Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82792

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Item
    Особливості розвитку світового виробництва в умовах глобалізації (на прикладі автомобілебудування)
    (Сумський державний університет, 2025) Хомеко, О.Ю.
    Автомобілебудування є однією з ключових галузей світової промисловості, що активно розвивається в умовах глобалізації. Складні глобальні виробничі ланцюги, інтенсивний технологічний розвиток, зростання вимог до екологічності та вплив геополітичних подій формують нові виклики та перспективи розвитку галузі. Особливу роль у цих процесах відіграє Україна, яка поступово інтегрується у світову автомобільну індустрію як постачальник автокомпонентів та інженерних рішень. Мета кваліфікаційної бакалаврської роботи полягає у дослідженні стану, тенденцій і перспектив розвитку світового виробництва в умовах глобалізації на прикладі автомобілебудування, з урахуванням сучасних викликів і потенціалу України до інтеграції в міжнародні виробничі ланцюги.
  • Item
    Мерчандайзинг у роздрібній торгівлі: вплив на поведінку споживачів
    (Сумський державний університет, 2025) Журбенко, К.О.
    Актуальність теми зумовлена зростанням ролі мерчандайзингу як інструменту впливу на поведінку споживачів в умовах трансформацій українського ринку роздрібної торгівлі у 2020–2025 роках. Мета кваліфікаційної роботи полягає у дослідженні особливості застосування інструментів мерчандайзингу в роздрібній торгівлі та визначенні ролі їх впливу на поведінку споживачів з метою підвищення ефективності продажів та рівня лояльності споживачів. Завдання роботи: розкрити теоретичну сутність поняття «мерчандайзинг» та його роль у маркетинговій діяльності роздрібних підприємств; охарактеризувати інструменти та методи мерчандайзингу, що застосовуються в сучасній українській торгівлі; дослідити зміну споживацької поведінки у 2020–2025 роках під впливом кризових явищ та цифровізації; проаналізувати кейси застосування ефективного мерчандайзингу в Україні у воєнний та післявоєнний періоди; виявити проблеми та перспективи використання мерчандайзингу у контексті поведінки українських споживачів; сформулювати пропозиції щодо удосконалення мерчандайзингових стратегій у роздрібній торгівлі аналізованого підприємства. Об’єктом дослідження є процес взаємодії між споживачем і торговим середовищем у роздрібних торгових точках. Предметом дослідження є процеси, інструменти, прийоми та механізми мерчандайзингу, їх вплив на мотивацію та поведінкові реакції споживачів у процесі прийняття рішень про покупку. Методи дослідження - аналіз та синтез, логічне узагальнення, статистичні, економіко-математичні методи, порівняльний аналіз динаміки показників тощо. Практична значущість роботи та ступінь упровадження її результатів відображає реальність робочих завдань на тему роботи від підприємства-об'єкта дослідження, яке є, за сумісництвом, базою переддипломної практики автора; пропозицій, які вже впроваджуються на підприємствах. У першому розділі розглянуто сутність поняття «мерчандайзинг» та основні підходи до його визначення, досліджено зв’язок мерчандайзингу з поведінкою споживачів у роздрібній торгівлі, охарактеризовано основні прийоми та інструменти мерчандайзингу, проаналізовано модифікації їх використання протягом 2020-2025 років під впливом кризових факторів в Україні, виокремлено основні перспективні тренди мерчандайзингу. У другому розділі здійснено поглиблений аналіз діяльності локального підприємства роздрібної торгівлі – магазину товарів для навчання та творчості «Креативна сова», зокрема детально схарактеризовано торгову точку, досліджено його ринкові позиції, проаналізовано наявний ступінь використання прийомів та методів мерчандайзингу, розроблено пропозиції щодо удосконалення мерчандайзингової діяльності підприємства з метою підвищення рейтингових показників та рівня лояльності цільової аудиторії.
  • Item
    Інтеграція блокчейн-технологій у систему управління ланцюгами поставок торговельних підприємств
    (Сумський державний університет, 2024) Халецький, В.В.
    Мета кваліфікаційної роботи полягає в дослідженні особливостей інтеграції блокчейн-технологій у систему управління ланцюгами поставок торговельних підприємств та розробці рекомендацій щодо оптимізації цього процесу в Україні.
  • Item
    Вплив цифрової трансформації на інноваційний розвиток малого та середнього бізнесу в Україні
    (Сумський державний університет, 2024) Москвічов, А.С.
    У сучасному світі, що характеризується стрімким розвитком технологій та глобалізацією економічних процесів, цифрова трансформація стає не просто трендом, а необхідною умовою для виживання та розвитку бізнесу. Особливо це стосується малого та середнього бізнесу (МСБ), який є основою економіки багатьох країн, зокрема й України. В умовах постійно зростаючої конкуренції та мінливого ринкового середовища, здатність МСБ адаптуватися до нових реалій цифрової економіки стає ключовим фактором їх успіху та конкурентоспроможності.
  • Item
    Особливості національного енергоспоживання в контексті глобальних тенденцій
    (Сумський державний університет, 2024) Загребельний, В.Г.
