Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ТеСЕТ)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67309
Browse
32 results
Search Results
Item Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення і термічної обробки штампового інструменту(Сумський державний університет, 2025) Хомінський, О.О.Мета роботи – обґрунтування вибору матеріалу та розробка технологічного процесу виготовлення прес-форми для пресування порошкових матеріалів, включаючи визначення оптимальної термічної обробки. Основні завдання: − дослідження умов експлуатації деталі; − аналіз науково-технічної літератури з актуальних методів виготовлення та зміцнення подібних виробів; − обґрунтований вибір матеріалу для виготовлення деталі; − розробка технологічного маршруту виготовлення прес-форми; − підбір обладнання для реалізації термічного процесу. Методи дослідження: металографічні методи для вивчення мікроструктури; випробування твердості. У ході роботи проаналізовано умови експлуатації прес-форми, обрано відповідну марку інструментальної сталі, розроблено маршрут виготовлення деталі, обґрунтовано режими термічної обробки та підібрано основне технологічне обладнання для її реалізації.Item Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення і термічної обробки валу-ексцентрику конусної дробарки(Сумський державний університет, 2025) Тряпкіна, Є.С.У кваліфікаційній роботі бакалавра розглянуто технологічний процес виготовлення валу-ексцентрика конусної дробарки — ключового вузла, що забезпечує роботу дробильного обладнання в умовах інтенсивного навантаження. Дослідження охоплює аналіз конструкції вузла, вибір матеріалу, розробку оптимальної технології термічної обробки та зміцнення поверхонь з метою підвищення зносостійкості, міцності та довговічності деталі. В роботі використано металографічний аналіз і випробування на твердість для оцінки мікроструктури та механічних властивостей матеріалу. Практичне значення одержаних результатів полягає у можливості застосування запропонованої технології в умовах виробництва дробильного обладнання для гірничодобувної та будівельної промисловості. Отримані висновки можуть бути використані як основа для подальших досліджень і впровадження в реальні виробничі процеси.Item Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки ходового гвинта фрезерувального верстату(Сумський державний університет, 2025) Журба, М.С.Фрезерувальні верстати займають важливе місце серед металообробного обладнання, оскільки дозволяють виконувати широкий спектр технологічних операцій з високою точністю. Вони використовуються для обробки плоских і фасонних поверхонь, прорізання пазів, отворів, зубчастих коліс та інших складних деталей. Принцип дії верстата ґрунтується на обертовому русі різального інструмента – фрези, який поєднується з поступальним переміщенням заготовки. Ходовий гвинт (гвинт поздовжнього ходу столу) – це невід’ємна складова фрезерувального верстату, який встановлений у робочому столі верстата і служить для переміщення стола з права на ліво та назад, призначений для переміщення оброблюваної заготовки в зону фрезерування. Основною функціональною особливістю ходового гвинта є переміщення столу. Гвинт приймає момент обертання від кінематики верстата та передає його нерухомо закріпленій у столі фрезерного верстата гайці. Гайка ковзає гвинтовою поверхнею парного елемента, забезпечуючи поступальний рух столу.Item Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення та термічної обробки деталі «вал черв’ячний»(2025) Скринник, Б.С.Метою роботи є вибір матеріалу, розробка прогресивної маршрутної технології виготовлення та термічної обробки деталі «вал черв’ячний» черв'ячного редуктора для підвищення механічних і експлуатаційних характеристик виробу. Черв'ячний вал є ключовим елементом черв'ячної передачі, яка зазвичай використовується для значного зменшення швидкості та забезпечення високих передавальних чисел при розташуванні осей під прямим кутом. Черв'ячна передача складається з черв'яка (вала з гвинтовою нарізкою) з одним або декількома ходами (витками) і черв'ячного колеса (шестерні з відповідною до черв'яка нарізкою). Завданнями досліджень є оптимізації