Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193
Browse
2 results
Search Results
Item Соціально-відповідальний маркетинг в умовах Індустрії 4.0: бібліометричний аналіз(Сумський державний університет, 2023) Ілляшенко, Анастасія Григорівна; Illiashenko, Anastasiia Hryhorivna; Чигрин, Олена Юріївна; Chygryn, Olena YuriivnaСоціально-відповідальний маркетинг є важливим інструментом для сприяння екологічно сталому виробництву шляхом впровадження «екологічних» виробничих процесів, «екологічного» управління ланцюгами поставок та «зеленої» продукції, а також передбачає, що компанії повинні брати участь у відповідних рішеннях, діях та практиках, які одночасно відповідають етичним, економічним, правовим та екологічним викликам. Розвиток Індустрії 4.0 є ключовим пріоритетом, оскільки обумовлює експоненціальне зростання продуктивності, ефективне використання часу та скорочення витрат. Метою дослідження є аналіз взаємозв’язків між соціальною відповідальністю та Індустрією 4.0 за допомогою інструментарію бібліометричного аналізу. Ретельне вивчення взаємозв’язків між поняттями соціальна відповідальність та Індустрія 4.0, дослідження тематичної спрямованості та авторства публікацій, систематизація та структуризація наукових праць за основними напрямками досліджень виконувалось за допомогою програмного забезпечення VOSviewer 1.6.19.0, інструменту з функціями інтелектуального аналізу тексту, які можна використовувати для побудови та візуалізації бібліометричних мереж. Результати аналізу засвідчили стрімке зростання зацікавленості науковців і підтверджують важливість соціально-відповідального маркетингу в передових країнах світу. Дослідження тематики та змісту наукових свідчить про те, що на сьогоднішній день соціально-відповідальний маркетинг повинен бути складовою системи управління сучасного підприємства, яке визнає важливість екологічних проблем та будує прозорі відносити зі своїми споживачами. Аналіз афіляції науковців засвідчив їх приналежність до значною мірою до Китаю, США та країн Європи. Ретроспективний аналіз наукових досліджень виявив три етапи розвиток публікаційної активності, які повʼязані з розвитком корпоративних відносин, аналізом впливу діяльності підприємств на довкілля та процесами цифровізації. Авторам виокремлено перспективні напрямки досліджень соціальновідповідального маркетингу: зелена економіка, корпоративна соціальна відповідальність, безвуглецева економіка.Item Зелене споживання: передумови та перспективи просування(Сумський державний університет, 2018) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena YuriivnaУ статті розглядаються глобальні тренди споживання. Автор обгрунтовує, що сучасні екологічні виклики, такі як зміни клімату, виснаження та деградація природних ресурси, забруднення довкілля, пов'язані в першу чергу зі зростанням багатства та масштабів споживання. В статті систематизовано традиційні маркетингові інструменти, які використовуються для просування "зеленого" споживання.