Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 12
  • Item
    Вплив фінансування місцевих бюджетів на рівень фінансово-економічної безпеки підприємств житлово-комунального господарства
    (Сумський державний університет, 2018) Балацький, Євген Олегович; Балацкий, Евгений Олегович; Balatskyi, Yevhen Olehovych; Лаврик, Володимир Володимирович; Лаврик, Владимир Владимирович; Lavryk, Volodymyr Volodymyrovych
    Функціонування підприємств житлово-комунального господарства залежить від багатьох зовнішніх і внутрішніх чинників, які здійснюють визначальний вплив на результати та обсяги їх діяльності, рівень платоспроможності і конкурентоспроможності, інвестиційну привабливість та якість послуг, які надають суб’єкти господарювання даної сфери. Проте через недостатній рівень фінансування, несвоєчасний та неповний розрахунок споживачів за надані житлово-комунальні послуги, неефективне та нераціональне використання матеріальних і фінансових ресурсів, застарілу матеріально-технічну базу, недосконалу тарифну політику, відсутність достатнього обсягу інвестиційних ресурсів для здійснення модернізації об’єктів комунальної власності, переважну збитковість діяльності, невдалі трансформаційні перетворення при зміні форм власності підприємств ЖКГ призводять до необхідності постійного державного втручання у житлово-комунальну сферу та проведення її реформування. Проте, питання дослідження фінансового стану підприємств житлово-комунального господарства з позиції ймовірності їх банкрутства залишаються малодослідженими. Дані питання є важливими, адже сприятимуть виявленню кризових ситуацій на конкретному підприємстві та вчасній розробці превентивних заходів реагування, що стало б підгрунтям стабільного функціонування ЖКГ сфери в майбутньому. Метою роботи є дослідження джерел фінансування та аналіз фінансово-економічної безпеки підприємств житловокомунального господарства в Україні. У результаті дослідження було зроблено висновок, що підприємства житлово-комунального господарства, що отримують значні кошти з місцевих бюджетів, мають можливість вирішення проблемних інвестиційних питань, покращення фінансових результатів діяльності та уникання кризових явищ, а на основі аналізу моделей банкрутства можуть бути створені орієнтири на подальшу діяльність підприємств житлово-комунального господарства.
  • Item
    Обгрунтування напрямів державного регулювання соціального сектору національної економіки
    (Сумський державний університет, 2019) Губарєва, І.О.
    Запропоновано обгрунтовувати напрями державного регулювання соціального сектору національної економіки із використанням методичного підходу до оцінювання рівня розвитку соціального сектору національної економіки, який передбачає на основі інтегральної оцінки (яка поєднує національний та регіональний рівень, включає наступні компоненти: доходи/витрати, демографія, макроекономіка, бюджет, зайнятість) визначити рівень розвитку соціального сектору національної економіки з подальшою ідентифікацією проблемного поля за певними складовими. Послідовність оцінки рівня розвитку соціального сектору національної економіки включає такі етапи: формування компонент та системи показників для оцінки рівня розвитку соціального сектору національної економіки; інтегральна оцінка рівня розвитку соціального сектору на регіональному та національному рівнях; ідентифікація проблемного поля державного регулювання соціального сектору країни.
  • Item
    Оцінювання впливу тіньового сектору на макропоказники національної економіки
    (Сумський державний університет, 2018) Дзеверіна, К.С.; Ковач, В.О.; Богомолова, К.В.; Ковальов, Богдан Леонідович; Ковалев, Богдан Леонидович; Kovalov, Bohdan Leonidovych
    В даній статті проведено аналіз тіньового сектору національної економіки як об’єкту моделювання. Побудовано моделі впливу тіньового сектору на макроекономічні показники за допомогою кореляційно-регресійного аналізу. В процесі програмної реалізації моделювання впливу тіньової економіки на валовий внутрішній продукт, інвестиційну привабливість країни та рівень безробіття було виведено математичний опис побудованих моделей. Отримані результати свідчать, що зростання частки тіньового сектору на один відсоток зменшує темпи приросту ВВП на шість відсотків, а темпи приросту прямих іноземних інвестицій зменшуються на десять відсотків. Встановлено, що при збільшенні частки тіньового сектору в Україні рівень безробіття населення зростає.
