Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Бібліометричний аналіз наукових досліджень з питання сенсорного маркетингу
    (Сумський державний університет, 2021) Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Назаренко, А.П.
    У статті представлені результати аналізу публікацій із проблематики сенсорного маркетингу. Дослідження проводилось із застосуванням бібліометричного аналізу, а для наочного відображення отриманих результатів був використаний метод візуалізації. Загалом для досягнення мети цього дослідження було опрацьовано 182 публікації (статті) із наукометричної бази даних Scopus за період з 2004 по 2020 рр. Пошук у базі даних Scopus здійснювався у полі "title, abstract, keywords". Візуалізація результатів проводилася за допомогою програми VOSviewer. Проведений аналіз дозволив отримати наступні результати. По-перше, у результаті дослідження було визначено, що проблематика сенсорного маркетингу є достатньо новою і знаходиться на стадії розвитку. Загальна кількість публікацій у сфері сенсорного маркетингу, а також число цитувань поступово зростає, починаюси з 2011 р.; пік публікаційної активності припадає на 2020 рік. По-друге, третина публікацій відноситься до такої галузі знань як бізнес, менеджмент та бухгалтерський облік, по 10% публікацій стосуються таких галузей знань як економіка, економетрика і фінанси та психологічні науки. По-третє, над проблематикою сенсорного маркетингу працювати вчені з різних установ, країн та континентів. Наукова взаємодія за тематикою стає все тіснішою, що сприяє утворенню географічних кластерів, з них три найбільших об’єднуються навколо США, Великобританії та Франції. По-четверте, шість статей із аналізованих були процитовані більше 100 разів, що свідчить про їх високий науковий рівень та зацікавленість розглнутою тематикою. По-пяте, до основних «критичних» напрямків досліджень з проблематики сенсорного маркетингу належать sensory marketing, marketing, consumer behavior, color та music. Саме навколо цих ключових слів фоомуються потужні наукові кластери. Крім того, тематика досліджень значно поглибилася, перейшовши від аналізу взаємозв’язків сенсорного маркетингу та споживацької поведінки у статтях, опублікованих до 2015 року, до комплексного підходу до застосування інструментів сенсорного маркетингу, їх впливу на сприйняття продукції, запам’ятовування та ін., починаючи з 2019 р. Отримані результати аналізу та їх графічна інтерпретація є актуальними та формують основу для кращого розуміння проблематики сенсорного маркетингу, пошуку прогалин, над вирішенням яких можна працювати у подальших дослідженнях.
  • Item
    Логістична діяльність ПП ВТК "Лукас": поточний стан та напрямки вдосконалення
    (Сумський державний університет, 2020) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Цуненко, А.М.
    Логістична діяльність у сучасних умовах функціонування підприємств набуває все більшої та більшої актуальності, адже значною мірою відображає готовність підприємств адаптуватися до змін та діяти прозоро. Відповідно мета статті полягає в дослідженні особливостей організації логістичної діяльності на конкретному підприємстві, яким було обрано ПП ВТК "Лукас". Дані, подані в статті, були отримані завдяки використанню таких методів дослідження, як аналіз, графічний метод, SWOT-аналіз. У результаті дослідження було проаналізовано літературні джерела, присвячені питанням управління ланцюгами поставок та ефективності їх застосування на підприємствах. За допомогою Google trends була визначена динаміка запитів за ключовим словом "логістика" за період із травня 2019 по травень 2020 р. Додатково на основі наукометричної бази даних Scopus нами був проведений аналіз публікацій за ключовим словом "supply chain management", який показав, що найбільший вклад у розвиток даного напрямку роблять вчені з США, Великої Британії, Індії та Німеччини, а найбільший кластер досліджень формується навколо поняття "ланцюг". Визначено сильні та слабкі сторони діяльності підприємства, що дозволило визначити подальші напрямки розвитку з урахуванням потенційних загроз на основі проведеного SWOT-аналізу ПП ВТК "Лукас". Крім того, встановлено особливості логістичної діяльності на підприємстві, що подані у вигляді діаграми Ісікави, яка показує фактори успішності логістичної діяльності ПП ВТК "Лукас". Зокрема, серед цих факторів були виділені наявність власного логістик-центру, ретельний відбір та контроль постачальників, складська електронна система 1C WMS та ін. Отримані результати дозволили запропоновати три основних напрямки вдосконалення логістичної діяльності на підприємстві, до яких відносяться впровадження логістичної концепції "just-іn-tіme", що передбачає застосування системи KANBAN; запровадження ERP-системи та SAP Transportation Management (SAP TM). Для підвищення ефективності впровадження запропонованих заходів був проведений аналіз потенційних ризиків, на основі якого було визначено, що першочергову увагу необхідно приділяти таким ризикам як нестача матеріальних, фінансових, трудових ресурсів та недостатня кваліфікація працівників при роботі з новими програмами. Крім того, аналіз ризиків дозволяє розробити попереджувальні заходи щодо їх зниження чи усунення. Подальші дослідження будуть спрямовані на аналіз особливостей взаємодії ПП ВТК "Лукас" з постачальниками.
