Economic sustainability and business practices (ES&BP) / Економічна стійкість та бізнес практики
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/97063
Browse
Search Results
Item Innovative management strategies of higher education institutions in the conditions of digital transformation(Sumy State University, 2024) Матвєєва, Юлія Анатоліївна; Matvieieva, Yuliia Anatoliivna; Рибальченко, Світлана Миколаївна; Rybalchenko, Svitlana Mykolaivna; Bohdan, E.; Пересадько, Ігор Олексійович; Peresadko, Ihor OleksiiovychОстанні роки принесли значні зміни в освітній сектор, що стають реакцією на швідкі зміни зовнішнього середовищі закладів освіти. Ці зміни пов’язані з постійним активним розвитком технологій та підходів до системи та форм навчання. Дослідження в даній галузі сприяють розумінню та розробці стратегій, які допомагають вищим навчальним закладам ефективно адаптуватися до сучасних освітніх викликів, та зберігати високий рівень конкурентоспроможності. Метою цієї роботи є глибокий аналіз та дослідження наукових праць, присвячених формуванню і реалізації стратегій розвитку закладів вищої освіти. Особлива увага приділяється визначенню ключових елементів стратегічного управління, які забезпечують впровадження найкращих світових практик у національну систему менеджменту освіти. Мета включає вивчення адаптаційних механізмів, що дозволяють закладам вищої освіти ефективно реагувати на глобальні зміни та зберігати конкурентоспроможність у контексті швидкої цифровізації та інтернаціоналізації освітнього процесу. Також важливим аспектом є дослідження того, як інтеграція міжнародних освітніх практик сприяє покращенню якості освітніх послуг і управлінських рішень на рівні українських університетів. Відповідно до поставленої мети вирішено такі основні завдання: досліджено структурно-логічну сутність поняття «стратегічне управління освітньою діяльністю»; проведено аналіз наукових публіувцій за визначеною тематикою; проаналізовано поточний стан ринку освітніх послуг; встановлено пріорітені напрямки розвитку та вдосконалення підходів до розробки і впровадження інноваційних стратегій в освітній сфері; досліджено досвід використання технологічних інновацій в контексті стратегічного управління освітньою діяльністю. Під час дослідження були використані методи та інструменти: абстрактно-логічний і системноструктурний аналіз - при визначенні сутності поняття «стратегічне управління освітньою діяльністю»; інструментарій БД Scopus® - при дослідженні актуальності обраної тематики та визначенні зацікавлених країн та науковців у тематиці, що вивчається; програмне забезпечення VOSviewer (версія 1.6.16) - при кластеризації даних, яка допомагає визначити найбільш релевантні ключові слова та відфільтрувати менш пріоритетні; Google trends-аналіз - при визначенні найбільш популярного рівня освітнього простору серед громадськості.