Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 21
  • Item
    Consumer’s Online Brand-Related Activities on the Social Network Instagram: An Analytical View of the Motivation for These Activities
    (Sumy State University, 2022) Nastisin, L.; Korba, P.; Pisar, O.
    Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання поведінки споживачів у соціальних мережах. Систематизація літературних джерел та підходів до вирішення проблеми засвідчила, актуальність визначення реляційного зв'язку маркетингових комунікацій брендів у соціальній мережі Instagram та мотиваційними факторами поведінки споживачів. Основною метою проведеного дослідження є встановлення взаємозв'язку між мотивами онлайн-активності споживачів в мережі Instagram по відношенні до брендів з урахуванням їх маркетингової комунікаційної стратегії. Вихідними даними дослідження стали результати онлайн-анкетування 335 респондентів. Онлайн-анкетування проведено у 1 півріччі 2021 року. Емпіричне дослідження проведено з використанням інструментарію факторного аналізу та моделювання за структурним рівнянням (PLS PM), який дозволяє оцінювати складні причинно-наслідкові зв’язки в моделях шляху з прихованими змінним методики. Опис придатності латентних змінних здійснено за допомогою метрики середньої дисперсії та композитної надійності. У ході дослідження сформовано чотири дослідницькі гіпотези, які описують 12 мотиваційних факторів поведінки споживачів в мережі Instagram по відношенні до брендів. За результатами дослідження встановлено, що лише три мотиви не були статистично значущими. Проте для кожного мотиваційного фактора виявлено принаймні одну значущу траєкторію, що дозволило підтвердити всі сформульовані гіпотези. Емпіричні результати дослідження засвідчили наявність статистично значущого впливу всіх досліджуваних мотивів на онлайн-активність споживачів у відношенні до бренду. Встановлено, що найбільш статистично-значимим мотиваційним фактором підвищення активності споживачів в соціальній мережі Instagram щодо брендів є соціальна взаємодія. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними при визначенні мотиваційних факторів залучення споживачів для формування маркетингової комунікаційної стратегії брендів у соціальній мережі Instagram.
  • Item
    The Role of Country Brand in Providing Economic Resilience
    (Sumy State University, 2020) Shymon, S.; Kolomiets-Ludwig, E.; Osiejewicz, J.; Krawczyk, D.; Kaminska, B.
    Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання забезпечення економічної безпеки країни. Проведений в роботі бібліометричий аналіз публікацій за темою "економічна безпека" з використанням інструменту VOSviewer дозволив виділити чотири основні наукові школи. Систематизація літературних джерел та підходів до вирішення проблеми засвідчила, що основними компонентами оцінки рівня економічної безпеки країни є: макроекономічна стабільність, мікроекономічна ефективність ринку, добре урядування, соціальний розвиток. Метою проведеного дослідження є дослідження впливу маркетингової детермінанти на рівень економічної безпеки країни. Основною гіпотезою статті є відсутність статистично значимої різниці в рівні економічної безпеки для країн які впроваджують ефективну політику просування свого бренду та які не здійснюють відповідних заходів. Методичним інструментарієм перевірки висунутої гіпотези стали: методи перевірки на нормальний розподіл ознак в статистичних сукупностях, з яких вилучені вибірки, за допомогою тесту Shapiro-Wilk; перевірки рівності дисперсій досліджуваних ознак в статистичних сукупностях з яких вилучені вибірки, за допомогою Levene´s test; параметричний (One-way ANOVA: F-test) або не параметричний тест (Kruskal-Wallis rank test). Об’єктом дослідження обрані країни Європейського Союзу, які відповідно до рейтингу FutureBrand були поділені на 6 груп. В статті представлено результати емпіричного аналізу, який підтвердив висунуту в роботі гіпотезу. Дослідження емпірично підтверджує відсутність статистично значимої різниці між основними індикаторами рівня економічної безпеки країни відповідно до базової компоненти – макроекономічна стабільність, що оцінюється за допомогою показників: дефіцит або профіцит державного бюджету, рівень безробіття.
  • Item
    Conceptual Relationships Between Country Image and Economic Security
    (Sumy State University, 2020) Mikhnevych, L.; Marchenko, V.; Hristov, P.; Kuzior, A.
