Наукові видання (ФПКВ)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29401

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Сучасний стан та напрями розвитку Education Data Mining в Сумському державному університеті
    (Сумський державний університет, 2014) Кузіков, Борис Олегович; Кузиков, Борис Олегович; Kuzikov, Borys Olehovych
    Однією з переваг автоматизації бізнес процесів є можливість їх глибокого аналізу з метою пошуку прихованих зв’язків між параметрами моделі і ефективністю процесів. Дослідження у цьому напрямку не пройшли осторонь систем дистанційного навчання, особливо з появою Massive Open Online Courses (MOOC). На ряду із терміном Data Mining – видобуток знань з масивів інформації, розглядають поняття «Education Data Mining» (EDM).
  • Item
    Организация командной работы в рамках дисциплины Technical Solution Support
    (Сумский государственный университет, 2013) Кузіков, Борис Олегович; Кузиков, Борис Олегович; Kuzikov, Borys Olehovych
    Обучение – это процесс передачи не только знаний, но и умений. В рамках дистанционного обучения для передачи умений чаще всего используют тренажеры. Разработка тренажеров является затратной. Другим недостатком тренажеров является преимущественно индивидуальный характер их выполнения. Между тем специалисты считают одной из важнейших составляющих компетентности для многих специальностей именно навыки работы в группе. Это заставляет искать новые средства, подходы и приёмы. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33332
  • Item
    Using a hierarchical decision-making system in e-learning
    (Сумський державний університет, 2012) Кузіков, Борис Олегович; Кузиков, Борис Олегович; Kuzikov, Borys Olehovych
    It’s clear that not all factors affecting the effectiveness of training can be taken into account using only the information about the content. According to this there has been implemented a two-level decision making system (DMS). The first level of DMS is responsible for the choice of further training strategy and execution of an action related to the chosen strategy (reaction). The second level, if it required by the reaction, selects the desired content based on a model of knowledge and skills of the user. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29438