Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193
Browse
6 results
Search Results
Item Підходи до управління підприємствами автомобільного транспорту(Сумський державний університет, 2023) Смоленніков, Денис Олегович; Smolennikov, Denys Olehovych; Лаврик, Євгенія Ігорівна; Lavryk, Yevheniia IhorivnaСтаття присвячена проблемам управління підприємствами автомобільного транспорту в умовах сучасних викликів у цій галузі задля прийняття своєчасних управлінських рішень. Авторами проаналізовано та адаптовано основні науково-методичні підходи для забезпечення ефективного функціонування управління автотранспортними підприємствами, включаючи оптимізацію маршрутів, впровадження новітніх технологій, зменшення впливу на довкілля та підвищення ефективності використання ресурсів. Також було визначено ключові переваги та недоліки кожного з підходів, зважаючи на складність та динамічність транспортних систем, доступ до даних, врахування екологічних факторів тощо. Використання наукових методів управління може допомогти в оптимізації процесів, зменшенні витрат та підвищенні продуктивності. Проте, важливо також враховувати обмеження та недоліки цих підходів, такі як складність впровадження, відсутність універсальності та неможливість врахування всіх аспектів управління підприємствами автомобільного транспорту. Дослідження може служити основою для розроблення нових підходів та стратегій управління підприємствами автомобільного транспорту з метою підвищення їхньої конкурентоспроможності та сталості. Також в статті наведено класифікацію автотранспортних підприємств за різними критеріями. Така класифікація надає загальне уявлення про різноманіття підприємств автомобільного транспорту та їхню соціально-економічну роль. Також, ця класифікація може бути корисною для подальшого дослідження та розвитку стратегій управління відповідно до конкретних характеристик підприємств. У підсумку автори акцентують увагу на важливості збалансованого підходу до управління, який враховує потреби різних зацікавлених сторін, включаючи пасажирів, персонал, акціонерів та місцеві спільноти. Важливим аспектом є також розгляд інноваційних моделей бізнесу та стратегій управління, спрямованих на збільшення вартості для клієнтів та підвищення ефективності операцій. Дослідження може допомогти в розробці адаптивних стратегій управління, які враховують змінні умови ринку та технологічний прогрес, забезпечуючи стійкий та конкурентоспроможний розвиток автотранспортних підприємств.Item Вплив поведінки стейкхолдерів на прийняття рішень в управлінні інноваційними проєктами(Сумський державний університет, 2021) Смоленніков, Денис Олегович; Смоленников, Денис Олегович; Smolennikov, Denys Olehovych; Павленко, Д.С.; Костюченко, Надія Миколаївна; Костюченко, Надежда Николаевна; Kostiuchenko, Nadiia MykolaivnaСтаття присвячена дослідженню особливостей проєктної діяльності сучасної організації з урахуванням взаємодії зі стейкхолдерами. Ключові акценти зроблені на поведінці зацікавлених сторін при впровадженні гнучких методологій управління проєктами, зокрема інноваційного спрямування. Авторами проведено аналіз наукових підходів до визначення понять «управління проєктами» та «стейкхолдери». Було досліджено ключові механізми залучення зацікавлених сторін при розробці та реалізації проєктів сучасної організації, яка впроваджує методологію Agile та безпосередньо Scrum. Враховано особливості інноваційних проєктів, їх основні етапи розробки та залучення на них стейкхолдерів організації. Проведено аналіз впливовості зацікавлених сторін на інноваційну проєктну діяльність компанії, а також запропоновано механізм взаємодії компанії та стейкхолдерів в аспекті інноваційної проєктної діяльності. Такий механізм дозволяє наочно продемонструвати для осіб, які приймають рішення, важливість налагодження системи взаємовідносин стейкхолдерів з організацією в контексті її проєктної діяльності, зокрема із використанням інноваційної методології Agile. Це дозволило закласти фундамент для наступних досліджень й формування більш системного розуміння ролі стейкхолдерів в управлінні інноваційними проєктами. В статті зроблений акцент на проєктах місцевого розвитку, які спрямовані на реалізацію стратегічних пріоритетів розвитку територіальної громади й відповідної території, та затверджені у складі проєктної частини стратегії. Надані рекомендації щодо способів розвантаження проєктних керівників, прискорення та оптимізації проєктної діяльності, а також мінімізації ризиків порушення термінів виконання. Також в статті представлено розширену класифікацію стейкхолдерів, які долучаються до розробки та реалізації проєктів. Зокрема досліджено внутрішні та зовнішні зацікавлені сторони, первинні та вторинні групи стейкхолдерів, нормативні, функціональні, дифузні групи та групи клієнтів. Окремо виділені нормативні, організаційні, громадські та медіа групи, групи стейкхолдерів відносно до впливу влади та рівнів інтересів, наведено