Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    Трансформаційна бізнес-модель формування та реалізації стратегії банку
    (Сумський державний університет, 2022) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Гончаренко, Т.П.; Чорна, Світлана Вікторівна; Черная, Светлана Викторовна; Chorna, Svitlana Viktorivna
    Cучасні трансформації бізнес-моделей банків відбуваються під впливом інноваційних технологій. Саме тому найбільш важливими завданнями формування бізнес-стратегій банків необхідно вважати не лише досягнення внутрішніх орієнтирів ефективності бізнес-процесів та додержання регуляторних вимог щодо стабільності діяльності, а й забезпечення інформаційної безпеки банку, його технологічної готовності до викликів зовнішнього середовища, що в сукупності формує бізнес-стратегію банку. Метою статті є дослідження та узагальнення теоретико-методологічних засад формування і реалізації стратегії банку та розробка циклічної трансформаційної бізнес-моделі банків. У роботі визначено, що в умовах високої турбулентності та невизначеності середовища реалізації стратегічних управлінських впливів бізнес-модель банку повинна бути гнучкою й адаптивною, що може потребувати застосування режиму її трансформації (впровадження трансформаційної бізнес-моделі банку). За умови ефективного стратегічного менеджменту банку можлива така трансформація бізнес-моделі, яка дозволить забезпечити його життєздатність та стійкість на кожній фазі життєвого циклу банку, попри несприятливий вплив екзогенних та ендогенних факторів. Результатами дослідження показують, що застосування емпіричної моделі життєвого циклу банку, системного, синергетичного підходів та постулатів теорії хаосу дозволяє обґрунтувати модель циклічної трансформаційної бізнес-моделі банку, яка узагальнює і формалізує етапи її життєвого циклу з виділенням фаз розроблення, інтенсивної та екстенсивної реалізації, біфуркації, деградації й краху бізнес-моделі банку; ураховує багатоваріантність, альтернативність розвитку банку в точках біфуркації, коли процеси стають хаотичними та відбувається перехід до нового атрактора. Застосування розробленої в роботі моделі циклічної трансформації бізнес-моделі банків дозволяє сформувати внутрішньобанківські заходи щодо запровадження трансформаційної бізнесмоделі та адаптувати на цій основі бізнес-стратегію банку до середовища реалізації стратегічних управлінських впливів.