Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (КІ)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69478

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 182
  • Item
    Використання комп’ютерних засобів для керування
    (Відокремлений структурний підрозділ "Класичний фаховий коледж Сумського державного університету", 2023) Тарабан, А.Р.
    Об’єктом дослідження кваліфікаційної роботи є системи контролю і керування за допомогою комп’ютерних засобів і інтерфейсів на прикладі робототехнічних систем. Мета роботи полягає у вивченні принципу керування роботами і автоматизованими системами, порівняння їх видів, методів використання та перспективи розвитку. При виконанні роботи були використані методи математичного, комп’ютерного моделювання процесів і цифрових систем з використанням спеціалізованих пакетів програмного забезпечення ПК для моделювання цифрових систем. Також використалися методи програмного керування аналоговими приладами через комп’ютерні інтерфейси, пристрої сполучення й дослідження. У результаті проведених досліджень встановлено, що сучасний методи контролю і керування складними технічними системами передбачають застосування програмних і комп’ютерних технологій, що забезпечуює надійність, гнучкість і зручність в експлуатації систем при різнообразним використанням.
  • Item
    Аналого-цифровий контроль руху складної електромеханічної системи
    (Відокремлений структурний підрозділ "Класичний фаховий коледж Сумського державного університету", 2023) Сердюк, А.А.
    Об’єктом дослідження кваліфікаційної роботи є аналіз відомих сучасних технічних рішень з контролю і керуванню складними електромеханічними системами, а також методів удосконалення технічних характеристик перетворювачів координат руху об’єкта в зручну для обробки в інформаційно-вимірювальної системі. Мета роботи полягає в дослідженнях рівня техніки за поставленою темою, способів визначення координат руху об’єктів, а саме: переміщення, швидкості, прискорення/уповільнення, ривку тощо. Досліджувались визначення основних параметрів руху наземних об’єктів, їх особливості, джерела похибок при проведенні контролю і способи запобігання від промислових і природних завад. При виконанні роботи використовувалися методи математичного й цифрового й комп’ютерного моделювання процесів і систем. Досліджувались методи керування і контролю руху складних електромеханічних систем. Зокрема механічні датчики прискорення (акселерометри) і сучасні методи непрямого визначення диференційно залежних параметрів руху від основної координаті для багатокоординатного способу керування.
  • Item
    Розробка системи запобігання динамічних перевантажень для керування складною системою
    (Відокремлений структурний підрозділ "Класичний фаховий коледж Сумського державного університету", 2023) Колесник, В.С.
    Об’єктом дослідження кваліфікаційної роботи є аналіз проблем повязаних з керуванням складної за динамічними властивостями електромеханічної системи, на прикладі шахтного підйому з метою оптимізації керування ним в критичнихза часом ситуаціях з точки зору динамічності і безпеки. Мета роботи – пошук резервів для застосування відомих або розробки нових технічних рішень, способів та методів спрямованих на мінімізацію динамічних перевантажень системи, підвищення керованості, швидкодії, точності, безпеки у робочих і аварійних режимах експлуатації. При виконанні роботи використовувалися сучасні методи технічної кібернетики, математичного аналізу, методів частотного аналізу, змінних станів, комп’ютерного моделювання, експериментальних досліджень натурних зразків і промислових випробувань дослідних зразків систем. У результаті проведених досліджень встановлено, що сучасний розвиток технічної кібернетики і комп’ютерних методів аналізу і синтезу систем дає проектувальникам широки можливості оптимізації динамічних параметрів системам, практично, будь якої складності і в тому числі мимтем з розподіленими парамнтрами. Крім відомих класичних методів параметричної і структурної оптимізації з застосуванням корегування ПІД-регуляторами для демпфірування зручними і ефективним є оптимізація керування через багатокоординатний вплив на основі частотних властивостей системи.
  • Item
    Розробка засобів удосконалення керування технологічними системами електроприводу
    (Відокремлений структурний підрозділ "Класичний фаховий коледж Сумського державного університету", 2023) Тарасенко, І.О.
