Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193
Browse
Search Results
Item Analysis of stakeholder interaction patterns in implementing the third mission of universities as an element of leadership strategy development(Sumy State University, 2022) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Balahurovska, I.; Onopriienko, K.Сучасні українські університети знаходяться на етапі інтеграційних змін, які викликані формуванням єдиного європейського освітнього простору. Процеси гуманізації суспільства, які активно відбуваються в сучасному світі, потребують створення умов для формування розвинутого та освіченого соціуму. Саме ці умови створюються в університетах, які виконують три місії: надання якісної освіти, проведення наукових досліджень та сприяння розвитку соціально-економічної сфери життя суспільства. Третя місія університету покликана формувати та постійно вдосконалювати суспільство, яке прагне до отримання нових знань та навичок. Завдяки такому суспільству стає можливим стабільний економічний і соціальний розвиток в державі. Стаття присвячена вивченню зовнішніх стейкхолдерів та особливостей їх взаємодії з закладами освіти в ході реалізації третьої місії університетів. Дослідження показує, що аналіз зовнішніх зацікавлених сторін та їх властивостей дає змогу ефективно взаємодіяти з ними. На основі такого аналізу можливо сформувати результативні моделі взаємодії університету із зовнішніми стейкхолдерами при реалізації третьої місії. Запропоновані моделі мають практичну цінність. В роботі описано ключовий зовнішній стейкхолдер університетів при виконанні третьої місії – держава, а також представлені основні зовнішні стейкхолдери університетів, які є організаціями різних форм власності. Проаналізовано особливості та характеристики досліджуваних зовнішніх зацікавлених сторін університетів з огляду на актуальність реалізації третьої місії. Досліджені стейкхолдери університетів є поширеними в українській практиці взаємодії освітніх закладів з ними. В дослідженні наведені ефективні патерни взаємодії університетів із зовнішніми стейкхолдерами при виконанні третьої місії. Описано процес управління взаємовідносинами між закладами освіти і зовнішніми зацікавленими сторонами при реалізації третьої місії. В запропонованій статті розглянуті лідерські якості керівників університетів різних рівнів менеджменту, які сприяють формуванню ефективних способів взаємодії з зовнішніми зацікавленими сторонами. Підкреслено необхідність університетів ефективно комунікувати із зовнішніми стейкхолдерами для точного розуміння їх потреб з метої їх задоволення.