Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82792

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    Мерчандайзинг у роздрібній торгівлі: вплив на поведінку споживачів
    (Сумський державний університет, 2025) Журбенко, К.О.
    Актуальність теми зумовлена зростанням ролі мерчандайзингу як інструменту впливу на поведінку споживачів в умовах трансформацій українського ринку роздрібної торгівлі у 2020–2025 роках. Мета кваліфікаційної роботи полягає у дослідженні особливості застосування інструментів мерчандайзингу в роздрібній торгівлі та визначенні ролі їх впливу на поведінку споживачів з метою підвищення ефективності продажів та рівня лояльності споживачів. Завдання роботи: розкрити теоретичну сутність поняття «мерчандайзинг» та його роль у маркетинговій діяльності роздрібних підприємств; охарактеризувати інструменти та методи мерчандайзингу, що застосовуються в сучасній українській торгівлі; дослідити зміну споживацької поведінки у 2020–2025 роках під впливом кризових явищ та цифровізації; проаналізувати кейси застосування ефективного мерчандайзингу в Україні у воєнний та післявоєнний періоди; виявити проблеми та перспективи використання мерчандайзингу у контексті поведінки українських споживачів; сформулювати пропозиції щодо удосконалення мерчандайзингових стратегій у роздрібній торгівлі аналізованого підприємства. Об’єктом дослідження є процес взаємодії між споживачем і торговим середовищем у роздрібних торгових точках. Предметом дослідження є процеси, інструменти, прийоми та механізми мерчандайзингу, їх вплив на мотивацію та поведінкові реакції споживачів у процесі прийняття рішень про покупку. Методи дослідження - аналіз та синтез, логічне узагальнення, статистичні, економіко-математичні методи, порівняльний аналіз динаміки показників тощо. Практична значущість роботи та ступінь упровадження її результатів відображає реальність робочих завдань на тему роботи від підприємства-об'єкта дослідження, яке є, за сумісництвом, базою переддипломної практики автора; пропозицій, які вже впроваджуються на підприємствах. У першому розділі розглянуто сутність поняття «мерчандайзинг» та основні підходи до його визначення, досліджено зв’язок мерчандайзингу з поведінкою споживачів у роздрібній торгівлі, охарактеризовано основні прийоми та інструменти мерчандайзингу, проаналізовано модифікації їх використання протягом 2020-2025 років під впливом кризових факторів в Україні, виокремлено основні перспективні тренди мерчандайзингу. У другому розділі здійснено поглиблений аналіз діяльності локального підприємства роздрібної торгівлі – магазину товарів для навчання та творчості «Креативна сова», зокрема детально схарактеризовано торгову точку, досліджено його ринкові позиції, проаналізовано наявний ступінь використання прийомів та методів мерчандайзингу, розроблено пропозиції щодо удосконалення мерчандайзингової діяльності підприємства з метою підвищення рейтингових показників та рівня лояльності цільової аудиторії.