Дисертації
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/106
Browse
8 results
Search Results
Item Адміністративна відповідальність за прояв неповаги до суду в Україні(Приватний вищий навчальний заклад "Університет сучасних знань"; Сумський державний університет, 2021) Старовойтова, С.М.Дисертацію присвячено дослідженню змісту й особливостей адміністративної відповідальності за прояв неповаги до суду в Україні. Визначено генезис інституту адміністративної відповідальності за прояв неповаги до суду. Охарактеризовано нормативно-правові основи адміністративної відповідальності за прояв неповаги до суду. Доведено необхідність визнання шкідливих наслідків кваліфікуючими ознаками адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 185-3 КУпАП. Запропоновано вироблення єдиних норм належної поведінки учасників судового процесу і присутніх під час судового засідання та їх закріплення у спеціальному нормативному акті. Розкрито юридичний склад адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 185-3 КУпАП. Виявлено загальні засади провадження у справах про прояв неповаги до суду. Визначено процесуальний статус учасників провадження у справах про прояв неповаги до суду. Охарактеризовано та розкрито особливості стадій провадження у справах про прояв неповаги до суду. Узагальнено зарубіжний досвід правового регулювання притягнення до відповідальності за прояв неповаги до суду та визначено можливості його використання в Україні. Окреслено перспективні напрями удосконалення притягнення особи до адміністративної відповідальності за прояви неповаги до суду в Україні.Item Адміністративно-правове регулювання епідеміологічного контролю та нагляду в Україні(Приватний вищий навчальний заклад "Університет сучасних знань"; Сумський державний університет, 2021) Хайнацький, Є.С.Дисертацію присвячено дослідженню змісту й особливостей адміністративно-правового регулювання епідеміологічного контролю та нагляду в Україні. Запропоновано авторські дефініції понять "епідеміологічне благополуччя", "стан епідеміологічного благополуччя", "епідеміологічний контроль", "епідеміологічний нагляд", "форми епідеміологічного контролю та нагляду" тощо. Проаналізовано епідеміологічне благополуччя як об’єкт адміністративно-правового регулювання. Охарактеризовано нормативно-правове регулювання епідеміологічного контролю та нагляду в Україні й розкрито його основні ознаки. Визначено поняття і зміст епідеміологічного контролю та нагляду в Україні. Надано загальну характеристику системі епідеміологічного контролю та нагляду в Україні. Виокремлено форми і методи діяльності органів публічної адміністрації щодо забезпечення епідеміологічного контролю та нагляду в Україні. Охарактеризовано окремі заходи епідеміологічного контролю та нагляду в Україні та процедури їх реалізації. Визначено пріоритетні напрями вдосконалення адміністративно-правового регулювання епідеміологічного контролю та нагляду в Україні. Проаналізовано позитивний досвід зарубіжних країн (США, Нідерланди, Швейцарія, Південна Корея) в забезпеченні епідеміологічного контролю та нагляду та можливості його імплементації в Україні. Підготовлено пропозиції для вдосконалення національного законодавства в досліджуваній сфері.Item Адміністративно-правове забезпечення житлового будівництва в Україні(Приватний вищий навчальний заклад "Університет сучасних знань"; Сумський державний університет, 2021) Тарасюк, Ю.В.Дисертацію присвячено дослідженню змісту й особливостей адміністративно-правового забезпечення житлового будівництва в Україні. Виявлено генезис адміністративно-правового забезпечення житлового будівництва в Україні. З’ясовано особливості житлового будівництва в Україні як об’єкта адміністративно-правового забезпечення. Охарактеризовано правові засади житлового будівництва та встановлено місце серед них адміністративно-правових норм. Окреслено систему суб’єктів адміністративно-правового забезпечення житлового будівництва в Україні та з’ясовувано особливості їх адміністративно-правового статусу. Встановлено коло публічно-правових принципів забезпечення житлового будівництва в Україні. З’ясовано особливості реалізації адміністративно-правових та організаційних форм і методів забезпечення житлового будівництва в Україні. Охарактеризовано процедури адміністративно-правового забезпечення житлового будівництва в Україні. Визначено напрями вдосконалення адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері житлового будівництва в Україні. Узагальнено зарубіжний досвід правового регулювання житлового будівництва та опрацьовано можливості його використання в Україні. З’ясовано шляхи вдосконалення державної політики та адміністративного законодавства у сфері житлового будівництва в Україні.Item Адміністративно-правові засади відповідальності за правопорушення, пов’язані з корупцією(Сумський державний університет, 2020) Цабека, К.