Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Item
    Impact of Digitalization on Entrepreneurship Development in the Context of Business Innovation Management
    (Sumy State University, 2022) Sadigov, R.
    У статті розглядаються сучасні тенденції цифровізації з позиції управління бізнес-інноваціями, актуальність яких істотно зросла під час пандемії COVID-19. Аналізуються та обгрунтовуються взаємозв'язки між показниками інноваційного та цифрового профілю та рівнем розвитку підприємництва на основі світового та європейського досвіду в цілому та Азербайджану зокрема. Основною метою дослідження є емпіричне підтвердження, формалізація та оцінювання впливу цифровізації на розвиток підприємництва в Азербайджані та інших країнах Європи та Азії для вдосконалення державної політики у сферах, що вивчаються. Для досягнення поставленої мети було застосовано наукові методи статистичного, аналітичного, графічного, кореляційного та регресійного аналізу, економіко-математичне моделювання з використанням програмних продуктів Excel та Stata. Інформаційну базу дослідження склали наукові праці та публікації в галузі інноваційного менеджменту, цифрової економіки та підприємництва, а також дані Світового банку для вибірки з 14 країн Європи та Азії (Азербайджан, Чехія, Естонія, Грузія, Угорщина, Казахстан, Киргизька Республіка, Латвія, Литва, Польща, Румунія, Словенія, Словаччина та Україна) за 2006-2І020 роки. Автором охарактеризовані динамічні тенденції загальної кількості фірм та, зокрема, нових, загальної щільності бізнесу та щільності нового бізнесу, а також показників порівняльної вартості процедур та часу для відкриття бізнесу у досліджуваних країнах. Особливу увагу приділено питанню експорту та імпорту товарів ІКТ, комунікаційних, комп'ютерних послуг. У ході дослідження побудовано регресійну модель панельних даних із фіксованими ефектами з метою визначення впливу параметрів диджиталізації на параметри розвитку підприємницького сектору. Результати оцінювання впливу цифровізації на розвиток підприємництва в Азербайджані та інших країнах Європи та Азії можуть бути корисними вченим, науковцям, органам державної влади та місцевого самоврядування, бізнес-структурам та підприємцям.
  • Item
    Innovation Development and Entrepreneurship Management in Tourism of Azerbaijan: Current Trends and Priorities
    (Sumy State University, 2021) Azizov, A.
    У статті досліджено сучасні тенденції та пріоритетні напрямки інноваційного розвитку підприємництва в туризмі Азербайджану, враховуючи національні особливості та тренди туристичного ринку Європи. Автором проаналізовано значущість туризму, його доступність та соціально відповідальне підприємництво у сфері туристичних послуг у контексті сталого розвитку та досягнення його цілей. Обґрунтовано економічний ефект від розвитку туристичної сфери. У роботі виокремлено роль та ключові аспекти цифровізації туризму та управлінських інновацій у сфері туристичних послуг. Результати систематизації наукових досліджень та напрацювань із зазначеної проблематики засвідчили відсутність єдиного підходу до оцінювання взаємозв'язків інноваційного розвитку підприємництва у туристичній сфері та макроіндикаторів країни. Головною метою статті є дослідження впливу підвищення рівня розвитку туризму на економічне зростання та оцінка впливу інноваційної активності на конкурентоспроможність туристичної сфери (на основі аналізу досвіду країн ЄС та Азербайджану). інформаційною базою дослідження стали статистичні та аналітичні дані Світового банку, Світової організації інтелектуальної власності, Світової туристської організації, Світового економічного форуму. Для досягнення поставлених цілей у роботі проаналізовано основні тенденції ринку туристичних послуг. Для визначення сильних та слабких сторін, можливостей та загроз на ринку було проведено SWOT-аналіз. Схарактеризовано ключові напрями в менеджменті інноваційного розвитку підприємництва в туризмі, базуючись на твердженні про необхідність сприяння успішним інноваціям у туризмі та підприємницькій екосистемі шляхом взаємодії стейкхолдерів. Окрему увагу приділено зростаючій ролі держави у підвищенні інноваційної активності туристичного підприємництва, зокрема, в умовах негативних наслідків пандемії COVID-19. Побудовано динамічну регресійну модель оцінки панельних даних Ареллано-Бонда для емпіричного підтвердження та формалізації позитивного впливу підвищення рівня розвитку туризму (частка виручки від туристичних послуг у загальному експорті, число прибуваючих туристів та туристичних польотів) на економічне зростання країн ЄС та Азербайджану (приріст ВВП на душу населення). Перевірку якості моделі здійснено за допомогою тесту Саргану у програмному пакеті STATA 14.2. Взаємозв'язок досліджуваних показників попередньо охарактеризований за результатами кореляційного аналізу (тест Шапіро-Вілка, розрахунок коефіцієнтів кореляції Пірсона/ Спірмена з часовими лагами). У ході дослідження проведено компаративний, кореляційний та регресійний аналізи впливу ступеня готовності країн ЄС та Азербайджану до інформаційнокомунікаційних технологій та рівня інноваційного розвитку загалом на рівень конкурентоспроможності туристичної сфери країн. За результатами дослідження автор приходить до висновку щодо необхідності доповнення інновацій в ІКТ у сфері туризму та його цифровізації, впроваджуючи фінансові, страхові, маркетингові, управлінські, адміністративні, медичні, соціокультурні, екологічні та інші інновації в туризмі, які сьогодні тісно взаємопов'язані та вигідно доповнюють одна одну.