маршрутної технології виготовлення і термічної обробки деталі «вал черв’ячний» з конструкційної сталі 38Х2МЮА, визначення оптимальних температуро-часових параметрів газового азотування для сталі 38Х2МЮА з метою досягнення максимальних експлуатаційних характеристик даної деталі для черв'ячних редукторів. Методи досліджень – стандартні методи дослідження механічних властивостей і структури легованої конструкційної сталі 38Х2МЮА: дослідження мікроструктури сталі з використанням металографічного мікроскопа МИМ-7, твердоміра ТР-5006 та мікротвердоміра ПМТ-3 для визначення твердості після газового азотування. Практичне значення результатів полягає в оптимальному виборі сталі, розробці маршрутної технології виготовлення заготовки і прогресивної термічної обробки деталі «вал черв’ячний» із легованої конструкційної сталі 38Х2МЮА. Отримані результати мають важливе значення для підвищення працездатності, надійності та довговічності деталей для черв'ячних редукторів.Item Дослідження особливостей формування структури жароміцних нікелевих сплавів для лопаток газотурбінного двигуна(Сумський державний університет, 2024) Крижанський, М.Х.Кваліфікаційна робота присвячена питанням особливостей формування структури жароміцних нікелевих сплавів для лопаток газотурбінного двигуна. Проаналізовано вплив структури та фазового складу на властивості жароміцних сплавів. Проведено аналіз мікроструктури сплаву ЖС6У для лопаток газотурбінного двигуна. Розроблена методика проведення операцій термічної обробки та нанесення зміцнюючого покриття для жароміцного нікелевого сплаву. Досліджені фізико-механічні властивості жароміцного нікелевого сплаву.Item Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки деталі «матриця вирубного штампу(Сумський державний університет, 2024) Молнар, Ю.О.Молнар Юлія Олександрівна. Вибір матеріалу, маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки деталі «матриця вирубного штампу». ― Рукопис. Кваліфікаційна робота на здобуття кваліфікації бакалавра зі спеціальності 132 «Матеріалознавство».— Сумський державний університет, Суми, 2024. Матриця вирубного штампу є важливою деталлю в процесі масового виробництва металевих частин та виробів. Основне призначення матриці ‒ забезпечити точність та репродукцію форми при виготовленні багатократних однакових виробів. Умови роботи включають великі тискові навантаження і багаторазове використання. Метою роботи є розробка прогресивної маршрутної технології виготовлення та термічної обробки деталі «матриця вирубного штампу» з легованої інструментальної сталі ХВГ для поліпшення її експлуатаційних властивостей і характеристик. Робота присвячена оптимізації маршрутної технології виготовлення і термічної обробки деталі «матриця вирубного штампу» з легованої інструментальної сталі ХВГ для досягнення максимальних експлуатаційних характеристик даної деталі в умовах великих тискових навантажень і багаторазового використання. Методи досліджень – стандартні методи дослідження механічних властивостей і структури легованої інструментальної сталі ХВГ: дослідження мікроструктури сталі з використанням металографічного мікроскопа МИМ-7 та твердоміра ТР-5006 для визначення твердості робочих поверхонь матриці. Практичне значення результатів полягає в оптимальному виборі матеріалу, розробці прогресивної маршрутної технології виготовлення заготовки і термічної обробки деталі «матриця вирубного штампу» із легованої інструментальної сталі ХВГ. Отримані результати мають важливе значення для підвищення працездатності, надійності та довговічності штампових інструментів.Item Вибір матеріалу і маршрутної технології виготовлення деталі зачисна фреза(Сумський державний університет, 2024) Верещак, Л.С.