Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/186
Browse
13 results
Search Results
Item The Mediating Effect of Customer Loyalty on the Relationships among Supply Chain Performance, Inventory Management and Quality Management(Sumy State University, 2024) Nadason, S.; Vasudevan, H.; Yee, C.M.Управління ланцюгом поставок являє собою систематичну та стратегічну координацію бізнес-процесів у ланцюзі поставок з метою підвищення ефективності діяльності як компанії, так і ланцюга поставок в цілому у довгостроковій перспективі. Це також включає набір підходів, які ефективно застосовуються для інтеграції постачальників, виробників, дистриб'юторів та споживачів. Основною перепоною для розвитку управління ланцюгом поставок є обмежені фінансові ресурси. Дане дослідження має на меті з'ясувати вплив лояльності споживачів на зв'язки між ефективністю функціонування ланцюга поставок, системи управлінням запасами та якістю. Дослідження проводилося на IT підприємстві в Пенангу, Малайзія. До участі було залучено 700 працівників цієї компанії. Аналіз взаємозв'язків та впливів системи управління якістю, запасами, ланцюгом поставок та лояльності споживачів на ефективність просування продукції на ринку був проведений з використанням інструментарію PLS-SEM. У дослідженні застосовано декілька статистичних методів, а для аналізу даних використано програмне забезпечення SMART PLS3. Було встановлено значущий вплив досліджуваних змінних, таких як лояльність споживачів, система управління запасами, ланцюгом поставок та ефективністю просування продукції на ринку. Результати показали, що всі сім досліджуваних гіпотез мають статистично значущі зв'язки між усіма обраними змінними. Результати дослідження дозволило сформувати емпірично підтверджені рекомендації власникам бізнесу та іншим зацікавленим сторонам щодо підвищення ефективності системи управління ланцюгом поставок, запасами та якістю в бізнес-процесах своїх організацій для сприяння лояльності споживачів. Авторами наголошено, що інструменти та політики, які були розроблені в рамках RMK-9, зіткнулися з більш інтенсивною конкуренцією через глобалізацію та лібералізацію торгівлі, що тим самим обумовлює подальші дослідження з даної проблематики.Item Willingness to Use E-Commerce During Coronavirus Pandemic in Saudi Arabia(Sumy State University, 2021) Albliwi, S.; Alsolami, L.A.Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання поширення у світі електронної комерції завдяки наслідкам пандемії Covid-19. Основною метою проведеного дослідження є визначення факторів змін в розвитку електронної комерції Саудівської Аравії. Систематизація літературних джерел та підходів до розв'язання поставленої проблеми дозволила висунути гіпотезу, що пандемія COVID-19 стала каталізатором нової хвилі зростання темпів збільшення обсягів електронної торгівлі в Саудівській Аравії. Для перевірки висунутої гіпотези проведено анкетування 160 респондентів, які працюють у сфері приватної електронної комерції. До анкети включено питання щодо визначення демографічного профілю респондентів та розвитку електронної комерції. Оцінювання відповідей трьох блоків питань, щодо розвитку електронної комерції здійснювалося за пʼяти бальною шкалою Лейкарта. Більшість учасників анкетування є чоловіками – 66,2%. 56,2% учасників є віком від 30 до 40 років; 38,75% – мають 5-10 річний стаж роботи в приватному бізнесі, 40,6% – мають досвід роботи у компаніях з чисельністю понад 500 осіб, 43% – проживають у місті Ер-Ріяд. За результатами опрацювання відповідей першого блоку питань анкети щодо розвитку електронної комерції встановлено, що відсутність альтернатив має статистично не значущий вплив на наміри споживачів здійснювати купівлі на електронному ринку (середньозважене значення – 3.19 ± 0.75). Результати аналізу відповідей другого блоку питань свідчать про те, що доступність до засобів електронної комерції має позитивний вплив на готовність споживачів здійснювати онлайн-покупки (середньозважене значення – 3,43 ± 1,17). Аналіз відповідей третього блоку питань засвідчив, що дослідження головних причин збитків під час пандемії COVID-19 є статистично не значущими для електронної комерції (середньозважене значення – 3,29 ± 0,90). До того, більшість учасників анкетування (56,2%) зазначили, що їх компанії були не готовими до чергової хвилі карантинних обмежень. Результати дослідження мають практичне значення та можуть бути основою для подальшого аналізу впливу COVID-19 на різні сегменти електронного ринку. Отримані результати можуть бути використані для визначення рівня сприйняття населенням особливостей електронної комерції та бажання здійснювати купівлі в інтернетмагазинах.Item Innovative Approaches to the Assessment of Banking Competition in Ukraine in Terms of Digital Transformation(Sumy State University, 2021) Karcheva, G.; Shvets, N.; Dalgic, K.; Dalevska, N.Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії щодо аналізу впливу рівня конкуренції на рівень ефективності банківської системи. Основною метою дослідження є комплексна оцінка поточного рівня конкуренції на банківському ринку України та розробка модифікованої моделі Панзара-Росса, яка враховує особливості банківської діяльності в Україні. Систематизація наукових напрацювань та підходів щодо досліджуваного питання засвідчила про те, що вітчизняні автори, переважно, використовують лише один із методів оцінки рівня конкуренції. Встановлено, що низка наукових робіт, присвячених оцінюванню рівня конкуренції на банківському ринку України, ґрунтується на даних за докризовий період, які не є актуальними для сучасного стану банківської системи. Так, на разі кількість банків в Україні скоротилась майже вдвічі, а розвиток фінансових інновацій суттєво змінив діяльність банків. Таким чином, актуальність розв'язання наукової проблеми полягає у своєчасному виявленні та усуненні поточної проблеми у банківській