Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193
Browse
Search Results
Item Екологічний менеджмент в нафтопереробному секторі: бібліометричний аналіз(Сумський державний університет, 2021) Максакова, Катерина Миколаївна; Максакова, Екатерина Николаевна; Maksakova, Kateryna Mykolaivna; Костюченко, Надія Миколаївна; Костюченко, Надежда Николаевна; Kostiuchenko, Nadiia MykolaivnaУ статті на основі бібліометричного аналізу статей, опублікованих в наукових журналах, що індексуються базами даних Web of Science і Scopus, було визначено перспективні напрямки досліджень за тематикою, пов’язаною з організаційними засадами екологічного менеджменту нафтопереробних підприємств Вибірка становила 2 296 статей, опублікованих в журналах, проіндексованих в базах даних Web of Science і Scopus з 2019 по 2021 роки. У статті було застосовано базову техніку проведення бібліометричного аналізу з використанням програмного забезпечення VOSviewer на основі публікацій, отриманих з бази Dimensions. В процесі дослідження було здійснено відбір найбільш впливових публікацій за кількістю цитувань, аналіз активності публікацій по країнам, аналіз використання ключових слів і термінів, побудовано бібліографічну карту трендів досліджень, а також визначено структуру галузевої приналежності наукових публікацій з зазначеної тематики. У статті наведено кейси різних країн світу та ряду передових міжнародних нафтовидобувних та нафтопереробних компаній. Проведене дослідження дозволяє виявити найбільш актуальні питання, пов’язані з екологічним менеджментом нафтопереробних підприємств. Результатом дослідження є карта, яка відображає існуючі взаємозв’язки між ключовими словами найбільш цитованих публікацій у сфері екологічного менеджменту нафтопереробних підприємств. В цілому бібліометричний аналіз є одним з ефективних методів, який дозволяє отримати уявлення про проблеми, що стоять перед дослідниками, та виділити ключові напрямки розвитку наукових досліджень. Результати дослідження можуть бути використані науковцями для визначення тенденцій у сфері екологічного менеджменту нафтопереробних підприємств, а також власне нафтопереробними компаніями для прийняття перспективних управлінських рішень в процесі своєї діяльності.Item Звітність та фінансові посередники: мета аналіз ключових понять(Сумський державний університет, 2021) Серпенінова, Юлія Сергіївна; Серпенинова, Юлия Сергеевна; Serpeninova, Yuliia Serhiivna; Ярошина, А.П.Фінансові посередники підвищують ефективність розміщення капіталу, акумулюючи його між сторонами угоди для задоволення потреб усіх учасників. Через недосконалість ринку та інформаційну асиметрію фінансове посередництво перейшло від традиційного банківського обслуговування до більш складних посередників, таких як інвестиційні банки, пенсійні фонди, фонди венчурного капіталу, пайові фонди та хедж -фонди. Зв’язок між посередниками та економічними показниками є темою для дискусії багатьох науковців світу. Остаточної думки з цього приводу ще не існує, оскільки гіпотези, які висуваються мають полярний характер. Дане дослідження базується на припущенні, що фінансові посередники мають позитивний вплив на економічний розвиток. Наукове дослідження спрямоване на бібліометричний аналіз за допомогою інструменту VOSviewer v.1.6.16 для виявлення ключових контекстуальних напрямків обраної тематики. У роботі визначено чисельні тенденції робіт, які були присвячені вивченню фінансового посередництва. Систематизовано основні національні та зарубіжні підходи до досліджуваного поняття. Виявлено основні предметні групи досліджуваного явища. Проаналізовано найбільш цитованих авторів, які працювали за даним напрямком. Проведено кластеризацію статей щодо ключових аспектів дослідження. Виявлено зв’язок між поняттями «фінансового посередництва» та «нефінансової звітності». Проведено за допомогою інструментів Google Books Ngram Viewer і Google Trends аналіз частоти згадувань досліджуваних понять та частоти запитів користувачів. У результаті на основі аналізу 405 документів, проіндексованих базою даних Scopus протягом 2012 – 2018 рр., виділено 6 кластерів, зосереджених на: місці фінансових посередників у фінансовій системі; ролі у забезпеченні фінансової стабільності; передумовах становлення цього явища; ролі на фінансовому ринку; взаємодії між фінансовими посередниками та системними ризиками; зв’язку з тіньовим банкінгом. Зростання числа згадувань досліджуваної теми серед українських науковців свідчить про підвищений інтерес до сутності та ролі даного явища.Item Бібліометричний аналіз наукових досліджень з питання сенсорного маркетингу(Сумський державний університет, 2021) Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Назаренко, А.П.У статті представлені результати аналізу публікацій із проблематики сенсорного маркетингу. Дослідження проводилось із застосуванням бібліометричного аналізу, а для наочного відображення отриманих результатів був використаний метод візуалізації. Загалом для досягнення мети цього дослідження було опрацьовано 182 публікації (статті) із наукометричної бази даних Scopus за період з 2004 по 2020 рр. Пошук у базі даних Scopus здійснювався у полі "title, abstract, keywords". Візуалізація результатів проводилася за допомогою програми VOSviewer. Проведений аналіз дозволив отримати наступні результати. По-перше, у результаті дослідження було визначено, що проблематика сенсорного маркетингу є достатньо новою і знаходиться на стадії розвитку. Загальна кількість публікацій у сфері сенсорного маркетингу, а також число цитувань поступово зростає, починаюси з 2011 р.; пік публікаційної активності припадає на 2020 рік. По-друге, третина публікацій відноситься до такої галузі знань як бізнес, менеджмент та бухгалтерський облік, по 10% публікацій стосуються таких галузей знань як економіка, економетрика і фінанси та психологічні науки. По-третє, над проблематикою сенсорного маркетингу працювати вчені з різних установ, країн та континентів. Наукова взаємодія за тематикою стає все тіснішою, що сприяє утворенню географічних кластерів, з них три найбільших об’єднуються навколо США, Великобританії та Франції. По-четверте, шість статей із аналізованих були процитовані більше 100 разів, що свідчить про їх високий науковий рівень та зацікавленість розглнутою тематикою. По-пяте, до основних «критичних» напрямків досліджень з проблематики сенсорного маркетингу належать sensory marketing, marketing, consumer behavior, color та music. Саме навколо цих ключових слів фоомуються потужні наукові кластери. Крім того, тематика досліджень значно поглибилася, перейшовши від аналізу взаємозв’язків сенсорного маркетингу та споживацької поведінки у статтях, опублікованих до 2015 року, до комплексного підходу до застосування інструментів сенсорного маркетингу, їх впливу на сприйняття продукції, запам’ятовування та ін., починаючи з 2019 р. Отримані результати аналізу та їх графічна інтерпретація є актуальними та формують основу для кращого розуміння проблематики сенсорного маркетингу, пошуку прогалин, над вирішенням яких можна працювати у подальших дослідженнях.