Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193
Browse
3 results
Search Results
Item Коопетиційна модель розвитку підприємств Сумщини, як передумова запобігання трудовій міграції(Сумський державний університет, 2020) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Кущ, В.О.Економічні трансформації в Україні підштовхують промислові підприємства до пошуку радикально нових підходів до вирішення поточних проблем. Дана стаття присвячена дослідженню основних наукових підходів до ідентифікації стратегії розвитку промислового підприємства як передумови впливу на трудову міграцію в регіоні. Численні дослідження та експерти стверджують, що серед багатьох факторів трудової міграції економічні причини займають основне місце. В ході дослідження авторами було здійснено комплексний аналіз конкурентного середовища промислового підприємства, що є провідним виробником цегли. В роботі виокремлено критичні фактори успіху, здійснено пофакторний аналіз мікро- та макрооточення. Серед всіх методів стратегічного аналізу було представлено SPACE-метод ідентифікації стратегії розвитку підприємства. В результаті комбінації статистичних даних, експертних оцінок та результатів попередніх досліджень була запропонована стратегія центрованої диверсифікації. Результати використаних методів дозволили запропонувати в якості варіанту впровадити стратегію коопетиції. За умов реалізації, стратегія коопетиції має низку переваг: зниження конкурентного тиску, збільшення ресурсного забезпечення, масштабування виробництва, зниження собівартості виробництва, створення резервів для розвитку кадрового потенціалу. В роботі наведено теоретичні узагальнення щодо стратегії коопетиції, її форм, основних передумов впровадження. Інноваційний розвиток промислових підприємств регіону є запорукою розвитку регіону, у тому числі збільшення середньої оплати праці, а отже стратегічні рішення одного оператора ринку впливають на інших. Для конкретного кейсу розвитку інноваційного потенціалу регіону запропоновано створити консорціум. Даний консорціум є навчально-науковим, який окрім вирішення питань забезпечення кадрами, може сприяти загальмовуванню трудової міграції населення.Item Стратегічний вибір при моделюванні організаційного розвитку підприємства: переваги коопетиції(Сумський державний університет, 2017) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna OleksandrivnaШвидкозмінне середовище вимагає прискореної адаптації, в той час як конкурентна боротьба за технологічну першість вимагає прискореної проактивності. В таких умовах конфлікту цілей посилюється роль стратегічного вибору для суб’єктів господарювання. В статті наведено узагальнений аналіз існуючих підходів до ідентифікації впливу стратегічного вибору на організаційний розвиток. Проаналізовано та систематизовані дослідження у сфері моделювання стратегічного управління та управління організаційними змінами. В роботі значна увага сконцентрована на моделі Гребняк-Джойс, як найбільш перспективній для впровадження у систему прийняття стратегічних рішень щодо організаційного розвитку підприємств у вітчизняних умовах. Наведені аргументи на користь вибору стратегії коопетиції, як адекватного стратегічного вибору.Item Коопетиція як нова парадигма прийняття стратегічних рішень із розвитку промислового підприємства(Сумський державний університет, 2017) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna OleksandrivnaВ умовах глобалізації ринків, технологічних проривів світових компаній та відносно низької конкурентоспроможності промислової продукції вітчизняних підприємств, актуальними стають питання прийняття дієвих стратегічних рішень з організаційного розвитку. Вступ у конкурентну боротьбу на міжнародних ринках може зіграти роль тригера позитивних перетворень, як у організаційному середовищі окремих суб’єктів господарювання, так і в інституціональному середовищі країні. Подальший розвиток підприємства можливий за рахунок пошуку та виходу на нові закордонні ринки. В статті запропоновано використовувати OLIмодель як алгоритм прийняття стратегічних рішень, який дозволить сфокусуватися на досягненні конкретних стратегічних цілей та сконцентрувати зусилля на задачах розвитку, які можна вирішити в межах підприємства. Коопетиційна парадигма пропонується автором як нова парадигма усистемі прийняття стратегічних рішень для полегшення виходу на нові ринки.