Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193
Browse
Search Results
Item The development of the FinTech industry and its influence on the financial sector(Sumy State University, 2019) Д`яконова, Ірина Іванівна; Дьяконова, Ирина Ивановна; Diakonova, Iryna Ivanivna; Drofa, A.O.Сфера FinTech почала швидко розвиватися з 2008 року, після Глобальної фінансової кризи. Це було пов’язано з тим, що фінансові установи не могли швидко реагувати на потреби споживачів через низку регуляторних та законодавчих обмежень, які були застосовані для подолання наслідків кризи. У той же час основними факторами розвитку FinTech були технологічна еволюція, нові очікування, доступність фінансування та капіталу, а також підтримка з боку уряду та регулюючих органів. FinTech робить традиційні фінансові послуги більш доступними, гнучкими та безпечними, тому FinTech є одним з головних рушіїв цифрової трансформації всього фінансового сектору та розвитку фінансової доступності у світі. Розвиток галузі FinTech має величезний вплив на фінансовий сектор. FinTech прагне зробити фінансові послуги більш доступними як для споживачів, так і для бізнесу. FinTech компанії швидко розвиваються та щороку приваблюють велику кількість інвестицій у свій розвиток. У той же час традиційні фінансові установи відчувають загрозу зі їх боку, оскільки зі збільшенням кількості FinTech компаній, конкуренція на ринку фінансових послуг також зростає. Для того, щоб залишитися на ринку, традиційні банки змушені адаптуватися до сучасних реалій та розвивати співпрацю з FinTech компаніями. Компанії FinTech можуть допомогти банкам ефективніше надавати фінансові продукти та послуги та посилювати їх конкурентні переваги. Наприклад, вони можуть покращити фінансову привабливість та досвід клієнтів, підвищити прозорість, поліпшити безпеку, а також надати підтримку та рекомендації. Таким чином, фінансові установи у співпраці з FinTech компаніями здатні надавати нові фінансові продукти та послуги групам клієнтів, які раніше не мали доступу до традиційних фінансових послуг. Крім того, завдяки новим технологіям, фінансові установи можуть пропонувати персоналізовані послуги та спілкуватися в режимі он-лайн з клієнтами, що значно збільшує залучення клієнтів та іх досвід. Крім того, компанії FinTech можуть допомогти фінансовим установам виявити шахрайство та боротися з кібератаками та іншими онлайн-ризиками.Item New approaches to banking business models in the digital economy(Sumy State University, 2019) Д`яконова, Ірина Іванівна; Дьяконова, Ирина Ивановна; Diakonova, Iryna Ivanivna; Пахненко, Олена Михайлівна; Пахненко, Елена Михайловна; Pakhnenko, Olena Mykhailivna; Shevchenko, L.M.Посткризовий розвиток світової банківської системи, посилення ролі інформаційних технологій у всіх сферах і галузях, зростаюча роль інноваційних ФІнТех посередників на банківському ринку спонукають менеджмент банків переглядати традиційні бізнес-моделі та формувати нові підходи до управління сучасним банком. У статті автори мали на меті дослідити вплив діджиталізації на вибір моделі банківського бізнесу та розробити алгоритм оцінки бізнес-моделі банку. Традиційно банки обирають одну з п’яти бізнес-моделей: модель кредитування, модель левериджу, інвестиційну модель, комісійну модель або модель маржинального доходу. Більшість діючих банків вибирають традиційні моделі, оскільки цього вимагає бізнес-середовище. Однак зберегти конкурентоспроможність банку, підвищити його ефективність та стійкість до фінансових дисбалансів можливо лише шляхом побудови інноваційної бізнес-моделі, яка враховує сучасне поширення інформаційних технологій та функціонування ФінТех компаній як альтернативи традиційному банківському бізнесу. Незважаючи на те, що на нинішньому етапі відсутнє однозначне бачення того, що саме замінить існуючі банківські бізнес-моделі, на даний момент сформувалося три підходи до асиміляції ФінТех сектору у банківську діяльність: Центр фінансового контролю, Банк як центр фінансових послуг, Нішевий банк. Вибір моделі банківського бізнесу та її трансформація повинні супроводжуватися оцінкою бізнес-моделі банку. Таким чином, важливою складовою банківського менеджменту в нестабільному середовищі є аналіз ділової моделі банку та її трансформація з метою мінімізації впливу можливих негативних наслідків фінансових криз на результати діяльності банку. У статті запропоновано алгоритм оцінки бізнес-моделі банку, який включає 6 етапів: попередня оцінка основних складових бізнес-моделі банку; оцінка ділового середовища банку; стрес-тестування життєздатності бізнес-моделі банку; оцінка стратегії банку; виявлення ключових уразливих ситуацій, до яких бізнес-модель банку схильна або може бути вразливою; та обґрунтування результатів і формування ефективних висновків.