    Мета кваліфікаційної магістерської роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні, дослідженні умов і організаційно-економічних засад впливу формування відновлювальних джерел енергії та енергозбереження на енергетичний сектор України. Для досягнення поставленої мети, в роботі вирішено такі основні завдання: 1) досліджено теоретичні аспекти енергозбереження та відновлювальних джерел енергії в Україні; 2) вивчено сучасні тенденції в енергетичному балансі України; 3) проаналізовано проблеми та виклики у сфері енергоспоживання та енергетичної безпеки; 4) запропоновано рекомендації щодо підвищення енергоефективності та використання відновлювальних джерел енергії в Україні. Об’єктом дослідження є процеси енергоспоживання та енергетичної безпеки в Україні. Предметом дослідження є теоретичні, методологічні та прикладні аспекти використання відновлювальних джерел енергії та енергозбереження в енергетичному секторі України.
  • Item
    Проблеми та перспективи розвитку світового ринку транспортно-логістичних послуг
    (Сумський державний університет, 2024) Демиденко, Є.Г.
    Транспортно-логістичний ринок послуг являється одним з найважливіших елементів економічної системи та відіграє вагому роль не лише у розвитку логістичних процесів, але й в розвитку стану економіки та суспільства в цілому. В умовах просування глобалізаційних процесів, підвищення конкуренції полягає необхідність в аналізі загального стану транспортно-логістичної системи України, її положення на міжнародному ринку для виявлення проблем та можливостей для її розвитку. Мета кваліфікаційної бакалаврської роботи полягає у дослідженні проблем та перспектив розвитку світового та українського ринку транспортнологістичних послуг. На основі мети було поставлено виконання наступних завдань: - розглянути економічну сутність та основні завдання транспортнологістичної системи; - надати характеристику основним суб’єктам ринку транспортнологістичних послуг; - дослідити організаційно-правовий механізм розвитку світового ринку транспортно-логістичних послуг; - виявити сучасні тенденції та орієнтири розвитку світового ринку транспортно-логістичних послуг; - проаналізувати місце України на світовому ринку транспортнологістичних послуг; - визначити перспективи та потенціал розвитку ринку транспортнологістичних послуг в Україні.
  • Item
    Україна в міжнародних міграційних процесах
    (Сумський державний університет, 2024) Черкай, К.О.
    Мета кваліфікаційної бакалаврської роботи полягає у аналізі міжнародних міграційних процесів в Україні, визначення їх основних тенденцій та впливу на соціально-економічний розвиток країни, а також розроблення рекомендацій щодо покращення державної міграційної політики.
  • Item
    Формування міжнародної конкурентоспроможності закладу вищої освіти (на прикладі України та Німеччини)
    (Сумський державний університет, 2024) Юрченко, М.Г.
    У даній дипломній роботі досліджено процеси та механізми формування міжнародної конкурентоспроможності закладів вищої освіти (ЗВО) на прикладі двох країн – України та Німеччини. Метою роботи є розроблення рекомендацій щодо формування міжнародної конкурентоспроможності закладу вищої освіти (на прикладі України та Німеччини). Мета роботи реалізується шляхом виконання наступних завдань: 1) сформувати теоретичні засади дослідження міжнародної конкурентоспроможності ЗВО; 2) проаналізувати формування міжнародної конкурентоспроможності ЗВО України та Німеччини; 3) розробити рекомендації до підвищення міжнародної міжнародної конкурентоспроможності ЗВО України.
  • Item
    Розвиток національного ринку банківських послуг в умовах глобалізації
    (Сумський державний університет, 2024) Грицина, О.В.
    Мета кваліфікаційної бакалаврської роботи полягає у встановлення теоретичних та практичних засад розвитку національного ринку банківських послуг в умовах глобалізації. Мета роботи реалізується шляхом виконання наступних завдань: – дослідити теоретичні основи формування та розвитку національного ринку банківських послуг; – дослідити економічну сутність та основні ознаки процесу глобалізації; – проаналізувати сучасний стан та тенденції розвитку національного ринку банківських послуг в Україні; – ідентифікувати основні напрями впливу процесу глобалізації на банківський сектор; – розробити рекомендації щодо підвищення ефективності функціонування та розвитку національного ринку банківських послуг в умовах глобалізації.
  • Item
    Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС: результати функціонування та перспективи розширення
    (Сумський державний університет, 2023) Дужа, Т.Б.
    Мета кваліфікаційної магістерської роботи полягає у дослідження ефективності взаємовідносин України та ЄС в зоні вільної торгівлі, та аналіз досягнень та викликів, що виникають у процесі її функціонування. Для досягнення поставленої мети та завдань були використані загальнонаукові методи дослідження: теоретичне узагальнення (при вивченні теоретичних основ функціонування зон вільної торгівлі, етапів розвитку міжнародного співробітництва; класифікація (для класифікації зон вільної торгівлі за різними ознаками, наприклад, за географічним положенням, рівнем інтеграції, рівнем захисту вітчизняних виробників), економіко-статистичний аналіз (аналізу динаміки торгівлі товарами та послугами України та країн ЄС), аналітичний метод ( для аналізу результатів та визначення проблемних аспектів співробітництва України та ЄС), структурно-логічний метод (для розгляду особливостей економічної співпраці України з ЄС в період російсько-української війни), прогнозування (визначення перспектив розвитку співробітництва України та ЄС). А також монографічний метод (для вивчення нормативно-правових документів), порівняльний метод ( порівняння торгово-економічних відносин) та історичний аналіз (під час аналіз етапів розвитку міжнародного співробітництва України та ЄС, зокрема в контексті євроінтеграції).