відповідну матрицю групування. Також акцентовано на тіньовій групі стейкхолдерів, яка функціонує як нормативний регулятор і пов'язана з політичним впливом на організацію.Item Управління сталою інфраструктурою міста в контексті досягнення цілей сталого розвитку(Сумський державний університет, 2020) Нєшева, Анастасія Дмитрівна; Нешева, Анастасия Дмитриевна; Niesheva, Anastasiia Dmytrivna; Смоленніков, Денис Олегович; Смоленников, Денис Олегович; Smolennikov, Denys Olehovych; Лаврик, Євгенія Ігорівна; Лаврик, Евгения Игоревна; Lavryk, Yevheniia Ihorivna; Лютий, Владислав Олегович; Лютый, Владислав Олегович; Liutyi, Vladyslav OlehovychСтаття присвячена питанням управління сталою інфраструктурою міста в контексті досягнення Цілей сталого розвитку. Інфраструктура розглядається не як перелік елементів, а як частина системи з портфелем активів, які разом мають великий потенціал для досягнення економічної, екологічної та соціальної сталості. Серед Цілей сталого розвитку лише Ціль 9 прямо вимагає створення стійкої інфраструктури, проте всі Цілі без винятку передбачають розвиток інфраструктури в тій чи іншій мірі. Інфраструктура відіграє ключову роль у всіх трьох вимірах сталого розвитку: економіці, навколишньому середовищі та суспільстві. І зараз, коли світ прагне досягти реалізації амбітних цілей, таких як ЦСР і ключові позиції Паризької угоди про зміну клімату, управління інфраструктурою стає все більш важливим. В роботі розглянуті основні переваги створення сталої інфраструктури та їх взаємозв’язок з досягненням Цілей сталого розвитку, а також визначені головні виклики, пов’язані з управлінням сталою інфраструктурою. Серед переваг сталої інфраструктури в контексті досягнення Цілей сталого розвитку визначені наступні: отримання економічної вигоди, захист природного середовища, підтримка соціального розвитку, забезпечення стійкості. Економічна вигода забезпечується за рахунок створення робочих місць та стимулювання економічної діяльності. Також з інфраструктурою тісно пов’язана сфера послуг, які забезпечують здатність людей бути економічно продуктивними. Забезпечення захисту природного середовища відбувається завдяки властивостям сталої інфраструктури долати кліматичні і стихійні лиха, зменшувати кількість викидів парникових газів, здійснювати управління природним капіталом та підвищувати ефективність використання ресурсів. Підтримка соціального розвитку пов’язана з здатністю сталої інфраструктури покращувати якість життя та підвищувати людську гідність, при цьому важливим є забезпечення рівного доступу до сталої інфраструктури та послуг, які безпосередньо пов’язані з нею. Роль стійкості сталої інфраструктури реалізується через економію коштів та інших ресурсів, необхідних для її оновлення. Серед ключових викликів, пов’язаних з управлінням сталою інфраструктурою, виокремлені наступні: зростання попиту, нестача фінансування та ресурсів, а також проблеми, пов’язані з безпосереднім управлінням інфраструктурою. Але незважаючи на ці виклики, потреба у створенні сталої інфраструктури є нагальною.Item Розроблення механізму партнерства влади, бізнесу та громади для реалізації еколого-орієнтованих проектів(Сумський державний університет, 2016) Бондар, Артем Валерійович; Бондарь, Артем Валерьевич; Bondar, Artem Valeriiovych; Смоленніков, Денис Олегович; Смоленников, Денис Олегович; Smolennikov, Denys OlehovychУ статті розглянуті особливості партнерства влади, бізнесу та громади. Проаналізовано основні проблеми міжсекторного партнерства в Україні. Запропоновано механізм міжсекторного партнерства в контексті реалізації еколого-орієнтованих проектів.Item Economic assessment of diversification as a strategic development alternative(Сумський державний університет, 2014) Смоленніков, Денис Олегович; Смоленников, Денис Олегович; Smolennikov, Denys Olehovych; Fashchuk, Y. V.Стаття дає краще розуміння диверсифікаційної стратегії компаній, враховуючи фактори, які повинні бути взятими до уваги під час процесу прийняття рішення щодо диверсифікації. Авторами розроблено метод, оснований на якісній та кількісній оцінках, який може бути використаний під час прийняття рішення щодо диверсифікації. Якісні стандарти були використані з метою звуження кола диверсифікаційних можливостей, а кількісні критерії були застосовані для того, щоб обрати найкращу стратегію чи стратегії. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36839Item Роль екологічної відповідальності бізнесу на шляху до сталого розвитку(Сумський державний університет, 2013) Смоленніков, Денис Олегович; Смоленников, Денис Олегович; Smolennikov, Denys OlehovychУ статті розглянуто поняття «екологічна відповідальність бізнесу». Визначено роль стейкхолдерів у впровадженні даної концепції. Наведено переваги екологічної відповідальності для підприємства. Обґрунтовано роль екологічної відповідальності бізнесу на шляху до сталого розвитку країни. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34981