Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193
Browse
Search Results
Item Analysis of obstacles and success factors of innovation commercialization(Sumy State University, 2022) Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna; Kotenko, S.I.У статті наведено результати дослідження перспектив комерціалізації інновацій та факторів, що гальмують їх розвиток. Метою дослідження є виявлення факторів, що сприяють ринковому успіху інноваційної діяльності, а також дослідження бар’єрів, що перешкоджають інноваційній діяльності підприємств і не дозволяють досягти бажаного ефекту. Для досягнення поставленої мети було поставлено такі завдання: провести бібліометричний аналіз взаємозв’язку факторів комерціалізації інновацій, дослідити негативні фактори, що сприяють провалу інновацій, виявити перешкоди інноваційній діяльності на різних етапах та визначити фактори успішної комерціалізації інновацій. Основними методами дослідження, які були використані при написанні статті, є порівняльний аналіз наукових публікацій та дослідження роботи з комерціалізації інновацій, синтез, узагальнення та карти візуалізації за допомогою програмного забезпеченням VOSviewer. За допомогою програмного продукту VOSviewer створено карту візуалізації у зв’язку з концепцією «комерціалізація інновацій» та пов’язаними з нею ідеями на основі інформації з бази даних Scopus. У процесі роботи над статтею було проаналізовано літературні джерела, близькі до теми дослідження. Результати аналізу підтвердили теорію впливу факторів на ефективність комерціалізації інновацій. Визначено як внутрішні, так і зовнішні фактори, що прямо та опосередковано впливають на результати інноваційної діяльності та можливості підвищення її рентабельності. Групи кластерів, що утворилися в результаті побудови карт візуалізації, відображають додаткові фактори, які недостатньо вивчені в тематичній науковій літературі. Такі фактори при подальшому аналізі можуть стати предметом нових досліджень і можуть допомогти визначити їх конкретний вплив (позитивний чи негативний) на кінцевий результат комерціалізації інновацій. Крім того, ми визначили, що процес комерціалізації інновацій має ряд практичних переваг: економічні, соціальні, конкурентні, ринкові переваги для компаній, споживачів, суспільства в цілому.