Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    The leader’s reputation as an indicator of organizational performance
    (Sumy State University, 2023) Рекуненко, Ігор Іванович; Rekunenko, Ihor Ivanovych; Майборода, Тетяна Миколаївна; Mayboroda, Tetyana; Балагуровська, Інна Олексіївна; Balahurovska, Inna Oleksiivna; Adamu, A.
    В конкурентному економічному середовищі репутація лідера є важливою частиною успішності організації та впливає на сприйняття компанії різними зацікавленими сторонами. Репутація лідера формується через дії та рішення керівництва, враховуючи різноманітні управлінські підходи. У статті досліджена нагальна проблема формування та управління репутацією лідера в сучасних умовах економічної нестабільності та посиленої конкуренції на ринку. Автори аналізують різні елементи, що визначають репутацію лідера, такі як його професійна етика, здатність приймати рішення в умовах невизначеності, здатність створювати мотивуюче середовище для співробітників тощо. Дослідження зосереджено на вивченні взаємозв'язку між репутацією лідера та успішністю діяльності організації, де репутація лідера виступає важливим фактором, що впливає на сприйняття компанії в цілому. Також, в роботі зазначається, що управління репутацією лідера стає важливим елементом стратегії в умовах високої конкурентної боротьби, де кожен аспект взаємодії зі стейкхолдерами може визначати успіх чи невдачу підприємства. В роботі розглянуто компоненти управління репутацією лідера та поширені помилки в формуванні позитивної репутації лідера. Авторами заропоновано комплексне дослідження ролі репутації лідера у сучасному економічному середовищі та надано практичні рекомендації щодо управління репутацією для досягнення успіху та стабільності організації. У статті проаналізовано основні елементи впливу репутації керівника на деякі компоненти організації, що формують ефективність підприємства. В роботі наведено елементи репутації лідера, що безпосередньо впливають на різноманітні компоненти ефективності організації. Стаття спрямована на розуміння та підкреслення важливості відповідальності та уважного відношення керівника до формування позитивної репутації та сприйняття її як індикатора успішного управління та розвитку організації.
  • Item
    Assessment of demand for public goods in the non-market services sector
    (Sumy State University, 2020) Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Maiboroda, Tetiana Mykolaivna; Onopriyenko, K.
    Стаття присвячена розробці та апробації підходів до оцінки попиту на суспільні блага. В ній наведено результати оцінки попиту на громадянську освіту як суспільне благо сектору неринкових послуг. Проведена оцінка грунтується на застосуванні різних дослідницьких методів: кабінетного дослідження (аналіз публікацій, оглядів, звітів), якісного дослідження (фокус-групи, глибинні інтерв'ю), кількісного дослідження (соціологічне опитування). У роботі проведено бібліометричний аналіз наукових публікацій, присвячених аналізу попиту на суспільні блага, виділено актуальні аспекти досліджень. Об’єктом дослідження є процес формування і задоволення попиту на громадянську освіту. Для аналізу ринку освітніх потреб було зроблено співставлення запитів населення на освітні послуги та даних про кількість проведених заходів провайдерами освітніх послуг. Результатом дослідження є доведення гіпотез щодо низького попиту на громадянську освіту в умовах відсутності високого рівня громадянських компетентностей та невідповідності попиту і пропозиції в сфері громадянської освіти. Щодо різних напрямів громадянської освіти, то результати аналізу засвідчили те, що найбільшим попитом користуються творчі студії, і цей попит є досить задоволеним. Наступні за рейтингом є освітні послуги у сфері лідерства та власного розвитку, але задоволеність в цих потребах менша майже в половину. Решта потреб є незадоволеними, і в той же час ми бачимо, що завдяки діям провайдерів послуг цікавість містян у політичній або громадянській освіті наближається до задоволення. В той же час, низька задоволеність потреб у фінансовій грамотності, критичному мисленні, медійній грамотності вказують на необхідність розроблення та пропозиції освітніх послуг цього типу. Незадоволеним є також попит на заняття із сімейної психології, психології стосунків, ораторського мистецтва та бізнес-освіти. У висновках дослідження сформульовані пропозиції щодо узгодження попиту і пропозиції на громадянську освіту за допомогою неринкових механізмів. Зокрема, обгрунтовано необхідність формування ефективного попиту з боку місцевої влади та місцевих суспільних інститутів (місцевих шкіл, університетів, бізнесу, громадських організацій).