Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193
Browse
4 results
Search Results
Item Дослідження перспектив розвитку підприємств служби крові залежно від типу донорства(Сумський державний університет, 2023) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Любчак, Владислав Вiкторович; Liubchak, Vladyslav ViktorovychСлужба крові є стратегічно важливою галуззю держави. В основі безпечного кровопостачання лежить популяризація регулярних (повторних) добровільних безоплатних донорів крові, адже вони несуть найменший ризик зараження. В Україні протягом 2012–2020 років кількість донорів скоротилася майже вдвічі, під час повномасштабного вторгнення потреби в крові зросли на 30–60%, і дефіцит крові ще більше зріс. Метою статті є визначення та дослідження перспектив розвитку підприємств служби крові залежно від типу донорства. В країнах з високим рівнем зібраної крові частка постійних донорів складає більше 80%, також переважно відсутнє платне та сімейне донорство. В Україні в середньому частка постійних донорів зросла з 7% до 15% протягом 2012–2020 років і залишається дуже низькою. Встановлено, що існують тісні зворотні зв’язки між часткою постійних донорів та часткою списань еритроцитарної маси (-0,98), між часткою постійних донорів і часткою відведень (-0,96) та між часткою постійних донорів та часткою браків консервованої донорської крові (-0,70). Також існує тісний прямий зв’язок між часткою відведень донорів та часткою списань еритроцитарної маси (0,94), а також середній прямий зв'язок між часткою відведень донорів та часткою браку консервованої донорської крові. В Сумській області зросла кількість донорів в 2,5 рази, частка постійних донорів втричі і досягла 74% у 2020 році та кількість донацій на 1000 населення в 6,5 рази та досягла 61,7. В Харківській області кількість донорів та кількість донацій залишилися приблизно на тому ж рівні, однак частка постійних донорів збільшилася в 1,7 рази і досягла 33,3%. В обох областях протягом 2012–2020 років частка списань еритроцитарної маси та браків консервованої донорської крові скоротилися до рівня менше, ніж 1%. Частка відведень донорів також має тенденцію до зменшення. Все це свідчить про підвищення безпеки крові. Розраховано, що збільшення частки постійних донорів до 80% на рівні країни може призвести до економії у розмірі 86 млн 76,4 тис грн. протягом року. Авторами обґрунтовано необхідність розроблення стратегій щодо переведення первинних донорів в постійні.Item Вуглецевий нейтралітет України до 2050 року(Сумський державний університет, 2022) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Шевченко, К.В.; Білан, Юрій Валентинович; Билан, Юрий Валентинович; Bilan, Yurii Valentynovych; Пономаренко, І.О.В роботі наведені результати дослідження деяких аспектів досягнення вуглецевого нейтралітету в Україні. Вуглецевий нейтралітет є викликом для всього світу. У 2020 році концентрація парникових газів в атмосфері досягла історичного максимуму. Метою роботи є дослідження особливостей досягнення вуглецевої нейтральності в Україні. Завданнями роботи є аналіз складових переходу до низьковуглецевого розвитку, аналіз споживання викопного палива та заходи, пов’язані зі збереженням лісів, природних степових і лучних екосистем. Інтерес до питань вуглецевої нейтральності зростає щороку, особливо в 2021-2022 роках. Статті про вуглецеву нейтральність переважно присвячені викидам вуглекислого газу, економічному зростанню, відновлюваній енергетиці, енергоспоживанню, фінансовому розвитку, коінтеграції, викидам діоксину тощо. Виявлено позитивні тенденції щодо досягнення вуглецевого нейтралітету: постачання природного газу, вугілля та торфу зменшилося, а відновлюваних джерел енергії – збільшилося; частка вугілля і торфу зменшилася 26,4%, а частка енергії, виробленої з відновлюваних джерел збільшилася до 6,6%; обсяги використання вугілля та торфу скоротилося на 8,5%, природного газу – на 5%, а біопалива – зросло на 16%; частка використання біопалива зросла до 5,8%. Витрати на охорону навколишнього середовища зросли на 88,5%, на збереження біорізноманіття і середовища існування – в 3,6 рази, витрати на охорону атмосферного повітря та проблеми зміни клімату - в 2,5 рази. Частка витрат на охорону збереження біорізноманіття і середовища існування збільшилася до 3,2%, а витрат на охорону атмосферного повітря та проблеми зміни клімату до 19,3%. Виявлено і негативні тенденції, що стримують перехід на вуглецево нейтральну економіку:низька частка відновлюваних джерел в структурі постачання та використання. Так, частка біопалива у сукупному використанні залишається низькою - лише 5,8% у 2020 році. Площа загибелі лісових насаджень зростає, а площа відтворення лісів зменшилася на 36%; площа лісовідновлення залишилася на тому ж рівні, а площа лісорозведення скоротилася протягом 2010-2020 років в 10 разів. Робота може бути корисною дослідникам, що вивчають питання вуглецевого нейтралітету.Item Інструменти партнерського маркетингу для малого та середнього бізнесу(Сумський державний університет, 2022) Павленко, М.