Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    The environmental footprint of e-commerce in modern conditions.
    (Sumy State University, 2024) Приходько, Анна Юріївна; Prykhodko, Anna Yuriivna
    Стаття присвячена вивченню екологічного впливу електронної комерції на навколишнє середовище, а також дослідженню теоретичних аспеків встановлення та застосування цілей сталого розвитку в секторі електронної комерції. В рамках роботи проведено аналіз зростаючої тенденції досліджень цифрових бізнес-моделей з урахуванням трьох основних цілей сталого розвитку. Актуальність проведення дослідження обумовлена швидкими змінами у світі, на які необхідно реагувати для забезпечення майбутнього покоління. Використано такі методи дослідження як абстрагування, синтез, емпіричні методи дослідження, ресурсну базу інформаційної платформи Scopus, метод порівняння, графічної інтерпретації, а також використано програму VosViewer. В статті було розглянуто основні думки науковців стосовно електронної комерції. Показано бібліографічний аналіз з наукометричної бази даних Scopus. Було досліджено взаємозв’язок «e-commerce» and «sustainable development». Було показано залежність користувачів Інтернету в часі від користувачів соціальних мереж у часі з 2012 по 2022 роки. Ця залежність була показана в контексті зростання цифрових продажів, що в свою чергу відображає тенденції в електронній комерції, де відбувався паралельний розвиток користувачів Інтернету та соціальних мереж. Згідно графіку наведено рівняння прямої залежності та визначено коефіцієнт множинної детермінації - R 2 . Окрім цього, визначено підвищення продажів товарів по всьому світу, з екологічною доставкою та екологічною упаковкою. Впровадження екологічно чистої упаковки та доставки не лише сприяє збереженню навколишнього середовища, а й позитивно впливає на імідж компанії, роблячи її більш привабливою для клієнтів, які підтримують сталість та екологічну відповідальність. Також, було показано оцінку екологічно чистих альтернатив для упаковки для електронної комерції серед покупців і визначено, що люди готові платити більше за екологічну доставку. Результати дослідження дозволяють керівникам компаній та покупцям дотримуватися цілей сталого розвитку.
  • Item
    Тенденції впровадження цифрової трансформації в діяльність суб’єктів господарювання
    (Сумський державний університет, 2021) Гуменна, Юлiя Григорiвна; Гуменная, Юлия Григорьевна; Humenna, Yuliia Hryhorivna; Гура, О.Ю.
    Стаття присвячена аналізу тенденцій цифрової трансформації економічних суб’єктів при здійсненні ними господарської діяльності. Метою статті є дослідження особливостей впровадження цифрової трансформації в економічну діяльність суб’єктів господарювання в контексті зростання обсягів транзакцій з електронної комерції. Більшість компаній світу почали займатись цифровою трансформацією бізнесу через пандемію COVID-19, вплив якої змінив хід багатьох проектів компаній та став рушійною силою формування змін цифрової трансформації. Головне завдання для вирішення проблем світового ринку - трансформація бізнесу та його адаптація на основі використання цифрових технологій В дослідженні формалізована періодизація процесу становлення та розвитку електронної комерції за такими ознаками: етапи за рівнем розвитку; ключові події становлення електронної комерції; ознаки становлення та розвиту електронної комерції. У статті проаналізовані індикатори визначення електронної комерції за її видами за 2021 рік: приблизний ринок е-комерції, тобто валова вартість товарів, у світі; провідний ринок на основі прогнозованого онлайн-трафіку; регіон-лідер за валовою вартістю товарів в межах онлайн комерції. Запропоновано механізм реалізації цифрових трансформацій шляхом впровадження електронної комерції в діяльність економічних суб’єктів, що включає об’єкти та вектори цифрової трансформації, засоби та важелі цифрової трансформації, які інтегрально при взаємовпливі та врахування впливають на вибір підприємствами видів електронної комерції. Результатами впровадження механізму цифрової трансформації в діяльність підприємств стануть: прискорене зростання приватних торгових марок, прямі продажі споживачам; пропозиція можливості формалізації доповненої реальності в інтернет-магазинах; перехід традиційних фізичних компаній у формат е-комерцію; значна роль великих даних у покращенні персоналізації; продовження інновацій на основі інтерфейс програмування додатків; альтернативні методи оплати, зокрема послуга «купи зараз-плати пізніше»; зростання обсягів онлайн-купівель; зосередження підприємства на оптимізації та просуванні бренду серед клієнтів; розширене використання моделі комерції співпраці бізнесу з бізнесом.
  • Item
    Підвищення ефективності підприємницьких проектів в інтернет-середовищі завдяки використанню діджітальних інновацій
    (Сумський державний університет, 2022) Похилько, Світлана Василівна; Похилько, Светлана Васильевна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Єременко, А.Ю.; Геніна, Д.С.