    Об’єктом дослідження кваліфікаційної роботи є силові агрегати, електричні двигуни, системи електроприводу. Предмет дослідження є удосконалення керування технологічними системами електроприводу Обгрунтуванням актуальності теми є те що засоби удосконалення керування технологічними системами електроприводу являється пріоритетом в всіх галузях промисловості, оскільки це рушійна сила. Мета роботи полягає у вивченні типів, принципу роботи, та розробка засобів удосконалення керування технологічними системами електроприводу Відповідно до мети, вирішувалися такі задачі: - огляд сучасних систем керування електроприводом; - розробка самої системи керування електроприводу. Ця робота представляє огляд останніх досліджень і технічного прогресу систем електродвигунів і електричних силових агрегатів для нових транспортних засобів. Завдяки аналізу та порівнянню двигуна постійного струму, асинхронного двигуна та синхронного двигуна виявлено, що синхронний двигун із постійним магнітом має кращу загальну продуктивність, у порівнянні з перетворювачами з IGBT на основі кремнію виявлено, що перетворювачі з SiC MOSFET показують значно вищу ефективність і збільшують пробіг на одному заряді. Крім того, демонструються переваги та недоліки різних стратегій та алгоритмів керування. Різні електричні силові агрегати, гібридні силові агрегати, і електричні системи з розширеним радіусом дії також докладно описані їх переваги та недоліки.
  • Item
    Автоматична стабілізація температури в рідкопаливній технологічній печі
    (Відокремлений структурний підрозділ "Класичний фаховий коледж Сумського державного університету", 2023) Кошель, А.С.
    Об’єктом дослідження кваліфікаційної роботи є автоматична стабілізація температури в рідкопаливній технологічній печі. Предмет дослідження є автоматична стабілізація температури через програмовані логічні контролери. Обгрунтуванням актуальності теми є те що автоматична стабілізація температури в рідкопаливній технологічній печі являється необхідним технологічним процесом в сучасному світі. Мета роботи полягає у вивченні типів, принципу роботи, та розробці автоматичної стабілізації температури в рідкопаливній технологічній печі. Відповідно до мети, вирішувалися такі задачі: - автоматична стабілізація температури; - огляд рідкопаливних котлів. У печі для повторного нагрівання термічна ефективність і рівномірний нагрів відіграють важливу роль у зниженні витрат енергії та мінімізації дефектів металу. Важливо підвищити ефективність печі за рахунок економії енергії та отримати високі виходи, менше небажаного укрупнення зерна та більшу однорідність продуктів, а також отримати кращі термомеханічні властивості сталі. Для досягнення цих вимог важливо застосувати повну автоматизацію та систему контролю в печі.
  • Item
    Керування системою теплопостачання широтно-імпульсним способом
    (Відокремлений структурний підрозділ "Класичний фаховий коледж Сумського державного університету", 2023) Горонович, Б.В.
    Об’єктом дослідження кваліфікаційної роботи є широтно-імпульсна модуляцією, способи управління системою, побудови таких систем. Предмет дослідження є системи теплопостачання з управління широтно-імпульснім способом. Обгрунтуванням актуальності теми використання ШІМ є сучасним технологічним вирішенням багатьох складних задач. Метою цієї статті є запропонувати простий, але оптимальний контролер для систем HVAC, який інтегрує прогноз погоди та зайнятості для економії енергії в будівлях. Відповідно до мети, вирішувалися такі задачі: - використання ШІМ для управління температурою; - види управління. У документі пропонується простий енергозберігаючий контролер для систем опалення (HVAC), який поєднує інформацію про заселеність і погоду з прогнозованим керуванням для економії енергії в будівлях. Контролер використовує стратегію широтно-імпульсної модуляції та вмикає та вимикає систему HVAC на основі оптимальних рішень модельного прогнозного контролера. Пропонований контролер є простим, але оптимальним (у певному сенсі), і тому підходить для житлових і невеликих комерційних будівель, де вартість контролера є ключовим фактором. Ефективність запропонованої схеми проілюстровано моделюванням, а модель термодинаміки будівлі визначено на основі даних експериментів.
  • Item
    Пристрій контролю режимів руху ліфта
    (Відокремлений структурний підрозділ "Класичний фаховий коледж Сумського державного університету", 2023) Покрова, В.О.