Є.У дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання, що полягає у визначенні сутності, змісту та розкриття особливостей адміністративно-правових засад відповідальності за правопорушення, пов’язані з корупцією. Установлено, що чинне українське законодавство, яким визначено адміністративно-правові засади відповідальності за правопорушення, пов’язані з корупцією, представлене положеннями Конституції України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, законами України, серед яких основоположним є спеціальний антикорупційний закон – Закон України "Про запобігання корупції", а також підзаконними нормативноправовими актами. Ознаки адміністративної відповідальності за правопорушення, пов’язані з корупцією, класифіковано на загальні (властиві будь-якому виду юридичної відповідальності) та спеціальні (характерні саме адміністративній відповідальності). Установлено, що адміністративна відповідальність за правопорушення, пов’язані з корупцією, має на меті перевиховання та покарання особи-правопорушника шляхом застосування заходів державного примусу у формі адміністративних стягнень. Водночас мета адміністративної відповідальності за вчинення зазначеного виду адміністративних правопорушень конкретизується і певним чином виявляється в її функціях, з яких основними є виховна, превентивна та регулятивна. Поняття "адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією" визначене як протиправне, винне діяння (дія чи бездіяльність), що порушує встановлені спеціальним антикорупційним законом та іншими нормативно правовими актами вимоги, заборони та обмеження, за вчинення якого законом передбачено адміністративну відповідальність. Виділено характерні ознаки адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, які класифіковано на загальні (характерні для всіх видів адміністративних правопорушень) та спеціальні (властиві досліджуваному виду адміністративних правопорушень), зокрема, останні додатково класифіковано на обов’язкові й факультативні. Запропоновано під юридичним складом адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, розуміти сукупність основних, визначальних, юридично значущих ознак, за наявності яких протиправне винне діяння (дія чи бездіяльність) можна кваліфікувати як порушення встановлених спеціальним антикорупційним законом та іншими нормативноправовими актами вимог, заборон та обмежень, за вчинення якого законом передбачено адміністративну відповідальність. Розширено класифікацію юридичних складів адміністративних правопорушень, пов’язаних із корупцією, залежно від: 1) ступеня суспільної небезпеки: основні, кваліфіковані; 2) структури складу адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією: однозначні, альтернативні; 3) наявності шкідливих наслідків: формальні, матеріальні; 4) особливостей конструкції: описові, банкетні (або відсильні). Кваліфікацію адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, визначено як діяльність спеціально уповноваженого суб’єкта щодо пізнання, аналізу та оцінки діяння (дії чи бездіяльності), змістом якої є зіставлення і співвідношення ознак учиненого діяння (дії чи бездіяльності) до юридично значущих ознак (юридичного складу) адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, визначених чинним адміністративним законодавством, із відповідним процесуальним оформленням. Установлено коло суб’єктів здійснення кваліфікації адміністративних правопорушень, пов’язаних із корупцією (суб’єкти здійснення первинної та остаточної кваліфікації адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією), а також визначено процес її здійснення як комплекс проведення таких дій: 1) вибору суб’єктом кваліфікації адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, відповідної норми глави 13-А КУпАП, зміст якої відповідає учиненому діянню (дії чи бездіяльності); 2) зіставлення та співвідношення ознак вчиненого діяння (дії чи бездіяльності) до юридично значущих ознак (юридичного складу) адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, визначених чинним адміністративним законодавством; 3) процесуального оформлення кваліфікації діяння (дії чи бездіяльності), що передбачає складення протоколу про адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією; винесення судом (суддею) постанови у справі про адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією. Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, класифіковано за такими критеріями: 1) юридичним складом залежно від: ступеня суспільної небезпеки, наявності шкідливих наслідків, структури складу адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, особливостей конструкції складу адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією; 2) характером об’єктивної сторони; 3) моментом учинення. З урахуванням норм КУпАП установлено, що видами адміністративних стягнень за вчинення правопорушень, пов’язаних із корупцією, є: 1) штраф; 2) конфіскація; 3) позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю. Виділено особливості адміністративних стягнень за правопорушення, пов’язані з корупцією: 1) є мірою (формою вираження) адміністративної відповідальності, до якої притягається особа в разі вчинення протиправного винного діяння (дії чи бездіяльності), передбаченого відповідною статтею глави 13-А КУпАП; 2) має державно-примусовий характер, що виражається в притягненні особи до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією, незалежно від її волі та бажання; 3) реалізується спеціально уповноваженими органами влади – притягнення особи до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією, шляхом накладення відповідного адміністративного стягнення здійснюється судом; 4) мета застосування містить дві взаємозв’язані складові, а саме: адміністративне покарання (накладення штрафу, конфіскація, позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю) та запобігання вчиненню нових адміністративних правопорушень (як самою особою-правопорушником, так і іншими особами); 5) здійснюється у визначеному законодавством порядку; 6) має чітко визначені законодавством строки накладення – виходячи зі змісту ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією, може бути накладене впродовж шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення. Узагальнено зарубіжний досвід правового регулювання відповідальності за діяння, аналогічні адміністративним правопорушенням пов’язаним із корупцією, визначеним українським законодавством. З аналізу деяких нормативно-правових документів, що входять до законодавства розглянутих зарубіжних країн (ФРН, Італії, Великобританії, Франції, США, Румунії, Республіки Білорусь, Республіки Польща), з’ясовано, що вчинення протиправних діянь, які, за українським законодавством, визнаються правопорушеннями, пов’язаними з корупцією, і передбачають притягнення до адміністративної відповідальності, за законодавством інших країн, можуть передбачати настання іншого виду юридичної відповідальності (кримінальної, дисциплінарної). Огляд судової практики дозволив з’ясувати проблемні питання, пов’язані з неоднозначним підходом до вирішення судами окремих питань щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень, пов’язаних із корупцією. Зокрема, це стосується: встановлення вини особи у вчиненні такого виду адміністративного правопорушення в разі закриття провадження у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; визначення дня виявлення адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією; обчислення строку накладення адміністративного стягнення (притягнення до адміністративної відповідальності), що мають важливе практичне значення для вирішення та ухвалення судами рішень у категорії таких справ тощо. З метою усунення проблемних аспектів законодавчого регулювання, виявлених під час дослідження особливостей адміністративно-правових засад відповідальності за правопорушення, пов’язані з корупцією, та вдосконалення законодавства України, яким установлено такий вид юридичної відповідальності, запропоновано внести відповідні зміни та доповнення до Кодексу України про адміністративні правопорушення та спеціального антикорупційного закону (Закону України "Про запобігання корупції").Item Забезпечення публічної безпеки в Україні: адміністративно-правовий аспект(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2019) Панова, О.О.