Навчальні видання (ІФСК)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/114
Browse
15 results
Search Results
Item Глобалізаційні виклики суспільної динаміки: антропологічний аспект(Сумський державний університет, 2025) Теліженко, Людмила Вікторівна; Telizhenko, Liudmyla ViktorivnaНаприкінці ХХ століття англійський соціолог Е. Гідденс, аналізуючи динаміку суспільних процесів, звернув увагу на те, що вона має «нестримний», межовий характер, в наслідок чого сучасний світ виходить з-під контролю та «вислизає з рук» (Гідденс, 2004). Ознакою такого світу, на думку Е. Гідденса, стала поява безлічі ризиків, пов’язаних з використанням науки, технологій, особливо зі змінами в системі комунікацій, історичного досвіду подолання яких ми не маємо. Як «нові ризики» або «ризики нової якості», вони супроводжують глобалізаційні процеси, стаючи їх виразною ознакою, виміром та водночас викликом людству.Item Гайдлайн "Від ідеї до успішного проєкту"(Сумський державний університет, 2025) Назаров, Микола Сергiйович; Nazarov, Mykola SerhiiovychУ гайдлайні ви знайдете логічно структуровані розділи, кожен з яких відображає окремий етап підготовки проєкту. Особливу увагу приділено шаблонам Part B та бюджетному плануванню, надано приклади KPI, Work Packages, а також запропоновано підходи до управління ризиками, етики та відкритої науки. Ви зможете використовувати цей гайдлайн як навчальний матеріал, довідник або чекліст для роботи над конкретною заявкою. Його структура дозволяє швидко знайти потрібний фрагмент, а приклади з реальних проєктів слугують орієнтиром для практичного застосування. Крім того, гайдлайн стане в нагоді під час внутрішніх тренінгів, консультацій з потенційними учасниками та у комунікації з міжнародними партнерами. Гайдлайн містить також додатки: шаблони проєктних заявок, бюджетні таблиці, посилання на офіційні ресурси, а також перелік ключових наукових джерел, які стануть у нагоді під час написання заявки. Це дозволяє не лише зрозуміти логіку європейських конкурсів, а й працювати з ними впевнено та професійно. Матеріали гайдлайну побудовані з урахуванням специфіки українських закладів вищої освіти, можливостей базових організацій НКП та європейської практики. Ми прагнули поєднати стратегічне бачення з практичними рекомендаціями – саме так формується інституційна спроможність до участі в міжнародних дослідницьких програмах. Гайдлайн особливо корисний для тих, хто вперше готує заявку до програми «Горизонт Європа», а також для досвідчених координаторів, які шукають чіткої структури та узгоджених методичних підходів. Його можна застосовувати як у межах однієї установи, так і для міжінституційної співпраці. Однак головна ідея цього гайдлайну – нагадати кожному українському науковцю, що ваша наукова ідея має силу змінювати майбутнє – дозвольте їй стати проєктом, що отримає підтримку Європи.Item Програма та плани семінарських занять із дисципліни за вибором «Людинознавство (гуманітарний вимір)» для студентів усіх спеціальностей денної та заочної форм навчання(Сумський державний університет, 2023) Теліженко, Людмила Вікторівна; Telizhenko, Liudmyla ViktorivnaЛюдинознавство (гуманітарний вимір) – це вибіркова навчальна дисципліна для всіх освітніх програм. Як комплексна інтегративна дисципліна гуманітарного циклу, вона поєднує вже відомі філософські знання про людину із сучасними відкриттями насамперед у природознавстві, генетиці та психології, які виходять за межі класичної й некласичної наукової раціональності. Метою дисципліни «Людинознавство (гуманітарний вимір)» є формування на основі науко-практичної джерельної бази в молодої людини знань про саму себе, про власну природу та сутність як універсальну основу, що виявляється в усіх аспектах її життя й діяльності, зокрема професійній, означаючи єдність її існування у світі як індивідуальної, суспільної, духовної та навіть світової цілісності.Item Слов'янські вірування(Сумський державний університет, 2009) Артюх, В`ячеслав Олексійович; Артюх, Вячеслав Алексеевич; Artiukh, Viacheslav OleksiiovychУ збірнику подаються писемні джерела з історії слов’янського язичництва.Item Результати ініціативи «Університет, дружній до сім’ї» та досвід реалізації гендерної політики українських університетів(Видавництво РА «Хорошие люди», 2015) Світайло, Ніна Дмитрівна; Свитайло, Нина Дмитриевна; Svitailo, Nina Dmytrivna; Савельєва, Юлія Михайлівна; Савельева, Юлия Михайловна; Savelieva, Yuliia Mykhailivna; Костенко, Андріана Миколаївна; Костенко, Андриана Николаевна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Колісник, Людмила Олексіївна; Колесник, Людмила Алексеевна; Kolisnyk, Liudmyla Oleksiivna; Павленко, Ганна Володимирівна; Павленко, Анна Владимировна; Pavlenko, Hanna VolodymyrivnaУ посібнику «Результати ініціативи «Університет, дружній до сім’ї» та досвід реалізації гендерної політики українських університетів» описано досвід реалізації Сумським державним університетом Всеукраїнського проекту «Рівні можливості для здобуття професії молодими матерями-студентками у вищих навчальних закладах» та впровадження ініціативи «Університет, дружній до