Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193
Browse
Search Results
Item Commercialization of innovations in Ukrainian book publishing: current trends and prospects(Sumy State University, 2024) Khramova, K.; Шимошенко, Анастасія Олександрівна; Shymoshenko, Anastasiia Oleksandrivna; Решетняк, Ярослав В'ячеславович; Reshetniak, Yaroslav ViacheslavovychУ статті розглядають особливості інноваційної діяльності та комерціалізації інновацій в українському книговиданні. Інновації є важливим фактором розвитку галузі, оскільки дозволяють підвищити якість книжкової продукції, зробити її більш доступною та цікавою для читачів, а також сприяти популяризації читання. Зважаючи на те, що третина українців взагалі не читають, необхідність залучення аудиторії, яка є звиклою до «легкого» сприйняття інформації через перегляд відео і т.п., є важливим аспектом на шляху розвитку здорового та освіченого суспільства. Відповідно, нами поставлена гіпотеза, що інноваційна діяльність в українському книговиданні є недостатньо активною, розвиток відбувається в досить повільному темпі, а реалізовані інноваційні проєкти існують в обмеженій кількості, проте є досить якісними. Це пов'язано з консерватизмом українських видавництв, які не готові до введення інновацій, якщо це створюватиме надто багато додаткових ризиків, а також з несприятливими наслідками пандемії COVID-19 та збройної агресії проти України. Для перевірки гіпотези проаналізовано стан інноваційної діяльності в українському книговиданні, вивчено досвід українських видавництв, які реалізують інноваційні проєкти, а також визначено тенденції розвитку інновацій в українському книговиданні. Аналіз показав, що інноваційна діяльність в українському книговиданні має ряд тенденцій та перспектив. Зокрема, зростає популярність електронних та аудіокниг, розвиваються цифрові видавництва, впроваджуються нові формати книг, а також використовуються нові технології для просування книг, як в реальності, так і в цифровому просторі. Враховуючи сучасні тенденції та перспективи інноваційної діяльності та комерціалізації інновацій на українському книжковому ринку, галузь потребує більш застосування комплексного підходу та залучення додаткових ресурсів, як з державного, так і приватного сектору. Окрім, того, задля збільшення кількості читаючих та відповідно озвитку галузі в україіні через запровадження інноваційних технологій нами пропонується переходити до збільшення кількості видань в електронному та аудіоформатах, проведення експериментів з візуальним оформленням книг, використання екологічно чистої сировини у процесі виробництва, розроблення цифрових видань у форматі книг-сайтів для публікації поезії чи короткої прози, використання QR-кодів, доповненої реальності та мобільних додатків із більшою кількістю паперових видань тощо.