системі на основі комплексного оцінювання рівня банківської конкуренції. Окрім цього, автори відмітили, що значення даного питання зросло після суттєвого скорочення кількості банківських установ в Україні в останні роки, а також у результаті зміни структури банківської системи України під впливом фінансових інновацій. Для досягнення поставленої мети, дослідження здійснено в наступній логічній послідовності: 1) розглянуто наявний науковий доробок щодо означеної тематики; 2) визначено та охарактеризовано наявні методи оцінювання конкуренції на банківському ринку; 3) описано запропоновану модифікацію методів, яків враховують особливості діяльності банків в Україні; 4) висвітлено результати емпіричних досліджень за обраними й модифікованими методами дослідження рівня банківської конкуренції; 5) сформовано пропозиції щодо покращення банківської конкуренції в Україні. Періодом дослідження обрано 2019 рік. Об’єктом дослідження є банківська система України. Результати емпіричного аналізу засвідчили, що для банківського сектору України характерною є монополістична конкуренція, концентрація якої зростає на ринку державних банків. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що скорочення кількості банків та вплив цифрової трансформації сприяли зростанню ринкової влади низки банків України. За результатами дослідження запропоновано низку інноваційних підходів, які можуть бути використані для оцінювання рівня банківської конкуренції в Україні. Отримані результати можуть бути корисними для власників банків при формуванні стратегії розвитку необанків, на які існує високий попит у банківській системі в Україні.Item Management of Innovations in Georgian Higher Educational Institutions: Key Problems with Teaching Economic Science(Sumy State University, 2019) Lekashvili, E.У статті систематизовано передумови трансформації освітнього процесу економічних спеціальностей у закладах вищої освіти Грузії. На основі результатів аналізу наукової літератури авторами встановлено, що протягом трансформаційного періоду в Грузії питання щодо ефективності та ролі уряду в навчальному процесі не розглядались вченими у повній мірі. У першу чергу, це обумовлено безпрецедентно високим рівнем контролю влади у період соціалістичноавторитарної системи та неефективністю сформованої економічної системи, що підтверджено науковими доробками низки вчених. По-друге, домінуючий того часу економічний устрій у Грузії, був спрямований на розповсюдження неоліберальних ідей, що тим самим обмежувало роль уряду в економіці. Окрім цього, низка необгрунтованих та суб’єктивних рішень того часу щодо проведення системних реформ призвели до появи конфліктів у всіх секторах економіки. Так, наслідки трансформаційного процесу актуалізують подальші дослідження щодо реформування системи освіти. При цьому автором наголошено на необхідності формування нових критеріїв оцінювання потенційних кандидатів при працевлаштуванні їх на ключові державні посади, враховуючі наступні фактори: наявність навичок узгодження нових обставин (таких як новий геополітичний простір, економічні зв’язки, членство в організаціях, відкритість економіки, тощо) та навичок державного управління (таких як узгоджена взаємодія, тимчасова сумісність, тощо). На основі результатів дослідження встановлено, що реалізація даного процесу неможлива без трансформації освітнього процесу економічних спеціальностей на основі принципів інноваційного менеджменту. При цьому автор зазначає, що ефективна підготовка здобувачів вищої освіти потребує впровадження міждисциплінарних курсів, викладання історії економічного розвитку, економіки галузевих ринків, підприємництва та сучасних інформаційно-технологічних компонентів. Автор зазначає, що управління трансформацією освітнього процесу має бути спрямоване на підготовку конкурентоспроможних державних службовців, які спроможні досягти успіху як в теоретичній, так і в прикладній економіці. Отримані результати проведеного дослідження можуть бути використані у процесі стратегічного та оперативного планування.Item Особливості сучасної стратегічної ринково-орієнтованої діяльності підприємств(Сумський державний університет, 2018) Прокопенко, Ольга Володимирівна; Прокопенко, Ольга Владимировна; Prokopenko, Olha Volodymyrivna; Корнатовскі, Р.Аналіз праць науковців-економістів і практикуючих фірм дозволив відзначити, що більшого поширення на сучасному ринку набувають непрогнозовані ситуації, які вимагають уваги до потреб і запитів споживачів. Дослідження еволюції орієнтації діяльності підприємств на ринку засвідчило появу нових бізнес-моделей, технологій і вимог клієнтів, більш потужних, ніж раніше, які свідчать про необхідність розроблення власної стратегічної ринково-орієнтованої діяльності кожним підприємством. Визначені особливості сучасних моделей ринково-орієнтованої діяльності та виокремлені специфічні характеристики діяльності можуть бути використані при розробленні та реалізації ринкової стратегії підприємства.Item Analysis of information asymmetry in innovation system security ensuring(Sumy State University, 2017) Омельяненко, Віталій Анатолійович; Омельяненко, Виталий Анатольевич; Omelianenko, Vitalii AnatoliiovychThe article deals with the main aspects of the role of information in innovation system development. The author proposes to consider the role of information in the context of innovation security and resource security of innovation system. The main forms of information asymmetry and its consequences for the various innovation agents were identified. The analysis of information asymmetry innovative security is proposed to be considered in the mutual dependence of innovation system parameters and degree of its stability, which can be achieved through information provision. Based on world experience the measures of information asymmetry reducing were proposed.Item Asymmetry of information and its