Правові горизонти / Legal horizons

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/48932

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Item
    Сучасні проблеми адміністративного права
    (Сумський державний університет, 2021) Глущенко, Надія Володимирівна; Глущенко, Надежда Владимировна; Hlushchenko, Nadiia Volodymyrivna
    Останнім часом адміністративне право зазнає системної політичної трансформації, яка визначається концепцією адміністративної реформи в Україні, внаслідок якої має сформуватися нова ідеологія відносин держави та громадянського суспільства. Особливо радикальних змін зазнає й адміністративно-правова доктрина. Важливим напрямом доктринального оновлення адміністративного права України є наукове дослідження та розробка теорії публічної адміністрації, що стане важливим кроком на шляху до трансформації змісту зазначеної галузі права відповідно до сучасних європейських юридичних галузей. У даному дослідженні адміністративно-правові інститути адміністративних послуг та адміністративного судочинства заслуговують окремої уваги до свого функціонування.
  • Item
    Електронне урядування в Україні: поточні досягнення, проблеми реформування та діяльність міністерства цифрової трансформації України
    (Сумський державний університет, 2020) Миргород-Карпова, Валерія Валеріївна; Миргород-Карпова, Валерия Валерьевна; Myrhorod-Karpova, Valeriia Valeriivna; Шевцов, Я. А.
    Основні напрямки реформування сьогодні стосуються сфери публічного адміністрування, як однієї із найважливіших, безпосередньо пов’язаної з іншими сферами і такої, що містить велику кількість проблем організації та функціонування. Одним із головних методів, таким що відповідає сучасним вимогам, обрано діджиталізацію публічної адміністрації – впровадження цифрових технологій в процеси державного управління, надання державних послух та контролю. Таким чином, в Україні виник напрямок державного управління, який має назву «Електронне урядування» або «Е-уряд».
  • Item
    Історичні етапи створення та юридичного оформлення повноважень державного концерну «Укроборонпром»
    (Сумський державний університет, 2020) Ярусевич, А.С.
    У статті розглядаються історичні етапи створення та юридичного оформлення повноважень Державного Концерну «Укроборонпром». Визначено та проаналізовано перелік нормативноправових актів, які регулюють діяльність державного господарського об’єднання.
  • Item
    Неефективність державного управління економічною безпекою підприємництва
    (Сумський державний університет, 2016) Кадала, В.В.; Хайлова, Т.В.
    У статті проаналізовано державне управління економічною безпекою підприємництва. Відповідно до ч.1 ст. 17 Конституції України забезпечення економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу. Встановлено, що наявне управління є неефективним та потребує свого удосконалення. Серед причин такої неефективності слід виділити непослідовність і безсистемність у здійсненні економічних реформ, відсутність власної моделі перебудови національної економіки та її ідеологічного обґрунтування; корумпованість чиновників та низька компетентність управлінського апарату; нездатність державного управління вивести країну з економічної кризи; низький рівень кваліфікації осіб, які приймають рішення у сфері державних повноважень, та високий ступінь впливу лобістських угруповань на прийняття державних рішень; недосконалість державної та регіональної політики щодо забезпечення національної економічної безпеки тощо. Така неефективність призвела до слабкості держави в цілому, що спричинило агресію з боку сусідньої країни. Це призвело до втрати значної кількості територій та які на цей час не контролюються українською владою, а отже, на цих територіях Україна не може забезпечувати безпеку не тільки підприємництва, а і власних громадян. При сформованій неефективній системі державного управління економічною безпекою підприємництва запорукою виживання суб’єктів господарювання є самостійне забезпечення власної економічної безпеки. Таке забезпечення можливе шляхом залучення сторонніх організацій (спеціальних суб’єктів господарювання, що надають послуги з організації та здійснення заходів, спрямованих на забезпечення економічної безпеки підприємств та організацій), так і безпосередньо власними силами суб’єктів господарювання шляхом створення відповідних підрозділів у своїй структурі. Це потребує формування відповідної нормативно-правової бази в цій галузі, адже в Україні дотепер нормативно не закріплено шляхів самозабезпечення суб’єктами господарювання своєї економічної безпеки.
  • Item
    Креативна корпорація в державному механізмі: історико-правовий контекст
    (Сумський державний університет, 2016) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr Viktorovych
    Значну небезпеку становить бюрократизм – хвороба державного апарату, яка є наслідком гіпертрофованої бюрократії. Як відомо, специфікою останньої є спеціалізований розподіл праці, чітка управлінська ієрархія, правила і стандарти, показники оцінки роботи, принципи найму, засновані на компетенції працівника. В умовах сьогодення, коли в світі відбувається глобальна постіндустріальна революція, «правила і стандарти» бюрократії перестають «працювати» і дедалі більше набувають хворобливих рис. Так бюрократія перетворюється на бюрократизм, який, на відміну від корупції, майже не містить суб’єктивного чиннику, а тому практично не здатен бути подоланим виключно законодавчим способом, хоча й становить значну небезпеку, адже набагато ефективніше може перешкоджати реформам. Єдиний реальний метод боротьби з бюрократизмом полягає у заміні бюрократії на якусь іншу державну технологію, яка містить антибюрократичний потенціал. У статті досліджується можливість подолання бюрократизму шляхом застосування в державному управлінні можливостей креативної корпорації. Зокрема, аналізується законодавчо-правовий контекст використання креативно-корпоративного принципу в історії України (Секретаріат Президента України), СРСР (СКБ-1) і США (DARPA). Використання творчих можливостей не суперечить роботі державного апарату і історія використання креативно-корпоративних принципів в діяльності останнього є тому свідченням. Проте, застосування креативної корпорації у державному управлінні дуже часто наштовхується на нерозуміння небезпеки бюрократизму, про що, зокрема, свідчить український досвід. Подолати таке ставлення вкрай важко, але необхідно, адже від цього залежить успіх Україні в світі, в якому триває глобальна постіндустріальна революція. Після завершення останньої світ зміниться і яке місце посяде в ньому Україна багато в чому залежить від успіху реформування її державного механізму. Утім це є справою майбутніх досліджень.