Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    New approaches to banking business models in the digital economy
    (Sumy State University, 2019) Д`яконова, Ірина Іванівна; Дьяконова, Ирина Ивановна; Diakonova, Iryna Ivanivna; Пахненко, Олена Михайлівна; Пахненко, Елена Михайловна; Pakhnenko, Olena Mykhailivna; Shevchenko, L.M.
    Посткризовий розвиток світової банківської системи, посилення ролі інформаційних технологій у всіх сферах і галузях, зростаюча роль інноваційних ФІнТех посередників на банківському ринку спонукають менеджмент банків переглядати традиційні бізнес-моделі та формувати нові підходи до управління сучасним банком. У статті автори мали на меті дослідити вплив діджиталізації на вибір моделі банківського бізнесу та розробити алгоритм оцінки бізнес-моделі банку. Традиційно банки обирають одну з п’яти бізнес-моделей: модель кредитування, модель левериджу, інвестиційну модель, комісійну модель або модель маржинального доходу. Більшість діючих банків вибирають традиційні моделі, оскільки цього вимагає бізнес-середовище. Однак зберегти конкурентоспроможність банку, підвищити його ефективність та стійкість до фінансових дисбалансів можливо лише шляхом побудови інноваційної бізнес-моделі, яка враховує сучасне поширення інформаційних технологій та функціонування ФінТех компаній як альтернативи традиційному банківському бізнесу. Незважаючи на те, що на нинішньому етапі відсутнє однозначне бачення того, що саме замінить існуючі банківські бізнес-моделі, на даний момент сформувалося три підходи до асиміляції ФінТех сектору у банківську діяльність: Центр фінансового контролю, Банк як центр фінансових послуг, Нішевий банк. Вибір моделі банківського бізнесу та її трансформація повинні супроводжуватися оцінкою бізнес-моделі банку. Таким чином, важливою складовою банківського менеджменту в нестабільному середовищі є аналіз ділової моделі банку та її трансформація з метою мінімізації впливу можливих негативних наслідків фінансових криз на результати діяльності банку. У статті запропоновано алгоритм оцінки бізнес-моделі банку, який включає 6 етапів: попередня оцінка основних складових бізнес-моделі банку; оцінка ділового середовища банку; стрес-тестування життєздатності бізнес-моделі банку; оцінка стратегії банку; виявлення ключових уразливих ситуацій, до яких бізнес-модель банку схильна або може бути вразливою; та обґрунтування результатів і формування ефективних висновків.