограмо-кілометр» та «пасажиро-кілометр» для цифровізації калькулювання собівартості послуг з перевезення пасажирів та вантажів за допомогою автономного роботизованого транспорту з врахуванням усіх аспектів його функціонування. Уточнено порядок визначення вартості транспортних послуг для кінцевих споживачів та формування інформаційних масивів для інноваційного управління транспортними підприємствами. Важливість усунення організаційних обмежень в управлінні функціонуванням автономного транспорту, а також необхідність інформаційної синхронізації транспортних підприємств з іншими учасниками ділових взаємовідносин в інформаційному середовищі смартміста визначає перспективність подальших досліджень у цій сфері.Item Innovative Management of Biomass Cost Value Based on Accounting and Analysis of Production Costs of Agricultural Activities(Sumy State University, 2023) Zadorozhnyi, Z.-M.; Muravskyi, V.; Bila, Yu.; Ivasechko, U.Новітні напрями екологічної та економічної поведінки підприємств агросфери передбачають повне використання побічної продукції, якою є біомаса. Ідентифіковано основні статті калькулювання собівартості біомаси (на прикладі тюкованої кукурудзи), якими є: вартість відходів кукурудзи в полі, вартість шпагату для формування тюків, витрати на паливо-мастильні матеріали, витрати на заробітну плату та відрахування на соціальні заходи, витрати на функціонування та амортизацію агротехніки та інші виробничі і логістичні витрати. На основі дослідження структури виробничих витрат, з яких формується собівартість біомаси, виявлено, що основну частку становлять витрати на оплату праці. З метою комплексної оптимізації операційних витрат агродіяльності доведено необхідність запровадження інноваційної системи управління собівартістю біомаси на основі автоматизованого обліку й аналізу з використанням технологій глобального позиціонування, аеровізуального моніторингу з допомогою дронів, Інтернету речей. Запропоновано використовувати технології збору та обробки облікової інформації про агродіяльінсть для формування інформаційних масивів щодо: планового обсягу зібраного урожаю, заробітної плати операційного персоналу, витрат паливо-мастильних матеріалів, амортизації обладнання та необхідності поточного ремонту агротехніки, а також додаткових експлуатаційних і транспортних витрат. Розроблено інноваційну аналітичну модель дослідження впливу умов агродіяльності (обсяг заготівлі, середня зарплата виробничого працівника, відстань від полів до місця складування чи переробки, рівень організації логістики, якість агропродукції, рівень використання новітніх агротехнологій та агротехніки) на виробничі витрати, що є підґрунтям для оперативного та предективного інноваційного управління собівартістю біомаси. Інноваційність моделі полягає у використанні лінгвістичних змінних, тобто чинників, що не мають кількісного вираження, але можуть бути економічно оцінені. Для практичної імплементації інноваційної системи управління собівартістю біомаси запропоновано використовувати сформовану інформаційну схему, яка включає усі інформаційні компоненти, на основі яких менеджерам розробляються і пропонуються найбільш оптимальні управлінські рішення для мінімізації собівартості біомаси. Необхідність відображення обліково-аналітичної інформації про вартість біомаси в інтегрованій звітності (звітності сталого розвитку) з метою інформування внутрішніх та зовнішніх стейкхолдерів щодо формування і використання альтернативних джерел енергії визначає перспективність подальших наукових досліджень у цій сфері.