Кваліфікаційна робота рівня «бакалавр» містить: кількість сторінок – 63, кількість таблиць - 7, кількість рисунків – 28, кількість джерел літератури – 26, кількість додатків – 2. Мета роботи: вибір матеріалу, розробка технологічного процесу виготовлення зачисної фрези та технології її термічної обробки. Завдання: аналіз умов роботи деталі; аналіз літературних джерел щодо перспективних методів виготовлення деталі; вибір матеріалу деталі; розробка технологічного процесу виготовлення деталі; вибір обладнання для проведення термічної обробки. Методи дослідження – спектральний аналіз з метою визначення хімічного складу сталі, металографічні методи дослідження структури поверхневого шару сталей, випробування на твердість. В ході роботи було проаналізовано умови роботи, обрано інструментальної марку сталі, розроблено маршрутну технологію виготовлення деталі зачисна фреза, запропоновано режими термічної обробки деталі, обрано основне обладнання для термічної обробки.Item Дослідження технології отримання, структури та властивостей зносостійких титанових покриттів(Сумський державний університет, 2023) Хижняк, С.М.Робота присвячена дослідженню технології отримання, структури та властивостей зносостійких титанових покриттів. За результатами проведених досліджень встановлено вплив дифузійної металізації на макро- та мікроструктуру дослідних зразків технологічних параметрів процесу; зміни структурно-фазового стану в залежності від складу і концентрацій насичуючих компонентів; вивчено механічні властивості деталей з одержаними покриттями і виявлені закономірності їх утворення. Підтверджено, використання зносостійких покриттів дозволяє підвищувати ефективність ріжучих інструментів. Використання сучасного обладнання дозволяє підвищити інтенсивність досліджень і отримати найбільш точні результати щодо механічних та експлуатаційних характеристик деталей з покриттями. Аналіз отриманих покриттів свідчить, що легуючі елементи матеріалу основи впливають на формування покриття. Вміст вуглецю у сталі зазвичай призводить до збільшення товщини покриття. Присутність легуючих елементів зазвичай зменшує товщину покриття, але трохи підвищує його мікротвердість.Item Дослідження структури, властивостей та характеристик сталі 25Х17Н2Б-Ш після хіміко-термічної обробки(Сумський державний університет, 2023) Негреба, Н.Ю.Робота присвячена дослідженню структури, властивостей та характеристик сталі 25Х17Н2Б-Ш після хіміко-термічної обробки. Проведено критичний аналіз літературних джерел по темі роботи; проаналізувано умови роботи деталей, які виготовляються з даної сталі, і сформулювано основні вимоги до матеріалу. Зразки сталі 25Х17Н2Б-Ш були піддані комбінованій термічній обробці, яка включала відпал, гартування, обробку холодом та відпуск; призначено актуальну хіміко-термічну обробку сталі. Було підібрано оптимальний режим азотування при температурі 550 °C протягом 36 годин в середовищі дисоційованого аміаку. Додатково, в роботі визначено оптимальний ступінь дисоціації аміаку для забезпечення ефективного процесу азотування; досліджено структуру, властивості та характеристику сталі після ХТО. Максимальна товщина азотованого покриття спостерігається при ступенях дисоціації аміаку в межах 25-35%. Металографічний аналіз лунок зносу свідчить про абразивний характер зношування, де азотовані частинки матеріалу виступають як абразив, відокремлені від основи при випробуванні; розраховано економічну частину для пропонованого методу термічної обробки; визначено потенційні небезпеки на виробництві, індивідуальні та загальні засоби безпеки та охорону навколишнього середовища.Item Дослідження технології отримання, структури та властивостей зносостійких ванадієвих покриттів(Сумський державний університет, 2023) Кізя, О.С.Робота присвячена аналізу сучасних методів отримання зносостійких ванадієвих покриттів та дослідженню їх властивостей. За результатами проведених досліджень встановлено вплив технології отримання ванадієвих покриттів на мікроструктуру дослідних зразків; зміни структурно-фазового стану в залежності від складу і концентрацій насичуючих компонентів; вивчено механічні властивості деталей з одержаними покриттями і виявлені закономірності їх утворення. Підтверджено, що кількість вуглецю, а також легувальних елементів в сталі впливає на товщину та мікротвердість карбідних покриттів. Збільшення кількості вуглецю у сталі призводить до збільшення товщини покриття. Збільшення кількості легувальних елементів (особливо тих, що мають карбідоутворювальні властивості) призводить до зменшення товщини покриття і незначного збільшення його мікротвердості.