С.; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia MykolaivnaУ статті наведено результати дослідження інструментів партнерського маркетингу. Актуальність роботи пов’язана з тим, що щороку підвищується рівень конкуренції та компаніям необхідно об’єднуватися з іншими брендами для досягнення спільних цілей та забезпечення подальшого розвитку підприємства. Робота спрямована на систематизацію основних інструментів партнерського маркетингу. Завдання роботи полягають у визначенні основних інструментів партнерства, класифікації та виділенні тих, які можуть бути використані в малому та середньому бізнесі. Переваги партнерського маркетингу включають збільшення охоплення, розподіл навантаження, розповсюдження інформації про підприємство через сарафанне радіо та підвищення цінності для споживачів. Були виділені інструменти партнерського маркетингу, які використовуються більшістю компаній: афіліативний маркетинг, контент-партнерство, спонсорство, продуктове, дистрибуційне та роздрібне партнерство, продактплейсмент, програми лояльності, ліцензування, аутсорсинг і спільні підприємства. Для кожного з них були визначені різновиди та формати. Були виявлені переваги для основного бренду: підвищення впізнаваності бренду, покращення репутації, збільшення продажів, активності, поінформованості про продукти та послуги, доступ до ресурсів, збільшення видимості в пошукових системах та тривалості відвідування, економія часу, грошей і ресурсів та інші. Переваги для другорядного бренду: збільшення продажів, отримання додаткового доходу, підвищення впізнаваності компанії, доступ до ресурсів і аудиторії основного бренду та інші. Визначено показники відстеження ефективності співпраці для кожного інструменту: рентабельність інвестицій, охоплення, оборотність запасів, кількість нових і потенційних клієнтів, коефіцієнт конверсії. З’ясовано, що суб’єкти малого та середнього бізнесу як партнери можуть застосовувати всі перераховане вище інструменти, крім продакт-плейсменту, а як ініціатор – лише афіліативний маркетинг, контент-партнерство, дистрибуційне та роздрібне партнерство, а також ліцензування.Item Marketing communications in the context of entrepreneurial activity: bibliometric analysis(Sumy State University, 2021) Росохата, Анна Сергіївна; Росохатая, Анна Сергеевна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Нестеренко, Володимир Іванович; Нестеренко, Владимир Иванович; Nesterenko, Volodymyr Ivanovych; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Кропива, Вячеслав Вікторович; Кропива, Вячеслав Викторович; Kropyva, Viacheslav ViktorovychІнтерес до використання інструментів маркетингових комунікацій в підприємництві зростає щороку. При цьому підприємці, на відміну від великого бізнесу, мають невеликі фінансові ресурси для просування свого бізнесу. Тому в першу чергу застосовуються малобюджетні та високоефективні інструменти маркетингових комунікацій. Метою роботи є систематизувати наукові знання щодо використання маркетингових комунікацій в підприємництві. Завданнями роботи є зрозуміти зміст та характеристики існуючих досліджень щодо маркетингових комунікацій в підприємництві, та виявити напрямки досліджень останніх років. Останніми роками поступово зростає суспільний інтерес до маркетингових комунікацій, зокрема цифрових комунікацій. Кількість наукових публікацій зростає ще швидшими темпами. Більшість робіт присвячена наступним аспектам: просування в соціальних медіа, цифровий маркетинг, Веб 2.0, креативні споживачі, комунікаційні стратегії, комунікація у видимому світлі. Найбільш цитована стаття (820 цитувань) присвячена з-уст-в-уста як елементу маркетингових комунікацій. Найвищий середній рівень цитувань має стаття, присвячена комунікаціям у видимому світлі (2013). Найранніша високовицтована стаття була опублікована в 1990 році і зосереджена на питаннях комунікаційних стратегіях в маркетингових каналах. В роботі було виявлено сім кластерів, що стосуються продуктивності, моделей, маркетингу, соціальних медіа, маркетингу у соціальних мережах, з-уст-в-уста, поведінки. Також серед напрямків досліджень виявлені наступні: споживачі, Фейсбук, стратегії, лояльність, відношення, реклама, інформація, адаптація, довіра та інші. В останні роки з’явилися дослідження присвячені просуванню в соціальних мережах, аналітиці, базам даних, населенню, довірі до бренда, міленіалам, святкуванню, коронавірусу, а також сегменту інвесторів, фуд-маркетингу, Інстаграму, послугам, спільнотам, ефективності фірм, сегментації, веб-сайтам та іншим. Дана стаття може бути корисна практикуючим маркетологам та науковцям при дослідженні інструментів маркетингових комунікацій.