Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193
Browse
5 results
Search Results
Item Commercialization of innovations in Ukrainian book publishing: current trends and prospects(Sumy State University, 2024) Khramova, K.; Шимошенко, Анастасія Олександрівна; Shymoshenko, Anastasiia Oleksandrivna; Решетняк, Ярослав В'ячеславович; Reshetniak, Yaroslav ViacheslavovychУ статті розглядають особливості інноваційної діяльності та комерціалізації інновацій в українському книговиданні. Інновації є важливим фактором розвитку галузі, оскільки дозволяють підвищити якість книжкової продукції, зробити її більш доступною та цікавою для читачів, а також сприяти популяризації читання. Зважаючи на те, що третина українців взагалі не читають, необхідність залучення аудиторії, яка є звиклою до «легкого» сприйняття інформації через перегляд відео і т.п., є важливим аспектом на шляху розвитку здорового та освіченого суспільства. Відповідно, нами поставлена гіпотеза, що інноваційна діяльність в українському книговиданні є недостатньо активною, розвиток відбувається в досить повільному темпі, а реалізовані інноваційні проєкти існують в обмеженій кількості, проте є досить якісними. Це пов'язано з консерватизмом українських видавництв, які не готові до введення інновацій, якщо це створюватиме надто багато додаткових ризиків, а також з несприятливими наслідками пандемії COVID-19 та збройної агресії проти України. Для перевірки гіпотези проаналізовано стан інноваційної діяльності в українському книговиданні, вивчено досвід українських видавництв, які реалізують інноваційні проєкти, а також визначено тенденції розвитку інновацій в українському книговиданні. Аналіз показав, що інноваційна діяльність в українському книговиданні має ряд тенденцій та перспектив. Зокрема, зростає популярність електронних та аудіокниг, розвиваються цифрові видавництва, впроваджуються нові формати книг, а також використовуються нові технології для просування книг, як в реальності, так і в цифровому просторі. Враховуючи сучасні тенденції та перспективи інноваційної діяльності та комерціалізації інновацій на українському книжковому ринку, галузь потребує більш застосування комплексного підходу та залучення додаткових ресурсів, як з державного, так і приватного сектору. Окрім, того, задля збільшення кількості читаючих та відповідно озвитку галузі в україіні через запровадження інноваційних технологій нами пропонується переходити до збільшення кількості видань в електронному та аудіоформатах, проведення експериментів з візуальним оформленням книг, використання екологічно чистої сировини у процесі виробництва, розроблення цифрових видань у форматі книг-сайтів для публікації поезії чи короткої прози, використання QR-кодів, доповненої реальності та мобільних додатків із більшою кількістю паперових видань тощо.Item Соціально-відповідальний маркетинг в умовах Індустрії 4.0: бібліометричний аналіз(Сумський державний університет, 2023) Ілляшенко, Анастасія Григорівна; Illiashenko, Anastasiia Hryhorivna; Чигрин, Олена Юріївна; Chygryn, Olena YuriivnaСоціально-відповідальний маркетинг є важливим інструментом для сприяння екологічно сталому виробництву шляхом впровадження «екологічних» виробничих процесів, «екологічного» управління ланцюгами поставок та «зеленої» продукції, а також передбачає, що компанії повинні брати участь у відповідних рішеннях, діях та практиках, які одночасно відповідають етичним, економічним, правовим та екологічним викликам. Розвиток Індустрії 4.0 є ключовим пріоритетом, оскільки обумовлює експоненціальне зростання продуктивності, ефективне використання часу та скорочення витрат. Метою дослідження є аналіз взаємозв’язків між соціальною відповідальністю та Індустрією 4.0 за допомогою інструментарію бібліометричного аналізу. Ретельне вивчення взаємозв’язків між поняттями соціальна відповідальність та Індустрія 4.0, дослідження тематичної спрямованості та авторства публікацій, систематизація та структуризація наукових праць за основними напрямками досліджень виконувалось за допомогою програмного забезпечення VOSviewer 1.6.19.0, інструменту з функціями інтелектуального аналізу тексту, які можна використовувати для побудови та візуалізації бібліометричних мереж. Результати аналізу засвідчили стрімке зростання зацікавленості науковців і підтверджують важливість соціально-відповідального маркетингу в передових країнах світу. Дослідження тематики та змісту наукових свідчить про те, що на сьогоднішній день соціально-відповідальний маркетинг повинен бути складовою системи управління сучасного підприємства, яке визнає важливість екологічних проблем та будує прозорі відносити зі своїми споживачами. Аналіз афіляції науковців засвідчив їх приналежність до значною мірою до Китаю, США та країн Європи. Ретроспективний аналіз наукових досліджень виявив три етапи розвиток публікаційної активності, які повʼязані з розвитком корпоративних відносин, аналізом впливу діяльності підприємств на довкілля та процесами цифровізації. Авторам виокремлено перспективні напрямки досліджень соціальновідповідального маркетингу: зелена економіка, корпоративна соціальна відповідальність, безвуглецева економіка.Item Impact of digitalization on accounting in the transition to Industry 4.0(Sumy State University, 2022) Чуланов, Кирило Валерійович; Чуланов, Кирил Валерьевич; Chulanov, Kyrylo Valeriiovych; Химченко, Юрій Володимирович; Химченко, Юрий Владимирович; Khymchenko, Yurii Volodymyrovych; Михайлов, Олексій Олексійович; Михайлов, Алексей Алексеевич; Mykhailov, Oleksii