Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Digital banking in the financial services market of Ukraine
    (Sumy State University, 2024) Medvid, A.; Дмитрішин, Дмитро Миколайович; Dmytrishyn, Dmytro Mykolaiovych
    У сучасних реаліях цифрової трансформації банківський сектор стикається зі значними викликами, які призводять до зміни методів здійснення традиційних банківських операцій та зміни способу взаємодії банків із клієнтами на основі використання цифрових технологій. Одним із ключових трендів у цій сфері є розвиток цифрового банкінгу як перспективного способу банківського обслуговування. Метою дослідження є вивчення теоретико-практичних аспектів становлення цифрового банкінгу на ринку фінансових послуг України в умовах цифрової трансформації. Результати аналізу засвідчили про збільшення обсягу приділеної уваги вітчизняними та закордонними науковцями питанням становлення цифрового банкінгу. У статті досліджено теоретичні основи впровадження цифрових технологій у банківську сферу. Описано концепцію цифрового банкінгу. Проведений SWOT-аналіз дав змогу визначити основні переваги, можливості, недоліки та можливі загрози, пов’язані з використанням цифрового банкінгу. У дослідженні проведено розмежування понять суто цифрового банку та традиційного банку, який використовує у своїй діяльності цифрові технології. Охарактеризовано особливості діяльності цифрових банків України. Проаналізовано кількість користувачів цифрового банкінгу у світі в цілому та окремо в Україні. Оцінено рівень розвитку вітчизняного цифрового банкінгу та проаналізовано кількість безготівкових операцій з використанням платіжних карток протягом 2019-2023 років. Прогноз кількості відділень банків та обсягів безготівкових розрахунків з використанням платіжних карток дав змогу визначити, що в майбутньому кількість відділень банків зменшуватиметься, а обсяги безготівкових операцій зростатимуть. Охарактеризовано цифрові банки України та виділено основні інноваційні продукти провідних традиційних банків. На основі дослідження компанії InMind було зроблено висновок про зростання частки користувачів цифровим банкінгом та виокремлено найпопулярніші серед українців операції у цифровому банкінгу. Також було проведено аналіз зручності використання мобільних додатків вітчизняних цифрових банків, серед яких найбільш зручними та функціональними застосунками виявилися Monobank, Sense Bank, «А-Банк», а найменш – «Райффайзен Банк» та «Ощадбанк».
  • Item
    The environmental footprint of e-commerce in modern conditions.
    (Sumy State University, 2024) Приходько, Анна Юріївна; Prykhodko, Anna Yuriivna
    Стаття присвячена вивченню екологічного впливу електронної комерції на навколишнє середовище, а також дослідженню теоретичних аспеків встановлення та застосування цілей сталого розвитку в секторі електронної комерції. В рамках роботи проведено аналіз зростаючої тенденції досліджень цифрових бізнес-моделей з урахуванням трьох основних цілей сталого розвитку. Актуальність проведення дослідження обумовлена швидкими змінами у світі, на які необхідно реагувати для забезпечення майбутнього покоління. Використано такі методи дослідження як абстрагування, синтез, емпіричні методи дослідження, ресурсну базу інформаційної платформи Scopus, метод порівняння, графічної інтерпретації, а також використано програму VosViewer. В статті було розглянуто основні думки науковців стосовно електронної комерції. Показано бібліографічний аналіз з наукометричної бази даних Scopus. Було досліджено взаємозв’язок «e-commerce» and «sustainable development». Було показано залежність користувачів Інтернету в часі від користувачів соціальних мереж у часі з 2012 по 2022 роки. Ця залежність була показана в контексті зростання цифрових продажів, що в свою чергу відображає тенденції в електронній комерції, де відбувався паралельний розвиток користувачів Інтернету та соціальних мереж. Згідно графіку наведено рівняння прямої залежності та визначено коефіцієнт множинної детермінації - R 2 . Окрім цього, визначено підвищення продажів товарів по всьому світу, з екологічною доставкою та екологічною упаковкою. Впровадження екологічно чистої упаковки та доставки не лише сприяє збереженню навколишнього середовища, а й позитивно впливає на імідж компанії, роблячи її більш привабливою для клієнтів, які підтримують сталість та екологічну відповідальність. Також, було показано оцінку екологічно чистих альтернатив для упаковки для електронної комерції серед покупців і визначено, що люди готові платити більше за екологічну доставку. Результати дослідження дозволяють керівникам компаній та покупцям дотримуватися цілей сталого розвитку.