  • Item
    Інтерактивні методи навчання як інструмент маркетингу освітніх послуг
    (Сумський державний університет, 2018) Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Колесник, А.А.
    У статті здійснено аналіз поширених форм взаємодії студентів та викладачів. Наведено їх сутнісну характеристику. Визначено переваги інтерактивних методів навчання, значимість та можливості застосування. Здійснено систематизацію інтерактивних методів навчання з точки зору доцільності застосування як інструменту маркетингу освітніх послуг. Визначено, що ринкове позиціонування закладів вищої освіти має грунтуватися на використанні їхніх переваг та їх відповідності вимогам споживача освітніх послуг.
  • Item
    Місце та роль ланцюгів поставок у сільськогосподарській галузі України
    (Сумський державний університет, 2019) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Сигида, Наталія Олексіївна; Сигида, Наталья Алексеевна; Syhyda, Nataliia Oleksiivna
    Мета даної статті полягає у дослідженні сільськогосподарської галузі України та визначенні значення ланцюгів поставок для підвищення ефективності цієї галузі. У результаті дослідження було проаналізовано основні показники функціонування сільськогосподарської галузі в Україні. Отримані результати дозволяють охарактеризувати фактичний стан, а також розробити відповідні пропозиції щодо його покращення в майбутньому, у тому числі з урахуванням маркетингової та логістичної складових. Встановлено, що майже 18% працездатного населення України в 2016 р. було зайнято в сільському господарстві. При цьому територіально найбільша частка сільськогосподарських підприємств розміщена в трьох областях – Одеській, Дніпропетровській та Миколаївській. Визначено, що за аналізований період часу (2007-2016 рр.) спостерігається стабільний приріст обсягів виробництва сільськогосподарської продукції, що є достатнім для забезпечення внутрішніх потреб населення та експорту. Доведено, що основу українського експорту становить первинна сільськогосподарська продукція (пшениця, кукурудза, соєві боби). Незважаючи на поступове зростання експорту продуктів харчування (на 16% з 2010 по 2016 рр.), в експорті частка товарів з доданою вартістю залишається на низькому рівні, що свідчить про спеціалізацію України як постачальника сировини на світовому ринку. Крім того, встановлено, що частка імпорту для потреб сільського господарства залишається на високому рівні. Переважно це мінеральні добрива, машини для сільського господарства, продукти нафтопереробки, потреба в яких повною мірою не забезпечується внутрішніми виробниками. Відповідно визначено, що все вищезазначене вимагає формування як внутрішніх ланцюгів поставок сільськогосподарських підприємств, що дозволить налагодити відносини між структурними підрозділами, так і зовнішніх ланцюгів поставок, що дозволить налагодити партнерські відносини із контрагентами, у тому числі за кордоном. Встановлено, що при формуванні ланцюгів поставок необхідно враховувати основні проблеми сільськогосподарської сфери, вирішення яких є вирішальним для країни, зокрема, залучення нових виробників сільськогосподарської продукції до експортної діяльності; нарощування в експорті частки продукції з доданою вартістю; охоплення нових ринків зарубіжних країн.