  • Item
    Innovation Performance of Biotechnology Firms in Bulgaria: Opportunities for Enhancing
    (Sumy State University, 2021) Dimitrova, T.; Yosifov, T.
    Cтаття присвячена актуальним формування інноваційного розвитку біотехнологічних компаній. Основною метою проведеного дослідження є оцінювання потенціалу інноваційного розвитку біотехнологічних компаній Болгарії. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали методи контент-аналізу, порівняльного, ситуаційного та графічного аналізів. Ідентифіковано проблеми, які перешкоджають інноваційному розвитку біотехнологічних компаній Болгарії. У роботі запропоновано концептуальну модель оцінювання інноваційного розвитку біотехнологічних компаній, яка включає три складові: ринкову орієнтацію, орієнтацію на інтеграцію знань, ефективність науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт. Обгрунтовано необхідність зміцнення інноваційної складової біотехнологічних компаній Болгарії для покращення виробничого процесу та посилення конкурентних переваг на місцевому та міжнародному ринках. Наголошено, що лише окремі компанії Болгарії можуть забезпечити сталі ринкові переваги та подолати бар’єри входу на міжнародний ринок біотехнологічної продукції. Зазначено, що членство Болгарії в ЄС створює додаткові вимоги щодо забезпечення високої якості виробничого процесу біотехнологічної продукції. У ході дослідження систематизовано аргументи та контраргументи щодо практичних переваг розробки комплексної ринково-орієнтованої моделі біотехнологічних компаній, що є основою довгострокового інноваційного розвитку. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що біотехнологічні компанії повинні забезпечити виробництво товарів з високою доданою вартістю (що є основою інновацій), вдосконалюючи та застосовуючи успішні ринково-орієнтовані підходи. Отримані результати мають практичну та теоретичну цінність, можуть бути корисними розробникам науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт компаній, які присутні на ринку або компаній, які зможуть увійти на ринок біотехнологічної продукції.
  • Item
    Students' Competencies for the Future and Innovativeness – Research Among Managerial Staff of Public Universities of Technology in Poland
    (Sumy State University, 2019) Wodarski, K.; Machnik-Slomka, J.; Semrau, J.
    Соціально-економічні процеси, розвиток технологій та супутні зміни створюють динамічне середовище, що вимагає інноваційних знань. У свою чергу, це провокує відповідні зміни на ринку праці, розширення знань та цілеспрямований розвиток компетенцій молоді. Таким чином, академічна освіта відіграє суттєву роль у даному напряму. У статті авторами розглянуто особливості формування ключових компетенцій студентів технічних спеціальностей університетів Польщі з точки зору академічної освіти з урахуванням основних особливостей інноваційного розвитку. Мета даної статті полягає у визначенні: ключових компетенцій студентів, які в найближчі роки будуть значимими, ефективних методів освіти, які сприяють розвитку та зміцненню компетенції враховуючі специфіку інноваційної діяльності. У свою чергу, емпіричне дослідження проведено з використанням методів інтерв’ю та експертної оцінки. При цьому респондентами дослідження стали декани факультетів польських державних технічних університетів та їх заступники за такими спеціальностями як: економіка, фінанси та управління. У статті представлено результати емпіричних досліджень, які обґрунтовують наявні розбіжності між набутими студентами компетенціями та їх попитом на ринку праці. Авторами зроблено припущення про те, що інноваційні компетенції відіграють важливу роль серед компетенцій майбутнього, визначених респондентами. Крім того, отримані результати дослідження свідчать про те, що розвиток знань, умінь і навичок, пов’язаних у першу чергу із когнітивними, соціальними та міжособистісними компетенціями, а також технічними, цифровими та інноваційними компетенціями, міждисциплінарним та мультикультурним розвитком, є обов’язковими для випускників з метою забезпечення їх конкурентоздатності на ринку праці. Авторами зазначено, що результати дослідження можуть бути використані при формуванні та побудові навчального процесу, спрямованого на формування компетенцій студентів, затребуваних на ринку праці.