  • Item
    Banking marketing development trends in the context of digitalization
    (Sumy State University, 2023) Гриценко, Лариса Леонідівна; Hrytsenko, Larysa Leonidivna; Kozhushko, I.
    Стаття присвячена дослідженню сучасних тенденцій розвитку банківського маркетингу у контексті глобальної діджиталізації усіх сфер суспільного життя. З метою оцінки актуальності аналізованого питання вивчено дані щодо кількості запитів “банківський маркетинг”, “цифровізація”, “цифрові технології” та “банківські інновації” у найбільш популярній пошуковій системі Google. Окрім значної зацікавленості громадськості щодо цифровізації банківського маркетингу також виявлено високий науковий інтерес до даної тематики як серед вітчизняних, так й іноземних дослідників. Розглянуто вплив процесів цифровізації, а саме зростання рівня проникнення Інтернету, на банківську систему, що крім іншого знайшло своє відображення у зміні кількості банківських відділень. Наведено коротку характеристику категорій цифровізація та банківський маркетинг, а також описано результат їхньої взаємодії та формування концепції цифрового банківського маркетингу. Визначено основні цифрові інструменти банківського маркетингу, а саме: пошукове просування (SEO), маркетинг в соціальних медіа (SMM), контент-маркетинг, трафік-менеджмент, еmail-маркетинг, контекстна реклама, гейміфікація, мобільний маркетинг тощо. Наведено детальну характеристику сутності найбільш популярних цифрових методів просування продуктів на ринку банківських послуг, а також досліджено міжнародний досвід їхнього успішного впровадження у банках різного масштабу та організаційної форми. Теоретична цінність проведеного дослідження полягає у розширенні наукових поглядів щодо сучасних тенденцій розвитку банківського маркетингу в контексті цифровізації. Практична цінність полягає у вивченні міжнародного досвіду щодо використання цифрових інструментів банківського маркетингу. Подальші дослідження вважаємо доцільним спрямувати на вартісну оцінку ефективності використання цифрових інструментів банківського маркетингу.
  • Item
    Current trends in insurance market digitalization
    (Sumy State University, 2023) Журавка, Олена Сергіївна; Zhuravka, Olena Serhiivna; Medvid, A.; Zhuravka, A.
    На сьогодні страховий ринок знаходиться на етапі трансформації внаслідок широкого впровадження цифрових технологій у страхову діяльність. Цифровізація є одним із глобальних трендів розвитку сучасного страхового ринку, яка передбачає використання новітніх технологій не лише для розробки інноваційних страхових продуктів, але й для забезпечення мінімізації страхових ризиків, задоволення потреб клієнтів та підвищення ефективності страхової діяльності. Метою даного дослідження є виявлення впливу процесів глобальної цифрової трансформації на страховий сектор та аналіз рівня використання цифрових технологій у страховій діяльності. Результати аналізу засвідчили про збільшення обсягу приділеної уваги вітчизняними та закордонними науковцями питанням впровадження цифрових технологій у страхову галузь. У статті досліджено актуальні питання цифровізації страхового ринку, окреслено сучасні напрями страхової діяльності з використанням інновацій у бізнес-процесах страховиків. Було проведено оцінку проникнення цифровізації у вітчизняний страховий ринок, проаналізовано наявність цифрових елементів у ТОП-10 страхових компаній України, що дало змогу зробити висновок про початок впровадження інновацій з метою полегшення взаємодії страховиків з клієнтами та оптимізації своїх процесів. Наступним кроком було оцінено тенденції розвитку такої складової фінансових технологій як InsurTech. Проведений SWOT-аналіз дав змогу визначити сильні та слабкі сторони впровадження InsurTech у страхуванні, а також виокремити можливості та загрози, які супроводжують цей процес. У роботі було проаналізовано стан та динаміку інвестицій у сферу страхових технологій протягом 2019– 2023 років, на основі якого можна стверджувати, що обсяг вкладених інвестицій в світі в сферу InsurTech має позитивну тенденцію до зростання з кожним роком. Також було розглянуто частку інвестицій у розрізі окремих країн, серед яких найбільше фінансування здійснювали США. Розглянуто інноваційні розробки InsurTech та їх переваги в страховій діяльності. У підсумку були запропоновані основні цифрові тренди для страхового ринку України.