Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193
Browse
5 results
Search Results
Item Тенденції впровадження цифрової трансформації в діяльність суб’єктів господарювання(Сумський державний університет, 2021) Гуменна, Юлiя Григорiвна; Гуменная, Юлия Григорьевна; Humenna, Yuliia Hryhorivna; Гура, О.Ю.Стаття присвячена аналізу тенденцій цифрової трансформації економічних суб’єктів при здійсненні ними господарської діяльності. Метою статті є дослідження особливостей впровадження цифрової трансформації в економічну діяльність суб’єктів господарювання в контексті зростання обсягів транзакцій з електронної комерції. Більшість компаній світу почали займатись цифровою трансформацією бізнесу через пандемію COVID-19, вплив якої змінив хід багатьох проектів компаній та став рушійною силою формування змін цифрової трансформації. Головне завдання для вирішення проблем світового ринку - трансформація бізнесу та його адаптація на основі використання цифрових технологій В дослідженні формалізована періодизація процесу становлення та розвитку електронної комерції за такими ознаками: етапи за рівнем розвитку; ключові події становлення електронної комерції; ознаки становлення та розвиту електронної комерції. У статті проаналізовані індикатори визначення електронної комерції за її видами за 2021 рік: приблизний ринок е-комерції, тобто валова вартість товарів, у світі; провідний ринок на основі прогнозованого онлайн-трафіку; регіон-лідер за валовою вартістю товарів в межах онлайн комерції. Запропоновано механізм реалізації цифрових трансформацій шляхом впровадження електронної комерції в діяльність економічних суб’єктів, що включає об’єкти та вектори цифрової трансформації, засоби та важелі цифрової трансформації, які інтегрально при взаємовпливі та врахування впливають на вибір підприємствами видів електронної комерції. Результатами впровадження механізму цифрової трансформації в діяльність підприємств стануть: прискорене зростання приватних торгових марок, прямі продажі споживачам; пропозиція можливості формалізації доповненої реальності в інтернет-магазинах; перехід традиційних фізичних компаній у формат е-комерцію; значна роль великих даних у покращенні персоналізації; продовження інновацій на основі інтерфейс програмування додатків; альтернативні методи оплати, зокрема послуга «купи зараз-плати пізніше»; зростання обсягів онлайн-купівель; зосередження підприємства на оптимізації та просуванні бренду серед клієнтів; розширене використання моделі комерції співпраці бізнесу з бізнесом.Item Підвищення ефективності підприємницьких проектів в інтернет-середовищі завдяки використанню діджітальних інновацій(Сумський державний університет, 2022) Похилько, Світлана Василівна; Похилько, Светлана Васильевна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Єременко, А.Ю.; Геніна, Д.С.Стаття присвячена дослідженню застосування діджітал-інструментів для ведення бізнесу. У зв’язку з пандемією COVID-2019 чисельна кількість підприємців були змушені провести цифрову трансформацію свого бізнесу в різних сферах діяльності. Отже, такі умови дали поштовх до створення електронного бізнесу та віртуального магазину, що на сьогодні є актуальними. Кількість користувачів інтернету зростає кожної хвилини, про що кажуть факти. За даними в усьому світі налічується близько 30 млн користувачів інтернету. А тому кількість онлайн-продажів зростає та буде зростати. У статті розглянуто інтернет-платформи, за допомогою яких здійснюється онлайн-торгівля, та маркетингові рішення, які є дієвими для даних онлайн-платформ. Також було проведено аналіз онлайн-замовлень товарів/послуг, які користувались попитом в 2020-2021 роках у покупців. Автори встановили, що покупці не стали набагато більше витрачати коштів на купівлю товарів/послуг, а просто вдалися до в іншої форми закупівель, знайшли місце, де легко та зручно здійснити онлайн-шопінг. Тому в дослідженні набули вагомості інструменти для покращення стану онлайн-бізнесу з використанням діджітал-рішень. Серед яких стало створення віртуального магазину, за допомогою якого можна не звертатися до фізичного