сім’ї». На основі узагальнення результатів роботи команди проекту в областях по проведенню семінарів-тренінгів для різних цільових груп та вивчення досвіду діяльності осередків гендерної освіти виокремлюються компоненти гендерної політики університетів та аналізуються шляхи їх упровадження. Особлива увага приділяється комунікаційній складовій у реалізації гендерної політики університетів та детально аналізується досвід проведення семінарів-тренінгів в областях як з точки зору вивчення досвіду та налагодження комунікацій, так і з точки зору виявлення існуючих проблем та можливих нових напрямків співпраці університетів. Окремо узагальнено досвід роботи Центру підтримки сім’ї Сумського державного університету по впровадженню дружніх до сім’ї підходів як один з напрямів реалізації гендерної політики в українській вищій школі. Крім того, посібник містить матеріали, які висвітлюють споріднений досвід інших українських та зарубіжних університетів.Цей посібник адресований керівництву вищих навчальних закладів, науковцям, представникам державної влади та місцевого самоврядування, широкому загалу.Здійснено Сумським державним університетом у рамках проекту «Рівні можливості для здобуття професії молодими матерями-студентками у вищих навчальних закладах» за фінансової підтримки Європейського Союзу. Офіційні партнери проекту – Міністерство освіти і науки України та Міністерство соціальної політики України.Item Християнізація Давньої України (І – початок ХІ ст.) : античні й середньовічні писемні джерела : збірка документів із коментарями(ТОВ “Коллаж-Принт”, 2018) Мозговий, Іван Павлович; Мозговый, Иван Павлович; Mozghovyi, Ivan PavlovychВидання присвячене проблемі утвердження християнства на землях Давньої України, культурних, соціально-політичних та ідеологічних складових цього процесу. До книги включені витяги з творів зарубіжних і вітчизняних авторів доби Античності й Середньовіччя, додатки інформаційного плану, у яких подаються дані про релігійне життя України доби Середньовіччя. Текст проілюстрований і ґрунтовно прокоментований з поясненням термінів, географічних та історичних назв, персоналій тощо, включає інформацію про давню Сумщину. Книга призначена для науковців, студентів усіх спеціальностей і форм навчання, усіх, хто цікавиться минулим рідної землі.Item Менеджмент соціокультурної діяльності як напрям наукового та технологічного знання(Сумський державний університет, 2018) Щербина-Яковлева, Олена Юхимівна; Щербина-Яковлева, Елена Ефимовна; Shcherbyna -Yakovleva, Olena Yukhymivna; Світайло Ніна Дмитрівна, Ніна Дмитрівна; Свитайло, Нина Дмитриевна; Svitailo, Nina Dmytrivna; Клочко, Микола Олексійович; Клочко, Николай Алексеевич; Klochko, Mykola Oleksiiovych; Щербина, Анатолій Михайлович; Щербина, Анатолий Михайлович; Shcherbyna, Anatolii MykhailovychУ підручнику висвітлено дидактичні завдання процесу підготовки магістрантів напряму “Менеджмент соціокультурної діяльності” у відповідності зі специфікою галузі. Також розкриті загальні питання обґрунтування методики викладання фахових навчальних дисциплін, особливості професійних компетентностей та умов їх формування. Схарактеризовано класичні та інноваційні методологічні підходи, що продуктивно опрацьовуються в сучасних наукових дослідженнях соціокультурної діяльності. Підручник призначений для використання в процесі підготовки магістрантів, а також докторантів за напрямом “Менеджмент соціокультурної діяльності”. Буде в нагоді для викладачів навчальних дисциплін циклів теоретичної та професійно-практичної підготовки цього напряму навчання.Item Політична участь жінок: результати дослідження(Сумський державний університет, 2017) Петренко, Н.Політична участь є інституціолізованим механізмом впливу громадян на функціонування політичної системи, формування політичних інститутів та процес вироблення політичних рішень, за допомогою якого реалізуються артикульовані суспільно-політичні інтереси.Item Порівняння систем шкільної освіти Сінгапуру та Японії(Сумський державний університет, 2017) Коренівська, Ю.У кожній країні намагаються дотримуватися власної системи освіти. Звичайно, деякі системи дуже схожі, та все ж таки є значні відмінності між тією чи іншою системою навчання. Наприклад, деякі вчителі вважають, що учні краще запам’ятовують матеріал, якщо його постійно повторювати, а інші допомагають дітям зрозуміти чи то якесь висловлювання, чи то термін, а не змушують усе просто завчати напам’ять. Використовуючи, різні методи навчання такі країни як Сінгапур і Японія змогли досягти значних результатів у сфері освіти і сьогодні займають перші місця у всесвітньовідомих рейтингах.Item Релігієзнавство(Українська академія банківської справи Національного банку України, 2013) Мозговий, Іван Павлович; Мозговый, Иван Павлович; Mozghovyi, Ivan PavlovychВидання містить аналіз проблеми сутності, специфіки і структури феномену канонічного права в православ’ї й католицизмі, закономірностей його розвитку, покликане поглибити самостійне вивчення однієї з актуальних тем дисципліни “Релігієзнавства”. Призначене для студентів юридичного факультету всіх форм навчання.