    Стаття присвячена дослідженню застосування діджітал-інструментів для ведення бізнесу. У зв’язку з пандемією COVID-2019 чисельна кількість підприємців були змушені провести цифрову трансформацію свого бізнесу в різних сферах діяльності. Отже, такі умови дали поштовх до створення електронного бізнесу та віртуального магазину, що на сьогодні є актуальними. Кількість користувачів інтернету зростає кожної хвилини, про що кажуть факти. За даними в усьому світі налічується близько 30 млн користувачів інтернету. А тому кількість онлайн-продажів зростає та буде зростати. У статті розглянуто інтернет-платформи, за допомогою яких здійснюється онлайн-торгівля, та маркетингові рішення, які є дієвими для даних онлайн-платформ. Також було проведено аналіз онлайн-замовлень товарів/послуг, які користувались попитом в 2020-2021 роках у покупців. Автори встановили, що покупці не стали набагато більше витрачати коштів на купівлю товарів/послуг, а просто вдалися до в іншої форми закупівель, знайшли місце, де легко та зручно здійснити онлайн-шопінг. Тому в дослідженні набули вагомості інструменти для покращення стану онлайн-бізнесу з використанням діджітал-рішень. Серед яких стало створення віртуального магазину, за допомогою якого можна не звертатися до фізичного магазину, а купувати та замовляти товари/послуги через гаджети. Зручність використання такої інноваційної ідеї відображається на попиті клієнтів, які не хочуть витрачати свій час на похід до магазину, а згодні купувати товар онлайн, навіть не торкаючись до нього. На основі проведеного дослідження було створено алгоритм побудови етапів успішної роботи віртуального магазину, завдяки якому з’являється можливість отримання максимально позитивного ефекту. Серед етапів даного алгоритму було спрогнозовано розширення можливостей персоналу завдяки створенню цифрового робочого місця. Визначено переваги застосування цифрового робочого місця. За результатами аналізу було встановлено, що цифрове робоче місце задовольняє вимоги в роботи і з боку керівництва, і з боку працівника. Основи застосування цифрових інструментів показано на прикладі закордонної компанії eBay, яка започаткувала це та створила віртуальний магазин. Дані діджитал іновації позитивно впливають на ріст національної та інформаційної економіки та на подальший їх розвиток.
  • Item
    Drop shipping development under COVID-19 circumstances as the most common method of e-commerce
    (Sumy State University, 2021) Похилько, Світлана Василівна; Похилько, Светлана Васильевна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Dvorianova, T.; Voloshyna E., E.
    Стаття присвячена аналізу теоретичних основ та економічної сутності дропшипінгу та впливу пандемії COVID-19 на розвиток дропшипінгу. Проведено бібліометричний аналіз найбільш релевантних публікацій у базі даних Scopus.Проаналізовано найбільш цитовані публікації за даною тематикою. Систематизація наукового досвіду показує, що експоненціальне зростання електронної комерції посилює складову дропшипінгу у розвитку бізнес-процесів, тому що у такому ланцюжку поставок електронної комерції є безліч переваг. Одна з них полягає у співпраці з виробниками продукції та пошуку споживачів для їх товарів та послуг. В той час як дроп шипер рекламує товар виробника на своїх веб-сайтах, керуючи всіма маркетинговими стратегіями та приймаючи замовлення від покупців. Особливо вчені звертають увагу на особливості управління запасами за такого методу електронної комерції. Адже зникає необхідність для продавця зберігати будь-яку продукцію. Тобто, витрати на запаси різко скорочуються. У роботі проаналізовано основні інструменти дропшипінгу та їх переваги для покращення показників бізнесу. Розкрито сутність дропшипінгу зі сторони дропшипера. Проведено аналіз типів дропшипінгу, найпопулярніших платформ, маркетингових інструментів для покращення ведення бізнесу. Зіставлено переваги та недоліки дропшипінгу для продавця і для споживача. Представлено авторський алгоритм дропшипінгу – етапи за якими функціонує модель дропшипінгу. Наведено актуальну статистику взаємозв`зку пандемії COVID-19 та різкого зростання електронної комерції. Визначено, що об'єми продажів деяких категорій продукції зросли в декілька разів з початком пандемії у світі, клієнти надавали перевагу при покупках в інтернет-магазинах такої продукції як гігієнічні засоби, ліки, їжа, одяг та взуття, книги. Результатами наукового дослідження є аналіз основних показників ринку дропшипінгу і прогнозування майбутнього зростання таких покупок без прямої участі виробника. Адже ця інноваційна концепція прямої доставки забезпечує гнучкість та економію часу, клієнти не повинні відвідувати магазини. Що користується великим попитом з урахуванням локдауна.
