Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    Зарубіжний досвід децентралізації публічної влади та можливості його трансформації в Україні
    (Сумський державний університет, 2019) Гордієнко, Віта Павлівна; Гордиенко, Вита Павловна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Оніщенко, Маргарита Леонідівна; Онищенко, Маргарита Леонидовна; Onishchenko, Marharyta Leonidivna; Мальонкіна, І.С.
    Стаття присвячена актуальним питанням реформування органів місцевого самоврядування. Доведено, що децентралізація публічної влади є механізмом, що забезпечує сталий розвиток регіонів держави на основі законодавчо-регламентованих процесів передачі частини функцій, повноважень та бюджетів центральних органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування. Проаналізовано особливості процесу децентралізації влади та реформування місцевого самоврядування в Україні і виокремлено позитивні тенденції здійснення зазначеної реформи та проблемні питання, основними з яких є: неузгодженість місцевої політики щодо соціально-економічного розвитку з реальними інтересами територіальних громад; відсутність солідарної відповідальності за розвиток території; неузгодженість секторальної децентралізації з реальними інтересами територіальних громад; врегулювання права власності територіальної громади на майно тощо. Розглянуто класичні моделі організації місцевого самоврядування та децентралізації публічної влади у зарубіжних державах, а саме: англосаксонську, континентальну та змішану. Досліджено розвиток принципів децентралізації публічної влади у Польщі. Доведено, що саме ця реформа сприяла формуванню приватної власності у державі, розвитку демократії, створенню ефективних політичних інститутів, збільшенню ресурсної бази органів місцевого самоврядування, захисту індивідуальних прав, становленні громадянської та політичної свободи. Визначено основні умови реалізації реформи децентралізації публічної влади такі як: консолідація політичних сил у здійсненні реформи; перманентність у розробці програм соціально-економічного розвитку адміністративно-територіальних одиниць; суспільна підтримка та контроль за здійсненням реформи.