Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    The environmental footprint of e-commerce in modern conditions.
    (Sumy State University, 2024) Приходько, Анна Юріївна; Prykhodko, Anna Yuriivna
    Стаття присвячена вивченню екологічного впливу електронної комерції на навколишнє середовище, а також дослідженню теоретичних аспеків встановлення та застосування цілей сталого розвитку в секторі електронної комерції. В рамках роботи проведено аналіз зростаючої тенденції досліджень цифрових бізнес-моделей з урахуванням трьох основних цілей сталого розвитку. Актуальність проведення дослідження обумовлена швидкими змінами у світі, на які необхідно реагувати для забезпечення майбутнього покоління. Використано такі методи дослідження як абстрагування, синтез, емпіричні методи дослідження, ресурсну базу інформаційної платформи Scopus, метод порівняння, графічної інтерпретації, а також використано програму VosViewer. В статті було розглянуто основні думки науковців стосовно електронної комерції. Показано бібліографічний аналіз з наукометричної бази даних Scopus. Було досліджено взаємозв’язок «e-commerce» and «sustainable development». Було показано залежність користувачів Інтернету в часі від користувачів соціальних мереж у часі з 2012 по 2022 роки. Ця залежність була показана в контексті зростання цифрових продажів, що в свою чергу відображає тенденції в електронній комерції, де відбувався паралельний розвиток користувачів Інтернету та соціальних мереж. Згідно графіку наведено рівняння прямої залежності та визначено коефіцієнт множинної детермінації - R 2 . Окрім цього, визначено підвищення продажів товарів по всьому світу, з екологічною доставкою та екологічною упаковкою. Впровадження екологічно чистої упаковки та доставки не лише сприяє збереженню навколишнього середовища, а й позитивно впливає на імідж компанії, роблячи її більш привабливою для клієнтів, які підтримують сталість та екологічну відповідальність. Також, було показано оцінку екологічно чистих альтернатив для упаковки для електронної комерції серед покупців і визначено, що люди готові платити більше за екологічну доставку. Результати дослідження дозволяють керівникам компаній та покупцям дотримуватися цілей сталого розвитку.
  • Item
    Drop shipping development under COVID-19 circumstances as the most common method of e-commerce
    (Sumy State University, 2021) Похилько, Світлана Василівна; Похилько, Светлана Васильевна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Dvorianova, T.; Voloshyna E., E.
    Стаття присвячена аналізу теоретичних основ та економічної сутності дропшипінгу та впливу пандемії COVID-19 на розвиток дропшипінгу. Проведено бібліометричний аналіз найбільш релевантних публікацій у базі даних Scopus.Проаналізовано найбільш цитовані публікації за даною тематикою. Систематизація наукового досвіду показує, що експоненціальне зростання електронної комерції посилює складову дропшипінгу у розвитку бізнес-процесів, тому що у такому ланцюжку поставок електронної комерції є безліч переваг. Одна з них полягає у співпраці з виробниками продукції та пошуку споживачів для їх товарів та послуг. В той час як дроп шипер рекламує товар виробника на своїх веб-сайтах, керуючи всіма маркетинговими стратегіями та приймаючи замовлення від покупців. Особливо вчені звертають увагу на особливості управління запасами за такого методу електронної комерції. Адже зникає необхідність для продавця зберігати будь-яку продукцію. Тобто, витрати на запаси різко скорочуються. У роботі проаналізовано основні інструменти дропшипінгу та їх переваги для покращення показників бізнесу. Розкрито сутність дропшипінгу зі сторони дропшипера. Проведено аналіз типів дропшипінгу, найпопулярніших платформ, маркетингових інструментів для покращення ведення бізнесу. Зіставлено переваги та недоліки дропшипінгу для продавця і для споживача. Представлено авторський алгоритм дропшипінгу – етапи за якими функціонує модель дропшипінгу. Наведено актуальну статистику взаємозв`зку пандемії COVID-19 та різкого зростання електронної комерції. Визначено, що об'єми продажів деяких категорій продукції зросли в декілька разів з початком пандемії у світі, клієнти надавали перевагу при покупках в інтернет-магазинах такої продукції як гігієнічні засоби, ліки, їжа, одяг та взуття, книги. Результатами наукового дослідження є аналіз основних показників ринку дропшипінгу і прогнозування майбутнього зростання таких покупок без прямої участі виробника. Адже ця інноваційна концепція прямої доставки забезпечує гнучкість та економію часу, клієнти не повинні відвідувати магазини. Що користується великим попитом з урахуванням локдауна.