    У статті проаналізовано тенденцію наукових публікацій, що досліджують питання взаємозв’язку між іміджем та рівнем економічної безпеки країни. Авторами проаналізовано та узагальнено наукові підходи щодо визначення детермінантів, які впливають на рівень економічної безпеки країни. При цьому встановлено, що одним із значимих факторів, що потребує врахування при оцінюванні рівня економічної безпеки – імідж країни на світовому ринку. Метою статті є аналіз та виокремлення наукових кластерів, що досліджують питання економічної безпеки та іміджу країни. У дослідженні проведено бібліометричний аналіз з використанням програмного забезпечення VOSviewer, інструментів Web of Science та Scopus Tools Analysis. Вибірку даних для аналізу сформовано з наукометричних баз даних Scopus та Web of Science за 1991-2019 роки. Основними критеріями відбору наукових публікацій були: мова статті – англійська; опубліковані за 1991-2019 роки; містили ключові слова бренд, імідж, стабільність та безпека. Авторами узагальненого частоту використання термінів "бренд країни" та "імідж країни" у наукових публікаціях вчених. Встановлено, що термін "імідж країни" частіше використовується вченими ніж "бренд країни" у наукових публікаціях, що індексуються наукометричними базами даних Scopus та Web of Science. Результати аналізу з використанням інструментів Web of Science та Scopus Tools Analysis підтвердили гіпотезу про зростаючу тенденцію публікацій, що досліджують питання економічної безпеки та іміджу країни. Візуалізація результатів аналізу у розрізі країн дозволила визначити, що 50% робіт, опубліковано вченими з американською, українською, канадською, іспанською та російською афіляціями. Результати бібліометричного аналізу з використанням програмного забезпечення VOSviewer дозволили виокремити два наукових кластери: імідж країни та економічна безпека. Крім того, між двома найбільшими кластерами є такі кластери-посередники як: управління; брендинг націй; країни, що розвиваються; сталий розвиток. Крім того, аналіз публікаційної активності за 2015-2019 роки дозволив визначити тенденцію зростання кількості публікації, що досліджують економічну безпеку країни не лише на основі оцінювання економічних параметрів розвитку країни, а й оцінювання політичної стабільності, сталого розвитку та іміджу країни. Результати бібліометричного аналізу сформували передумови подальших досліджень щодо емпіричного оцінювання взаємозв’язків між іміджем та економічною безпекою країни.
  • Item
    Economic security of the country: marketing, institutional and political determinants
    (Sumy State University, 2019) Гаруст, Юрій Віталійович; Гаруст, Юрий Витальевич; Harust, Yurii Vitaliiovych; Мельник, Вадим Іванович; Мельник, Вадим Иванович; Melnyk, Vadym Ivanovych; Prasol, L.
    The aim of the paper was analysing of the main indicators which influence on the country’s economic security. The authors allocated the main approaches to define economic security. Traditionally the economic security was analysed as a range of economic parameters which are not considering the institutional and marketing parameters. The authors highlighted, the different types of combinations of marketing, political and institutional indicators could influence on the level of the country’s security level with different power. On this basis, the key factors which influenced on the level of the economic security were identified. All indicators were combined in three groups: marketing, political and institutional. To the political indicators, the parameters as follows were included: violence/terrorism; voice and accountability rating; rule of law; control of corruption. The marketing group of indicators contained the parameter – the country’s brand. The institutional group involved: adjusted net national income per capita; agricultural raw materials exports; agriculture, value-added; external balance on goods and services; food exports; food imports; foreign direct investment, nett inflows; GDP growth; wage and salaried workers, total; GDP per capita growth; industry, value-added; total natural resources rents; trade. Thus, in the paper, the authors checked the hypothesis as follows: the existence of the statistically significant relationship between marketing, political and institutional parameters and level of economic security. The informational basis for analyses was dataset from the: World Government Indicators, Future Brand, World Data Bank. For checking hypothesis, the 2SLS method was chosen. The analysed period 2002-2018 years. The empirical findings proved that political stability had a negative statistically significant impact at level 1% on agriculture value-added, agricultural raw materials exports, food imports. Besides, the rule of law had a negative significant impact on the indicators: agricultural raw materials exports, value-added, and agriculture value-added. The finding proved that political and institutional imbalance restricts the recovering of the country’s economic security. In this case, the government should consider not only economic parameters but also marketing and institutional during developing the mechanism to increase the level of the country’s economic security.
  • Item
    Intangible assets accounting and reporting issues
    (Sumy State University, 2019) Zadorozhnyi, Z.-M.; Yasyshena, V.
