Правові горизонти / Legal horizons
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/48932
Browse
5 results
Search Results
Item Сучасні проблеми адміністративного права(Сумський державний університет, 2021) Глущенко, Надія Володимирівна; Глущенко, Надежда Владимировна; Hlushchenko, Nadiia VolodymyrivnaОстаннім часом адміністративне право зазнає системної політичної трансформації, яка визначається концепцією адміністративної реформи в Україні, внаслідок якої має сформуватися нова ідеологія відносин держави та громадянського суспільства. Особливо радикальних змін зазнає й адміністративно-правова доктрина. Важливим напрямом доктринального оновлення адміністративного права України є наукове дослідження та розробка теорії публічної адміністрації, що стане важливим кроком на шляху до трансформації змісту зазначеної галузі права відповідно до сучасних європейських юридичних галузей. У даному дослідженні адміністративно-правові інститути адміністративних послуг та адміністративного судочинства заслуговують окремої уваги до свого функціонування.Item Електронне урядування в Україні: поточні досягнення, проблеми реформування та діяльність міністерства цифрової трансформації України(Сумський державний університет, 2020) Миргород-Карпова, Валерія Валеріївна; Миргород-Карпова, Валерия Валерьевна; Myrhorod-Karpova, Valeriia Valeriivna; Шевцов, Я. А.Основні напрямки реформування сьогодні стосуються сфери публічного адміністрування, як однієї із найважливіших, безпосередньо пов’язаної з іншими сферами і такої, що містить велику кількість проблем організації та функціонування. Одним із головних методів, таким що відповідає сучасним вимогам, обрано діджиталізацію публічної адміністрації – впровадження цифрових технологій в процеси державного управління, надання державних послух та контролю. Таким чином, в Україні виник напрямок державного управління, який має назву «Електронне урядування» або «Е-уряд».Item Історичні етапи створення та юридичного оформлення повноважень державного концерну «Укроборонпром»(Сумський державний університет, 2020) Ярусевич, А.С.У статті розглядаються історичні етапи створення та юридичного оформлення повноважень Державного Концерну «Укроборонпром». Визначено та проаналізовано перелік нормативноправових актів, які регулюють діяльність державного господарського об’єднання.Item Неефективність державного управління економічною безпекою підприємництва(Сумський державний університет, 2016) Кадала, В.В.; Хайлова, Т.В.У статті проаналізовано державне управління економічною безпекою підприємництва. Відповідно до ч.1 ст. 17 Конституції України забезпечення економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу. Встановлено, що наявне управління є неефективним та потребує свого удосконалення. Серед причин такої неефективності слід виділити непослідовність і безсистемність у здійсненні економічних реформ, відсутність власної моделі перебудови національної економіки та її ідеологічного обґрунтування; корумпованість чиновників та низька компетентність управлінського апарату; нездатність державного управління вивести країну з економічної кризи; низький рівень кваліфікації осіб, які приймають рішення у сфері державних повноважень, та високий ступінь впливу лобістських угруповань на прийняття державних рішень; недосконалість державної та регіональної політики щодо забезпечення національної економічної безпеки тощо. Така неефективність призвела до слабкості держави в цілому, що спричинило агресію з боку сусідньої країни. Це призвело до втрати значної кількості територій та які на цей час не контролюються українською владою, а отже, на цих територіях Україна не може забезпечувати безпеку не тільки підприємництва, а і власних громадян. При сформованій неефективній системі державного управління економічною безпекою підприємництва запорукою виживання суб’єктів господарювання є самостійне забезпечення власної економічної безпеки. Таке забезпечення можливе шляхом залучення сторонніх організацій (спеціальних суб’єктів господарювання, що надають послуги з організації та здійснення заходів, спрямованих на забезпечення економічної безпеки підприємств та організацій), так і безпосередньо власними силами суб’єктів господарювання шляхом створення відповідних підрозділів у своїй структурі. Це потребує формування відповідної нормативно-правової бази в цій галузі, адже в Україні дотепер нормативно не закріплено шляхів самозабезпечення суб’єктами господарювання своєї економічної безпеки.Item Креативна корпорація в державному механізмі: історико-правовий контекст(Сумський державний університет, 2016) Сухонос, Володимир Вікторович; Сухонос, Владимир Викторович; Sukhonos, Volodymyr ViktorovychЗначну небезпеку становить бюрократизм – хвороба державного апарату, яка є наслідком гіпертрофованої бюрократії. Як відомо, специфікою останньої є спеціалізований розподіл праці, чітка управлінська ієрархія, правила і стандарти, показники оцінки роботи, принципи найму, засновані на компетенції працівника. В умовах сьогодення, коли в світі відбувається глобальна постіндустріальна революція, «правила і стандарти» бюрократії перестають «працювати» і дедалі більше набувають хворобливих рис. Так бюрократія перетворюється на бюрократизм, який, на відміну від корупції, майже не містить суб’єктивного чиннику, а тому практично не здатен бути подоланим виключно законодавчим способом, хоча й становить значну небезпеку, адже набагато ефективніше може перешкоджати реформам. Єдиний реальний метод боротьби з бюрократизмом полягає у заміні бюрократії на якусь іншу державну технологію, яка містить антибюрократичний потенціал. У статті досліджується можливість подолання бюрократизму шляхом застосування в державному управлінні можливостей креативної корпорації. Зокрема, аналізується законодавчо-правовий контекст використання креативно-корпоративного принципу в історії України (Секретаріат Президента України), СРСР (СКБ-1) і США (DARPA). Використання творчих можливостей не суперечить роботі державного апарату і історія використання креативно-корпоративних принципів в діяльності останнього є тому свідченням. Проте, застосування креативної корпорації у державному управлінні дуже часто наштовхується на нерозуміння небезпеки бюрократизму, про що, зокрема, свідчить український досвід. Подолати таке ставлення вкрай важко, але необхідно, адже від цього залежить успіх Україні в світі, в якому триває глобальна постіндустріальна революція. Після завершення останньої світ зміниться і яке місце посяде в ньому Україна багато в чому залежить від успіху реформування її державного механізму. Утім це є справою майбутніх досліджень.