  • Item
    SMEs' innovation approach in the Czech Republic
    (Sumy State University, 2017) Breckova, P.
    The paper focuses on innovative activities of small and medium-sized enterprises (SMEs) in the Czech Republic. The results of the presented research and compilation of further surveys where the author of this article participated bring new insight into the SMEs’ manners in innovative doing, revealing the internal preferences, drivers and also constraints the small businesses have to deal with. The research concludes that SMEs are aware of the importance of innovation for business and competitiveness, but they approach innovation management and planning in a rather unsystematic waySignificant findings are also directed in the area of drivers (motives) for innovations, where customer preferences, availability of funding and competitors' actions prevailed. The paper also discusses institutional barriers with influence on SMEs' innovative activities, which seem to be considered as a significant constraint in the Czech Republic.
  • Item
    Models of innovative product distribution: global PC sales market
    (Sumy State University, 2017) Олійник, Віктор Михайлович; Олейник, Виктор Михайлович; Oliinyk, Viktor Mykhailovych
    The article considers various models of the distribution of an innovative product. Models based on the Bass model are proposed, taking into account external socio-economic factors. The commodity price function is considered, taking into account the rate of its cost reduction. Numerical results of sales of computers are received, taking into account the change in its price. Based on the results obtained from the two models, a forecast is made for the future unit sales to the global PC market (2017–2020).
  • Item
    Удосконалення комплексу інтегрованих маркетингових комунікацій для просування спеціальності «Управління інноваційною діяльністю» СумДУ
    (ТОВ "ВТД" Університетська книга", 2012) Божкова, Вікторія Вікторівна; Божкова, Виктория Викторовна; Bozhkova, Viktoriia Viktorivna; Тимохіна, Яна Олександрівна; Тимохина, Яна Александровна; Tymokhina, Yana Oleksandrivna
    У статті здійснений аналіз цільової аудиторії спеціальності «УІД» СумДУ за географічним принципом, розроблений комплекс інтегрованих маркетингових комунікацій для її просування, а також запропонований медіа-план комунікаційних заходів. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29121
  • Item
    Розроблення заходів для покращення позицій спеціальності «Управління інноваційною діяльністю» СумДУ на ринку освітніх послуг України
    (Видавництво СумДУ, 2012) Божкова, Вікторія Вікторівна; Божкова, Виктория Викторовна; Bozhkova, Viktoriia Viktorivna; Тимохіна, Яна Олександрівна; Тимохина, Яна Александровна; Tymokhina, Yana Oleksandrivna
    У статті здійснений аналіз конкурентного, демографічного та інтернет-середовища для спеціальності «Управління інноваційною діяльністю» СумДУ та запропоновані заходи для посилення її позицій на ринку освітніх послуг України. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/27549
  • Item
    Розроблення комплексу стимулювання збуту освітніх послуг зі спеціальності «Управління інноваційною діяльністю»
    (ТОВ «ВТД «Університетська книга», 2011) Божкова, Вікторія Вікторівна; Божкова, Виктория Викторовна; Bozhkova, Viktoriia Viktorivna; Тимохіна, Яна Олександрівна; Тимохина, Яна Александровна; Tymokhina, Yana Oleksandrivna
    У статті розроблений комплекс стимулювання збуту освітніх послуг зі спеціальності «Управління інноваційною діяльністю» та запропоновано схему рішень зі стимулювання збуту для просування нової спеціальності на ринок освітніх послуг України. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/22713