    Об’єктом дослідження кваліфікаційної роботи є системи контролю руху підіймально-транспортними механізмами, зокрема пасажирськими ліфтами. Мета роботи полягає у вивченні сучасних методів контролю руху транспортних систем на прикладі ліфтів. Використання цифрових технологій при проектуванні інформаційно-вимірювальних систем з можливістю підключення до комп’ютеризованих систем контролю. Аналіз можливостей створення системи комп’ютеризованого контролю комунального господарства на базі низько продуктивних персональних комп’ютерів. При виконанні роботи використовувалися методи математичного й комп’ютерного моделювання цифрових схем з використанням програми Workbench та використання методів програмного керування аналоговими приладами через комп’ютерні інтерфейси, пристрої сполучення й цифро-аналогового перетворення для них. У результаті проведених досліджень встановлено, що аналого-цифрові системи контролю руху універсальні, надійні, гнучки і зручні в експлуатації.
  • Item
    Цифрова система керування електроприводом
    (Відокремлений структурний підрозділ "Класичний фаховий коледж Сумського державного університету", 2023) Плутахін, М.О.
    Об'єктом дослідження кваліфікаційної роботи є цифрова система керування електроприводом. Метою роботи є дослідження та аналіз цифрових систем керування, призначених для управління електроприводом. При виконанні роботи використовувалися методи аналізу літературних джерел, моделювання та апаратної реалізації систем керування. У результаті проведених досліджень встановлено, що цифрові системи керування електроприводом забезпечують високу ефективність, точність та надійність управління. Вони здатні пристосовуватися до змінних умов роботи та забезпечувати оптимальну продуктивність системи. Крім того, цифрові системи керування дозволяють інтегрувати електропривод з іншими системами та технологіями, підвищуючи його функціональність та універсальність.
  • Item
    Автоматично регульоване запобіжне гальмування нахиленого підйому
    (Відокремлений структурний підрозділ "Класичний фаховий коледж Сумського державного університету", 2023) Колчин, Є.В.
    Об’єктом дослідження кваліфікаційної роботи є аналіз проблем повязаних з технічними рішеннями пов’язаними з безпекою експлуатації систем складних електромеханічних систем. Складність системи пов’язана як с конструкцією системи так і керуючими і збуджуючими впливами. Мета роботи – пошук резервів для застосування відомих або розробки нових технічних рішень, способів та методів спрямованих на мінімізацію динамічних перевантажень системи, підвищення керованості, швидкодії, точності, безпеки у робочих і аварійних режимах експлуатації. При виконанні роботи використовувалися сучасні методи технічної кібернетики, математичного аналізу, методів частотного аналізу, змінних станів, комп’ютерного моделювання, експериментальних досліджень натурних зразків і промислових випробувань дослідних зразків систем. У результаті проведених досліджень встановлено, що сучасний розвиток технічної кібернетики і комп’ютерних методів аналізу і синтезу систем дає проектувальникам широки можливості оптимізації динамічних параметрів системам, практично, будь якої складності і в тому числі мимтем з розподіленими парамнтрами. Крім відомих класичних методів параметричної і структурної оптимізації з застосуванням корегування ПІД-регуляторами для демпфірування зручними і ефективним є оптимізація керування через багатокоординатний вплив на основі частотних властивостей системи.
  • Item
    Автоматично регульоване запобіжне гальмування підйому зі шківом тертя
    (Відокремлений структурний підрозділ "Класичний фаховий коледж Сумського державного університету", 2023) Іващенко, Я.О.
    Об’єктом дослідження кваліфікаційної роботи є аналіз проблем пов’язаних з безпекою експлуатації електромеханічних систем вертикального шахтного підйому зі шківом тертя. Складність системи пов’язана в комплексі, з її конструкцією, природними властивостями технічних рішень, а також з керуючими і збуджуючими впливами. Мета роботи – пошук резервів для застосування відомих або розробки нових технічних рішень, способів та методів спрямованих на мінімізацію динамічних перевантажень системи, підвищення керованості, швидкодії, точності, безпеки у робочих і аварійних режимах експлуатації. При виконанні роботи використовувалися сучасні методи технічної кібернетики, математичного аналізу, комп’ютерного моделювання, експериментальних досліджень натурних зразків і промислових випробувань дослідних зразків систем. У результаті проведених досліджень встановлено, що сучасний розвиток технічної кібернетики і комп’ютерних методів аналізу і синтезу систем дає проектувальникам широки можливості оптимізації динамічних параметрів системам, практично, будь якої складності і в тому числі мимтем з розподіленими парамнтрами. Крім відомих класичних методів параметричної і структурної оптимізації з застосуванням корегування ПІД-регуляторами для демпфірування зручними і ефективним є оптимізація керування через багатокоординатний вплив на основі частотних властивостей системи.