Правові горизонти / Legal horizons
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/48932
Browse
8 results
Search Results
Item Priority directions and ways for implementation of ukraine's humanitarian policy systems(Сумський державний університет, 2020) Пахомов, Володимир Васильович; Пахомов, Владимир Васильевич; Pakhomov, Volodymyr Vasylovych; Каріх, Ігор Володимирович; Карих, Игорь Владимирович; Karikh, Ihor VolodymyrovychThe article is devoted to the research of priority directions and ways of implementation of systematic foundations of humanitarian policy of Ukraine. The authors point out that the national security policy in the humanitarian sphere in Ukraine is based on a rather sound and developed scientific-theoretical, ideological and methodological base.Item Structure of the public financial control mechanism in Ukraine(Sumy State University, 2018) Миргород-Карпова, Валерія Валеріївна; Миргород-Карпова, Валерия Валерьевна; Myrhorod-Karpova, Valeriia ValeriivnaControl is an integral part of society, which is constantly undergoing changes in the process of development of its political system, state and local government bodies, as well as bodies of legislative and executive branches of government.The weakening of the control mechanism in the financial system leads to the emergence of threats to the financial and economic security of the state, namely: an increase in the number of financial violations, the rapid deterioration of the financial discipline, the weakening or even lack of responsibility for the offense, etc.Item Mediator tactics and techniques in dealing with power imbalance in business mediation(Sumy State University, 2016) Vodopian, T.V.Сьогодні Україна страждає від численної кількості конфліктів у багатьох сферах суспільного життя. Бізнес-сфера також не є винятком. Господарські спори можуть бути врегульовані господарськими судами, але сторони часто не задоволені рішеннями судів, що є причиною для пошуку альтернативного способу врегулювання спорів у сфері господарської діяльності. В останні роки такий медіація як метод вирішення спорів отримала широке визнання. Медіація це процес, в якому сторони вирішують свою суперечку за допомогою третьої сторони, яка приймає рішень щодо спору. Стаття присвячена питанню дисбалансу сил в медіації, який означає, що динаміка між сторонами впливає на продукування рішень таким чином, що сторони не можуть висловлюватись самі за себе або досягти добровільної згоди. Сторони в медіації або переговорах знаходяться в дисбалансі сили ще до того, як ці процедури почалися. В статті звертається у вага на те, що хоч медіатор і є нейтральним, це не означає, що у нього відсутня влада, насправді він володіє найбільшою силою в кімнаті. Силі у медіатора виявляється у контролі усього процесу. Для того, щоб впливати на сприйняття сили сторонами він застосовує різні тактики. В статті наводяться деякі заходи, які можуть вплинути на силовий дисбаланс. Одним з індикаторів дисбалансу влади є вербальні інструменти. Серед методів, що використовуються медіатором у статті зазначаються комунікативні навички, наприклад, навички ставити питання, перевірка, як найменш поінформована сторона може стати більш поінформованою, окремі сесії, визначення питань для обговорення, виявлення потреб, усвідомлення власних інтересів, ВATNA і WATNA. Іншими методами збалансування сил є нейтральними/безпечне місце для медіації, суворе дотримання основних правил, перевірка з обома сторонами досягнутих домовленостей на реальність і позитивність, перевірка того, чи розуміють обидві сторони силу спільно узгоджених рішень, використання співмедіатора. В статті обґрунтовується теза про те, що робота з дисбалансом сил не означає створення рівності в процесі медіації. Це означає забезпечення можливості сторонам самостійно визначати своє майбутнє. Наділення сторін медіації здатністю приймати обґрунтовані рішення у власних інтересах є наріжним каменем самовизначення і базисом компетенції медіатора.Item On some aspects as to reorganization of public joint-stock companies(Сумський державний університет, 2016) Shevchenko, O.V.У статті автор аналізує норми чинного законодавства України про цінні папери та акціонерні товариства щодо вимог до публічних акціонерних товариств, як учасників ринку цінних паперів, зокрема: обов’язку проходження ними процедури лістингу, проблеми їх дотримання, а також можливості припинення акціонерних товариств шляхом перетворення в інші організаційно-правові форми ведення бізнесу. Акціонерні товариства є одними з основних учасників ринку цінних паперів в Україні. Порядок створення, діяльності, припинення акціонерних товариств, їх правовий статус, права та обов’язки акціонерів, регулюються нормами Закону України «Про акціонерні товариства» від 17.09.2008 року No 514-VI (з наступними змінами та доповненнями). Метою статті є освітлення можливості зміни організаційно-правових форм акціонерних товариств у разі неможливості забезпечення виконання ними відповідних вимог законодавства, а також мінімізації витрат, пов’язаних з їх обслуговуванням. Відповідно до мети статті, основним її завданням постає визначення шляхів подальшої діяльності публічних акціонерних товариств в інших найбільш оптимальних організаційно- правових формах господарювання. Ключові слова : акціонерне товариство, ринок цінних паперів, лістинг, фондова біржа, перетворення, емітент цінних паперів, зупинення обігу акцій, скасування реєстрації випуску акцій, товариство з обмеженою відповідальністю, товариство з додатковою відповідальністю, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.Item Problems and prospects of the financial system of Ukraine(Sumy State University, 2016) Korzhova, V.E.