Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Innovative NFC-Validation System for Accounting of Income and Expenses of Public Transport Enterprises
    (Sumy State University, 2022) Zadorozhnyi, M.-Z.; Muravskyi, V.; Shesternyak, M.; Hrytsyshyn, A.
    У статті підлягають розгляду питання доцільності імплементації системи NFC-валідації оплати за проїзд при здійсненні контролю за ціноутворенням у сфері пасажирських перевезень, моніторингу функціонування урбанізованих транспортних мереж, зменшення прямих контактів між пасажирами в умовах пандемії COVID-19. Використання технології NFC (Near-Field Communication – бездротового високочастотного радіозв’язку малого радіуса дії) забезпечує збір первинної інформації про перевезення пасажирів громадським транспортом та оплати за послуги проїзду. Метою статті є удосконалення методики застосування технології автоматизованої NFC-валідації оплати за проїзд в міському пасажирському автотранспорті для обліку і контролю наданих транспортних послуг. Для досягнення поставленої мети було поставлено наступні завдання: дослідження механізмів автоматизованої ідентифікації та підрахунку кількості перевезених пасажирів з метою обліку доходів автотранспортних підприємств; селекція калькуляційних одиниць для автоматизованого визначення собівартості наданих транспортних послуг; розробка методів контролю за роботою водіїв, функціонуванням транспортних засобів, перевезенням пільгових категорій громадян, ціноутворенням тощо. Теоретичні й методичні аспекти використання технологій NFC-валідації оплати за проїзд у громадському транспорті для облікових цілей досліджувалися на базі загальних методів наукових досліджень – інституційного та інноваційного; для прогнозування темпів імплементації NFC-пристроїв у практичну діяльність використано економіко-математичні методи аналізу й поліноміального трендування з використанням електронних таблиць Excel; для визначення перспективних напрямків використання новітніх технологій у наданні транспортно-пасажирських послуг – методи бібліографічного та компаративного аналізу зі застосуванням інформаційного ресурсу "ResearchGate". Доведено, що найбільш ефективною калькуляційною одиницею при розрахунку собівартості наданих транспортних послуг є «пасажиро-кілометр», що відповідає особливостям функціонування міського пасажирського автотранспорту, оскільки враховує кількість перевезених пасажирів та пройдену автотранспортом відстань. Розроблено порядок розподілу доходу від реалізації електронних квитків та бюджетних дотацій між перевізниками на основі інформації про загальну кількість (у тому числі – пільгових категорій) перевезених пасажирів. Удосконалено методику автоматизованого обліку витрат з використанням вимірника «пасажиро-кілометр» на: паливо-мастильні матеріали, заробітну плату персоналу, амортизацію автотранспорту та його поточний ремонт, що становлять собівартість наданих транспортних послуг. За результатами дослідження встановлено, що імплементація технології NFC-валідації оплати за проїзд сприятиме автоматизованому обліку витрат, доходів та надходження грошових коштів від надання транспортних послуг, запровадженню ефективного контролю за роботою водіїв, транспортних засобів, пільговими перевезеннями, ціноутворенням, своєчасністю і достовірністю нарахування податків на підприємствах міських пасажирських перевезень.
  • Item
    Management accounting of the settlements with contractors in innovative environment of business communications
    (Sumy State University, 2018) Zadorozhny, Z.-M.V.; Muravskyi, V.V.; Shevchuk, O.A.; Sudyn, Y.A.
    Єдина база даних використовується як інформаційний простір електронної взаємодії всіх учасників ринку у фінансових операціях, що забезпечує інформаційний обмін між постачальниками, клієнтами, банківськими установами, юридичними та факторинговими організаціями, державними установами та службою фіскальної статистики. Проте загальний доступ до єдиної бази даних може призвести до втрати конфіденційності інформації, що вимагає розроблення ефективних методів захисту інформації в системі бухгалтерського обліку. В статті досліджуються можливості формування інноваційного інформаційного простору для встановлення ефективних комунікацій між усіма сторонами договірних відносин, що є основою для автоматизації управлінського обліку дебіторських та кредиторських зобов'язань. В статті надано рекомендації з впровадження інтегрованої бази даних про контрагентів на підприємстві. Проведено аналіз теоретичних, методологічних та практичних аспектів автоматизованого управлінського обліку виплат боржників та кредиторів шляхом впровадження єдиної інтегрованої бази даних контрагентів. За допомогою методів аналізу та синтезу здійснюється структурування сфери досліджень, виходячи з ідентифікації інтегрального інформаційного поля ділової взаємодії та формалізації процесів автоматизації обліку платежів боржників та кредиторів за допомогою комунікаційних технологій. Розроблено інформаційну модель інноваційної інтегрованої бази даних, в якій міститься інформація про контрагентів, наявність договірних відносин, стан дебіторської і кредиторської заборгованості та порядок їх погашення. В роботі зроблено висновок, що електронні комунікації забезпечують інформаційну взаємодію всіх боржників та кредиторів компанії, під час якої збирання, обробка та зберігання бухгалтерської інформації здійснюється в єдиній базі даних.