  • Item
    Розвиток онлайн-торгівлі в умовах пандемічної кризи COVID-19
    (Сумський державний університет, 2020) Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Лазоренко, В.Є.; Шевченко, К.В.
    Пандемія COVID-19 здійснила значий вплив на діяльність бізнесу в Україні та світі. Так, карантин майже зупинив ряд галузей, зокрема роздрібну торгівлю (за винятком торгівлі продуктами харчування), готельний та ресторанний бізнес, авіаперевезення. Через введення карантину відчизняні підприємства заморозили інвестиційні процеси. Більшість торгових точок не були готові до різкого закриття фізичних точок збуту та неможливості продажу товарів з полиць, що спричинило необхідність швидкого переходу до онлайн-торгівлі. Відповідно саме пандемічна криза стала каталізатором елктронної торгівлі. Проте слід зазначити, що багатьом підприємствам було важко здійснити повний чи частковий перехід через відсутність досвіду і розуміння перспективних шляхів розвитку як суб’єкта ринку електронної торгівлі. Відповідно можемо говорити про перспективність і необхідність дослідження окремих питань розвитку електронної торгівлі, зокрема в Україні. Метою роботи є визначення шляхів розвитку онлайн-торгівлі в Україні під впливом пандемічної кризи. В процесі дослідження використовувались методи порівняння, систематизації і логічного узагальнення, трендовий аналіз (із використанням Google Trends), бібліометричний аналіз (із використанням VOSviewer 1.6.16). Авторами здійснено трендовий аналіз, результати якого демонтсрують поступове зростання кількості запитів до 2018 р. і стрімке зростання з 2019 року, що, високою долею ймовірності пов’язано із пандемією, коли багато магазинів зіштовхнулися з проблемами реалізації продукції. Результати бібліометричного аналізу показують зміну тенденції публікаційної активності у напрямку переходу від розкляду онлайн-торгівлі у поєднанні з питаннями управління маркетингом, інструментами трейдмаркетингу, аналізом споживацької поведінки до алгоритмізації та математичного моделювання споживчих поведінкових патернів. Спостерігається чітка тенденція до зростання суспільного та науковго інтересу до даного питання. При цьому частка відчизняних публікацій з даної тематики є незначною. На основі проведеного аналізу тенденцій у онлайн-торгівлі авторами було запропоновано перспективні шляхи її розвитку, визначено їхні переваги, недоліки та складність реалізації в Україні.
  • Item
    Соціальні мережі як майданчик для створення та розвитку бізнес-проектів
    (Сумський державний університет, 2020) Похилько, Світлана Василівна; Похилько, Светлана Васильевна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Єременко, Анна Юріївна; Еременко, Анна Юрьевна; Yeremenko, Anna Yuriivna
    Стаття присвячена дослідженню застосування соціальних мереж для ведення бізнесу. Завдяки тому, що соціальні мережі заполонили життя сучасних людей і майже в кожної людини є свій власний профіль, велика кількість підприємців відразу ж відреагували створенням бізнес-акаунтів саме в місцях з масштабною потенційною аудиторією. Число осіб, що користуються соціальними мережами росте і, як насладок, кількість онлайн-покупок також відповідно зростатиме. У статті детально розглянуто множину популярних соціальних мереж, особливості можливостей роботи в них та особливості відносин між клієнтом та компанією, що продає товари/послуги. Проведено аналіз використання соціальних мереж у маркетинговій діяльності та запропоновано алгоритм їх використання у маркетинговій діяльності. Зіставлено переваги та недоліки присутності компанії в соціальних мережах. За результатами аналізу було встановлено, що використання соцмереж для розвитку бізнесу дає позитивний результат. Так, перевагами розвитку та ведення бізнесу в соціальних мережах вважаються зростання рівню продажів товарів/послуг та суттєве збільшення трафіку, клієнти легко розпізнають бренд завдяки лого, рекламі, відео. У продавця з’являється можливість працювати з будь-якої точки світу без чіткої прив’язки до певного місця роботи. Початкові витрати на бізнес-проекти в мережах є мінімальними в порівнянні з заснуванням інших видів бізнес-проектів. Просліджується потенційна можливість просування ділового партнерства через мережі, присутня можливість заощадження на рекламі і залучення великої кількості потенційних клієнтів. Спостерігається підвищення довіри клієнтів за рахунок того, що сторінки в соціальних мережах мають відкритий доступ. На основі проведеного дослідження були визначені основні етапи побудови бізнесу в соціальних мережах. Прогнозується, що за допомогою вірно обраної стратегії при просуванні продукції в мережах бізнес-проекти будуть мати великий успіх. Різке збільшення доходів від бізнесу в соціальних мережах благотворно впливатиме на зростання національної економіки і сприяє її розвитку в цілому.