    The article examines the views of foreign economists on the importance of the impact of intangible assets (IA) and goodwill on business. The main purpose of this study is to improve and develop approaches of accounting for IA and goodwill, reflecting them in the financial and management reporting. The systematization of literary sources and the study of regulatory documents showed that there were several problematic issues related to the accounting and reporting of IAs and goodwill that needed elaboration and clarification. The urgency of solving this scientific problem lies in the fact that due to the existence of unresolved issues in accounting for IA and goodwill, as well as the formation of indicators in the financial statements, there is a significant gap between the methodology of accounting for these assets and current requirements of the economy. It is proposed to amend the Methodological Provisions № 417 by allocating the IA into a separate group for more detailed state statistical observation of these assets. It is recommended to separate the subaccount for accounting software showing the detailed information for this subaccount in the Notes to the Annual Financial Statements. To reconcile goodwill with the Plan of Accounts and Reporting, it is offered to set out the title of Section 1 of the Notes to the Annual Financial Statement, as follows: «Intangible Assets and Goodwill». It is recommended to keep records of internal goodwill in managerial and financial accounting, with the separation of the subaccount, with amendments to Section 1 of the Notes to the Annual Financial Statements regarding the inclusion of additional line 095 «Internal Goodwill». For management accounting of IA and goodwill, it is proposed to use the form of internal management reporting, which is based on paragraph 5 «Notes to the Annual Financial Statements», which contains additional indicators that allow the management system to identify IA s both at the respective centres of responsibility and their units, for different periods, to control the amount, direction, deviation of the planned and actual expenses at the receipt of IA, etc. It is recommended to open an additional subaccount for accounting for IAs shortages with the disclosure in the Annex to Methodological Recommendations № 1327 of the procedure for accounting for IAs shortages using this subaccount. It is justified that the Management Report should be considered as a supplement to the financial statements. The management report proposes to disclose the information about the IA and, if available, about goodwill (internal goodwill), and to provide information aimed at the development of intellectual capital.
  • Item
    Country’s Brand and Corruption Level: Cointegration Analysis
    (Sumy State University, 2019) Milova, T.; Troshkina, K.; Horlov, Y.; Dobkowski, J.
    Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії щодо впливу корупції на бренд країни. Проаналізовано сучасні підходи до аналізу впливу рівня корупції на макроекономічні показники країни. Обгрунтовано, що підвищення рівня корупції в суспільстві вважається одним з найбільш значущих стримуючих факторів радикальних політичних та економічних змін, що відбуваються в країнах. Основною метою проведеного дослідження є вивчення довгострокових та причинно- наслідкових зв’язків між рівнем контролю корупції та брендом країни. Об’єктом дослідження було обрано чотири європейські країни (Латвія, Литва, Польща та Україна), які проводили еволюційну політику реформування політичної та економічної системи після розпаду Радянського Союзу, що заохочувало практику подолання корупції. Період дослідження становить 2000-2018 рр. З метою вирішення поставленого завдання в роботі запропонований 3 етапний механізм оцінки довгострокових та причинно-наслідкових зв'язків між рівнем контролю корупції та основними компонентами бренду країн в основі якого покладено проведення тестів Augmented Dicker-Fuller та Granger casualty. Встановлено,що для України парні взаємозв’язки рівня контролю корупціїта кількості мігрантів,контролю корупціїта обсягом експорту, контролю корупції та обсягом зовнішніх інвестицій мають одно направлений характер впливу рівня корупції на складові рівня бренду країни. Результати проведеного дослідження свідчать, шо 51,73%, 43,79% та 66% від загальних коливань мігрантів, експорту, та обсягу зовнішніх інвестицій залежать від змін рівня корупції в країні. Результати емпіричного аналізу засвідчили, що для країн Європейського Союзу (Польща, Литва та Латвія) саме бренд країни має позитивний вплив на зменшення рівня корупції. Обгрунтовано, що саме вибір конкретної моделі боротьби з рівнем корупції в даних країнах значно зумовив курс їх політичної трансформації, а також вплинув на темпи змін соціально-економічного розвитку.
  • Item
    National brand as a marketing determinant of macroeconomic stability
    (Sumy State University, 2018) Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna
    Сучасні тенденції глобалізації та зростання конкурентоспроможності держав змушують уряди шукати нові підходи та відповідні інструменти для підвищення їх конкурентних можливостей. Дослідження пояснює, чому маркетингові фактори формування конкурентних переваг сьогодні мають нагальну важливість для формування та обґрунтування маркетингових стратегій міст та муніципалітетів, регіонів та територіальних громад, країн в цілому. Метою статті є вивчення маркетингових факторів формування конкурентних переваг країни та визначення впливу національного бренду на макроекономічну стабільність держави. В статті висунуто гіпотезу про наявність зв’язку між сприйняттям бренду країни нерезидентами та макроекономічними індикаторами результативності використання країною її бренду. Для перевірки справедливості цієї гіпотези розроблено дворівневий підхід. Рівень 1 передбачає оцінювання економічної результативності використання країною її бренду, з урахуванням здобутих країною конкурентних переваг в глобальному середовищі, орієнтований на ретроспективні оцінки на тривалому часовому горизонті, містить композитні індикатори, які є об’єктивними та кількісно вимірюваними за єдиною міжнародною методологією, базується на методології PESTLE-аналізу. Рівень 2 передбачає оцінювання ( за допомогою методу рангової кореляції Спірмена) непараметричної міри статистичної залежності між зовнішнім сприйняттям країни нерезидентами (визначається за методологією компанії FutureBrand, що базується на опитуваннях груп респондентів: зовнішніх інвесторів, туристів, урядів інших держав тощо) та економічною результативністю використання країною її бренду. Емпіричне підтвердження цієї гіпотези здійснено на двох вибірках даних. Перша база статистичної інформації охоплювала лише десять найсильніших національних брендів за рейтингом NBI з 2008 року. Розрахунки підтвердили існування лінійного взаємозв'язку між рівнем макроекономічної стабільності та силою національного бренду для Німеччини, Франції, Канади. Основу другої бази статистичної інформації склали дані рейтингу SIE в ЄС та Україні у 2010-2015 рр. За розрахунками гіпотеза дослідження підтвердилася для Швеції, Німеччини, Фінляндії, Данії, Австрії, Нідерландів, Хорватії, України.