features in the tourist market(Sumy State University, 2016) Ivanova, V.V.The aim of the article. The purpose of the article is to determine the nature of asymmetry of information and the features of its existence in the tourist market. The processes of interaction and relationships are emerged and realized through the formation, transfer and interchange of information. The results of the article. Market demand and supply are the information of market actors about their intentions and capabilities. Content of information flows, that connect them, plays a significant role in the functioning of the market. According to the above-mentioned nature of the market and considering the role of information for it, market can be represented as the plurality-theoretic model. The asymmetry of information, more specifically the asymmetry of information exchange is the result of uneven information provision of the entities of market relations. It is advisably to distinguish the nature of asymmetry of information as a fact and nature of the process and the consequences of its use by market entities. Asymmetry of information is an objective phenomenon at the time of its occurrence. The objective causes of the asymmetry of information, in particular, is the variability of the environment, such as market situation that does not allow having complete information for all market participants (time of changes in demand when buyer knows more about their preferences for every moment or a period of time), objective “obsolescence” of information and the unreliability of its sources, inability to have all existing information through large quantities and respectively to process it for further use. Therefore, the existence of information is not negative and not positive. It simply exists as other natural phenomena. Somebody always knows more, but the way of taking this information advantage depends on the intentions of a person, the subjective approach to the situation and the chosen ways of problem solving. Information advantage is ownership of such information, the use of which allows market entity to improve the process of its activities and to promote competitive status. The process of using asymmetry of information is a subjective phenomenon that depends on a person and can lead to positive or negative effects and therefore affect the functioning of the market. The negative effects of asymmetry of information are reduction of the share of honest producers, reduction of the availability of quality products and decrease of demand for products of particular producers. However, it is surprisingly that the presence of asymmetry of information can have positive effects, particularly, due to stimulation of honest sellers to improve their innovative activity in order to overcome asymmetry of information. In the tourism market in contrast to commodity market, the amount of information owned by buyer depends not only on an intermediary selling tourist services or tourism packages (tourism enterprise), but also on the producers of tourist services. The elimination of asymmetry of information in the tourism market is virtually impossible, because objective asymmetry of information will always exist for a buyer. Asymmetry of information on the tourist market has its own features regarding the origin, use and effects. This is due to the peculiarities of tourism enterprises and their cooperation with the suppliers of tourism services and the features of the tourism product as informational. Conclusions and directions of further researches. Generally, it should be noted that interest of the sellers in finding means of reducing the asymmetry of information is inherent to the tourism market as for other markets in conditions of strong competition if the sellers plan to operate in the market for a long time. Their task is to find effective methods of managing external information flows directed to potential customers that require further research.Item Characteristics of marketing of industrial innovations in the region(Sumy State University, 2014) Zabarna, E.M.У статті досліджено поняття, сутність та специфіку формування системи маркетингу науково-технічної продукції в регіоні. Проаналізовано сучасний стан ринку інновацій у регіонах. Визначено фактори, що впливають на напрямок діяльності дослідницької організації в регіоні. Запропоновано методичні підходи до оцінки факторів, які розглядають під час проведення економічного аналізу нової продукції.Item Вплив чинників оточуючого середовища на вектори завдань холістичного маркетингу ритейл-мереж на ринку продуктів харчування(Сумський державний університет, 2013) Шубін, О.О.; Криковцев, О.О.У статті розглядаються питання дослідження чинників загального маркетингового середовища та найближчого оточення і їх впливу на вектори завдань ритейл-мережі при формуванні стратегії холістичного маркетингу. Наводяться результати аналізу впливу виявлених векторів на формування конкретних векторів, отримані на матеріалах ритейл-мереж, які діють на ринку продуктів харчування в Донецькому регіоні. Обґрунтовується необхідність формування векторів завдань згідно зі стратегією холістичного маркетингу, яка вимагає цілісних взаємодій у контурах зовнішніх і внутрішніх учасників бізнес-системи. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33724Item Розвинення інфраструктури ринку екологічно чистих товарів промислового регіону(Сумський державний університет, 2013) Бєлякова, О.В.; Солоха, Д.В.У роботі досліджено теоретичні складові та практичні підходи до формування інфраструктури ринку екологічно чистих товарів промислово розвинених регіонів України. Надано порівняльну характеристику основних складових ринкової інфраструктури, представлено систему її розвитку у форматі суб’єктно-об'єктних взаємодій. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/30405