Oleksiiovych; Piven, V.S.The article analyzes the transformation processes in accounting. The aim of the research is to investigate the influence of digital technologies on accounting in the context of Industry 4.0. It is emphasized that modern society is on the way to significant changes in the digital sphere. It was figured out that there are benefits and drawbacks of the digitalization of accounting. The article reveals a variety of digital technologies used in modern accounting (artificial intelligence, blockchain, and cloud technologies). SWOT-analysis of accounting digitalization was performed. It has been studied that in the accounting field, artificial intelligence has great opportunities. It was discussed that the key benefit is that it is capable of processing large quantities of data in the shortest possible period. In the field of accounting, the idea of «blockchain» has become increasingly common. The benefits and drawbacks of blockchain have been revealed. It was mentioned that blockchain has a number of properties that are important for accounting work. The benefits of using cloud technology were determined, they include immediate access, regardless of time and place, to cloud information; saving financial, labor, and capital resources. The drawbacks include the need for a permanent connection to the Internet and the vulnerability of viruses. Recommendations have been provided to businesses and governments about how to facilitate digitalized accounting and address future problems related to it. The key point in different recommendations is to encourage the organizations to use digital technologies by different incentives (both financial and non-financial ones). The article emphasizes that it is important for the enterprises to develop a strategy for the company’s digitalization (including the digitalization of accounting), re-teach accountants to use special tools to work for them, and to buy high-privacy security and virus protection. It is also stated that the government needs to reduce taxes or to set up a preferential tax regime for companies with digitalized accounting and to encourage the companies to use a digitalized accounting by subsidies and other incentives. Following the results, the prospects for future research were outlined.Item Інтелектуалізація господарських процесів у напрямі досягнень цілей сталого розвитку(Сумський державний університет, 2021) Денисенко, Павло Анатолійович; Денисенко, Павел Анатольевич; Denysenko, Pavlo Anatoliiovych; Кубатко, Олександр Васильович; Кубатко, Александр Васильевич; Kubatko, Oleksandr Vasylovych; Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Яременко, А.ГСтаття присвячена теоретико-процесуальним особливостям інтелектуалізації господарських процесів. Надані визначення дефініції "інновація". З’ясовано, що більшість дефініцій розглядають інновацію як новий (або значно вдосконалений чи модифікований) продукт. Виокремлено найбільш оптимальне формулювання даної дефініції, а саме: "інновація" - це нововведення, що полягає в створенні та реалізації нових (або значно змінених) ідей, принципів чи продукті Визначено, що на рівні підприємства особливо важливим є інтелектуалізація господарських процесів. Установлено різницю між схожими термінами "економіка знань" та "людський капітал". У табличній формі наведено особливості майбутнього людини на ринку праці, організацій та HR. З’ясовано, що працедавці розуміють вимоги нового часу (наявність штучного інтелекту, загальної автоматизації та розвитку робототехніки) та впроваджують робочі місця, які є більш мультидисциплінарними та діджиталізованими. Визначено, що у ХХІ столітті роль освіти стає дедалі вагомішою. З’ясовано, що інноваційний розвиток є ключовим для успішного сестейнового та інтелектуального розвитку вітчизняної економіки. Визначено, що Україна має значний потенціал інноваційного розвитку, попри низькі поточні витрати на R&D. Досліджено, що вплив людських ресурсів та зайнятості на Україну є найсильнішими інноваційними вимірами, тоді як зв'язки та інноваційне середовище є найслабшими. Досліджено проблемні умови для розвитку інноваційної сфери: складність ведення бізнесу (Україна в рейтингу Doing Business посідає 64 місце); бюрократична процедура отримання патентної документації; нерозвинене інтелектуальне право власності; недостатньо комфортний бізнес-клімат; низька частка зовнішніх іноземних інвестицій; неврегульовані питання діяльності ІТ-підприємств. З’ясовано, що країни можуть покращити свою інноваційну спроможність шляхом порівняльного аналізу їх ефективності, використання сильних сторін та усунення слабких місць в інноваціях, а також шляхом вивчення передового досвіду в країнах, які стають лідерами інновацій на всіх рівнях доходу.Item Інституційні інструменти підтримки індустріального розвитку(Сумський державний університет, 2019) Мирошниченко, Юлія Олександрівна; Мирошниченко, Юлия Александровна; Myroshnychenko, Yuliia Oleksandrivna; Лапін, Євген Васильович; Лапин, Евгений Васильевич; Lapin, Yevhen VasylovychУ статті розглянуті сучасні інституційні інструменти підтримки індустріального розвитку України. Визначені проблеми та переваги розвитку вітчизняного індустріального сектора економіки. Особливу увагу приділено визначенню пріоритетних секторів економіки як рушійної сили розвитку Індустрії 4.0 та умови їх фінансової, законодавчої та технічної підтримки. Результатом є розроблений загальний алгоритм реалізації стратегічних пріоритетів та інструментів регулювання індустріального розвитку в Україні.