  • Item
    Perceived service value, customer engagement and brand loyalty in health care centres in Egypt
    (Sumy State University, 2018) Mohsen, Yo.; Hussein, H.M.; Mahrous, A.A.
    Метою даної статті є аналіз концепції споживчої цінності, описаної вченими Сенгіз та Кіркбір (2007), з точки зору восьми ключових оціночних індикаторів впливу на залучення споживачів та рівень їх лояльності. Автори зазначають, що кожен з восьми індикаторів споживчої цінності послуг розглядався окремо у попередніх дослідженнях. Тому у цій статті представлено результати врахування сили дії усіх індикаторів споживчої цінності послуг на зростання кількості залучених клієнтів та рівня їх лояльності на прикладі оздоровчих центрів Єгипту. Об’єкт дослідження було обрано виходячи з тенденції стрімкого зростання обсягу ринку оздоровчих послуг в Єгипті. Імпульсом зростання зазначеного ринку було залучення клієнтів до процесу формування асортименту та плану надання послуг: місячні програми з фітнесу, позитивні/негативні рекомендації конкретного оздоровчого центру своїм друзям, родичам та іншим випадковим користувачам у соціальних мережах, а також отримання відчуття приналежності до конкретного оздоровчого центру. Окрім цього, у багатьох оздоровчих центрах також було створено активний механізм отримання скарг та залучення клієнтів до процесу вирішення виявлених проблем. Запроваджені зміни в системі надання оздоровчих послуг призвело до активізації позитивних поведінкових намірів клієнтів. Емпіричні результати роботи ґрунтуються на анкетуванні через особисті інтерв'ю з респондентами у різних оздоровчих центрах. Дослідженням охоплено 400 користувачів оздоровчих центрів з цільовою групою – підлітки, молодь та доросле населення. Крім того, було розглянуто вплив бренду оздоровчого центру на взаємозв’язок між задоволенням і рівнем залучення клієнтів. Визначено вплив віку цільової аудиторії на взаємозв'язок між якістю послуг і рівнем залучення клієнтів. Авторами перевірено вплив рівня залучення клієнтів на взаємозв'язок між контролем та лояльністю споживачів.
  • Item
    Branding with understanding: how national profile of consumer influences brand value perception
    (Sumy State University, 2017) Kliestikova, J.; Janoskova, K.
    Practice has shown that inappropriate branding pattern can be branding pattern which was previously very appropriate on other market or for other brand. By application of cluster analysis in OECD´ countries, in the context of Hofstede model of social dimensions, we found that the cause of this phenomenon is the significance of the impact of the national socio-cultural profile of consumers in the subjective perception of the brand value. On the example of Slovak Republic was confirmed that customers perceive as more valuable the brands, which social-cultural profile of the country of origin is convergent with the national. Subsequently, we identified individual attributes of the socio-cultural profile with the sources of individually perceived the brand value.
  • Item
    Порівняльний аналіз структури нематеріальних активів підприємств в Україні та світі
    (Cумський державний університет, 2016) Горовий, Д.А.
    Лише незначна частина нематеріальних здобутків відображається зараз на балансі українських підприємств у складі нематеріальних активів. Це істотно знижує конкурентоспроможність підприємств як на місцевому, так і на світовому ринку. Метою статті є порівняння структури нематеріальних активів (НМА), відображених у фінансовій звітності різних країн, та розроблення пропозицій зі збільшення видів НМА у їх структурі на підприємствах України. Світова практика засвідчує досить різноманітну структуру нематеріальних активів у різних країнах світу. Зважаючи на значну розбіжність за офіційними даними, що визначаються у різних країнах, була зроблена спроба узагальнити ці дані, щоб призвести їх до єдиної структури. За даними статистичної звітності в Україні приблизну оцінку структури нематеріальних активів можна одержати лише за структурою інноваційних витрат в економіці. За ними видно, що в Україні переважають складники інформаційних надбань підприємств.