  • Item
    Теоретичні підходи до визначення поняття "структура національної економіки"
    (Сумський державний університет, 2017) Карінцева, Олександра Іванівна; Каринцева, Александра Ивановна; Karintseva, Oleksandra Ivanivna; Харченко, Микола Олексійович; Харченко, Николай Алексеевич; Kharchenko, Mykola Oleksiiovych; Панченко, Андрій Анатолійович; Панченко, Андрей Анатольевич; Panchenko, Andrii Anatoliiovych
    В статті проведена систематизація наукових поглядів на категорію "структура економіки" в історичній ретроспективі. Виокремлено дві групи принципів структуризації: 1) які характеризують динамічність структури економіки; 2) які характеризують статичність структури економіки, також встановлені основні фактори, що визначають структуру економіки та визначені необхідні умови формування оптимальної структури національної економіки. З метою поглиблення сутнісного розуміння механізму типологізації структури економіки, визначено найбільш адекватні її типи: 1) відтворювальна, 2) галузева, 3) технологічна, 4) соціально-економічна, 5) зовнішньо-економічна, 6) структура власності, 7) інституційна, 8) просторова. Наголошено про неможливість формування оптимальної структури національної економіки без урахування концепції сталого розвитку та ефективної державної структурної політики.
  • Item
    Теоретичні засади реструктуризації національної економіки з урахуванням економічних та екологічних трансформацій
    (Сумський державний університет, 2017) Карінцева, Олександра Іванівна; Каринцева, Александра Ивановна; Karintseva, Oleksandra Ivanivna
    У статті проведено дослідження основних змін структури національної економіці в результаті сучасних економічних трансформацій, а також екологічної модернізації. Виявлені основні характеристики теорії екологічної модернізації. Визначені базові вектори впливу еколого-економічних трансформацій на структуру національно економіки.
  • Item
    Детінізація національної економіки як фактор довгострокового сталого розвитку
    (Сумський державний університет, 2017) Кубатко, Вікторія Василівна; Кубатко, Виктория Васильевна; Kubatko, Viktoriia Vasylivna
    У роботі розвинуто теоретичні та прикладні засади щодо проведення процедур детінізації національної економічної системи. Визначено ключові фактори, що впливають на процеси стримування розвитку тіньового сектору національної економіки. Встановлено, що подвоєння прямих податків призводить до зростання частки тіньового сектору на 5%. Зроблено висновок, що для боротьби із тіньовою економікою потрібно вводити непрямі податки. Емпіричні результати доводять, що збільшення рівнів тіньової економіки має негативний та статистично значущий вплив на тривалість життя в групі вибраних країн з перехідною економікою.
  • Item
    Застосування економіко-математичного моделювання в процех реструктуризації національної економіки
    (Сумський державний університет, 2017) Педченко, Н.С.; Шинкаренко, М.М.
    У статті розглянуто основні елементи структурної політики держави та взаємозв’язки, що виникають між ними. Описано процес формування та основні етапи побудови математичних моделей, які використовуються для аналізу економічних систем. Розглянуто види моделей, які можуть використовуватися при реструктуризації національної економіки держави.
  • Item
    Сутність, значення та роль іноземних інвестицій в національній економіці
    (Сумський державний університет, 2017) Богданова, К.А.
    Стратегічним завданням держави на сучасному етапі розвитку продуктивних сил є забезпечення основних принципів сталого соціально-економічного розвитку держави. Сталий розвиток є об’єктивною потребою будь-якої держави, оскільки він є альтернативою попереднього етапу розвитку, що поставив людину і суспільство перед проблемою виживання та саморозвитку. Зростання національної економіки прямо залежить від ефективності використання її виробничого, природно-ресурсного, інноваційно-інвестиційного і трудового потенціалу. Всі дані ресурси повинні використовуватись для вирішення проблем, пов'язаних із процесами проектування, будівництва, розвитку суб'єктів підприємницької діяльності, тобто фінансування інвестиційної діяльності економічних агентів.
  • Item
    Екологічні ризики в системі формування економічного потенціалу національної економіки України
    (Сумський державний університет, 2017) Коробець, Олена Михайлівна; Коробец, Елена Михайловна; Korobets, Olena Mykhailivna
    В статті сформовано проблемні питання, що виникають при державному регулюванні екологічних ризиків в національній економіки країни. Визначено фактори взаємодії складових сукупного економічного потенціалу, що призводять до виникнення екологічного ризику. Проаналізовано залежність виникнення надзвичайних ситуацій від кількості розміщення суб’єктів господарювання по регіонам.
  • Item
    Концепція переходу національної економіки України на модель стійкого зростання з урахуванням соціо-економіко-політичних взаємозв’язків
    (Сумський державний університет, 2016) Кіріченко, К.І.
    У статті обгрунтовано, що для проведення ефективних реформ в національній економіці України з метою її переходу на модель стійкого зростання необхідно враховувати трансекторальну соціо-економіко-політичну взаємодію. Для цього необхідно оцінити в ретроспективі збалансованість та стійкість економічного, соціального та політичного розвитку України, ідентифікувати джерела виникнення системних ризиків, виявити інструменти державного впливу, які стимулюють та стримують соціо-економіко-політичне зростання України. Важливо спрогнозувати оптимістичний, реалістичний та песимістичний сценарії перебігу реформ соціо-економіко-політичного розвитку, що забезпечить формування своєчасних та дієвих превентивних заходів нівелювання деструктивних чинників впливу на стійкість зростання України.