Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Політика ЄС щодо сталого працевлаштування молоді
    (Сумський державний університет, 2022) Серпенінова, Юлія Сергіївна; Серпенинова, Юлия Сергеевна; Serpeninova, Yuliia Serhiivna; Замора, Оксана Михайлівна; Замора, Оксана Михайловна; Zamora, Oksana Mykhailivna; Винниченко, Наталія Володимирівна; Винниченко, Наталья Владимировна; Vynnychenko, Nataliia Volodymyrivna; Щербина, Тетяна Володимирівна; Щербина, Татьяна Владимировна; Shcherbyna, Tetiana Volodymyrivna; Городецька, М.О.
    Забезпечення зайнятості молоді в ЄС та використання цього політико-правового досвіду в українських реаліях є досить актуальним питанням. У статті систематизовано та досліджено сучасний стан та причини безробіття молоді в країнах ЄС. Визначено, що рівень безробіття серед молоді неухильно зростав протягом періоду 2008-2013 рр., що відбилось на економіці ЄС, проте, до 2019 року спостерігалось послідовне падіння. Основними факторами що впливають на цей показник виокремлені наступні: відсутність вакансій для недосвідченої молоді, природної ротації працівників, спад економіки тощо. Було розглянуто нормативно-правове забезпечення молодіжної політики щодо працевлаштування, зокрема політику зайнятості, спрямовану на відновлення після пандемії. Основними актами нормативного регулювання молодіжної політики зайнятості в ЄС визначено такі як: Європейський пакт для молоді, Резолюція "Криза зайнятості молоді: заклик до дії", "Рамкова програма дій із зайнятості молоді", Рекомендація Ради ЄС "Про створення молодіжної гарантії" та інші. Метою європейського нормативного регулювання щодо працевлаштування людей молодого віку виступає підтримка талановитої і перспективної молоді, здатної до адаптації на ринку праці, одночасно, покращуючи макроекономічну ситуацію в незалежних держав-членів. Проаналізовані європейські програми та ініціативи, спрямовані на зниження безробіття серед молоді, а також покращення освіти та трудової мобільності. Основними європейськими програмами та ініціативами визначені: NextGenerationEU, Стратегія "Молодь – інвестування та надання можливостей", Ініціативи "Молодіжні можливості", "Залучення молоді до зайнятості", "Інвестування в молодь Європи" та ін. Вони передбачають створення більше можливостей для молоді в освіті та працевлаштуванні, покращення доступу і повну участь у житті суспільства, розвиток навичок, які відповідають ринку праці, підтримку першого досвіду роботи та навчання на робочому місці тощо. Наголошується на необхідності стимуляції економічного зростання країнам-членам ЄС, зосереджуючись на молодіжному сегменті, впроваджуючи програми підтримки зайнятості, що адаптовані до поточної ситуації у світі.
  • Item
    Огляд нормативно-правового регулювання обліку та звітності у підприємствах видобувної галузі
    (Сумський державний університет, 2022) Серпенінова, Юлія Сергіївна; Серпенинова, Юлия Сергеевна; Serpeninova, Yuliia Serhiivna; Городецька, М.О.
    Основними вимогами до підприємств видобувної промисловості в контексті євроінтеграції України є перехід до нових міжнародних стандартів обліку економічних операцій та облік цих операцій з урахуванням специфіки галузі. В сучасних вітчизняних реаліях нормативно-правова база з регулювання питань обліку та звітності видобувної галузі є не достатньо врегульованою, тому існує необхідність у розробці галузевої методології та розвитку конкретних методів відображення в бухгалтерському обліку діяльності таких підприємств з урахуванням особливостей цієї галузі та міжнародних вимог. Удосконалення нормативноправового регулювання дозволить адаптувати національну систему обліку та звітності до нових вимог, підвищити ефективність організації обліку на видобувних підприємствах, забезпечити прозорість і зрозумілість звітності для ширшого кола користувачів, у тому числі як українських, так і зарубіжних. У статті систематизовано та досліджено основні проблемні аспекти нормативного регулювання обліку та звітності підприємств видобувної галузі. Запропоновано класифікацію нормативно-правового забезпечення обліку та звітності видобувних підприємств. Розглянуто можливі шляхи вирішення даних проблем шляхом розробки і прийняття міжнародних стандартів, проведення комплексної й масштабної роботи зі створення більш детальних і адаптованих стандартів для видобувної галузі.
  • Item
    Теоретичні та методичні аспекти змін в обліковій політиці за міжнародними та національними стандартами
    (Сумський державний університет, 2020) Серпенінова, Юлія Сергіївна; Серпенинова, Юлия Сергеевна; Serpeninova, Yuliia Serhiivna; Кобилецька, Л.Я.; Городецька, М.О.
    У статті проведено аналіз підходів до трактування терміну "облікова політика" в зарубіжних та вітчизняних нормативних актах. Розкрито зміст поняття "облікова оцінка". Визначено умови внесення змін в облікову політику за міжнародними та національними стандартами. Зазначено, яких принципів бухгалтерського обліку слід дотримуватись підприємству у випадку застосування змін до облікової політики. Випадки, коли можуть бути внесені зміни в облікову політику було згруповано відповідно до ознак їх обов’язковості. Наголошено на важливості внесення змін до облікової політики, так як їх неврахування може призвести до надання недостовірної інформації користувачам, що в результаті може призвести до прийняття помилкових управлінських рішень. Обгрунтовано теоретичні та практичні особливості внесення змін та доповнень до облікової політики. Сформовано алгоритм внесення змін до облікової політики суб’єкта господарювання. Розглянуто методичне забезпечення в зарубіжних та вітчизняних нормативних актах, щодо аспектів змін в обліковій політиці. Визначено сутність ретроспективного та перспективного методів відображення змін в обліковій політиці. Наголошено на пріоритетному використанні ретроспективного методу внесення змін до облікової політики, а також на обов’язковості обгрунтування неможливості його застосування в примітках до фінансової звітності. Обгрунтовано важливість якості інформації, представленої у фінансових звітах підприємства для прийняття ефективних управлінських рішень. Охарактеризовано відмінність змін облікових оцінок від змін в обліковій політиці. Розглянуто випадки, у яких слід переглядати облікові оцінки на підприємстві. Наголошено, що перегляд облікової оцінки не зазначається як зміни облікової політики, так як не має на меті змінити фінансову інформацію попередніх періодів, і має вплив лише на облік у поточному та майбутніх періодах та обов’язкова до відображення у примітках до фінансової звітності.