магазину, а купувати та замовляти товари/послуги через гаджети. Зручність використання такої інноваційної ідеї відображається на попиті клієнтів, які не хочуть витрачати свій час на похід до магазину, а згодні купувати товар онлайн, навіть не торкаючись до нього. На основі проведеного дослідження було створено алгоритм побудови етапів успішної роботи віртуального магазину, завдяки якому з’являється можливість отримання максимально позитивного ефекту. Серед етапів даного алгоритму було спрогнозовано розширення можливостей персоналу завдяки створенню цифрового робочого місця. Визначено переваги застосування цифрового робочого місця. За результатами аналізу було встановлено, що цифрове робоче місце задовольняє вимоги в роботи і з боку керівництва, і з боку працівника. Основи застосування цифрових інструментів показано на прикладі закордонної компанії eBay, яка започаткувала це та створила віртуальний магазин. Дані діджитал іновації позитивно впливають на ріст національної та інформаційної економіки та на подальший їх розвиток.Item Розвиток онлайн-торгівлі в умовах пандемічної кризи COVID-19(Сумський державний університет, 2020) Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Лазоренко, В.Є.; Шевченко, К.В.Пандемія COVID-19 здійснила значий вплив на діяльність бізнесу в Україні та світі. Так, карантин майже зупинив ряд галузей, зокрема роздрібну торгівлю (за винятком торгівлі продуктами харчування), готельний та ресторанний бізнес, авіаперевезення. Через введення карантину відчизняні підприємства заморозили інвестиційні процеси. Більшість торгових точок не були готові до різкого закриття фізичних точок збуту та неможливості продажу товарів з полиць, що спричинило необхідність швидкого переходу до онлайн-торгівлі. Відповідно саме пандемічна криза стала каталізатором елктронної торгівлі. Проте слід зазначити, що багатьом підприємствам було важко здійснити повний чи частковий перехід через відсутність досвіду і розуміння перспективних шляхів розвитку як суб’єкта ринку електронної торгівлі. Відповідно можемо говорити про перспективність і необхідність дослідження окремих питань розвитку електронної торгівлі, зокрема в Україні. Метою роботи є визначення шляхів розвитку онлайн-торгівлі в Україні під впливом пандемічної кризи. В процесі дослідження використовувались методи порівняння, систематизації і логічного узагальнення, трендовий аналіз (із використанням Google Trends), бібліометричний аналіз (із використанням VOSviewer 1.6.16). Авторами здійснено трендовий аналіз, результати якого демонтсрують поступове зростання кількості запитів до 2018 р. і стрімке зростання з 2019 року, що, високою долею ймовірності пов’язано із пандемією, коли багато магазинів зіштовхнулися з проблемами реалізації продукції. Результати бібліометричного аналізу показують зміну тенденції публікаційної активності у напрямку переходу від розкляду онлайн-торгівлі у поєднанні з питаннями управління маркетингом, інструментами трейдмаркетингу, аналізом споживацької поведінки до алгоритмізації та математичного моделювання споживчих поведінкових патернів. Спостерігається чітка тенденція до зростання суспільного та науковго інтересу до даного питання. При цьому частка відчизняних публікацій з даної тематики є незначною. На основі проведеного аналізу тенденцій у онлайн-торгівлі авторами було запропоновано перспективні шляхи її розвитку, визначено їхні переваги, недоліки та складність реалізації в Україні.Item Соціальні мережі як майданчик для створення та розвитку бізнес-проектів(Сумський державний університет, 2020) Похилько, Світлана Василівна; Похилько, Светлана Васильевна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Єременко, Анна Юріївна; Еременко, Анна Юрьевна; Yeremenko, Anna YuriivnaСтаття присвячена дослідженню застосування соціальних мереж для ведення бізнесу. Завдяки тому, що соціальні мережі заполонили життя сучасних людей і майже в кожної людини є свій власний профіль, велика кількість підприємців відразу ж відреагували створенням бізнес-акаунтів саме в місцях з масштабною потенційною аудиторією. Число осіб, що користуються