Фінансова система України за останні 15 років зазнала суттєвих змін, але багато хто з них не отримали відповідного відображення в законодавстві. Україна потребує чіткої правової та адміністративної основи управління податково-бюджетною сферою. Це означає, що всі функції та механізми такого управління (бюджетною та позабюджетної діяльністю) повинні в повному обсязі регламентуватися законами та відповідними нормативними актами. Зрозуміло, що кошти слід виділяти і витрачати лише за наявності відповідних на це правових повноважень. Фінансову систему держави можна розглядати в декількох аспектах. Зокрема, фінансова система - це сукупність фінансових інститутів, кожний з яких сприяє утворенню та використанню відповідних централізованих та децентралізованих фондів грошових коштів для здійснення фінансової діяльності держави, тобто діяльності з приводу мобілізації, розподілу і використання централізованих і децентралізованих фондів грошових коштів для виконання завдань і функцій держави та органів місцевого самоврядування. Державні фінанси, відіграючи винятково важливу роль в економіці, не можуть розглядатися як єдиний або найголовніший інструмент економічної політики. Сам стан державних фінансів та формування доходної і видаткової частин бюджету залежать від багатьох чинників, хоч недооцінювати його вплив на економіку країни також не слід. Фінансова система України як предмет дослідження фінансового права складається з таких основних ланок: державний бюджет та місцеві фінанси, фінанси державних підприємств, установ та організацій, спеціальні цільові фонди та кредит.Item Main problems of modern inheritance law(Sumy State University, 2016) Гончарова, Аліна В`ячеславівна; Гончарова, Алина Вячеславовна; Honcharova, Alina Viacheslavivna; Ulviyye, AydinБуло проаналізовано, останні напрацювання інститутів спадкування. Юридичні конструкції спадкового права стали предметом активних досліджень, дискусій в галузі цивілістичної науки і практики, що сприяє вирішенню виникаючих проблем правозастосування, що виникають, однак вимагає узгодженості пропонованих рішень, наступності у системі відносин власності та всіх інших майнових відносин. Слід констатувати той факт, що ця досить цікава правова конструкція (маємо на увазі спадкову трансмісію та спадкове представлення) традиційно розглядається в доктрині спадкового права фрагментарно і лише в контексті більш загальних досліджень. Цивільний кодекс України, який, зазначаючи підстави спадкування, першим називає спадкування за заповітом, а другим - за законом. Тим самим на перше місце закон ставить волю спадкодавця, а не прагнення зміцнити родинні стосунки. Нові правила про обов’язкову частку у спадщині, що звужують коло обов’язкових спадкоємців і скорочують розмір обов’язкової частки у спадщині, також свідчать про зниження ролі сімейно – забезпечувальної функції. За останні десять років спостерігається тенденція зростання кількості "спадкових справ", особливо щодо спростування заповітів та визначення черговості закликання до спадкування за спадковою трансмісією та спадковим представленням. При цьому найчастіше справи набувають затяжного характеру і розглядаються протягом декількох років. Спадкоємці, які претендують на отримання спадщини, будучи, як правило, родичами по відношенню один до одного і знаходилися в дружніх відносинах до відкриття спадщини, стають ворогами.Item Legal Protection of Controlled Entities on the Basis of the Polish Act on Freedom of Business Activity(Sumy State University, 2016) Hołda-Wydrzyńska, A.High hopes for creating a viable system of protection of controlled entities were placed on the "large amendment" of Chapter V of the Act on Freedom of Business Activities concerning the control of businesses. The crowning achievement of the expectations of entrepreneurs would be granting them independent legal protection in the form of opposition to the taking up and pursuit of control activities by all inspection bodies. The subject of the article is to present an extremely current problem of the so-called objection proceedings, in particular the discussion of the scope of the subject and object, the determination of the effects of its filing, as well as the possibility of appeal against the order to continue the inspection operations by submitting complaints. The intention of this article is the analysis and evaluation of the rules in objection proceedings, which, from the point of view of the protection of legitimate interests of entrepreneurs raise many controversies.Item Employment of Population as an Object of the State Policy of Ukraine(Sumy State University, 2016) Naida, I.V.The article is devoted to analysis of the current state of employment in Ukraine. The author justifies the social problem of employment in Ukraine as one of the most important issues of the state policy, since at this stage of the development of the state policy, the issue of employment is rather declarative. The article presents a detailed analysis of the definition of key concepts such as right to work and employment of population. The author believes that at this stage an important area of State policy in employment should be strong reduction of the hidden unemployment and providing of statististics on the number of unemployed people in Ukraine who are officially registered. There were highlighted such negative trends on the labor market: the spread of unemployment and the problems of youth employment, high levels of industrial injuries and occupational diseases, the spread of the practice of forced administrative leave and shortening of the working day, arrear of wages. The author believes that to increase the level of employment there should be taken systematic measures for quality of life of the largest segments of the population based on the realization of their right to work and ensure the efficient use of human resources of the nation. The labor market is able to ensure the growth of economic efficiency, but is not able to solve social problems. To improve the situation with employment in Ukraine there should be conducted such state policy which will include the provision of grants to entrepreneurs who are committed to maintain due level of employment, providing advice to the unemployed, development of programs to promote employment within the overall economic policy, where people occupation stands as one of the main economic objectives of the state.