Дисертацію присвячено аналізу адміністративно-правових засад забезпечення публічної безпеки в Україні. Визначено сутність публічної безпеки як об’єкта адміністративно-правової охорони та захисту. Узагальнено принципи публічної безпеки. Охарактеризовано правові засади забезпечення публічної безпеки. Розкрито зміст адміністративноправових відносин у сфері забезпечення публічної безпеки. Визначено особливості діяльності вищих органів державної влади як суб’єктів забезпечення публічної безпеки. З’ясовано місце правоохоронних органів в системі суб’єктів забезпечення публічної безпеки. Охарактеризовано специфіку забезпечення публічної безпеки органами прокуратури та судами. Розкрито адміністративно-правові повноваження органів місцевого самоврядування та інституцій громадянського суспільства у сфері забезпечення публічноїбезпеки. З’ясовано сутність правових та організаційних форм діяльності щодо забезпечення публічної безпеки в Україні. Охарактеризовано адміністративно-деліктні відносини у сфері забезпечення публічної безпеки в Україні. Узагальнено зарубіжний досвід забезпечення публічної безпеки та опрацьовано можливості його використання в Україні. Опрацьовано систему критеріїв та показників оцінювання ефективності забезпечення публічної безпеки в Україні. Запропоновано шляхи оптимізації адміністративного законодавства у сфері забезпечення публічної безпеки в Україні.Item Адміністративно-правова охорона права інтелектуальної власності у сфері наукової діяльності в Україні(Університет сучасних знань, 2019) Золота, Л.В.У дисертації наводиться теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання, яке полягає у визначенні сутності та особливостей адміністративно-правової охорони права інтелектуальної власності у сфері наукової діяльності. Охарактеризовано елементи механізму адміністративноправової охорони права інтелектуальної власності у сфері наукової діяльності в Україні, а саме: визначено систему суб’єктів, діяльність яких прямо чи опосередковано спрямована на здійснення та забезпечення адміністративноправової охорони права інтелектуальної власності у сфері наукової діяльності, досліджено форми та методи такої правової охорони, а також з’ясовано особливості адміністративної відповідальності за порушення права інтелектуальної власності у сфері наукової діяльності. Запропоновано напрямки удосконалення адміністративного законодавства, яке регулює охорону права інтелектуальної власності у сфері наукової діяльності в Україні, визначено заходи з оптимізації системи суб’єктів такої адміністративно-правової охорони та перспективні напрями удосконалення взаємодії між ними.Item Адміністративно-правовий механізм забезпечення виборчих прав громадян в Україні(Сумський державний університет, 2018) Шорський, П.О.Дисертацію присвячено аналізу адміністративно-правового механізму забезпечення виборчих прав громадян Україні. В роботі характеризуються виборчі права громадян як об’єкт адміністративно-правового забезпечення. Визначається сутність та особливості адміністративно-правового механізму забезпечення виборчих прав громадян в Україні. Окреслюється структура адміністративно-правового механізму забезпечення виборчих прав громадян. Характеризуються особливості правового регулювання забезпечення виборчих прав громадян в України та з’ясовується місце в ньому адміністративного законодавства. Встановлюється коло суб’єктів забезпечення виборчих прав громадян в Україні та розкриваються особливості їх адміністративно-правового статусу. Окреслюється поняття та особливості притягнення до адміністративної відповідальності за порушення виборчих прав громадян в Україні. Систематизуються напрями взаємодії суб’єктів забезпечення виборчих прав громадян в Україні. Узагальнюється зарубіжний досвід забезпечення виборчих прав громадян та визначаються можливості його використання в Україні. Пропонуються напрями удосконалення адміністративно-правового механізму забезпечення виборчих прав громадян в Україні.Item Адміністративно-правове регулювання валютних обмежень(Сумський державний університет, 2018) Кібець, Д.В.Дисертацію присвячено аналізу адміністративно-правового регулювання валютних обмежень в Україні. В роботі здійснюється історико-правовий аналіз валютного регулювання в Україні. Визначається сутність та особливості валютного регулювання в Україні. Розкривається поняття та види форм валютного регулювання в Україні. Характеризуються правові засади валютного регулювання та з’ясовується місце серед них адміністративного регулювання. Окреслюється поняття та структура механізму адміністративно-правового регулювання валютних обмежень. Встановлюється коло суб’єктів регулювання валютних обмежень в Україні та особливості їх адміністративно-правового статусу. Опрацьовуються рівні та напрямки правового регулювання валютних обмежень. Виявляються адміністративно-правові методи регулювання валютних обмежень. Пропонуються напрямки вдосконалення адміністративної та дисциплінарної відповідальності за порушення законодавства, що регулює валютні обмеження в Україні. Узагальнюється зарубіжний досвід регулювання валютних обмежень та визначаються можливості його використання в Україні.