соціальними мережами росте і, як насладок, кількість онлайн-покупок також відповідно зростатиме. У статті детально розглянуто множину популярних соціальних мереж, особливості можливостей роботи в них та особливості відносин між клієнтом та компанією, що продає товари/послуги. Проведено аналіз використання соціальних мереж у маркетинговій діяльності та запропоновано алгоритм їх використання у маркетинговій діяльності. Зіставлено переваги та недоліки присутності компанії в соціальних мережах. За результатами аналізу було встановлено, що використання соцмереж для розвитку бізнесу дає позитивний результат. Так, перевагами розвитку та ведення бізнесу в соціальних мережах вважаються зростання рівню продажів товарів/послуг та суттєве збільшення трафіку, клієнти легко розпізнають бренд завдяки лого, рекламі, відео. У продавця з’являється можливість працювати з будь-якої точки світу без чіткої прив’язки до певного місця роботи. Початкові витрати на бізнес-проекти в мережах є мінімальними в порівнянні з заснуванням інших видів бізнес-проектів. Просліджується потенційна можливість просування ділового партнерства через мережі, присутня можливість заощадження на рекламі і залучення великої кількості потенційних клієнтів. Спостерігається підвищення довіри клієнтів за рахунок того, що сторінки в соціальних мережах мають відкритий доступ. На основі проведеного дослідження були визначені основні етапи побудови бізнесу в соціальних мережах. Прогнозується, що за допомогою вірно обраної стратегії при просуванні продукції в мережах бізнес-проекти будуть мати великий успіх. Різке збільшення доходів від бізнесу в соціальних мережах благотворно впливатиме на зростання національної економіки і сприяє її розвитку в цілому.Item Необхідність застосування міжнародного досвіду використання кешбеків для електронної комерції в Україні(Сумський державний університет, 2020) Похилько, Світлана Василівна; Похилько, Светлана Васильевна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Єременко, А.Ю.Стаття присвячена дослідженню розвитку кешбеків та кешбек-сервісів, аналізу вітчизняного та зарубіжного ринків кешбеків. З розвитком цифрової економіки починається новий етап в історії кешбеку. Завдяки сучасним технологіям доступу в Інтернет, використовуючи комп'ютери і смартфони, спостерігається суттєвий сплеск у здійсненні електронної комерції та м-комерції. Банківські інституції емітували дебетові та кредитові карти з функцією кешбеку, онлайн торгівля набула кешбек-партнерів, а покупці використовують ефективний інструмент при купівлі онлайн. Розглянуто вплив даного інструменту на розвиток електронної комерції. У дослідженні приділяється увага посередницьким організаціям, як учасникам відносин між банком і клієнтом, магазином і покупцем. Проведено аналіз функціонування сайтів магазинів, які використовують платформу кешбеку та кешбек-сервісів. За результатами аналізу показників було визначено частку електронної комерції в Україні та встановлено відсоток збільшення покупок українцями через мережу інтернет. На основі проведеного дослідження констатовано недостатню популярність використання кешбеків та кешбек-сервісів в Україні. Аналіз сучасного стану ринку кешбеку в Україні встановив, що коло українських кешбек-сервісів не є великим. Можливість зростання частки інтернет-магазинів з кешбеком в Україні даватиме поштовх на збільшення кількості даних сервісів. Гарним кроком в даному напрямку буде підвищення відсотків кешбеку при купівлі в мережі інтернет, не складне виведення коштів без обмежень з кешбек карток. Відсутність плати за річне користування картками з функцією кешбеку також слугуватиме залученню нових клієнтів до кешбек-сервісів та покупців до інтернет-магазинів. Для подальшої популяризації запропоновано застосування механізму кешбеку при запуску нових програм та стартапів, в тому числі на державному рівні, розширення кола банків, емітуючих кредитні карти з функцією кешбеку та перегляд умов функціонування даних карток. Все це суттєво спонукатиме до розвитку електронної та м-комерції в Україні відповідно сучасному стану світової економіки.